Maar de output van het kpsewhich commando was wel zoals ik verwachtte? Ik heb even naar de directory-structuur van fncychap gekeken, en je moet waarschijnlijk een ~/Library/texmf/tex/latex/ dir aanmaken, waarbinnen dan de package fncychap moet komen. Dus uiteindelijk moet je ~/Libary/texmf/tex/latex/fncychap/fncychap.sty hebben… Dan weer texhash draaien. En dan moet kpsewhich fncychap.sty die locatie als uitvoer geven.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 19:07 schreef znarch het volgende:
Oke, de package waar het om ging is fncychap, ik heb die dir gemaakt, fncychap gedownload en ge-extract in die dir. daarna texhash maar het mag niet baten
Maar:quote:
1 |
Hmm, dat is op zich niet de bedoeling, de lokale zou eerst gevonden moeten worden, máár – hoe dan ook, dan nog zou een document met \usepackage{fncychap} moeten werken, aangezien je de versie dus al hebt Heb je wellicht meerdere tex-distributies?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 20:51 schreef znarch het volgende:
Die geeft het volgende:
/usr/local/texlive/2007/texmf-dist/tex/generic/fncychap/fncychap.sty
Ik weet niet wat TeX-shop dan doet… want dat is heel raar, als kpsewhich het vindt, dan moet het in feite gewoon werken. Kun je niet een klein bestandje maken (in TextEdit b.v.) en dit opslaan, met alleen de \usepackage{fncychap} erin naast het basis-skelet van een document, en gewoon op de command-line ‘pdflatex <bestand.tex>’ draaien? Als dat wel werkt, dan betekent het dat je texshop iets raars doet…quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:18 schreef znarch het volgende:
Oke, na een her installatie van zon beetje alles geeft
kpsewhich fncychap.sty
nu:
/Users/username/Library/texmf/tex/latex/fncychap/fncychap.sty
Package doet het echter nog nietwaarom is het zo debiel lastig en omslachtig om zon package te installen
1 2 3 4 | \usepackage{fncychap} \begin{document} test\end{document} |
Ik heb dit dus vaker, dat errors niet weggaan totdat je ze weggooit. Duurde de 1ste keer ook erg lang voor ik erachter was.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:38 schreef Iblis het volgende:
.aux en .log files worden gebruikt om tussendoor informatie in op te slaan, ik heb het nog nooit zo gehad dat ik het weg moest gooien na een package te installeren, maar het zou inderdaad kunnen… Maar, het is dus opgelost!
Je geeft niet aan wat ‘\ds’ is, maar aangenomen dat dit juist gedefinieerd is, zie ik niet waarom dit document niet zou werken. Probeer eens (een kopie van je document te maken en) alle overbodige zaken eruit te halen terwijl de foutmelding nog wel blijft, m.a.w. probeer de fout te isoleren. Vaak heb je dan al door waardoor het komt, maar als dat niet het geval is, geef dan het kleinste maar volledige document waarin de fout nog steeds voorkomt eens weer in je post… Want nu is er wellicht een interactie met iets wat al voor de align begint, iets wat ik niet kan zien.quote:Op zondag 22 juni 2008 11:00 schreef 123454321 het volgende:
Hoi,
Als ik mijn LaTeX documentje laat runnen, met daarin een align*-statement, krijg ik telkens wel netjes de vergelijkingen onder elkaar maar ook in regel in het woord 'units'. Weet iemand hoe dit komt? Hij geeft bij het runnen ook de foutmelding met '\begin{align*} ? en hetzelfde voor end. Door gewoon op enter te drukken krijg ik toch de vergelijkingen te zien.
Het statement:
\begin{align*}
L(\theta,W_{11},\dots,W_{nn})=&\ds[(1-\Phi(a_2-b_{ij}))^{I_{(W_{ij}=1)}}\
&*(\Phi(a_2-b_{ij})-\Phi(a_1-b_{ij}))^{I_{(W_{ij}=0)}}\
&*(\Phi(a_1-b_{ij})^{I_{(W_{ij}=-1)}})].
\end{align*}
(het gaat om een article waarin de volgende packages worden gebruikt
\usepackage[english]{babel}
\usepackage{amsmath, amsthm}
\usepackage{amssymb}
\usepackage{graphicx}
\usepackage{rotating} )
Groeten,Linda
Ah, dat verklaart genoeg. Je hebt hier in je definitie $ ... $ gebruikt om een math-omgeving te openen. Je gebruikt dit vervolgens binnen een align*-omgeving, welke al math is. Dat leidt tot problemen. Je moet die dollartekens dus weghalen uit je \ds-definitie, maar dan moet je deze altijd in een math-omgeving gebruiken, of je moet het volgende doen:quote:Op zondag 22 juni 2008 11:06 schreef 123454321 het volgende:
overigens is \ds ": \newcommand{\ds}{$\sum_{j=1}^{n}\sum_{i=1}^{n}$}
1 |
Moet ik dan per vergelijking gaan kijken hoeveel mm ruimte ik moet toevoegen of is daar een handigere manier voor?quote:
Hmm. De lengths die dit regelen inclusief standaardwaarden (TeX-book p. 348) zijn:quote:Op maandag 23 juni 2008 16:25 schreef mrbombastic het volgende:
Hoe krijg ik evenveel witruimte boven en onder mijn equations?
Ik heb hier een voorbeeld van een van mijn pagina's neergezet:
[ afbeelding ]
Een rood kruis geeft aan dat de witruimte daar niet goed is.
Tex
1 2 3 4 | \abovedisplayshortskip=0pt plus 3pt \belowdisplayskip=12pt plus 3pt minus 9pt \belowdisplayshortskip=7pt plus 3pt minus 4pt |
1 2 3 4 5 6 7 | \begin{array}{ll} y &= g(x) \\ &= blabla \nieuwepagina\\ &=a \end{array} \end{equation} |
Hmm, heb je de AMS User’s Guide gelezen ? Daar staat in dat het wel zou moeten werken. Ook staat daar \allowdisplaybreaks in als algemene instelling die pagina-breaks in vergelijkingen mogelijk maakt.quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:33 schreef mrbombastic het volgende:
Ok, bedankt.
Nog een vraagje: is het mogelijk om een equation van een aantal regels over 2 pagina's te spreiden?
De formules moeten uitgelijnd worden dmv bv aligned of array.
Dus zo zou het eigenlijk moeten worden:
[ code verwijderd ]
Ik ben displaybreak tegengekomen maar dat werkt niet.
1 2 3 4 5 | y &= g(x) \\ &= blabla \displaybreak\\ &=a \end{align} |
Daarduur kun je in bibtex database ook documenten zetten die je niet citeert, maar misschien later gebruikt; of gewoon een grote database maken voor meerdere documenten. Op het moment dat je BibTeX draait wordt pas gekeken wat je geciteerd hebt, die worden geselecteerd en opgemaakt volgens de stijl die je in je .tex-file hebt opgegeven.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:11 schreef vanOekelen het volgende:
Ah, ik wist niet dat je bibtex appart moest draaien. Nu werkt het goed, heel erg bedankt!!
Wat voor studie die jijquote:Op woensdag 25 juni 2008 14:33 schreef mrbombastic het volgende:
Ok, bedankt.
Nog een vraagje: is het mogelijk om een equation van een aantal regels over 2 pagina's te spreiden?
De formules moeten uitgelijnd worden dmv bv aligned of array.
Dus zo zou het eigenlijk moeten worden:
[ code verwijderd ]
Ik ben displaybreak tegengekomen maar dat werkt niet.
Als je een presentatie maakt weet ik dat beamer ook filmpjes ondersteunt. Anders heb ik geen idee. Wellicht bestaat er iets als een multimedia package?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:10 schreef Wouser het volgende:
[..]
Bij Adobe kun je ook zo formulieren maken en films invoegen in je pdf bestand. Nu is mijn vraag hoe doe ik dat in LaTeX?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | . . \begin{frame} \frametitle{Mijn filmpje} Mijn eerste stapjes \begin{figure}[htb] \includemovie[poster,label=VIDEONAAM1,text={leukfilmpje}]{.5\linewidth}{.375\linewidth}{videos/mijnfilmpje.wmv} \end{figure} \begin{center} \movieref[pause]{VIDEONAAM1}{Play} \movieref[stop]{VIDEONAAM1}{Stop} \end{center} \end{frame} |
Thanks precies wat ik zocht. Iemand nog iets over die formulieren?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:58 schreef Falcon4ever het volgende:
Ik heb zelf movie15 gebruikt voor m'n filmpjes:
www.ctan.org/tex-archive/macros/latex/contrib/movie15/doc/movie15.pdf
Voorbeeld:
http://www.uoregon.edu/~noeckel/PDFmovie.html
---
dus:
[ code verwijderd ]
Ik geloof niet dat er een beperking is qua videoformaat. Maar als het pdfje ook gebruikt word in linux, dan zou ik een andere codec gebruiken...
Met movieref kan je start/pauze en stop knoppen toevoegen, let wel op dat je je labelnaam correct invoegd.
Maar hier is mijn "bewijs" van die "proof" in het Nederlands. Gewoon dutch door english vervangen gaat niet. Weet iemand raad?quote:\documentclass[11pt]{article}
\usepackage{latexsym,amsthm ,amssymb, graphicx, anysize,amsmath}
\usepackage[dutch]{babel}
\title{een titel}
\begin{document}
\date{ }
\maketitle
\begin{proof}
\end{proof}
\end{document}
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | \usepackage{latexsym,amsthm ,amssymb, graphicx, anysize,amsmath} \begin{document} \begin{proof} \end{proof} \end{document} |
Waarom begin/proof en end/proof? Wat doet dat?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:15 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik schrijf normaal gezien in het Nederlands maar van tijd tot tijd ook eens in het Engels. Ik ben geen held wat betreft al die instellingen, en soms begrijp ik dan ook niet goed wat er gebeurt.
Deze code werkt :
[..]
Maar hier is mijn "bewijs" van die "proof" in het Nederlands. Gewoon dutch door english vervangen gaat niet. Weet iemand raad?
Je krijgt een halmos-vierkantje.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:20 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Waarom begin/proof en end/proof? Wat doet dat?
Als je hyperref gebruikt kun je simpelweg \url{http://baz/foo^bar} doen, dan moet het goedgaan, eventueel kun je ook de package url gebruiken, dan krijg je ook het \url-commando (alhoewel je dan volgens mij niet op het resultaat kunt klikken); een laatste optie is \verb|http://baz/foo^bar| doen, maar alledrie opties passen standaard het lettertype aan.quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
Er zit een dakje (zo'n ding: ^ ) in een URL, dat mag niet van latex. Hoe te omzeilen
? Een \ ervoor dan zet ie 't dakje op de volgende letter, niet de bedoeling
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |