abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57240983
Schijtziek word ik er van. Wat een pokkegeluid maken pc's toch. Onze 2000W stofzuiger maakt nog minder herrie. Ik dus op zoek naar een andere cooler..

Toen kwam ik op deze review uit: http://enthusiast.hardocp(...)LCxoZW50aHVzaWFzdA==

Nou de Samurai Z is dus 'absoluut stil'!. Ik dus een sprintje getrokken naar de winkel, en meteen deze cooler besteld! net ingebouwd, maar godverdomme man, dan ding maakt nog meer herrie dan de orginele cooler.

Ongelofelijk, hoe kan dit? Er is mij nu 35 euro door de neus geboord, en ben hierdoor ontzettend chagrijnig door geworden!
  zaterdag 8 maart 2008 @ 12:42:22 #2
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_57241094
Koop een laptop en druk er een Samsung HD in

Ik koop al jaren mijn PC's op geluidsproductie. Mijn 'typmachine' (een oude P133 laptop met text-mode Linux) heeft sinds afgelopen dinsdag zelfs helemaal geen bewegende delen meer. De (piepkleine) fan blaast eigenlijk nooit (omdat ik hem niet belast) en de HD heb ik vervangen door een CompactFlash-kaart + adapter

[ Bericht 0% gewijzigd door MonoSynth op 08-03-2008 12:47:53 ]
pi_57241120
Koop een iMac. 20" of 24" beeldscherm en heel stil
pi_57241128
Uitzetten schijnt nogal te helpen... Voor de rest waren ze in die review nu niet echt enthousiast over deze koeler, afgezien het lage geluidsniveau.

Heb je 'm wel goed geinstalleerd? Loopt 'ie niet aan, mogelijk een kapot exemplaar?

(zou gewoon ene andere kopen, deze inruilen...)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 8 maart 2008 @ 12:44:11 #6
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_57241135
Pas je de fanspeed wel aan? Op 100% maakt elke cooler een teringherrie.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_57241373
Is het niet iets anders dan die cooler?
pi_57241466
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:43 schreef cooolaaa het volgende:

koop een telefoon die zijn ook altijd heel stil
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_57241921
Wat is het doel van dit topic? Kankeren over die koeler? Want die maakt op volle snelheid een geluid van 30db wat gewoon herrie is. Maar als je een fatsoenlijk moederbord hebt dan past ie de fan snelheid automatisch aan zodat ie waarschijnlijk op 100% load nog niet snel gaat draaien. Verder zou ik eens kijken naar het merk voeding dat je nu gebruikt (seasonic en dergelijken zijn goede die erg stil zijn) en meestal maken crappy casefans ook veel te veel herrie dus een goed merk zoals nexus is daarbij ook belangrijk.
pi_57241994
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:22 schreef thedude0 het volgende:
Wat is het doel van dit topic? Kankeren over die koeler? Want die maakt op volle snelheid een geluid van 30db wat gewoon herrie is. Maar als je een fatsoenlijk moederbord hebt dan past ie de fan snelheid automatisch aan zodat ie waarschijnlijk op 100% load nog niet snel gaat draaien.
Probleemis dan wel dat die koeler een dusdanig slechte performance heeft dat hij bijna wel op 100% moet draaien om het zooitje een beetje te koelen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_57242033
Koop eens een fatsoenlijke PC in plaats van te verwachten dat je met 35 euro voor een koelertje klaar bent
pi_57242107
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:44 schreef Cheiron het volgende:
Pas je de fanspeed wel aan? Op 100% maakt elke cooler een teringherrie.
Hoe kan ik dat doen?

Ik heb al in de BIOS gekeken, en daar staat alleen de keuzes 'ignored' en 2038 toeren p/m. Ik heb trouwens een Asus moederbord..

kan je het de toeren niet instellen door middel van een progje of zo?
pi_57242125
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:25 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Probleemis dan wel dat die koeler een dusdanig slechte performance heeft dat hij bijna wel op 100% moet draaien om het zooitje een beetje te koelen...
In de BIOS geeftie aan dat de CPU 20 graden is
pi_57242195
LoL....ik denk soms dat mijn pc uitstaat en doe 'm dan aan...maar dan gaat ie dus uit..zo stil is ie
pi_57242220
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:33 schreef Pupp3t het volgende:
LoL....ik denk soms dat mijn pc uitstaat en doe 'm dan aan...maar dan gaat ie dus uit..zo stil is ie
Dat wil ik ook!!
pi_57242285
videokaart passief gekoeld...standaard Intel S775-koeler...Antec 450W voeding en echt alle kabels heb ik zoveel mogelijk weggewerkt.....oh ja..en een Lian Li kast...
pi_57242308
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:37 schreef Pupp3t het volgende:
videokaart passief gekoeld...standaard Intel S775-koeler...Antec 450W voeding en echt alle kabels heb ik zoveel mogelijk weggewerkt.....oh ja..en een Lian Li kast...
Ik heb ook een Antec voeding, maar dan 400W Alleen zijn alle draden erg kort waardoor ze precies boven mijn cooler komen te liggen
pi_57242570
Is die nieuwe koeler van je niet regelbaar? Zo ja, zo langzaam mogelijk laten draaien en kijken wat de temperatuur wordt als je systeem 100% draait. Hier ook gedaan, lekker stil, 50 graden stressed. Leuk dat al die tweakers hun systeem op 30 graden willen hebben, maar ik heb de voorkeur voor stilte
pi_57242936
Hoe herkenbaar.

Jaren heb ik gesleuteld om mijn pc's sneller te krijgen en nu wil ik ze gewoon stiller. Gek wordt je van die ventiatoren die 24/7 in je woonkamer brullen.

Ik heb een fluisterstille 500 watt voeding gekocht ik hoor nu eigenlijk alleen maar de CPU fan nog (ook zwaar irritant) en ik had nog een fan die één of andere chip op het mainbord koelde geen idee wat maar daar zat al een koelblokje op. De fan dreef me tot volstrekte wanhoop want hij jakkerde altijd maar door met zo'n hoog jengel geluid. Die heb ik er gewoon afgesloopt en de pc overleeft nog steeds.

Om helemaal stil te kunnen zijn heb ik een mac -mini gekocht. Die hoor je niet. Die gebruik ik als media-center om youtube / dvd / podcast / muziek / film mee af te spelen. Zo'n ding is wel een aanrader op zich. Ik heb er nog een software pakketje bijgekocht waardoor ik hem vrijwel helemaal met de standaard afstandbediening kan bedienen.

Maar goed om te gamen enzo heb ik helaas mijn normale pc nodig. Tevens is het mijn werk pc dus tja ook ik heb de godganse dag een fan hier te draaien. Mijn volgende pc die ooit bouw of koop (zal nog wel paar jaar duren) die ga ik selecteren op het feit dat ie stil moet zijn. Ben er allang achter dat veel CPU en video CPU leuk is maar een tering herrie maakt. Maar voor mensen die niet de godganse dag gamen kan het allemaal wel wat minder.

Nu maar hopen de de fabrikanten hier ook eens iets aan gaan doen. De vormgeving van pc's is ruk, kan stukken beter voor in de huiskamer en het geluid MOET terug
pi_57243060
Har har. Hou eens op met die strips?

[ Bericht 39% gewijzigd door Jo0Lz op 09-03-2008 00:17:25 ]
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  zaterdag 8 maart 2008 @ 15:47:53 #21
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_57244455
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:30 schreef Logitik het volgende:

[..]

Hoe kan ik dat doen?

Ik heb al in de BIOS gekeken, en daar staat alleen de keuzes 'ignored' en 2038 toeren p/m. Ik heb trouwens een Asus moederbord..

kan je het de toeren niet instellen door middel van een progje of zo?
Als het goed is heb je de Asus AI suite geinstalleerd. Daar zit een functie in dat hij de speedfan controleert. Probeer dat eens aan te zetten. En anders kan het misschien handmatig met de tootl speedfan
  zaterdag 8 maart 2008 @ 18:57:48 #22
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_57248174
deze is stil.
hij weegt alleen 20 Kg
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_57250856
Ik heb zelf een Tagan 450W voeding, een Zalmann processorkoeler (met speedfan) en een passief gekoelde videokaart (nvidia Geforce 8600 GTS). Heerlijk stille combinatie! Ik zou zeggen knoop een fancontroller tussen je CPU koeleraansluiting en draai hem omlaag.. De standaard meegeleverde Socket 775 Intel koeler heb ik de deur uitgedaan en vervangen voor die Zalmann AlCu, de stock koeler was al redelijk stil maar toen het onderdeel van mijn PC wat de meeste herrie maakte. Hij zit aan de fancontroller omdat ik geen zin had dat die PC meer lawaai ging maken bij het gamen, terwijl de combinatie toch al niet boven de 30 graden uitkwam.

En mocht je je storen aan het design van je PC in de huiskamer, neem dan zo'n kast, ik ben ook helemaal niet van die kermiskasten (no offence Elixabete)

[ Bericht 25% gewijzigd door Drommelsch85 op 08-03-2008 21:17:40 ]
url
pi_57253174
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 21:08 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik heb zelf een Tagan 450W voeding, een Zalmann processorkoeler (met speedfan) en een passief gekoelde videokaart (nvidia Geforce 8600 GTS). Heerlijk stille combinatie! Ik zou zeggen knoop een fancontroller tussen je CPU koeleraansluiting en draai hem omlaag.. De standaard meegeleverde Socket 775 Intel koeler heb ik de deur uitgedaan en vervangen voor die Zalmann AlCu, de stock koeler was al redelijk stil maar toen het onderdeel van mijn PC wat de meeste herrie maakte. Hij zit aan de fancontroller omdat ik geen zin had dat die PC meer lawaai ging maken bij het gamen, terwijl de combinatie toch al niet boven de 30 graden uitkwam.

En mocht je je storen aan het design van je PC in de huiskamer, neem dan zo'n kast, ik ben ook helemaal niet van die kermiskasten (no offence Elixabete)

[ afbeelding ]
Ik keek hier serieus heel toevallig
Ach, ieder zijn mening.
  zondag 9 maart 2008 @ 00:01:13 #25
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_57254277
Fancontroller kopen? Waarom, doe het gewoon softwarematig
pi_57254372
Je zal inderdaad een Mac moeten kopen, die zitten beter in elkaar dan een PC en maken dus ook (veel) minder lawaai.
pi_57254677
quote:
Op zondag 9 maart 2008 00:08 schreef Wallinator het volgende:
Je zal inderdaad een Mac moeten kopen, die zitten beter in elkaar dan een PC en maken dus ook (veel) minder lawaai.

Zo vermakelijk die fanboys.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_57255493
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 23:09 schreef Elixabete het volgende:

[..]

Ik keek hier serieus heel toevallig
Ach, ieder zijn mening.
Niks mis met Lian-Li. Eén van de weinige merken die design wel hebben begrepen ipv. blauwe/rode kermisverlichting waar je uit kunt opmaken dat het sowieso een tweakerbak is. Zo'n ding moet elegant eruit zien, niet opvallen door zijn verlichting of plastickerigheid.
Goed, vrouwen met zulke interesses vind ik aan de andere kant ook wel geestig
quote:
Op zondag 9 maart 2008 00:01 schreef Cheiron het volgende:
Fancontroller kopen? Waarom, doe het gewoon softwarematig
Werkt naar mijn idee niet, in mijn geval was de fan constant aan het toeren veranderen, sneller draaien, dan weer zachter. Met een fancontroller van een tientje blijft-ie gewoon op dezelfde snelheid.
quote:
Een Mac is niet altijd een optie.. prijs enzo, zeker niet als je pas een nieuw systeem hebt.
url
  zondag 9 maart 2008 @ 01:26:48 #29
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_57255597
Lange VGA- en USBkabels kopen en je pc in een andere kamer zetten.
pi_57256100
quote:
Op zondag 9 maart 2008 01:26 schreef Boschkabouter het volgende:
Lange VGA- en USBkabels kopen en je pc in een andere kamer zetten.
Ok
pi_57256847
je moet een fanmate kopen

kun je de koeler gewoon een standje lager zetten..

[ Bericht 1% gewijzigd door Hayek op 09-03-2008 03:22:06 ]
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_57256900
quote:
Op zondag 9 maart 2008 01:58 schreef Logitik het volgende:

[..]

Ok
bedenk wel dat vga kabels van 10 meter rond de 50 euro zijn.. als je dual monitor hebt wordt dat prijzig.. en je kunt kwaliteitsverlies krijgen

daarnaast wil usb niet op usb2 mode draaien bij kabels langer dan ongeveer 5 meter
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_57257093
quote:
Op zondag 9 maart 2008 01:18 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Niks mis met Lian-Li. Eén van de weinige merken die design wel hebben begrepen ipv. blauwe/rode kermisverlichting waar je uit kunt opmaken dat het sowieso een tweakerbak is.
Ehm die bak heb ik niet meer

Mijn nieuwe Stacker
pi_57258198
Ik heb al een aantal programmaatje geprobeerd zoals Speedfan en Hrdware Sensor Monitor, maar daar kan ik de snelheid niet mee veranderen. De cooler maakt nu trouwens constant 2078 toeren, is dat veel?

Ik ga van de week naar de computerwinkel waar ik de cooler gekocht heb. Ik neem de pc mee, en wil ze graag even laten zien wat voor een lawaai de pc nu maakt

Ik heb een Asus moederbord, en daar zou volgens mij gewoon Q-fan (of zo) op moeten zitten in de BIOS. Maar toch staat er niks

[ Bericht 0% gewijzigd door Logitik op 09-03-2008 13:28:47 ]
  zondag 9 maart 2008 @ 10:26:13 #35
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_57258521
Balen, misschien wordt je moederbord niet ondersteund? 2078 toeren vind ik veel. Als ik mijn Artic Freezer op 200+ toeren laat draaien maakt hij ook een takkeherrie. Hij draait hier standaard op iets van 700-122 toeren en dan is hij fluisterstil.
Weet je welk moederbord je hebt (ivm ondersteuning van speedfan)?
pi_57259141
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:43 schreef cooolaaa het volgende:
Ik heb een Macbook en die is ook superstil

Maar goed, TS heeft het over pc's; ik had hiervoor een computer (weliswaar een laptop dan) van HP die over het algemeen ook erg stil was, alleen bij zware applicaties begon te blazen.
pi_57260052
quote:
Op zondag 9 maart 2008 09:49 schreef Logitik het volgende:
Ik heb al een aantal programmaatje geprobeerd zoals Speedfan en Hrdware Sensor Monitor, maar daar kan ik de snelheid niet mee veranderen. De cooler maakt nu trouwens constant 2078 toeren, is dat veel?

Ik ga van de week naar de computerwinkel waar ik de cooler gekocht heb. Ik neem de pc mee, en wil ze graag even laten zien wat voor een lawaai de pc nu maakt

Ik heb een Asus moederbord, en daar zou volgens mij gewoon Q-fan (of zo) op moeten zitten in de BIOS. Maar toch staat er niks
mijn Fan maakt 750 toeren en de CPU is maar 32gr en dat voor een AMD 6000+

En in je bios ga je naar: Hardware Monitor, en dan zet je de boel op Silent.
Probleem voor een groot deel opgelost.
pi_57261232
quote:
Op zondag 9 maart 2008 12:25 schreef Elixabete het volgende:

[..]

mijn Fan maakt 750 toeren en de CPU is maar 32gr en dat voor een AMD 6000+

En in je bios ga je naar: Hardware Monitor, en dan zet je de boel op Silent.
Probleem voor een groot deel opgelost.
Daar staat onder andere Q fan tussen. Ik weet dat dit het probleem zou kunnen oplossen, alleen kan ik hier verder vrij weinig instellen. De enige keus die ik heb kwa snelheid is 'Ignored' en '2073 toeren per minuut'..

Welke andere opties zouden hier tussen horen te staan?
pi_57261246
quote:
Op zondag 9 maart 2008 03:14 schreef Hayek het volgende:
je moet een fanmate kopen

[ afbeelding ]

kun je de koeler gewoon een standje lager zetten..
Das wel handig idd
pi_57261474
quote:
Op zondag 9 maart 2008 13:30 schreef Logitik het volgende:

[..]

Daar staat onder andere Q fan tussen. Ik weet dat dit het probleem zou kunnen oplossen, alleen kan ik hier verder vrij weinig instellen. De enige keus die ik heb kwa snelheid is 'Ignored' en '2073 toeren per minuut'..

Welke andere opties zouden hier tussen horen te staan?
Slient
Performance
pi_57261610

pi_57261643
quote:
Op zondag 9 maart 2008 00:23 schreef FJD het volgende:

[..]

Zo vermakelijk die fanboys.
ik noem het eerder sneu dat ze zo beperkt zijn
pi_57262006
quote:
Op zondag 9 maart 2008 13:43 schreef Elixabete het volgende:

[..]

Slient
Performance
Hmm.. deze opties staan er bij mij niet tussen, wat vreemd!

Volgende keer toch maar voor een mac gaan Altijd dat gepruts met die pc's.. hier word ik niet echt vrolijk van
pi_57262019
Bedankt dat je trouwens de moeite hebt genomen om een foto te maken van je BIOS Nu weet ik dat er gewoon iets niet goed is aan mijn pc

van de week even naar de computerboer..
  zondag 9 maart 2008 @ 14:13:27 #45
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_57262125
quote:
Op zondag 9 maart 2008 03:20 schreef Hayek het volgende:

[..]

bedenk wel dat vga kabels van 10 meter rond de 50 euro zijn.. als je dual monitor hebt wordt dat prijzig.. en je kunt kwaliteitsverlies krijgen

daarnaast wil usb niet op usb2 mode draaien bij kabels langer dan ongeveer 5 meter

Dan koop je toch KVM Extenders over UTP

Ik heb zelf thuis een laptop ingericht als server die 24x7 in de meterkast draait.. .werkt perfect, en ik heb geen loeiende pc's die aan moeten staan omdat ik wat wil downloaden
pi_57262281
Heb een p180b kast. Is al lekker stil. Je hoort hem een heel klein beetje. En een nieuwe koeler eringezet, een Zalman koper ding, best stil. Alleen de standaard fans zijn niet zo stil.

Stiekeme tvp
pi_57262510
quote:
Op zondag 9 maart 2008 14:13 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik heb zelf thuis een laptop ingericht als server die 24x7 in de meterkast draait.. .werkt perfect, en ik heb geen loeiende pc's die aan moeten staan omdat ik wat wil downloaden
idd centrino
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_57264548
quote:
Op zondag 9 maart 2008 13:50 schreef Elixabete het volgende:

[..]

ik noem het eerder sneu dat ze zo beperkt zijn
Wat een stoere computer heb jij!

zondag 9 maart 2008 @ 16:30:02 #49
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_57264973
quote:
Die Mac pro's kunnen anders een behoorlijke klote herrie maken nog los gezien van de overdreven wind verplaatsing bij een crashje om niks...
pi_57265052
quote:
Op zondag 9 maart 2008 13:48 schreef Elixabete het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welk moederbord heb je? Bij mijn Gigabyte GA-P35C-DS3R heb ik opties genoeg onder 'Smart Fan Control' maar met die fanmate weet je zeker dat-ie op dezelfde snelheid blijft lopen
url
  zondag 9 maart 2008 @ 16:40:14 #51
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_57265146
quote:
Op zondag 9 maart 2008 14:21 schreef Flaccid het volgende:
Heb een p180b kast. Is al lekker stil. Je hoort hem een heel klein beetje. En een nieuwe koeler eringezet, een Zalman koper ding, best stil. Alleen de standaard fans zijn niet zo stil.

Stiekeme tvp
Same here. heerlijke kast! Ik heb net twee noctua fans besteld om de standaard casefans te vervangen
pi_57265207
quote:
Op zondag 9 maart 2008 16:35 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Welk moederbord heb je? Bij mijn Gigabyte GA-P35C-DS3R heb ik opties genoeg onder 'Smart Fan Control' maar met die fanmate weet je zeker dat-ie op dezelfde snelheid blijft lopen
Asus M2N-SLI Deluxe
pi_57265276
quote:
Op zondag 9 maart 2008 14:13 schreef Revolution-NL het volgende:

had je dat niet eerder kunnen zeggen

dan had ik die 2 vga kabels van 10 meter niet hoeven kopen

maarre, werkt dat wel bij dual monitor op volle resolutie?
pi_57268536
quote:
Op zondag 9 maart 2008 16:40 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Same here. heerlijke kast! Ik heb net twee noctua fans besteld om de standaard casefans te vervangen
Noctua is stil, maar duur. En er zijn 3 fans als t goed is. Heb je ook een zalman cooler erop>
pi_57536703
Nou, ik ben gister met mijn pc naar de computerwinkel geweest waar ik de CPU cooler heb gekocht.

Zeggen ze: 'stiller kan deze pc niet' Ik kom toch niet voor niets met mijn pc naar de winkel toe

Ik hoor dat ding beneden! Ik ben boos de winkel verlaten, en heb ze duidelijk verteld dat ik er nooit meer een stap binnen zal treden.

Mijn pc maakt herrie, en ik word er helemaal gek van! En die Qfan van Asus werkt ook niet!
pi_57541528
Ja, een lawaaiierige pc kan heel vervelend zijn.. heb vroeger ook zo'n ding gehad.

Ik weet niet of je open staat voor Apple, want het bespaart je veel gezeur en je bent verzekerd van een stille en snelle computer..
  zaterdag 22 maart 2008 @ 22:16:25 #57
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_57547984
Tja, pleur dan gewoon wat fans uit, in de winter (en uberhaupt in 90% van het jaar in nederland) is het overkill. Koop daarnaast evt een voeding van bijvoorbeeld be-quiet (de naam zegt het al...) , dat scheelt een hoop.

Oude harde schijf? haal daar de voeding is vanaf en kijk of dat verschilt, zo ja. andere schijf kopen (want dan lijkt het mij een ouder schijfje).

Uberhaupt eerst precies weten waar het meeste lawaai vanaf komt. Houd je vinger is 5 seocnden tegen je cpu fan aan en luister wat je nog meer voor lawaai hoort bijvoorbeeld.
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
pi_57549988
je fans eruit halen en de resultaten accepteren
pi_57560084
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:34 schreef Logitik het volgende:

[..]

Dat wil ik ook!!
Zodat je dus gewoon door kan slapen terwijl je PC de pr0n en andere shit die je eigenlijk tochniet wilt hebben aan het binnehalen is.....zet dat ding 's nachts toch gewoon uit man...
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 23 maart 2008 @ 21:41:48 #60
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_57567193
quote:
Op zondag 9 maart 2008 14:08 schreef Logitik het volgende:

[..]

Hmm.. deze opties staan er bij mij niet tussen, wat vreemd!

Volgende keer toch maar voor een mac gaan Altijd dat gepruts met die pc's.. hier word ik niet echt vrolijk van
Op de cd-rom van het moederbord zit een programmaatje genaamd PC Probe..daarmee kan je dat Q-Fan ook aanzetten

Hier draait ie 3000 toeren als Q-fan uitstaat, en 1500 als het aan staat..en dat proef je
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 23 maart 2008 @ 23:21:41 #61
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_57569482
quote:
Op zondag 9 maart 2008 19:35 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Noctua is stil, maar duur. En er zijn 3 fans als t goed is. Heb je ook een zalman cooler erop>
Inderdaad aan de prijs, maar op de totaalprijs viel het weg.. valt het niet zo op
Twee van de drie standaard fans gaan eruit en de Noctuas gaan er in. De fan bovenin laat ik zitten, maar zet ik standaard wel uit. Alleen voor in de zomer ofzo, genoeg airflow.

At TS, vreemd dat al die fans het niet doen bij jou (stil dan). Je zou echt softwarematig de snelheid van de fan aan moeten kunnen passen. Zoals gezegd, bijna elke fan maakt een hoop herrie op 2000+ toeren.
pi_57570331
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:21 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Inderdaad aan de prijs, maar op de totaalprijs viel het weg.. valt het niet zo op
Twee van de drie standaard fans gaan eruit en de Noctuas gaan er in. De fan bovenin laat ik zitten, maar zet ik standaard wel uit. Alleen voor in de zomer ofzo, genoeg airflow.

At TS, vreemd dat al die fans het niet doen bij jou (stil dan). Je zou echt softwarematig de snelheid van de fan aan moeten kunnen passen. Zoals gezegd, bijna elke fan maakt een hoop herrie op 2000+ toeren.
Kan je zon fan ff simple uitzetten met Speedfan, of moet het via de bios?
  maandag 24 maart 2008 @ 09:06:50 #63
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_57574213
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:51 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Kan je zon fan ff simple uitzetten met Speedfan, of moet het via de bios?
De cpu fan? afhankelijk van je moederbord en de pinnetjes op het ding kun je vaak speedfan gebruiken om de rpm omlaag te brengen naar een goed niveau. De TS heeft hier net pech in denk ik.. Op bedoel je de case fans?
pi_57578217
quote:
Op maandag 24 maart 2008 09:06 schreef Cheiron het volgende:

[..]

De cpu fan? afhankelijk van je moederbord en de pinnetjes op het ding kun je vaak speedfan gebruiken om de rpm omlaag te brengen naar een goed niveau. De TS heeft hier net pech in denk ik.. Op bedoel je de case fans?
Ik ben nou al een poosje met speedfan aan het stoeien. Standaard staan de metertjes op 100%, als ik deze verander naar bijvoorbeeld 50% dan gebeurd er niks Doe ik iets verkeerd?

Mijn pc maak echt een irritant zoemend geluid
  maandag 24 maart 2008 @ 13:58:04 #65
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_57578289
Lian li kast aanschaffen
pi_57578428
quote:
Op maandag 24 maart 2008 13:58 schreef Xebrozius het volgende:
Lian li kast aanschaffen
Het probleem ligt bij de CPU cooler, waarom zou ik dan een nieuwe kast gaan kopen?
  maandag 24 maart 2008 @ 14:22:51 #67
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_57578716
quote:
Op maandag 24 maart 2008 13:54 schreef Logitik het volgende:

[..]

Ik ben nou al een poosje met speedfan aan het stoeien. Standaard staan de metertjes op 100%, als ik deze verander naar bijvoorbeeld 50% dan gebeurd er niks Doe ik iets verkeerd?

Mijn pc maak echt een irritant zoemend geluid
Als je weet welk moederbord je hebt kun je kijken of hij ondersteund wordt door speedfan. Je hebt het pinnetje wel op de goede plek op je moederbord gestoken? Anders herkent hij hem ook niet..

Welke cpu heb je eigenlijk? Misschien kun je de fan wel helemaal van je koeler afhalen en gewoon passief koelen
pi_57621228
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:35 schreef Logitik het volgende:
Schijtziek word ik er van. Wat een pokkegeluid maken pc's toch. Onze 2000W stofzuiger maakt nog minder herrie. Ik dus op zoek naar een andere cooler..

Toen kwam ik op deze review uit: http://enthusiast.hardocp(...)LCxoZW50aHVzaWFzdA==

Nou de Samurai Z is dus 'absoluut stil'!. Ik dus een sprintje getrokken naar de winkel, en meteen deze cooler besteld! net ingebouwd, maar godverdomme man, dan ding maakt nog meer herrie dan de orginele cooler.

Ongelofelijk, hoe kan dit? Er is mij nu 35 euro door de neus geboord, en ben hierdoor ontzettend chagrijnig door geworden!
nexus breeze? hele stille en gedempte kast.
andere voeding? corsair/nexus?
andere (case)fans
andere CPU koeler?
pi_79124287
Ik heb een videokaart (GeForce 8600 GT) met daarop een ventilator. Hij bezorcht al het geluidsoverlast van mijn pc. Ik heb al veel pogingen gedaan om die ventilator uit te zetten of tenminste op auto. Maarja, zonder suc6. Iemand een idee hoe ik die ventilator op auto of uit kan zetten?
pi_79124510
quote:
Op zondag 14 maart 2010 13:33 schreef nixie60 het volgende:
Ik heb een videokaart (GeForce 8600 GT) met daarop een ventilator. Hij bezorcht al het geluidsoverlast van mijn pc. Ik heb al veel pogingen gedaan om die ventilator uit te zetten of tenminste op auto. Maarja, zonder suc6. Iemand een idee hoe ik die ventilator op auto of uit kan zetten?
Je kunt dat ding eruit trekken en er een passief gekoelde kaart voor terug zetten.

Moest je daarvoor nou een topic van 2 jaar oud omhoog schoppen?
pi_79124642
quote:
Op zondag 14 maart 2010 13:33 schreef nixie60 het volgende:
Nu weet ik niet hoe het bij nvidia zit, maar Ati heeft een mooie tool daarvoor. Zelf gebruik ik voor mij ati kaart de tool atitool.

probeer anders rivatuner eens:

http://www.guru3d.com/category/rivatuner/
Dit keer zonder signature
pi_79139636
Ja sorry dat ik na 2 jaar hier weer begin, maar ik kwam deze topic tegen via google.

Ik heb de link geprobeerd, maar als ik het download dan gebeurt er niets. hij vraagt wel waar ik het wil downloaden, en als ik daar ga kijken bestaat die map helemaal niet. Het is trouwens een exe bestand dus het kan een virus zijn.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 14 maart 2010 @ 19:51:15 #73
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_79139763
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:48 schreef nixie60 het volgende:
Ik heb de link geprobeerd, maar als ik het download dan gebeurt er niets. Ik vraagt wel waar ik het wil downloaden, en als ik daar ga kijken bestaat die map helemaal niet. Het is trouwens een exe bestand dus het kan een virus zijn.

Rivatuner is geen virus.
Gewoon downloaden!
pi_79139818
Ja maar als ik het download gebeurt er niets...
pi_79140202
Oke laat maar. Ik heb het op mijn bureaublad gedownload, en nu doet hij het wel Bedankt.

Edit: Ik heb de hele avond gezocht op google naar oplossingen maar ik heb niets gevonden. De programma's werken ook niet. Wat ik wel heb gevonden is iets een fancontroller en een fanmate. Maar nu weet ik dus niet of je die ook op je videokaart kan aansluiten?

[ Bericht 42% gewijzigd door nixie60 op 14-03-2010 22:53:46 ]
  maandag 15 maart 2010 @ 17:06:36 #76
285790 555Martijn
Telefoon freak
pi_79175584
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:33 schreef Pupp3t het volgende:
wie zet anno 2010 nou z'n PC uit als die de kamer verlaat
Loading...
  maandag 15 maart 2010 @ 17:13:06 #77
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79175828
de voeding wil ook nog wel eens teringherrie maken, was bij mij (samen met het uitzetten van een zinloos fannetje) de oplossing voor rust en stilte
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_79192626
ik ben naar de winkel geweest en heb een fancontroller gekocht. Niets veranderd, alleen dat je nu zelfstandig de snelheid van je fan kan aanpassen. Ben ook weggeweest voor mijn videokaart. Ze hadden er wel een fan voor maar hadden gezecht dat je beter een nieuwe en betere videokaart kunt kopen, om al dat gedoe met aansluiten van veel verschillende apparaten te vermijden. Ik ben dus van plan om een goede en stille videokaart te kopen met als het moet nog zo'n fan die ik via mijn fancontroller kan aansturen. Dan zal uiteindelijk (en hoop ik) mijn pc rustgevender zijn...
pi_79196602
Moet dit niet naar onzin. Dit kan toch niet serieus zijn. Er zijn nu Apples. Je hoeft geen lawaai meer te hebben dat weet toch iedereen inmiddels. Behalve die frustraten die na mij fanboy gaan roepen.
pi_79208310
Fans op 5 volt laten draaien, of vervangen voor Noctua fans

je hardeschijf vervangen voor een Solid state drive

Dempingsmatten in je kast zetten

trouwens

www.ikbenstil.nl
pi_79209591
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:50 schreef Xaverius1337 het volgende:
Fans op 5 volt laten draaien, of vervangen voor Noctua fans

je hardeschijf vervangen voor een Solid state drive

Dempingsmatten in je kast zetten

trouwens

www.ikbenstil.nl
Leuke site, maar ikbenoverpriced.nl was een betere naam geweest.
pi_79211248
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:23 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Voor eens stille pc meot je wel wat overhebben he
pi_79223801
http://www.hushtechnologies.net/ < daar zit geen een fan in! enigste wat ik hoorde was mijn HD ( en die kan je nog vervangen door een SSD.
------------_--------
pi_79223828
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:23 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

en die zijn nog niet stil..
------------_--------
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')