Ik moet mijn DigiD nog ontvangen, ik hoopte op vandaag maar deze zat niet tussen de post. Ik neem aan dat door de storing de uiterste inleverdatum wel verlegd wordt! Misschien heb ik dan toch geluk...quote:Op zaterdag 29 maart 2008 20:57 schreef wakeuppp het volgende:
http://www.belastingdiens(...)k_niet_mogelijk.html
Volgens mij niet, vorig jaar waren er ook problemen en toen werd het bij hoge uitzondering verlengd. Wat je wel kan doen is een verzoek tot uitstel indienen, als het niet langer dan 5 maanden is kun je dat gewoon via de Belastingdienst site regelen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:08 schreef vogeltje het volgende:
Ik moet mijn DigiD nog ontvangen, ik hoopte op vandaag maar deze zat niet tussen de post. Ik neem aan dat door de storing de uiterste inleverdatum wel verlegd wordt! Misschien heb ik dan toch geluk...
Uitstel aanvragen dus.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:56 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik heb geen DigiD inlogcode en moet nog aangifte doen, kom ik nu nog op tijd?
Stom ja, is natuurlijk gewoon een lening dus zeg maar negatief tegoed, ik zat even fout te denken.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:46 schreef ManAtWork het volgende:
Ja, in box 3. De schuld mag je in mindering brengen op je bank- en spaartegoeden e.d.
Voor die paar dagen? Tegen de tijd dat ze de brief in behandeling hebben genomen, heeft hij z'n aangifte al ingediend, is er een aanslag opgelegd en is het geld al over gemaakt.quote:
Ok bedankt voor je korte duidelijke antwoord.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:43 schreef ManAtWork het volgende:
Wat je zegt klopt.
Als je niet meer dan ¤ 40.000 in box 3 hebt zitten, hoef je niets te specificeren.
Mja ik heb dus hetzelfde probleem. Heb digid aangevraagd 1 maand geleden, nu open ik de brief en er staat dat ik voor 8-3-2008 had moeten activeren. Nu moet ik dus ook een nieuwe aanvragen en ben ik ook te laat. Ze zullen denk niet moeilijk doen om paar dagen.quote:Op zondag 30 maart 2008 09:31 schreef dromewaris het volgende:
Zucht,
digid kwijt...
dus nieuwe aanvragen,
duur nog 5 dagen voor ik die thuis heb, conclusie ik ben te laat..
moet ik hierover bellen, ofmaakt een paar dagen niet uit?
en als het wel uit maakt gaat me dat dan gelijk veel geld kosten?
Ja, dat maakt zeker uit. De studiekosten hebben in die jaren niet op jou gedrukt, waardoor je geen recht hebt op een aftrekpost.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:34 schreef StrayDog het volgende:
Ik heb wat zaken mbt. het aftrekken van een studieschuld die me niet helemaal duidelijk zijn.
Vanaf januari 2008 moest ik mijn studieschuld bij de ib-groep gaan aflossen (dus niet omgezet in een gift).
Nu ben ik, ten onrechte, er altijd van uit gegaan dat ik dan die bedragen bij de aangifte over 2008 (dus volgend jaar) zou kunnen gaan aftrekken.
..
Maakt het overigens nog uit dat mijn ouders destijds de studiekosten betaald hebben? (terugbetaling schuld ga ik wel zelf doen)?
Alvast bedankt als iemand me dit kan verduidelijken!
Volgens mij krijg je het dan toch gewoon wat later? Als je geld ontvangt tenminstequote:Op zondag 30 maart 2008 13:17 schreef Pacino88 het volgende:
[..]
Mja ik heb dus hetzelfde probleem. Heb digid aangevraagd 1 maand geleden, nu open ik de brief en er staat dat ik voor 8-3-2008 had moeten activeren. Nu moet ik dus ook een nieuwe aanvragen en ben ik ook te laat. Ze zullen denk niet moeilijk doen om paar dagen.
Ok bedankt, inderdaad jammer maar wel logisch.quote:Op zondag 30 maart 2008 14:05 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja, dat maakt zeker uit. De studiekosten hebben in die jaren niet op jou gedrukt, waardoor je geen recht hebt op een aftrekpost.
De rest van de vragen kan ik ook wel beantwoorden, maar zijn gezien het bovenstaande niet meer relevant. Helaas.
Lees de OP.quote:Op zondag 30 maart 2008 14:21 schreef thijsltc het volgende:
Waarschijnlijk al 99999x gevraagd maar wanneer word de loonheffing terugbetaald door de belasting?
Bijna. Je kan er niks mee omdat de aflossing van een studieschuld nooit aftrekbaar is.quote:Op zondag 30 maart 2008 15:50 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Ok bedankt, inderdaad jammer maar wel logisch.
Nog even voor de duidelijk: de bedragen die ik dit jaar dus zelf ga terugbetalen (aflossing studieschuld) daar kan ik bij de aangifte van komend jaar dus verder helemaal niks meer voor aftrekken he, aangezien de oorspronkelijke studiekosten door mijn ouders betaald waren?
Heb je wel aangifte gedaan? Zo ja, dan zou ik maar eens navragen bij ome fiscus of de aangifte wel in behandeling is genomen.quote:Op zondag 30 maart 2008 16:00 schreef VeX- het volgende:
Hm, ik moet het ook nog even snel regelen. Helaas.
Volgens mijn berekeningen had ik vorig jaar geld terug moeten krijgen, maar ik heb niets gehad.
quote:Op zondag 30 maart 2008 20:32 schreef PLAE@ het volgende:
Leuk hoor, ik heb al maanden terug de boel ingevuld op dat programma maar niet verstuurd.
Wil ik dat doen moet ik 5 dagen wachten tot die digicodebrief bij me binnen is
Onze interpretatie was dat je bij beide de volledige bedragen in moet vullen, dus twee keer de basispremies, evt de aanvullende premies etc. Pas op het eind geef je aan hoe je dit wilt verdelen over de beide aangiftes.quote:Op zondag 30 maart 2008 20:52 schreef Moppie_1974 het volgende:
Misschien dat iemand mij kan helpen...
Ik ben bezig met de rekenhulp voor de ziektekosten en algemene uitgaven.
Het vaste bedrag van ¤ 1059 heb ik ingevuld.
De volgende stap is het invullen van de ontvangen zorgtoeslag 2007.
Mijn partner en ik (niet getrouwd,wel fiscale partners) hebben samen 1 jaarlijks bedrag
van ¤ 468 gekregen.
Het formulier wat ik invul is voor mezelf.
Partner heeft een eigen formulier.
Moet ik nu dat bedrag van ¤ 468 delen bij ieder formulier of bij ieder ¤468 invullen.
(voor mij komt het dan over of we 2 keer ¤468 gehad hebben.
Maar ja de belasting denkt altijd anders dan ik.
Wie weet hoe dit zit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |