abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57328156
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 14:42 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Man er ligt een supergoed bod en ze weigeren........ze nemen de burgers niet serieus en vinden zichzelf TE belangrijk.

Geld erbij, prima maar de manier waarop ze het willen vind ik NOT done.
Ze worden door de burgers al jaren niet meer serieus genomen, nergens is minder respect voor de politie als in Nederland.
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:50:30 #252
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_57332535
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 14:42 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Man er ligt een supergoed bod en ze weigeren........ze nemen de burgers niet serieus en vinden zichzelf TE belangrijk.

Geld erbij, prima maar de manier waarop ze het willen vind ik NOT done.
Supergoed bod?! WHOEHAHAHAHAHA!!!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_57332682
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:09 schreef Luni het volgende:

[..]

Ze worden door de burgers al jaren niet meer serieus genomen, nergens is minder respect voor de politie als in Nederland.
Dat ligt natuurlijk vooral aan de cynische burgers zelf.
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:03:29 #254
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57332839
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Die komt ook niet vanuit het niets.
Ook al doe ik zo m'n best, iedere agent die ik spreek is een eikel.
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:06:58 #255
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_57332942
Acties van de baan. Bonden accepteren laatste bod. Jammer! Heel, heel, heel erg jammer!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:16:53 #256
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_57333188
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:06 schreef Barca het volgende:
Acties van de baan. Bonden accepteren laatste bod. Jammer! Heel, heel, heel erg jammer!
Kneus
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_57334670
quote:
Zit je nou te trollen of ben je zelf een wout?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_57335150
quote:
Kom eens met wat anders als met spandoekleuzen. Graag wat inhoudelijker, of je mond houden.
That's all folks!
pi_57339553
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk
pi_57339579
quote:
Stakker, verklaar uw nader waarom is dit jammer?
pi_57339679
De acties zijn afgelast, maar van accepteren is volgens mij nog geen sprake.
pi_57515724
Hoi

Ik lees hier een hoop over de politie-cao en de voors en tegens.
Deze discussie heeft maar voor een deel te maken met de politie-cao.

Je kan 2 en misschien wel drie groepen samen nemen in deze discussie.
politie
zorgsector
onderwijs sector.

De afgelopen jaren heben deze sectoren vanuit de overheid minimale loonsverhogingen gehad waarbij de onderwijs sector het meeste kreeg en de politie het slechte coa kreeg van de minister. De zorgsector zit er tussenin aan de kant van de politie.

10 a 15 jaar loonmatiging en minimale stijgingen. Door de overheid werd ook aangegeven dat wanneer het beter zou gaan met de economie er compenstatie van de slechte jaren zou komen. Dus geen correctie op inflatie niveau maar correctie over x tal jaren.

De politiebonden zijn gestart met deze discussie en willen nu dus ook gecompenseerd worden. De andere 2 sectoren gaat dat ook doen.
Dat de overheid zich niet of slecht aan hun afspraken kan houden is tot daar aan toe.
Zij hadden dit aan zien komen en hadden dus in de begroting daar rekening mee moeten houden.
Er is voldoende geld om een en ander recht te zetten echter is de begroting zodanig gemaakt dat er andere verdelingen zijn.

Beetje vreemd daarin is dat ministers er met een loonsverhoging van 30 % wel erg goed af komen.
Ook lees ik hier dat politiemensen kortingen krijgen bij verzekeringen etc. Dat gaat echter voor elke FNV lid op.
Ook lees is dat er toelagen etc bij de politie zijn. Ik heb gezocht maar die zijn er niet op de onregelmatigheidtoeslag na. Dat is een compensatie m.b.t. onregelmatig werk en geen toestag die je zomaar krijgt. Sterker nog de politie wordt pas vanaf 22.00 uur t/m 07.00 uur ORT betaald. Andere groepen vaak al vanaf 18.00 uur.
Misschien dat menen dan nog denken aan een toelate voor ME optreden. Ook dat ik niet iets extra's wat een ieder zomaar erbij krijgt. De Me uren moeten gewerkt worden en is normaal dat er een toeslag is voor dat speliale werk. Dus dat iedee diender simpelweg toeslagen krijgt is niet waar.

En politiemensen zitten niet te wachten op stakingen bij het voetbal of andere onvriendelijke acties. Er zitten juist veel voetbalfans bij de politie. En de politie verbied geen enkele wedstrijd. Dat doet een burgemeester.

Je hoort mij niet zeggen dat er geen andere groepen zijn die het financieel ook lastig hebben of gecompenseerd mogen worden. Dat is dan weer een discussie op zich.

Er zijn altijd mensen die het slechter hebben dan deze sectoren. Maar het lijkt mij gezien het verleden (politiek) dat de middel en lagere inkomens nu wel eens gecompenseerd mogen worden. En niet de hogere inkomens nog beter maken. Dat is ook altijd leuk door in procenten te praten over een hele sector. Iemand met een hoog inkomen gaat er dan netto nog meer op vooruit.

Ben ik blij dat ik bij de hogere inkomens zit hahaha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')