Ach, voor 44 cent kan ik heel wat zaden opsturen. Wil je wat Hibiscus? Ze zijn van 3 verschillende struiken met verschillende bloemen erin. PM me dan je adres even, dan stop ik er een stel in een envelop en stuur ze op. En mocht je ooit zelf wat hebben wat ik nog niet heb dan houd ik me aanbovolen.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:00 schreef Nieuwskijker het volgende:
Dat zijn leuke bomen, helaas heb ik geen zaden om te ruilen. Ben net begonnen aan een tuin, maw nieuwe aanleg. Dus daar moet wel wat in...
Hm, tja, dat was bij mij ook een kwestie van toeval. Denneappels, Sequoia en Ecalyptus heb ik van de grond opgeraapt, de laatste 2 in Portugal op vakantie. De hibiscus heb ik toevallig ontdekt, aan de struiken hingen dingen die wel leken op uitgedroogde bloemknoppen die zaaddozen bleken te zijn die vol met zaad zitten. IK wandel nog wel eens door m''n tuin en dan vallen je dingen op.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:20 schreef Greys het volgende:
Ik neem aan dat de mindere groene vingers onder ons ook mogen vragen hoe bepaalde zaden het beste ehm... geoogst (?) kunnen worden, alvorens ze geruild kunnen worden?
Ruilen? (Het lijkt wel alsof we het hier over postzegels hebben..quote:Op zaterdag 15 maart 2008 09:18 schreef kaasplankje het volgende:
Hoi k heb hier nog wel wat zaad van Alcea Rosea (stokroos).
Dat is geen boom of struik maar een 2 jarige plant die 2.5 meter hoog kan worden.
Eigenlijk offtopic dus....
Ik hou zelf niet zo van Hibiscus, maar k wil dat Alcea zaad best opsturen hoor..quote:Op zaterdag 15 maart 2008 09:50 schreef qltel het volgende:
[..]
Ruilen? (Het lijkt wel alsof we het hier over postzegels hebben..)
Ik heb o.a. prima opkomende hibiscus..
Graag. Ik PM je mijn adres gelijk even.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik hou zelf niet zo van Hibiscus, maar k wil dat Alcea zaad best opsturen hoor..![]()
No problem..
Die zitten sinds ze gevallen zijn in de grond. En ze staan me niet in de weg, dus ik zie wel of er iets opkomt..quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:13 schreef lady-wrb het volgende:
ik weet niet wanneer je die kastanjes de grond ingedaan hebt, maar hier hebben de kastanjes die afgelopen jaar gevallen zijn net een puntje wortel.
dus ze doen er wel een tijdje over.
(gelukkig wel, want anders kon ik een heel bos rooien. zoals ze nu zijn gooit het veel makkelijker weg)
Tja, we hebben al een kastanjeboom..quote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:10 schreef lady-wrb het volgende:
ik wil mijn hele kastanjeboom wel doneren (moet je m wel zelf uitgraven)
en mijn struikjes heb je al.
quote:
Ik heb ze ook niet. Het is een soort Amandelboom, toch? Tenminste, zo ver kwam ik via Google.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:37 schreef Aneurism het volgende:
Ben opzoek naar Terminalia catapa zaden... Helaas niets te ruil. Denk erover te kopen op internet.
Die PM ben je kennelijk vergeten..quote:Op zondag 30 maart 2008 22:11 schreef Lllaura het volgende:
Ik zou ook wel wat hibiscuszaad willen! Stuur je zo ff een PM.
Hoe snel groeit een hibiscus? Wij gaan in mei verhuizen en beginnen dus met een kale tuin die nog helemaal aangelegd moet worden. Erg leuk, maar best spannend. Ik hou erg van mooie planten, maar heb er de ballen verstand van...
Correct, wil een aantal laten opkweken bij een kennis in zijn kassen. En van daar uit kijken of hij klein te houden is dmv snoei (2-3 meter). Het is inderdaad een amandel achtige boom, waarvan het blad krachtige geneeskracht heeft.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:13 schreef kaasplankje het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Terminalia_catappa
kende t ook niet hoor, t is een tropische boom. Niet echt winterhard in nederland dus.
Ik denk dat ik dan ruzie krijg thuis!quote:
What's in a name. Wat de een onkruid noemt noemt de ander een kruid. Als je ze leuk vind en ze geven geen problemen voor de omgeving of andere planten laat je ze toch staan?quote:Op maandag 31 maart 2008 11:45 schreef phluphy het volgende:
[..]
Tijdens het rigoreus snoeien van de vlinderstruik, ontdekten we wel een heleboel schattige kleine bodembedekkers met lieftallige bloemetjes. Maar ja, meestal als ik iets leuks vind, blijkt het onkruid te zijn.
Leuk toch, een grote pot met een hibiscus op je balkon. (ja, serieus, volgens mij gaat dat makkelijk. En anders rozen wellicht?quote:
hmm zit op een balkon van een meter breed en 7 meter lang daarvoor zit een bak stenen muurtje en zit 's middags in de schaduw volgens mij groeit daar niet zoveelquote:Op maandag 31 maart 2008 12:45 schreef qltel het volgende:
[..]
Leuk toch, een grote pot met een hibiscus op je balkon. (ja, serieus, volgens mij gaat dat makkelijk. En anders rozen wellicht?
Wow, ziet er gaaf uit (even opgezocht wat het is). Je zou me dus erg blij maken met een paar zaadjes. Ik heb helaas niets exotisch om te ruilen. Maar wellicht kan ik je toch blij maken met iets wat ik heb? Heb je hem zelf ook al gezaaid en gaat dat een beetje makkelijk?quote:Op donderdag 10 april 2008 19:42 schreef senesta het volgende:
Ik heb zaden van de trachycarpus fortunei te ruil, even voor het exotische tintje
Hee leuk man,quote:Op donderdag 10 april 2008 20:05 schreef qltel het volgende:
[..]
Wow, ziet er gaaf uit (even opgezocht wat het is). Je zou me dus erg blij maken met een paar zaadjes. Ik heb helaas niets exotisch om te ruilen. Maar wellicht kan ik je toch blij maken met iets wat ik heb? Heb je hem zelf ook al gezaaid en gaat dat een beetje makkelijk?
Ik heb al wel gezien dat de rozen die ik een week of 2 geleden heb gezaaid het erg goed doen. Na een dag of 5 kwamen de eersten al op. De Alceazaden die ik van kaasplankje heb gekregen doen het trouwens ook prima. Dat duurde ook maar een weekje. En de Hibiscus doet het ook nog steeds erg goed. De plantjes zijn intussen al een cm of 5 hoog en sommigen beginnen al aan hun 2e set blaadjes. En zowaar kwam er van de week weer een nieuwe op.
Ik heb er zelf wel gezaaid en die ging best makkelijk, ik had ze gewoon in een zipbag in de vensterbank op een warm plekjequote:Op donderdag 10 april 2008 20:05 schreef qltel het volgende:
[..]
Wow, ziet er gaaf uit (even opgezocht wat het is). Je zou me dus erg blij maken met een paar zaadjes. Ik heb helaas niets exotisch om te ruilen. Maar wellicht kan ik je toch blij maken met iets wat ik heb? Heb je hem zelf ook al gezaaid en gaat dat een beetje makkelijk?
Ik heb al wel gezien dat de rozen die ik een week of 2 geleden heb gezaaid het erg goed doen. Na een dag of 5 kwamen de eersten al op. De Alceazaden die ik van kaasplankje heb gekregen doen het trouwens ook prima. Dat duurde ook maar een weekje. En de Hibiscus doet het ook nog steeds erg goed. De plantjes zijn intussen al een cm of 5 hoog en sommigen beginnen al aan hun 2e set blaadjes. En zowaar kwam er van de week weer een nieuwe op.
Ik heb opzich wel interesse in het sequoiazaad, zou er wel een bonsai van willen makenquote:Op maandag 10 maart 2008 10:15 schreef qltel het volgende:
Momenteel ben ik bezig om zaden op te kweken om mijn tuin wat voller te kunnen zetten. En de hibiscus, Den en iets wat waarschijnlijk Sequoia is komen aardig omhoog. Het hibiscuszaad komt uit 3 Hibiscussen hier uit de tuin en de rest uit de vrije natuur.
Zijn er wellicht meer mensen die zaden van bomen en/of struiken hebben? Wellicht valt er dan wat te ruilen? Ik heb nog een heleboel Hibiscuszaad wat binnen enkele weken fraaie plantjes geef en een klein beetje Sequoiazaad (als het dat is tenminste) heb ik ook nog.
IK wil je gerust wat opsturen. Het vervelende is dat ik zelf ook niet veel heb en dat er bij mij maar 2 opgekomen zijn tot nu toe. Ik hoop dus dat er wat opkomt van wat ik je kan sturen.quote:Op vrijdag 11 april 2008 16:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik heb opzich wel interesse in het sequoiazaad, zou er wel een bonsai van willen maken![]()
Ik heb alleen geen zaden om te ruilen.. (had wel japanse esdoornzaden maar da's niks geworden.)
PM me dan je adres even. Gooi ik ze morgen op de post. Ik heb idd niet veel, maar ach, misschien komt er nog meer op. En anders heb ik er in ieder geval 2. Kan ik daarmee weer verder kweken..quote:Op vrijdag 11 april 2008 16:36 schreef SiGNe het volgende:
Graag, maar als je er zelf ook niet veel hebt hoeft het niet persé hoor..
Ik heb opzich al genoeg bonsai staan, maar een mini-mammoetboom lijkt me wel wat
De mijne zijn met hetzelfde zaad gezaaid en zijn opgekomen, ze komen uit Portugal dus ik denk dat ze daar toch niet zoveel vorst zullen krijgen..quote:Op zondag 20 april 2008 02:04 schreef SiGNe het volgende:
Jaaah..eergister heb ik de zaden van Qtel binnengekregen, voor ik ze ga planten wil ik er nog wel wat info over zoeken want sommige zaden moeten eerst even vorst (vrieskist) hebben gehad voor ze uitkomen terwijl andere zaden weer eerst een flinke bosbrand nodig hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |