abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juni 2008 @ 19:07:24 #201
148823 znarch
ondertitel
pi_59557144
Oke, de package waar het om ging is fncychap, ik heb die dir gemaakt, fncychap gedownload en ge-extract in die dir. daarna texhash maar het mag niet baten
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  vrijdag 20 juni 2008 @ 19:35:36 #202
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59557965
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 19:07 schreef znarch het volgende:
Oke, de package waar het om ging is fncychap, ik heb die dir gemaakt, fncychap gedownload en ge-extract in die dir. daarna texhash maar het mag niet baten
Maar de output van het kpsewhich commando was wel zoals ik verwachtte? Ik heb even naar de directory-structuur van fncychap gekeken, en je moet waarschijnlijk een ~/Library/texmf/tex/latex/ dir aanmaken, waarbinnen dan de package fncychap moet komen. Dus uiteindelijk moet je ~/Libary/texmf/tex/latex/fncychap/fncychap.sty hebben… Dan weer texhash draaien. En dan moet kpsewhich fncychap.sty die locatie als uitvoer geven.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 19:54:50 #203
148823 znarch
ondertitel
pi_59558515
Oke w8 even, ik heb de dir:

~/Libary/texmf/tex/latex/fncychap/fncychap.sty

En mijn package staat nu op de goede plek,maar na een texhash zegt hij dit:

texhash
texhash: /usr/local/texlive/2007/../texmf-local: directory not writable. Skipping...
texhash: /usr/local/texlive/2007/texmf: directory not writable. Skipping...
texhash: /usr/local/texlive/2007/texmf-config: directory not writable. Skipping...
texhash: /usr/local/texlive/2007/texmf-dist: directory not writable. Skipping...
texhash: Updating /usr/local/texlive/2007/texmf-var/ls-R...
texhash: Done.

sudo texhash doet het overigens wel, maar mijn package nog steeds niet
  vrijdag 20 juni 2008 @ 20:01:54 #204
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59558696
Maar ik weet nog steeds niet of het eerste kpsewhich commando wel de output gaf die ik verwachtte! Namelijk: kpsewhich --expand-var '$TEXMFHOME' Als dat niet zo is, zijn alle instructies ijdel natuurlijk…
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 20:19:31 #205
148823 znarch
ondertitel
pi_59559125
Jawel die gaf de verwachtte uitkomst
  vrijdag 20 juni 2008 @ 20:45:06 #206
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59559837
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 20:19 schreef znarch het volgende:
Jawel die gaf de verwachtte uitkomst
Maar:

1kpsewhich fncychap.sty

Geeft desondanks niets?
  vrijdag 20 juni 2008 @ 20:51:07 #207
148823 znarch
ondertitel
pi_59560025
Die geeft het volgende:

/usr/local/texlive/2007/texmf-dist/tex/generic/fncychap/fncychap.sty
  vrijdag 20 juni 2008 @ 20:54:32 #208
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59560126
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 20:51 schreef znarch het volgende:
Die geeft het volgende:

/usr/local/texlive/2007/texmf-dist/tex/generic/fncychap/fncychap.sty
Hmm, dat is op zich niet de bedoeling, de lokale zou eerst gevonden moeten worden, máár – hoe dan ook, dan nog zou een document met \usepackage{fncychap} moeten werken, aangezien je de versie dus al hebt Heb je wellicht meerdere tex-distributies?
  vrijdag 20 juni 2008 @ 22:13:01 #209
148823 znarch
ondertitel
pi_59562433
Voor zover ik weet niet, ik ga alles is vers proberen te installen Wie weet helpt het
  zaterdag 21 juni 2008 @ 11:18:26 #210
148823 znarch
ondertitel
pi_59573362
Oke, na een her installatie van zon beetje alles geeft

kpsewhich fncychap.sty

nu:

/Users/username/Library/texmf/tex/latex/fncychap/fncychap.sty

Package doet het echter nog niet waarom is het zo debiel lastig en omslachtig om zon package te installen
  zaterdag 21 juni 2008 @ 11:24:44 #211
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59573476
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 11:18 schreef znarch het volgende:
Oke, na een her installatie van zon beetje alles geeft

kpsewhich fncychap.sty

nu:

/Users/username/Library/texmf/tex/latex/fncychap/fncychap.sty

Package doet het echter nog niet waarom is het zo debiel lastig en omslachtig om zon package te installen
Ik weet niet wat TeX-shop dan doet… want dat is heel raar, als kpsewhich het vindt, dan moet het in feite gewoon werken. Kun je niet een klein bestandje maken (in TextEdit b.v.) en dit opslaan, met alleen de \usepackage{fncychap} erin naast het basis-skelet van een document, en gewoon op de command-line ‘pdflatex <bestand.tex>’ draaien? Als dat wel werkt, dan betekent het dat je texshop iets raars doet…
  zaterdag 21 juni 2008 @ 12:26:19 #212
148823 znarch
ondertitel
pi_59574455
Oke, dit is erg stom

Mijn orginele document wil het om de een of andere reden niet doen.

Probeer ik echter dit in texshop:

1
2
3
4
\documentclass[12pt,a4paper]{article}
\usepackage{fncychap} 
\begin{document}
test\end{document}

Dan doet hij het opeens wel

Mijn orginele bestand waar ik het in wil hebben, verwijderd, (code ff onder ctrl+c gezet) in een nieuw bestand en hij doet het wel.

Enorm dom dat ik hier net eerder aan dacht maar texshop flikt dit vaker bij mij, dat je errors niet wegkrijgt zonder je .aux en .log files enz weg te gooien.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 13:38:00 #213
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59575830
.aux en .log files worden gebruikt om tussendoor informatie in op te slaan, ik heb het nog nooit zo gehad dat ik het weg moest gooien na een package te installeren, maar het zou inderdaad kunnen… Maar, het is dus opgelost!
  zaterdag 21 juni 2008 @ 14:10:23 #214
148823 znarch
ondertitel
pi_59576596
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 13:38 schreef Iblis het volgende:
.aux en .log files worden gebruikt om tussendoor informatie in op te slaan, ik heb het nog nooit zo gehad dat ik het weg moest gooien na een package te installeren, maar het zou inderdaad kunnen… Maar, het is dus opgelost!
Ik heb dit dus vaker, dat errors niet weggaan totdat je ze weggooit. Duurde de 1ste keer ook erg lang voor ik erachter was.
pi_59598669
Hoi,

Als ik mijn LaTeX documentje laat runnen, met daarin een align*-statement, krijg ik telkens wel netjes de vergelijkingen onder elkaar maar ook in regel in het woord 'units'. Weet iemand hoe dit komt? Hij geeft bij het runnen ook de foutmelding met '\begin{align*} ? en hetzelfde voor end. Door gewoon op enter te drukken krijg ik toch de vergelijkingen te zien.

Het statement:

\begin{align*}
L(\theta,W_{11},\dots,W_{nn})=&\ds[(1-\Phi(a_2-b_{ij}))^{I_{(W_{ij}=1)}}\\
&*(\Phi(a_2-b_{ij})-\Phi(a_1-b_{ij}))^{I_{(W_{ij}=0)}}\\
&*(\Phi(a_1-b_{ij})^{I_{(W_{ij}=-1)}})].
\end{align*}

(het gaat om een article waarin de volgende packages worden gebruikt
\usepackage[english]{babel}
\usepackage{amsmath, amsthm}
\usepackage{amssymb}
\usepackage{graphicx}
\usepackage{rotating} )

Groeten,Linda
pi_59598777
overigens is \ds ": \newcommand{\ds}{$\sum_{j=1}^{n}\sum_{i=1}^{n}$}
  zondag 22 juni 2008 @ 11:08:03 #217
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59598808
quote:
Op zondag 22 juni 2008 11:00 schreef 123454321 het volgende:
Hoi,

Als ik mijn LaTeX documentje laat runnen, met daarin een align*-statement, krijg ik telkens wel netjes de vergelijkingen onder elkaar maar ook in regel in het woord 'units'. Weet iemand hoe dit komt? Hij geeft bij het runnen ook de foutmelding met '\begin{align*} ? en hetzelfde voor end. Door gewoon op enter te drukken krijg ik toch de vergelijkingen te zien.

Het statement:

\begin{align*}
L(\theta,W_{11},\dots,W_{nn})=&\ds[(1-\Phi(a_2-b_{ij}))^{I_{(W_{ij}=1)}}\
&*(\Phi(a_2-b_{ij})-\Phi(a_1-b_{ij}))^{I_{(W_{ij}=0)}}\
&*(\Phi(a_1-b_{ij})^{I_{(W_{ij}=-1)}})].
\end{align*}

(het gaat om een article waarin de volgende packages worden gebruikt
\usepackage[english]{babel}
\usepackage{amsmath, amsthm}
\usepackage{amssymb}
\usepackage{graphicx}
\usepackage{rotating} )

Groeten,Linda
Je geeft niet aan wat ‘\ds’ is, maar aangenomen dat dit juist gedefinieerd is, zie ik niet waarom dit document niet zou werken. Probeer eens (een kopie van je document te maken en) alle overbodige zaken eruit te halen terwijl de foutmelding nog wel blijft, m.a.w. probeer de fout te isoleren. Vaak heb je dan al door waardoor het komt, maar als dat niet het geval is, geef dan het kleinste maar volledige document waarin de fout nog steeds voorkomt eens weer in je post… Want nu is er wellicht een interactie met iets wat al voor de align begint, iets wat ik niet kan zien.
  zondag 22 juni 2008 @ 11:12:02 #218
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59598875
quote:
Op zondag 22 juni 2008 11:06 schreef 123454321 het volgende:
overigens is \ds ": \newcommand{\ds}{$\sum_{j=1}^{n}\sum_{i=1}^{n}$}
Ah, dat verklaart genoeg. Je hebt hier in je definitie $ ... $ gebruikt om een math-omgeving te openen. Je gebruikt dit vervolgens binnen een align*-omgeving, welke al math is. Dat leidt tot problemen. Je moet die dollartekens dus weghalen uit je \ds-definitie, maar dan moet je deze altijd in een math-omgeving gebruiken, of je moet het volgende doen:

1\newcommand{\ds}{\ensuremath{\sum_{j=1}^{n}\sum_{i=1}^{n}}}

Dan is \ds zowel binnen als buiten de mathomgeving bruikbaar, als je dat zou willen.
pi_59598877
Het is al opgelost:) Bedankt voor de hulp iig.
pi_59628729
Hoe krijg ik evenveel witruimte boven en onder mijn equations?

Ik heb hier een voorbeeld van een van mijn pagina's neergezet:

Een rood kruis geeft aan dat de witruimte daar niet goed is.

Tex
PDF
pi_59628823
\vskip is het commando dat je nodig hebt.
pi_59629076
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:28 schreef thabit het volgende:
\vskip is het commando dat je nodig hebt.
Moet ik dan per vergelijking gaan kijken hoeveel mm ruimte ik moet toevoegen of is daar een handigere manier voor?
  maandag 23 juni 2008 @ 17:06:42 #223
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59629812
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:25 schreef mrbombastic het volgende:
Hoe krijg ik evenveel witruimte boven en onder mijn equations?

Ik heb hier een voorbeeld van een van mijn pagina's neergezet:
[ afbeelding ]

Een rood kruis geeft aan dat de witruimte daar niet goed is.

Tex
PDF
Hmm. De lengths die dit regelen inclusief standaardwaarden (TeX-book p. 348) zijn:

1
2
3
4
\abovedisplayskip=12pt plus 3pt minus 9pt
\abovedisplayshortskip=0pt plus 3pt
\belowdisplayskip=12pt plus 3pt minus 9pt
\belowdisplayshortskip=7pt plus 3pt minus 4pt 

Maar, dit kan veranderen al naar gelang de .cls die je gebruikt. Meestal zijn de above en belowskips wel symmetrisch, maar de shortskips niet. Zijn het dus misschien verschillende math-omgevingen, of staat in de source voor sommige wel en voor sommige geen lege regel (dat kan een alinea triggeren + whitespace). Want anders zou het wel tamelijk goed moeten komen. Je ziet dit op deze pagina overigens extra sterk omdat er veel ruimte over is onderaan, waar het eerste blok van de volgende pagina niet meer past.
pi_59676639
Ok, bedankt.

Nog een vraagje: is het mogelijk om een equation van een aantal regels over 2 pagina's te spreiden?
De formules moeten uitgelijnd worden dmv bv aligned of array.

Dus zo zou het eigenlijk moeten worden:
1
2
3
4
5
6
7
\begin{equation}
\begin{array}{ll}
y &=  g(x) \\
   &= blabla \nieuwepagina\\
   &=a
\end{array}
\end{equation}

Ik ben displaybreak tegengekomen maar dat werkt niet.
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:47:08 #225
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59676992
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 14:33 schreef mrbombastic het volgende:
Ok, bedankt.

Nog een vraagje: is het mogelijk om een equation van een aantal regels over 2 pagina's te spreiden?

[ code verwijderd ]

Hmm, heb je de AMS User’s Guide gelezen ? Daar staat in dat het wel zou moeten werken. Ook staat daar \allowdisplaybreaks in als algemene instelling die pagina-breaks in vergelijkingen mogelijk maakt.
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:58:46 #226
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59677298
Ik denk dat equation toch voor een soort van unbreakable box zorgt, waardoor het simpelweg niet werkt. Het volgende heeft hetzelfde effect, en daarin werkt \displaybreak wel:

1
2
3
4
5
        \begin{align}
                y &=  g(x) \\
                &= blabla \displaybreak\\
                &=a
        \end{align}
pi_59773154
Misschien een beetje domme vraag maar zou iemand misschien kunnen uitleggen hoe BibTeX gebruikt kan worden? Als ik een bibliographie probeer toe te voegen dan gebeurt er helemaal niets nameijk...
Op dit moment heb ik om te testen drie documentjes,
test.tex met als inhoud:
\documentclass[11pt,twoside,a4paper,openright]{book}
\begin{document}
\mainmatter
\include{./hoofdstuk}
\bibliography{biblio}
\backmatter
\end{document}

hoofdstuk.tex met als inhoud:
\chapter{Blabla}
Deze verwijzing werkt dus niet \cite{Sav64}

en biblio.bib met als inhoud
@ARTICLE{Sav64,
AUTHOR = "Savitsky, A. and Golay, M.J.E.",
TITLE = "Smoothing and differentiation of data by simplified least squares procedures",
JOURNAL = "Anal. Chem.",
YEAR = "1964",
volume = "36",
pages = "1627--1639"}

Wat doe ik fout?
  zondag 29 juni 2008 @ 18:14:25 #228
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59775511
Je draait BibTeX wel? Het gaat namelijk in twee passes, eerst compile je je document, dan wordt weggeschreven wat je citeert, dan draai je bibtex: bibtex test (dus niet bibtex biblio!), en dan draai je nogmaals latex test.tex. Dan zou het moeten werken. Kun je anders beschrijven hoe jij het doet?
pi_59777679
Ah, ik wist niet dat je bibtex appart moest draaien. Nu werkt het goed, heel erg bedankt!!
  zondag 29 juni 2008 @ 20:23:20 #230
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59777959
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:11 schreef vanOekelen het volgende:
Ah, ik wist niet dat je bibtex appart moest draaien. Nu werkt het goed, heel erg bedankt!!
Daarduur kun je in bibtex database ook documenten zetten die je niet citeert, maar misschien later gebruikt; of gewoon een grote database maken voor meerdere documenten. Op het moment dat je BibTeX draait wordt pas gekeken wat je geciteerd hebt, die worden geselecteerd en opgemaakt volgens de stijl die je in je .tex-file hebt opgegeven.
pi_59828768
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 14:33 schreef mrbombastic het volgende:
Ok, bedankt.

[ code verwijderd ]

Wat voor studie die jij

En een vraagje van mij...

Bij Adobe kun je ook zo formulieren maken en films invoegen in je pdf bestand. Nu is mijn vraag hoe doe ik dat in LaTeX?
pi_59830775
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:10 schreef Wouser het volgende:

[..]
Bij Adobe kun je ook zo formulieren maken en films invoegen in je pdf bestand. Nu is mijn vraag hoe doe ik dat in LaTeX?
Als je een presentatie maakt weet ik dat beamer ook filmpjes ondersteunt. Anders heb ik geen idee. Wellicht bestaat er iets als een multimedia package?
Why do they call themselves the human race?
Do they think someone's going to win?
pi_59883801
Ik heb zelf movie15 gebruikt voor m'n filmpjes:
www.ctan.org/tex-archive/macros/latex/contrib/movie15/doc/movie15.pdf

Voorbeeld:
http://www.uoregon.edu/~noeckel/PDFmovie.html

---
dus:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
\usepackage{movie15}
.
.
\begin{frame}
\frametitle{Mijn filmpje}
Mijn eerste stapjes
\begin{figure}[htb]
    \includemovie[poster,label=VIDEONAAM1,text={leukfilmpje}]{.5\linewidth}{.375\linewidth}{videos/mijnfilmpje.wmv}
\end{figure}
\begin{center}
\movieref[pause]{VIDEONAAM1}{Play} \movieref[stop]{VIDEONAAM1}{Stop}
\end{center}
\end{frame}

Ik geloof niet dat er een beperking is qua videoformaat. Maar als het pdfje ook gebruikt word in linux, dan zou ik een andere codec gebruiken...
Met movieref kan je start/pauze en stop knoppen toevoegen, let wel op dat je je labelnaam correct invoegd.

[ Bericht 58% gewijzigd door Falcon4ever op 04-07-2008 11:03:01 ]
pi_59884436
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 10:58 schreef Falcon4ever het volgende:
Ik heb zelf movie15 gebruikt voor m'n filmpjes:
www.ctan.org/tex-archive/macros/latex/contrib/movie15/doc/movie15.pdf

Voorbeeld:
http://www.uoregon.edu/~noeckel/PDFmovie.html

---
dus:
[ code verwijderd ]

Ik geloof niet dat er een beperking is qua videoformaat. Maar als het pdfje ook gebruikt word in linux, dan zou ik een andere codec gebruiken...
Met movieref kan je start/pauze en stop knoppen toevoegen, let wel op dat je je labelnaam correct invoegd.
Thanks precies wat ik zocht. Iemand nog iets over die formulieren?
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:47:58 #235
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59885240
pi_59987723
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:47 schreef Iblis het volgende:
PDF and HTML forms
Nice
pi_60116234
Ik schrijf normaal gezien in het Nederlands maar van tijd tot tijd ook eens in het Engels. Ik ben geen held wat betreft al die instellingen, en soms begrijp ik dan ook niet goed wat er gebeurt.

Deze code werkt :
quote:
\documentclass[11pt]{article}

\usepackage{latexsym,amsthm ,amssymb, graphicx, anysize,amsmath}

\usepackage[dutch]{babel}

\title{een titel}

\begin{document}
\date{ }
\maketitle

\begin{proof}
\end{proof}
\end{document}
Maar hier is mijn "bewijs" van die "proof" in het Nederlands. Gewoon dutch door english vervangen gaat niet. Weet iemand raad?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:22:35 #238
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60116383
Ik snap je vraag niet helemaal volgens mij. Je wilt gewoon een Engels document? Dan moet je gewoon de Nederlandse Babel package niet laden.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
\documentclass[11pt]{article}

\usepackage{latexsym,amsthm ,amssymb, graphicx, anysize,amsmath}

\begin{document}
\begin{proof}
\end{proof}

\end{document}

Dus ik zie niet helemaal waarom je de babel package laadt? Of beantwoord dit je vraag al?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 12:45:37 #239
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_60118120
Volgens mij is het probleem dat je je .aux file niet eerst verwijderd hebt voordat je het babel-commando veranderd hebt. Dus, \usepackage[english]{babel}, en dan <document.aux>verwijderen en dan pas het document compileren.

Als het dan nog niet werkt, kun je dan de foutmelding geven? Eventueel zou je usenglish of ukenglish kunnen proberen.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 12:53:58 #240
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60118283
Ah ja, dat kan ook natuurlijk. Als hij eenmaal de Nederlandse babel gecompileerd heeft, gaat 'tie errors geven als je van taal wisselt.

Maar het toevoegen van de Engelse babel voegt toch niets toe in vergelijking met het niet laden van die package? Of mis ik iets als ik altijd zonder werk?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:20:45 #241
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_60118911
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 11:15 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik schrijf normaal gezien in het Nederlands maar van tijd tot tijd ook eens in het Engels. Ik ben geen held wat betreft al die instellingen, en soms begrijp ik dan ook niet goed wat er gebeurt.

Deze code werkt :
[..]

Maar hier is mijn "bewijs" van die "proof" in het Nederlands. Gewoon dutch door english vervangen gaat niet. Weet iemand raad?
Waarom begin/proof en end/proof? Wat doet dat?
pi_60119029
Zowel zonder die usepackage voor het Engels dan, als zonder, gaat het.. als ik er maar voor zorg dat die aux file verwijderd is! Bedankt!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:27:47 #243
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60119080
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 13:20 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Waarom begin/proof en end/proof? Wat doet dat?
Je krijgt een halmos-vierkantje. Plus nog wat andere extraatjes zoals een proof-titel.

pi_60147363
Er zit een dakje (zo'n ding: ^ ) in een URL, dat mag niet van latex . Hoe te omzeilen ? Een \ ervoor dan zet ie 't dakje op de volgende letter, niet de bedoeling .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 16 juli 2008 @ 17:30:00 #245
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_60148556
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
Er zit een dakje (zo'n ding: ^ ) in een URL, dat mag niet van latex . Hoe te omzeilen ? Een \ ervoor dan zet ie 't dakje op de volgende letter, niet de bedoeling .
Als je hyperref gebruikt kun je simpelweg \url{http://baz/foo^bar} doen, dan moet het goedgaan, eventueel kun je ook de package url gebruiken, dan krijg je ook het \url-commando (alhoewel je dan volgens mij niet op het resultaat kunt klikken); een laatste optie is \verb|http://baz/foo^bar| doen, maar alledrie opties passen standaard het lettertype aan.

Wil je dat niet, dan moet in het geval van hyperref en url een \urlstyle{same} geven. Verder zou je het ook handmatig kunnen doen (maar dat is niet zo handig), de truc is dan om \^{ } te doen, d.w.z. een ^ accent op een spatie te forceren. Hyperref en url nemen je dit werk uit handen, en zorgen ook dat andere tekens goed overkomen, en dat de link uiteindelijk goed klikbaar is.
pi_60160065
Dat hyperref is stoer , gelijk alle url's even in die stijl gezet . Nu staan er allerlei gekleurde (rood & blauw) vakjes om de links heen in de pdf, hoe krijg je die weg ?
pi_60160614
met \hypersetup (in de preamble) kun je hyperref instellen. Bij mij staat er bijvoorbeeld:

\hypersetup{pdftitle="bla", pdfauthor="blabla", pdfsubject="blablabla", colorlinks=true, linkcolor=blue, citecolor=blue, filecolor=blue, urlcolor=blue, pdfnewwindow=true}

Alle links worden hierdoor blauw weergegeven, en niet met zo'n rechthoekje eromheen.
Why do they call themselves the human race?
Do they think someone's going to win?
pi_60160854
Werkt als een tiet .
pi_60179710
Hyperref is misschien wel mijn favoriete package. Redenen:
1) Linken. Duh.
2) Autoref. ipv chapter \ref{sec:blabla} tik je \autoref{sec:blabla} in en hij vult het zelf wel in. En dan kan je dus op "chapter 3" klikken ipv de 3 van chapter 3. Ook handig als je op het laatst besluit dat referenties naar equation 1.4 ipv Eq. 1.4 moeten.
3) Je kan je pdf paginanummering goed krijgen; als je eerst een voorsectie hebt (met bv romeinse cijfers), en (zeg) pas na de inhoudsopgave begint met arabische nummering (1,2,...) zegt je pdf ook i, ii, iii, 1, 2, 3...
4) Voor de echt grote onzin kan je acrobat er zo gek mee krijgen als je wilt.
pi_60264935
Iedere keer als ik een foutbericht krijg kan ik de volgende keer (als ik 't verbeterd heb) niet compilen omdat een of ander bestand (bblopts.cfg) in gebruik is . Als ik alle bestanden behalve de .tex verwijder gaat 't weer prima.

Maar om dat iedere keer te doen, best irri .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')