abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57655773
Als je een verkeerde WOZ waardehebt ingevuld (te hoog)... en je de opgave al verstuurd hebt (digitaal)... kun je dan de waarde verbeteren, en dan gewoon nog een keer opsturen?

Hoe zit dat?
pi_57658145
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:20 schreef elkravo het volgende:
Als je een verkeerde WOZ waardehebt ingevuld (te hoog)... en je de opgave al verstuurd hebt (digitaal)... kun je dan de waarde verbeteren, en dan gewoon nog een keer opsturen?

Hoe zit dat?
Bedoel je voor het jaar 2007? Zo ja, dat kan nog.
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:56:27 #253
152199 Biancavla
Augie is lief!
pi_57663318
Als ik hem wil versturen geeft hij een foutmelding met code 21010 aan.
Geen vla zo lekker als Biancavla.
pi_57663956
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 21:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Bedoel je voor het jaar 2007? Zo ja, dat kan nog.
Dus gewoon nog een keer... en de belasting dienst neemt dan de laatste zending????
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:28:20 #255
152199 Biancavla
Augie is lief!
pi_57664066
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:23 schreef elkravo het volgende:

[..]

Dus gewoon nog een keer... en de belasting dienst neemt dan de laatste zending????
Nee, ik heb het al gevonden.
Het is een aangifte voor ondernemers en vorige week hebben ze blijkbaar een nieuwe versie erop gezet die je nu moet downloaden en de oude kun je niet meer versturen.
Hopelijk hoef ik niet alles opnieuw in te voeren.
pi_57665065
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:28 schreef Biancavla het volgende:

[..]

Nee, ik heb het al gevonden.
Het is een aangifte voor ondernemers en vorige week hebben ze blijkbaar een nieuwe versie erop gezet die je nu moet downloaden en de oude kun je niet meer versturen.
Hopelijk hoef ik niet alles opnieuw in te voeren.
Sorry Biancavia... ik reageerde niet op jouw post...

Ikzelf heb een aangifte gedaan met een foutje... verkeerde WOZ waarde... maar mijn vraag is of ik de verbeterde aangifte met DigID gewoon weer opnieuw kan versturen... en of de belastingdienst dan de 2e zending automatisch pakt...
pi_57665172
Huh? Aangifte? Nooooit gedaan..
Krijg je nou vanzelf een briefje thuis als je een aangifte moet doen?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 08:03:14 #258
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57666269
Niet altijd.
Maar als je weet dat je moet betalen, moet je ook aangifte doen.
Als je geld terug krijgt, mag je kiezen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_57668951
situatieschets:
je krijgt geld terug ivm flinke aftrekpost ivm ziekte

je verstuurt de aangifte

hoe gaat de BD verder in zijn werk?

wordt iedereen een brief gestuurd om de aftrekposten te bewijzen, of gaat dat door middel van aselecte trekking?

wordt eerst het geld betaald en dan om bewijzen gevraagd, en die bewijzen kunnen 5 jaar lang van je verlangd worden?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:48:56 #260
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57672316
Normaal gesproken krijg je een voorlopige teruggave op basis van hetgeen je hebt ingediend.
Daarna heeft (neemt) de belastingdienst de tijd om de aangiften waar nodig te controleren en indien ze iets vreemds of abnormaals zien, zullen ze schriftelijk vragen om een toelichting of specificatie.
Voor deze selectie hebben ze uiteraard programmatuur dat vergelijkingen e.d. kan maken op basis van de ingevulde gegevens.
Ook hebben ze ieder jaar wel een aandachtspunt waar ze extra op letten. Dit jaar is het bijvoorbeeld een tweede woning.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:35:53 #261
152199 Biancavla
Augie is lief!
pi_57673321
Dat ding blijft maar foutmeldingen geven bij het verzenden.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:49:23 #262
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57676240
Kan best kloppen. Ik kan ook niet inloggen als ondernemer.
Waarschijnlijk hebben ze weer een storing in het systeem. (Of ze hebben vervroegd weekend,...)

Storing dus,...

[ Bericht 29% gewijzigd door ManAtWork op 28-03-2008 17:41:02 ]
  vrijdag 28 maart 2008 @ 17:59:19 #263
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_57677610
Iemand al teruggave gehad van 2007 sinds die fout was opgetreden van de digitale aangiftes?
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
pi_57677623
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:49 schreef ManAtWork het volgende:
Kan best kloppen. Ik kan ook niet inloggen als ondernemer.
Waarschijnlijk hebben ze weer een storing in het systeem. (Of ze hebben vervroegd weekend,...)

Storing dus,...
Wat een prutsers.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_57691832
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 17:59 schreef JMarsden het volgende:
Iemand al teruggave gehad van 2007 sinds die fout was opgetreden van de digitale aangiftes?
wat denk jij? ene dag indienen, volgende dag geld op je rekening
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  zaterdag 29 maart 2008 @ 10:23:01 #266
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_57691844
Een wonder, ik heb onze aangifte zojuist kunnen versturen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_57692440
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:23 schreef elkravo het volgende:

[..]

ze nemen altijd de laatst bekende aangifte in behandeling.

zie onderstaand. bron http://www.aangifteservic(...)eest-gestelde-vragen
Ik heb al aangifte gedaan. Hoe kan ik een wijziging in die aangifte doorgeven?

Als u elektronisch aangifte hebt gedaan, kunt u de verstuurde aangifte openen, de aanvulling of wijziging aanbrengen en de volledig ingevulde aangifte insturen. De Belastingdienst neemt de laatst verstuurde aangifte in behandeling. Eventueel kunt u ook een nieuw aangifteformulier aanvragen via de BelastingTelefoon. Als u op papier aangifte heeft gedaan kunt u het beste een nieuw aangifteformulier aanvragen via de BelastingTelefoon en deze weer volledig ingevuld insturen. Hebt u al een voorlopige aanslag ontvangen? Ook dan kunt u uw aangifte nog wijzigen en opnieuw insturen. U kunt hiervoor het aangifteprogramma gebruiken of een nieuw aangifteformulier aanvragen
pi_57692655
Ik doe dit jaar de aangifte voor familie en wil even iets verifieren. Ze hebben een 15 jaar lopende kapitaalverzekering gehad die in 2007 tot uitkering is overgegaan en die niets te maken had met een woning/hypotheek. De uitkering van deze verzekering moet je aangeven in box 3. Als ik de info op de site van de belastingdiens zo doorlees brengt mij dat in verwarring omdat het de indruk wekt dat je er altijd belasting van moet betalen. Bij de aangifte wordt bij box 3 gevraagd of je bezittingen boven de 40000 euro uitkomen. Hun bezittingen inclusief de uitgekeerde polis komen daar niet bovenuit. Ben je dan klaar en hoef je verder niets aan te geven?? Ik zit te zoeken of ik het ergens anders nog moet opgeven maar kom er zo snel even niet uit. Iemand een pasklaar antwoord??
  zaterdag 29 maart 2008 @ 11:43:15 #269
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57693027
Wat je zegt klopt.
Als je niet meer dan ¤ 40.000 in box 3 hebt zitten, hoef je niets te specificeren.
pi_57693963
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:06 schreef Fredgroes het volgende:

[..]

ze nemen altijd de laatst bekende aangifte in behandeling.

zie onderstaand. bron http://www.aangifteservic(...)eest-gestelde-vragen
Ik heb al aangifte gedaan. Hoe kan ik een wijziging in die aangifte doorgeven?

Als u elektronisch aangifte hebt gedaan, kunt u de verstuurde aangifte openen, de aanvulling of wijziging aanbrengen en de volledig ingevulde aangifte insturen. De Belastingdienst neemt de laatst verstuurde aangifte in behandeling. Eventueel kunt u ook een nieuw aangifteformulier aanvragen via de BelastingTelefoon. Als u op papier aangifte heeft gedaan kunt u het beste een nieuw aangifteformulier aanvragen via de BelastingTelefoon en deze weer volledig ingevuld insturen. Hebt u al een voorlopige aanslag ontvangen? Ook dan kunt u uw aangifte nog wijzigen en opnieuw insturen. U kunt hiervoor het aangifteprogramma gebruiken of een nieuw aangifteformulier aanvragen
Dank je wel!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 14:56:03 #271
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_57696058
Ik heb geen DigiD inlogcode en moet nog aangifte doen, kom ik nu nog op tijd?
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 17:35:15 #272
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57698905
Nee.
pi_57699083
Weet iemand of je een lening (dus niet de studiefinanciering zelf, die een gift is) bij de IB-Groep ook al aftrekpost kan laten tellen?
  zaterdag 29 maart 2008 @ 17:46:55 #274
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57699134
Ja, in box 3. De schuld mag je in mindering brengen op je bank- en spaartegoeden e.d.
pi_57701212
Ik heb wat zaken mbt. het aftrekken van een studieschuld die me niet helemaal duidelijk zijn.
Vanaf januari 2008 moest ik mijn studieschuld bij de ib-groep gaan aflossen (dus niet omgezet in een gift).
Nu ben ik, ten onrechte, er altijd van uit gegaan dat ik dan die bedragen bij de aangifte over 2008 (dus volgend jaar) zou kunnen gaan aftrekken.

Maar nu ben ik er dus onlangs achter gekomen dat ik die aftrekpost in het jaar dat ik de beschikking van de ib-groep heb gekregen had mogen opvoeren (dus 2006 in mijn geval als ik het goed heb, moet ik nog uitzoeken omdat die beschikking op raadselachtige wijze is verdwenen. Maar die krijg je als ik het goed heb 2 jaar voor je moet gaan terugbetalen dus 2006, of kan het ook nog 2005 geweest zijn?)
Maar ik heb over 2006 al een definitieve aanslag gehad. Ik begrijp dat ik nu bezwaar moet maken, maar hoe gaat dit in zijn werk en wordt dat altijd gehonoreerd of zijn er bepaalde voorwaarden aan verbonden?
Normaal moet bezwaar binnen 6 weken als ik het goed heb, bij meer dan 6 weken heb je gewoon pech?

Verder heb ik nog een vraag of mijn berekeningen mbt. aftrekken studieschuld kloppen: ik kom per jaar qua studiekosten niet boven 2 keer de normbedragen uit, dus mag ik per jaar (studiekosten - ontvangen studiefinanciering) aftrekken, maal 4 jaar?
Maakt het overigens nog uit dat mijn ouders destijds de studiekosten betaald hebben? (terugbetaling schuld ga ik wel zelf doen)?

Alvast bedankt als iemand me dit kan verduidelijken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')