quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:43 schreef cooolaaa het volgende:
Koop een iMac. 20" of 24" beeldscherm en heel stil
Probleemis dan wel dat die koeler een dusdanig slechte performance heeft dat hij bijna wel op 100% moet draaien om het zooitje een beetje te koelen...quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:22 schreef thedude0 het volgende:
Wat is het doel van dit topic? Kankeren over die koeler? Want die maakt op volle snelheid een geluid van 30db wat gewoon herrie is. Maar als je een fatsoenlijk moederbord hebt dan past ie de fan snelheid automatisch aan zodat ie waarschijnlijk op 100% load nog niet snel gaat draaien.
Hoe kan ik dat doen?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:44 schreef Cheiron het volgende:
Pas je de fanspeed wel aan? Op 100% maakt elke cooler een teringherrie.
In de BIOS geeftie aan dat de CPU 20 graden isquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:25 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Probleemis dan wel dat die koeler een dusdanig slechte performance heeft dat hij bijna wel op 100% moet draaien om het zooitje een beetje te koelen...
Dat wil ik ook!!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:33 schreef Pupp3t het volgende:
LoL....ik denk soms dat mijn pc uitstaat en doe 'm dan aan...maar dan gaat ie dus uit..zo stil is ie
Ik heb ook een Antec voeding, maar dan 400Wquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:37 schreef Pupp3t het volgende:
videokaart passief gekoeld...standaard Intel S775-koeler...Antec 450W voeding en echt alle kabels heb ik zoveel mogelijk weggewerkt.....oh ja..en een Lian Li kast...
Als het goed is heb je de Asus AI suite geinstalleerd. Daar zit een functie in dat hij de speedfan controleert. Probeer dat eens aan te zetten. En anders kan het misschien handmatig met de tootl speedfanquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:30 schreef Logitik het volgende:
[..]
Hoe kan ik dat doen?
Ik heb al in de BIOS gekeken, en daar staat alleen de keuzes 'ignored' en 2038 toeren p/m. Ik heb trouwens een Asus moederbord..
kan je het de toeren niet instellen door middel van een progje of zo?
Ik keek hier serieus heel toevalligquote:Op zaterdag 8 maart 2008 21:08 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik heb zelf een Tagan 450W voeding, een Zalmann processorkoeler (met speedfan) en een passief gekoelde videokaart (nvidia Geforce 8600 GTS). Heerlijk stille combinatie! Ik zou zeggen knoop een fancontroller tussen je CPU koeleraansluiting en draai hem omlaag.. De standaard meegeleverde Socket 775 Intel koeler heb ik de deur uitgedaan en vervangen voor die Zalmann AlCu, de stock koeler was al redelijk stil maar toen het onderdeel van mijn PC wat de meeste herrie maakte. Hij zit aan de fancontroller omdat ik geen zin had dat die PC meer lawaai ging maken bij het gamen, terwijl de combinatie toch al niet boven de 30 graden uitkwam.
En mocht je je storen aan het design van je PC in de huiskamer, neem dan zo'n kast, ik ben ook helemaal niet van die kermiskasten(no offence Elixabete)
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 9 maart 2008 00:08 schreef Wallinator het volgende:
Je zal inderdaad een Mac moeten kopen, die zitten beter in elkaar dan een PC en maken dus ook (veel) minder lawaai.
Niks mis met Lian-Li. Eén van de weinige merken die design wel hebben begrepen ipv. blauwe/rode kermisverlichting waar je uit kunt opmaken dat het sowieso een tweakerbak is. Zo'n ding moet elegant eruit zien, niet opvallen door zijn verlichting of plastickerigheid.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 23:09 schreef Elixabete het volgende:
[..]
Ik keek hier serieus heel toevallig
Ach, ieder zijn mening.
Werkt naar mijn idee niet, in mijn geval was de fan constant aan het toeren veranderen, sneller draaien, dan weer zachter. Met een fancontroller van een tientje blijft-ie gewoon op dezelfde snelheid.quote:Op zondag 9 maart 2008 00:01 schreef Cheiron het volgende:
Fancontroller kopen? Waarom, doe het gewoon softwarematig
Een Mac is niet altijd een optie.. prijs enzo, zeker niet als je pas een nieuw systeem hebt.quote:Op zondag 9 maart 2008 00:08 schreef Wallinator het volgende:
Je zal inderdaad een Mac moeten kopen, die zitten beter in elkaar dan een PC en maken dus ook (veel) minder lawaai.
Okquote:Op zondag 9 maart 2008 01:26 schreef Boschkabouter het volgende:
Lange VGA- en USBkabels kopen en je pc in een andere kamer zetten.
bedenk wel dat vga kabels van 10 meter rond de 50 euro zijn.. als je dual monitor hebt wordt dat prijzig.. en je kunt kwaliteitsverlies krijgenquote:
Ehm die bak heb ik niet meerquote:Op zondag 9 maart 2008 01:18 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Niks mis met Lian-Li. Eén van de weinige merken die design wel hebben begrepen ipv. blauwe/rode kermisverlichting waar je uit kunt opmaken dat het sowieso een tweakerbak is.
Ik heb een Macbook en die is ook superstilquote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:43 schreef cooolaaa het volgende:
Koop een iMac. 20" of 24" beeldscherm en heel stil
mijn Fan maakt 750 toeren en de CPU is maar 32gr en dat voor een AMD 6000+quote:Op zondag 9 maart 2008 09:49 schreef Logitik het volgende:
Ik heb al een aantal programmaatje geprobeerd zoals Speedfan en Hrdware Sensor Monitor, maar daar kan ik de snelheid niet mee veranderen. De cooler maakt nu trouwens constant 2078 toeren, is dat veel?
Ik ga van de week naar de computerwinkel waar ik de cooler gekocht heb. Ik neem de pc mee, en wil ze graag even laten zien wat voor een lawaai de pc nu maakt
Ik heb een Asus moederbord, en daar zou volgens mij gewoon Q-fan (of zo) op moeten zitten in de BIOS. Maar toch staat er niks
Daar staat onder andere Q fan tussen. Ik weet dat dit het probleem zou kunnen oplossen, alleen kan ik hier verder vrij weinig instellen. De enige keus die ik heb kwa snelheid is 'Ignored' en '2073 toeren per minuut'..quote:Op zondag 9 maart 2008 12:25 schreef Elixabete het volgende:
[..]
mijn Fan maakt 750 toeren en de CPU is maar 32gr en dat voor een AMD 6000+
En in je bios ga je naar: Hardware Monitor, en dan zet je de boel op Silent.
Probleem voor een groot deel opgelost.
Das wel handig iddquote:Op zondag 9 maart 2008 03:14 schreef Hayek het volgende:
je moet een fanmate kopen
[ afbeelding ]
kun je de koeler gewoon een standje lager zetten..
Slientquote:Op zondag 9 maart 2008 13:30 schreef Logitik het volgende:
[..]
Daar staat onder andere Q fan tussen. Ik weet dat dit het probleem zou kunnen oplossen, alleen kan ik hier verder vrij weinig instellen. De enige keus die ik heb kwa snelheid is 'Ignored' en '2073 toeren per minuut'..
Welke andere opties zouden hier tussen horen te staan?
Hmm.. deze opties staan er bij mij niet tussen, wat vreemd!quote:
quote:Op zondag 9 maart 2008 03:20 schreef Hayek het volgende:
[..]
bedenk wel dat vga kabels van 10 meter rond de 50 euro zijn.. als je dual monitor hebt wordt dat prijzig.. en je kunt kwaliteitsverlies krijgen
daarnaast wil usb niet op usb2 mode draaien bij kabels langer dan ongeveer 5 meter
idd centrinoquote:Op zondag 9 maart 2008 14:13 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dan koop je toch KVM Extenders over UTP
Ik heb zelf thuis een laptop ingericht als server die 24x7 in de meterkast draait.. .werkt perfect, en ik heb geen loeiende pc's die aan moeten staan omdat ik wat wil downloaden
Wat een stoere computer heb jij!quote:Op zondag 9 maart 2008 13:50 schreef Elixabete het volgende:
[..]
ik noem het eerder sneu dat ze zo beperkt zijn
Die Mac pro's kunnen anders een behoorlijke klote herrie makenquote:Op zondag 9 maart 2008 00:08 schreef Wallinator het volgende:
Welk moederbord heb je? Bij mijn Gigabyte GA-P35C-DS3R heb ik opties genoeg onder 'Smart Fan Control' maar met die fanmate weet je zeker dat-ie op dezelfde snelheid blijft lopenquote:
Same here. heerlijke kast! Ik heb net twee noctua fans besteld om de standaard casefans te vervangenquote:Op zondag 9 maart 2008 14:21 schreef Flaccid het volgende:
Heb een p180b kast. Is al lekker stil. Je hoort hem een heel klein beetje. En een nieuwe koeler eringezet, een Zalman koper ding, best stil. Alleen de standaard fans zijn niet zo stil.
Stiekeme tvp
Asus M2N-SLI Deluxequote:Op zondag 9 maart 2008 16:35 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Welk moederbord heb je? Bij mijn Gigabyte GA-P35C-DS3R heb ik opties genoeg onder 'Smart Fan Control' maar met die fanmate weet je zeker dat-ie op dezelfde snelheid blijft lopen
had je dat niet eerder kunnen zeggenquote:Op zondag 9 maart 2008 14:13 schreef Revolution-NL het volgende:
Dan koop je toch KVM Extenders over UTP
Noctua is stil, maar duur. En er zijn 3 fans als t goed is. Heb je ook een zalman cooler erop>quote:Op zondag 9 maart 2008 16:40 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Same here. heerlijke kast! Ik heb net twee noctua fans besteld om de standaard casefans te vervangen
Zodat je dus gewoon door kan slapen terwijl je PC de pr0n en andere shit die je eigenlijk tochniet wilt hebben aan het binnehalen is.....zet dat ding 's nachts toch gewoon uit man...quote:
Op de cd-rom van het moederbord zit een programmaatje genaamd PC Probe..daarmee kan je dat Q-Fan ook aanzettenquote:Op zondag 9 maart 2008 14:08 schreef Logitik het volgende:
[..]
Hmm.. deze opties staan er bij mij niet tussen, wat vreemd!
Volgende keer toch maar voor een mac gaanAltijd dat gepruts met die pc's.. hier word ik niet echt vrolijk van
Inderdaad aan de prijs, maar op de totaalprijs viel het weg.. valt het niet zo opquote:Op zondag 9 maart 2008 19:35 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Noctua is stil, maar duur. En er zijn 3 fans als t goed is. Heb je ook een zalman cooler erop>
Kan je zon fan ff simple uitzetten met Speedfan, of moet het via de bios?quote:Op zondag 23 maart 2008 23:21 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Inderdaad aan de prijs, maar op de totaalprijs viel het weg.. valt het niet zo op
Twee van de drie standaard fans gaan eruit en de Noctuas gaan er in. De fan bovenin laat ik zitten, maar zet ik standaard wel uit. Alleen voor in de zomer ofzo, genoeg airflow.
At TS, vreemd dat al die fans het niet doen bij jou (stil dan). Je zou echt softwarematig de snelheid van de fan aan moeten kunnen passen. Zoals gezegd, bijna elke fan maakt een hoop herrie op 2000+ toeren.
De cpu fan? afhankelijk van je moederbord en de pinnetjes op het ding kun je vaak speedfan gebruiken om de rpm omlaag te brengen naar een goed niveau. De TS heeft hier net pech in denk ik.. Op bedoel je de case fans?quote:Op zondag 23 maart 2008 23:51 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Kan je zon fan ff simple uitzetten met Speedfan, of moet het via de bios?
Ik ben nou al een poosje met speedfan aan het stoeien. Standaard staan de metertjes op 100%, als ik deze verander naar bijvoorbeeld 50% dan gebeurd er niksquote:Op maandag 24 maart 2008 09:06 schreef Cheiron het volgende:
[..]
De cpu fan? afhankelijk van je moederbord en de pinnetjes op het ding kun je vaak speedfan gebruiken om de rpm omlaag te brengen naar een goed niveau. De TS heeft hier net pech in denk ik.. Op bedoel je de case fans?
Het probleem ligt bij de CPU cooler, waarom zou ik dan een nieuwe kast gaan kopen?quote:Op maandag 24 maart 2008 13:58 schreef Xebrozius het volgende:
Lian li kast aanschaffen
Als je weet welk moederbord je hebt kun je kijken of hij ondersteund wordt door speedfan. Je hebt het pinnetje wel op de goede plek op je moederbord gestoken? Anders herkent hij hem ook niet..quote:Op maandag 24 maart 2008 13:54 schreef Logitik het volgende:
[..]
Ik ben nou al een poosje met speedfan aan het stoeien. Standaard staan de metertjes op 100%, als ik deze verander naar bijvoorbeeld 50% dan gebeurd er niksDoe ik iets verkeerd?
Mijn pc maak echt een irritant zoemend geluid
nexus breeze? hele stille en gedempte kast.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:35 schreef Logitik het volgende:
Schijtziek word ik er van. Wat een pokkegeluid maken pc's toch. Onze 2000W stofzuiger maakt nog minder herrie. Ik dus op zoek naar een andere cooler..
Toen kwam ik op deze review uit: http://enthusiast.hardocp(...)LCxoZW50aHVzaWFzdA==
Nou de Samurai Z is dus 'absoluut stil'!. Ik dus een sprintje getrokken naar de winkel, en meteen deze cooler besteld! net ingebouwd, maar godverdomme man, dan ding maakt nog meer herrie dan de orginele cooler.
Ongelofelijk, hoe kan dit? Er is mij nu 35 euro door de neus geboord, en ben hierdoor ontzettend chagrijnig door geworden!
Je kunt dat ding eruit trekken en er een passief gekoelde kaart voor terug zetten.quote:Op zondag 14 maart 2010 13:33 schreef nixie60 het volgende:
Ik heb een videokaart (GeForce 8600 GT) met daarop een ventilator. Hij bezorcht al het geluidsoverlast van mijn pc. Ik heb al veel pogingen gedaan om die ventilator uit te zetten of tenminste op auto. Maarja, zonder suc6. Iemand een idee hoe ik die ventilator op auto of uit kan zetten?
Nu weet ik niet hoe het bij nvidia zit, maar Ati heeft een mooie tool daarvoor. Zelf gebruik ik voor mij ati kaart de tool atitool.quote:Op zondag 14 maart 2010 13:33 schreef nixie60 het volgende:
Ik heb een videokaart (GeForce 8600 GT) met daarop een ventilator. Hij bezorcht al het geluidsoverlast van mijn pc. Ik heb al veel pogingen gedaan om die ventilator uit te zetten of tenminste op auto. Maarja, zonder suc6. Iemand een idee hoe ik die ventilator op auto of uit kan zetten?
quote:Op zondag 14 maart 2010 19:48 schreef nixie60 het volgende:
Ik heb de link geprobeerd, maar als ik het download dan gebeurt er niets. Ik vraagt wel waar ik het wil downloaden, en als ik daar ga kijken bestaat die map helemaal niet. Het is trouwens een exe bestand dus het kan een virus zijn.
wie zet anno 2010 nou z'n PC uit als die de kamer verlaatquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:33 schreef Pupp3t het volgende:
LoL....ik denk soms dat mijn pc uitstaat en doe 'm dan aan...maar dan gaat ie dus uit..zo stil is ie
Leuke site, maar ikbenoverpriced.nl was een betere naam geweest.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:50 schreef Xaverius1337 het volgende:
Fans op 5 volt laten draaien, of vervangen voor Noctua fans![]()
je hardeschijf vervangen voor een Solid state drive
Dempingsmatten in je kast zetten
trouwens
www.ikbenstil.nl![]()
Voor eens stille pc meot je wel wat overhebben hequote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:23 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Leuke site, maar ikbenoverpriced.nl was een betere naam geweest.
en die zijn nog niet stil..quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:23 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Leuke site, maar ikbenoverpriced.nl was een betere naam geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |