Maar ja, da's dan ook niet zo handig van jou om te openen met dat je je zijn gezicht niet kon herinneren.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:28 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Hij hád indruk gemaakt, ik was hem juist aan het complimenteren met zijn presentatie van de keer daarvoor. Die kon ik nog zo samenvatten - dat soort dingen kan ik dan weer wel. Maar ja, toen onderbrak ie me dus.
Dit was wel een kort-door-de-bochtsamenvatting.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar ja, da's dan ook niet zo handig van jou om te openen met dat je je zijn gezicht niet kon herinneren.
quote:Van de 72 gezichten heb je er 71 goed onthouden.
Dit komt neer op een percentage van 99%.
Ik was enig kind, daarbij geen, neefjes, nichtjes, etc.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:08 schreef tim2308 het volgende:
Wat ik me nu afvraag: is er bij jullie ook sprake van dat jullie in de eerste twee jaar van jullie leven weinig mensen zagen? Ik ben natuurlijk wel extreem (kindertehuis gedurende twee jaar na geboorte) maar hoe zit het met jullie?
Same here.. :pquote:Op zondag 9 maart 2008 20:21 schreef supersayan het volgende:
Ik kan ze alleen niet onthoudenwel herkennen gelukkig
Dit denk ik ook. Ik heb onlangs een interview gelezen met iemand die dit heeft, en ze vond het verschrikkelijk omdat ze soms niet eens haar eigen vriend kon herkennen. En als iemand in de stad 'hoi' zei keek ze altijd heel verbaasd, niet wetend wie het was. Pas in een gesprek kwam ze erachter. Kan heel erg vervelend zijn, ga er dus eens over praten met je huisarts!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:49 schreef Nozomi het volgende:
TS, ik studeer klinische psychologie en ook klinische neuropsychologie en wat jij beschrijft hoort daar zeker onder.. Bij klinische neuropsychologie (functies van hersengebieden) komt 'prosopagnosie' weleens ter sprake, oftewel het 'onvermorgen/beperkt vermogen gezichten te herkennen'. Dat zou jij inderdaad weleens kunnen hebben, kijk eens naar de volgende link:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Prosopagnosie (had even zo snel niet een betere link)
Kort samengevat heeft een bepaald gebiedje in de hersenen specifiek problemen met het herkennen van gezichten, en niet zozeer van andere dingen. Het kan dus goed dat je je dat nu pas realiseert, omdat je nooit anders gewend bent geweest. Mensen herken je namelijk ook makkelijk aan stemmen, kleren, geur enz.
Als ik het zo lees functioneer je voor de rest prima (nou ja, die films dan), toch kunnen neuropsychologen je mogelijk wel helpen/adviseren hoe hiermee om te gaan.
Ik ben inderdaad in de eerste twee jaar van mijn leven veel alleen geweest. Mijn moeder lag heel lang in het ziekenhuis en ons gezin werd opgevangen door een gezinsverzorgster. Ik was een makkelijk kind, dus de gezinsverzorgster zette mij 's ochtends in de box en daar kwam ik de rest van de dag niet meer uit. Zo had zij haar handen vrij voor mijn oudere broer en zus. Toen mijn moeder weer thuis kwam toen ik 2 jaar was, kon ik nog niet praten of lopen. Het eerste wat mijn moeder gedaan heeft is de box eruit gooien en daarna kwam het snel goed, maar het is wel opvallend inderdaad dat dit genoemd wordt als mogelijke oorzaak voor mijn slechte gezichtsherkenning.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:08 schreef tim2308 het volgende:
Wat ik me nu afvraag: is er bij jullie ook sprake van dat jullie in de eerste twee jaar van jullie leven weinig mensen zagen? Ik ben natuurlijk wel extreem (kindertehuis gedurende twee jaar na geboorte) maar hoe zit het met jullie?
quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:08 schreef tim2308 het volgende:
Niet als je alleen maar in een ledikantje ligt. (te vergelijken met het eerdere verhaal van de boxquote:Op donderdag 25 juni 2009 01:39 schreef Stali het volgende:
[..]
Bij mij schat ik voornamelijk twee mensen en naar in totaal vier 'vertrouwde' gezichten. Maar ik denk niet dat je het in die hoek kunt zoeken want een jeugd kan ook een groot feest met talloze onbekenden zijn. Heb je in een kindertehuis juist niet meer te maken met verschillende gezichten, vraag ik me nu af?
Lol herkenbaar, koste mij ongeveer een half uur voor ik door had dat het uberthaubt 2 verschillende personages ware. Snapte er echt niks van in het begin.quote:Op zondag 9 maart 2008 23:02 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
In the Departed kon ik Leonardo DiCaprio en Matt Demon echt niet uit elkaar houden.. Dus snapte uiteraard helemaal niks van de film. Ik vraag dan ook de hele tijd. O is dit de goeie. Zijn dit de slechte? Oja oja!
quote:Van de 72 gezichten heb je er 70 goed onthouden.
Dit komt neer op een percentage van 97%.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |