Sorry, ik las het verkeerd.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:11 schreef pfaf het volgende:
\r{a}
Ik zou zeggen, als het zoiets is: ă, dat het om een breve gaat, en die krijg je met \u{a}; \r{a} geeft dacht ik een ring å dus. Echter, voor al deze vragen is de The Comprehensive LaTeX Symbol List een goede bron.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:05 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hoe krijg je een kleine a met de onderste heft van een rondje erboven?
Het is ook niet geheel waar, maar als je standaard LaTeX typt (maar dat ben je een keertje beu natuurlijk), dan kun je vrij netjes een document maken waarin je aangeeft waar hoofdstukken beginnen, waar lijstjes beginnen, waar je een figuur wilt, et cetera, zonder dat je hoeft aan te geven hoe het eruit moet zien qua lettertypen.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:03 schreef -MyLove- het volgende:
"LaTeX is gemaakt zodat de auteur zich in feite zo min mogelijk moet bekommeren om de vorm" ... deze claim begrijp ik nooit.
Ik snap niet precies wat je wilt eigenlijk, ik heb hier wat code wat je misschien op weg helpt, maar misschien doet het ook niet wat je wilt:quote:Op donderdag 10 april 2008 15:31 schreef Adjeuj het volgende:
Ik heb weer iets bedacht dat niet wil lukken.
Ik wil een simpele matrix (3 rijen, 1 kolom) met ronde haken, dat lukt uiteraard. Maar ik wil dat er links van de eerste entry een accolade komt, even hoog als die entry, en daar wat tekst bij zetten.
Voor de duidelijkheid: de matrix bevat matrices, en ik wil aangeven hoeveel rijen de bovenste matrix heeft..
Ik heb al zitten vogelen met een 2 x 3 array en dan multirow gebruiken, maar dat wil niet. En ik weet zeker dat het moet kunnen, maar hoe
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | \usepackage{amsmath} \begin{document} \begin{displaymath} \begin{pmatrix} \text{Tekstje}\left\lbrace \begin{matrix} a & b \\ c & d \\ \end{matrix} \right. \\ % Tweede rij e \\ % Derde rij f \end{pmatrix} \end{displaymath} \end{document} |
Dat wordt lastiger… je kunt ook met phantom, en met struts gaan zitten pielen en verschuiven om de accolade op de juist plek te krijgen… maar het werkt niet zo gemakkelijk. Of je moet boxes maken en saven in de juiste registers zodat je de lengte kunt uitrekenen, enfin… in tekst is het gemakkelijkst.quote:Op donderdag 10 april 2008 16:01 schreef Adjeuj het volgende:
Dankje, en het lijkt erop. Maar ik wil de accolade met tekst juist links van de ronde haken hebben. Ik moet zeggen dat ik de oplossing die ik nu heb (gewoon met tekst uitgelegd wat de dimensies zijn) me ook niet zo gek lijken..
\newenvironment{abstract}{met wat je dan ook maar voor gave opmaak van je abstract wil, bijvoorbeeld door het ding gewoon uit de reportclass te kopieren }?quote:Op donderdag 17 april 2008 23:59 schreef Norrage het volgende:
Hoe kan je, als je documentclass book gebruikt, een abstract toevoegen? Bij mij doet ie dat alleen bij reports/articles en zo....(sowieso schijnt er een soort MSc report template te zijn, maar die heb ik als appleuser natuurlijk niet....weet iemand hier meer van?:) Ik kan trouwens ook wel gewoon report gebruiken, maar dan heb ik weer probleem met sectie nummers als 0.1 en zo...en book werkt altijd wel fijn.
\chapter*{Mooie titel}quote:Verder andere vraag: als ik \chapter en zo doe hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik niet bovenaan de pagina groot "Chapter 1" heb staan, maar gewoon alleen de titel die ik in accolades aangeef? Volgens mij is dit heel makkelijk te doen! maar mijn latex doet een beetje raar geloof ik :/
Maar ik wil wel gewoon dat ie de chapters nummert, en als ik \chapter{Introduction} doe dat ie dan gewoon "1. Introduction" neerzet, en niet "Chapter 1: Introduction" of "0.1. Introduction"quote:Op vrijdag 18 april 2008 00:10 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
\newenvironment{abstract}{met wat je dan ook maar voor gave opmaak van je abstract wil, bijvoorbeeld door het ding gewoon uit de reportclass te kopieren }?
[..]
\chapter*{Mooie titel}
\addcontentsline{Mooie titel}
Dan moet je zelf je chapterhoofden gaan definieren. Is zat over te vinden, ik heb de mijne ook ergens van het net geplukt.quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar ik wil wel gewoon dat ie de chapters nummert, en als ik \chapter{Introduction} doe dat ie dan gewoon "1. Introduction" neerzet, en niet "Chapter 1: Introduction" of "0.1. Introduction"
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | \renewcommand{\@makechapterhead}[1]{% \vspace*{50 pt}% {\setlength{\parindent}{0pt} \raggedright \normalfont \bfseries\Huge \ifnum \value{secnumdepth}>1 \if@mainmatter\thechapter.\ \fi% \fi #1\par\nobreak\vspace{40 pt}}} \makeatother |
Staat allemaal wel in die link naar de TeX-FAQ die ik gepost heb.quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:03 schreef Adjeuj het volgende:
[..]
Dan moet je zelf je chapterhoofden gaan definieren. Is zat over te vinden, ik heb de mijne ook ergens van het net geplukt.
openany meegeven als optie in je class, dus \documentclass[openany,11pt,...]{book}quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:46 schreef Norrage het volgende:
Nu heb ik nog een dingetje waar ik mee zit te prutsen met het hele chaptergedoe...Chapters voegen allemaal van die lege pagina's aan het eind van een chapter toe (bookclass) maar dat wil ik helemaal niet...Nu ben ik wezen zoeken en kon ik alleen maar aan cleardoubleplage en zo komen....maar ja, dan heb ik nog steeds die lege pagina ...help?
Daarna zal ik niet meer storenDan ga ik eens tekst typen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |