quote:Op maandag 10 maart 2008 11:32 schreef sungaMsunitraM het volgende:
In principe geldt: koop is koop, en ruilen is dus een gunst van de verkoper, en mag dus onder zijn voorwaarden.....
Je krijgt je geld ook terug, de enige voorwaarde is dat je het bonnetje vandaag nog inlevert. Dat lijkt me geen onredelijke eis. Als je je spullen terugbrengt loop je toch meteen door naar de kassa?quote:Op maandag 10 maart 2008 11:47 schreef M2theC het volgende:
Je hoort je geld terug te krijgen, dit staat wettelijk vast. De vraag is alleen of hier een termijn voor is?
op kado bonnen staat ook altijd een datum maar dit is geen wettelijke datum. want je hebt er voor betaald en dus blijft een kado bon geldig. maar of dat ook zo is met terug geven van geld???quote:Op maandag 10 maart 2008 11:47 schreef M2theC het volgende:
Je hoort je geld terug te krijgen, dit staat wettelijk vast. De vraag is alleen of hier een termijn voor is?
Nee hoor. Koop is koop.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:47 schreef M2theC het volgende:
Je hoort je geld terug te krijgen, dit staat wettelijk vast.
Nee. Dat een winkel afgenomen goederen terug neemt danwel ruilt is een gunst.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:47 schreef M2theC het volgende:
Staat er inderdaad op, maar nog nooit problemen gehad met inleveren.quote:Op maandag 10 maart 2008 12:31 schreef RJD het volgende:
Als je lege flessen inlevert in de supermarkt krijg je een retourbon. Deze is volgens mij ook alleen maar geldig op de dag van afgifte. Een vergelijkbare situatie.
Nee googem, soms heb je iets anders nodig dan wat je had. Dat heet ruilen.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je krijgt je geld ook terug, de enige voorwaarde is dat je het bonnetje vandaag nog inlevert. Dat lijkt me geen onredelijke eis. Als je je spullen terugbrengt loop je toch meteen door naar de kassa?
Is dat zo? Heb je die bon niet gewoon gekocht op de voorwaarde dat 'ie besteed wordt voor een bepaalde datum?quote:Op maandag 10 maart 2008 11:53 schreef T42 het volgende:
op kado bonnen staat ook altijd een datum maar dit is geen wettelijke datum. want je hebt er voor betaald en dus blijft een kado bon geldig. maar of dat ook zo is met terug geven van geld???
niet volgens de wetquote:Op maandag 10 maart 2008 13:27 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Is dat zo? Heb je die bon niet gewoon gekocht op de voorwaarde dat 'ie besteed wordt voor een bepaalde datum?
Heb je daar toevallig ook een bron van. Niet dat ik je niet geloof, maar ik vind het wel interessant hoe dat precies zitquote:
kassa? zo geen bron van maar weet het via een vriend die winkel heeft en dus bonnen verkooptquote:Op maandag 10 maart 2008 14:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb je daar toevallig ook een bron van. Niet dat ik je niet geloof, maar ik vind het wel interessant hoe dat precies zit
nee hoor, ze hoeven geen geld terug te geven en ze hoeven de prudocten niet eens te ruilen..quote:Op maandag 10 maart 2008 11:47 schreef M2theC het volgende:
Tsja, koop is koop.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:30 schreef Brighteyes het volgende:
Gisteren naar de Gamma gegaan en daar wat spullen teruggebracht. Krijg je een bonnetje mee dat je bij de kassa in kan leveren en dan krijg je je geld terug.
Maar dat moet je dan natuurlijk niet vergeten.![]()
En nu staat er dus op die bon 'alleen vandaag en alleen in deze vestiging'.
Dat laatste kan ik nog wel inkomen, met voorraden etc. maar dat 'alleen vandaag' vind ik eigenlijk best heel irritant. En vaag ook.
Dat bonnetje vertegenwoordigt een bepaald bedrag, dat kan je dan toch niet zomaar laten vervallen?
Doe dan een maand ofzo, dan geef je iemand iig nog de kans om nog eens terug te gaan...
Weet iemand of dit echt mag op deze manier?
En buskaarten dan?quote:Op maandag 10 maart 2008 13:34 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, volgens mij is daar inmiddels wel een officiele uitspraak over.
Boekenbonnen en cd bonnen ed. hadden vroeger idd vaak een datum erop staan van een jaar ofzo, maar dat mag niet. Er is ooit voor betaald, dus het blijft zijn waarde behouden.
die blijven geldig tot een jaar na een prijsstijging? weet nie psies, maar zoiets zal t zijnquote:
Een CD-bon heeft een waarde in geld, een strippenkaart een waarde in afstand. Als CD's duurder worden moet je gewoon meer bijbetalen, maar als strippenkaarten duurder worden is het niet zo dat je het laatste stukje moet lopen. Vandaar dat deze geldig zijn tot een jaar na een prijsstijging.quote:
Ik heb ook geen idee hoe het wettelijk geregeld is, maar ICI Paris reikt nog steeds bonnen uit die tot 1 jaar na de maand van uitgifte geldig zijn.quote:Op maandag 10 maart 2008 16:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou ook geen bron kunnen geven, maar ik weet wel dat het zo is en dat dat een aantal jaar geleden gewijzigd is. Er staan nu als het goed is ook geen data of termijnen op die bonnen.
Ze vangen ook al die tijd rente op je geld, dus het is simpelweg een goedkope manier om mensen die weinig met de bus gaan af te zetten...quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:41 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Een CD-bon heeft een waarde in geld, een strippenkaart een waarde in afstand. Als CD's duurder worden moet je gewoon meer bijbetalen, maar als strippenkaarten duurder worden is het niet zo dat je het laatste stukje moet lopen. Vandaar dat deze geldig zijn tot een jaar na een prijsstijging.
De opbrengst van de strippenkaarten wordt naar rato van vervoerde passagiers verdeeld onder de vervoerders. Ze hebben in het geval van een oude kaart al geld ontvangen zonder jou te vervoeren. Wanneer je een oude kaart gebruikt maak je dus later gebruik van hun diensten, waar je al lang voor betaald hebt.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:41 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Een CD-bon heeft een waarde in geld, een strippenkaart een waarde in afstand. Als CD's duurder worden moet je gewoon meer bijbetalen, maar als strippenkaarten duurder worden is het niet zo dat je het laatste stukje moet lopen. Vandaar dat deze geldig zijn tot een jaar na een prijsstijging.
In het beste geval jijquote:
Dan neem ik aan dat je nu wel met die bon het oorspronkelijke artikel kunt terugkrijgen?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 09:12 schreef Brighteyes het volgende:
stinkie is gisteren hier naar de gamma geweest met de bon en helaas... geen geld terug. Op dezelfde dag, in hetzelfde filiaal...
Gelukkig was het 'maar' 8 euro dus...
Als TS er gewoon even mee langs de kassa was gelopen was er niets aan de hand. Prima regel dus, het is al mooi dat Gamma zo coulant is. Na 30 dagen kun je nog binnenwandelen met je blik verf en het ruilen voor een andere kleur. Keurig toch?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 09:46 schreef Rewimo het volgende:
Toch raar. Jij hebt nu 8 euro betaald maar je krijgt er niets voor. Ik vind het maar een vreemde regel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |