1 2 3 4 5 | y &= g(x) \\ &= blabla \displaybreak\\ &=a \end{align} |
Daarduur kun je in bibtex database ook documenten zetten die je niet citeert, maar misschien later gebruikt; of gewoon een grote database maken voor meerdere documenten. Op het moment dat je BibTeX draait wordt pas gekeken wat je geciteerd hebt, die worden geselecteerd en opgemaakt volgens de stijl die je in je .tex-file hebt opgegeven.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:11 schreef vanOekelen het volgende:
Ah, ik wist niet dat je bibtex appart moest draaien. Nu werkt het goed, heel erg bedankt!!
Wat voor studie die jijquote:Op woensdag 25 juni 2008 14:33 schreef mrbombastic het volgende:
Ok, bedankt.
Nog een vraagje: is het mogelijk om een equation van een aantal regels over 2 pagina's te spreiden?
De formules moeten uitgelijnd worden dmv bv aligned of array.
Dus zo zou het eigenlijk moeten worden:
[ code verwijderd ]
Ik ben displaybreak tegengekomen maar dat werkt niet.
Als je een presentatie maakt weet ik dat beamer ook filmpjes ondersteunt. Anders heb ik geen idee. Wellicht bestaat er iets als een multimedia package?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:10 schreef Wouser het volgende:
[..]
Bij Adobe kun je ook zo formulieren maken en films invoegen in je pdf bestand. Nu is mijn vraag hoe doe ik dat in LaTeX?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | . . \begin{frame} \frametitle{Mijn filmpje} Mijn eerste stapjes \begin{figure}[htb] \includemovie[poster,label=VIDEONAAM1,text={leukfilmpje}]{.5\linewidth}{.375\linewidth}{videos/mijnfilmpje.wmv} \end{figure} \begin{center} \movieref[pause]{VIDEONAAM1}{Play} \movieref[stop]{VIDEONAAM1}{Stop} \end{center} \end{frame} |
Thanks precies wat ik zocht. Iemand nog iets over die formulieren?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:58 schreef Falcon4ever het volgende:
Ik heb zelf movie15 gebruikt voor m'n filmpjes:
www.ctan.org/tex-archive/macros/latex/contrib/movie15/doc/movie15.pdf
Voorbeeld:
http://www.uoregon.edu/~noeckel/PDFmovie.html
---
dus:
[ code verwijderd ]
Ik geloof niet dat er een beperking is qua videoformaat. Maar als het pdfje ook gebruikt word in linux, dan zou ik een andere codec gebruiken...
Met movieref kan je start/pauze en stop knoppen toevoegen, let wel op dat je je labelnaam correct invoegd.
Maar hier is mijn "bewijs" van die "proof" in het Nederlands. Gewoon dutch door english vervangen gaat niet. Weet iemand raad?quote:\documentclass[11pt]{article}
\usepackage{latexsym,amsthm ,amssymb, graphicx, anysize,amsmath}
\usepackage[dutch]{babel}
\title{een titel}
\begin{document}
\date{ }
\maketitle
\begin{proof}
\end{proof}
\end{document}
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | \usepackage{latexsym,amsthm ,amssymb, graphicx, anysize,amsmath} \begin{document} \begin{proof} \end{proof} \end{document} |
Waarom begin/proof en end/proof? Wat doet dat?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:15 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik schrijf normaal gezien in het Nederlands maar van tijd tot tijd ook eens in het Engels. Ik ben geen held wat betreft al die instellingen, en soms begrijp ik dan ook niet goed wat er gebeurt.
Deze code werkt :
[..]
Maar hier is mijn "bewijs" van die "proof" in het Nederlands. Gewoon dutch door english vervangen gaat niet. Weet iemand raad?
Je krijgt een halmos-vierkantje.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:20 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Waarom begin/proof en end/proof? Wat doet dat?
Als je hyperref gebruikt kun je simpelweg \url{http://baz/foo^bar} doen, dan moet het goedgaan, eventueel kun je ook de package url gebruiken, dan krijg je ook het \url-commando (alhoewel je dan volgens mij niet op het resultaat kunt klikken); een laatste optie is \verb|http://baz/foo^bar| doen, maar alledrie opties passen standaard het lettertype aan.quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
Er zit een dakje (zo'n ding: ^ ) in een URL, dat mag niet van latex. Hoe te omzeilen
? Een \ ervoor dan zet ie 't dakje op de volgende letter, niet de bedoeling
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |