Vanmorgen opgehaald. Ja hoor, ze zijn aangekomen. Ik ga ze zo snel mogelijk planten, ik ben benieuwd. Bedankt!quote:
Bij mij beginnen ze te kiemen, hoe gaat het bij jullie?quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:50 schreef qltel het volgende:
[..]
Vanmorgen opgehaald. Ja hoor, ze zijn aangekomen. Ik ga ze zo snel mogelijk planten, ik ben benieuwd. Bedankt!
Bij mij zitten ze nog in de grond (maar nog maar een stuk korter dan bij jou)quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:48 schreef senesta het volgende:
[..]
Bij mij beginnen ze te kiemen, hoe gaat het bij jullie?
Leuk! De vraag is natuurlijk wel wat ja allemaal nog zoekt..quote:Op maandag 16 juni 2008 11:28 schreef barbara-ellen het volgende:
Hallo ik heb ook heel veel zaadjes die ik wel zou willen ruilen met mensen voor andere planten hoor
Vreeken zaden hebben wel heel veel, ik geloof dat hun site www.vreeken.nl is. (edit, ja dus)quote:Op maandag 16 juni 2008 12:17 schreef Aneurism het volgende:
Weet iemand een leuke webshop voor zaden van speciale tropische planten (klein beetje offtopic) Voorbeeld: zaad uit het Billbergia genus (en dan niet nutans of windii, maar hybride vormen zoals Ivory Tower of beadleman)
Als die zaden ook vers zijn en niet geïmporteerd uit China of Japan zal ik ze zeker bestellenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:39 schreef SiGNe het volgende:
Is het niet handiger om een kweeksetje of een zaailing te kopen bij www.bonsaishop.nl ?
Zaden hebben ze ook trouwens (onder het kopje overigen)
Daar hebben we op zich best interesse inquote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:00 schreef verita het volgende:
Binnenkort gaat onze tuin een beetje op de schop door een aanstaande verbouwing. Ik heb dan best wel wat struiken en plantjes over. In ruil voor wat zaad zouden jullie die kunnen hebben? (Ik kan niet alles wat ik wil tijdelijk in potten zetten). Je zult alleen nog wat geduld moeten hebben, het duurt nog een paar weken voordat we beginnen.
Het gaat dan bijvoorbeeld om deze struik, in een treurvorm, en maar een meter hoog
Ceanothus thyrsiflorus
[ afbeelding ]
Het is mooi dat jullie zo'n grote tuin hebben. Wat zal dat fijn zijn, maar ook een hoop werk.
Ok goede tip!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:57 schreef SiGNe het volgende:
Het is een goede kwekerij/webshop, heb er al diverse malen besteld (geen zaden maar kweeksetjes/pre-bonsai) en ik heb er verder goede ervaringen mee.
De zaailingen enzo kweken ze zelf ook op uit zaad dus ik ga er vanuit dat de zaden die ze verkopen ook vers zullen zijn.
Ik wil wel de controle over de zaailingen blijven behouden. Een jaar oud vind ik al te veel.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:27 schreef SiGNe het volgende:
En je kan natuurlijk ook een zaailing kopen, scheelt weer wachten tot er iets opkomt en aangezien die 1 jaar oud zijn scheelt het je ook een jaar..
Mijn Pinus Densiflora heb ik ook als zaailing gekocht en is nu 3 jaar oud, enige nadeel is dat je ietsminder keuze hebt.
Waarom wil je zaad van die soorten hebben btw?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:28 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
[..]
Ik wil wel de controle over de zaailingen blijven behouden. Een jaar oud vind ik al te veel.
Doe ikquote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Daar hebben we op zich best interesse inWil je ons een seintje geven als jullie gaan beginnen?
Die cultivar staat bekend om zijn helderrode blaadjes. Aangezien het een Japanse esdoorn is, zijn ze niet makkelijk te vinden in Europa. Stekken hebben niet mijn voorkeur omdat deze langzamer groeien dan zaailingen uit zaad.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 08:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Waarom wil je zaad van die soorten hebben btw?
Die 1e van je lijstje is een cultivar; een kruising. Daar heb je alleen soortechtheid dmv vegetatieve vermeerdering zoals stekken of enten. Een boom zaaien doe je voor je kinderen.
Ja maarja (zucht) als je uit zaad een Acer palmatum ´Deshojo` vermeerdert is het géén `Deshojo` meer maar gewoon Acer palmatum. Dus of je die helderrode blaadjes dan krijgt valt nog te bezien.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:56 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
[..]
Die cultivar staat bekend om zijn helderrode blaadjes. Aangezien het een Japanse esdoorn is, zijn ze niet makkelijk te vinden in Europa. Stekken hebben niet mijn voorkeur omdat deze langzamer groeien dan zaailingen uit zaad.
Een plaatje van de deshojo:
[ afbeelding ]
Ja daarom zet ik het er ook speciaal bij hè...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja maarja (zucht) als je uit zaad een Acer palmatum ´Deshojo` vermeerdert is het géén `Deshojo` meer maar gewoon Acer palmatum.
Ik heb het idee dat wij elkaar niet begrijpenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:48 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
[..]
Ja daarom zet ik het er ook speciaal bij hè...
Overigens zou ik ook wel een mooie tak kunnen marcotteren als ik een volgroeide moederplant zou kunnen vinden. Helaas zijn die dingen zo zeldzaam als de pest.
Ik denk dat ik die zaadjes alsnog uit Japan ga importeren. Dan maar wat duurder uit.
Op http://www.maillot-erable.com hebben ze er ook veel meer.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:55 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb zelf een Blood Good en een Ozidono Nishiki staan (ook daar gekocht), zijn ook erg mooi.
Jaaa, die heb ik ook. Heel mooi inderdaad.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:40 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
[..]
Op http://www.maillot-erable.com hebben ze er ook veel meer.
Acer shirasawanum AUREUM shirasawanum, dat is er ook eentje die je echt moet hebben!![]()
[ afbeelding ]
Helemaal vergeten te melden. Het heeft heeeeeeel lang geduurd. Maar intussen steken er 2 boven de grond. De ene is al zo'n 2 cm.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:48 schreef senesta het volgende:
[..]
Bij mij beginnen ze te kiemen, hoe gaat het bij jullie?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |