Stelletje huftersquote:Voetbal plat: politie-overleg klapt
Door PETER DE KNEGT
DEN HAAG - Het voetbal gaat zondag plat. De politiebonden zijn er afgelopen nacht niet uitgekomen met minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken). Het bod dat zij vrijdagavond deed konden de bonden na enig rekenwerk toch niet accepteren.
ARCHIEFFOTO ANP/KOEN SUYK
De politiebonden ANPV, ACP en NPB moesten het bod even na middernacht eerst nog goed doorrekenen. Ze dienden ook een aantal wijzigingsvoorstellen in. Maar net voor twee uur vannacht bleek het gebodene toch te weinig om een akkoord te kunnen bereiken over salarisverhogingen.
Ron Tournier, voorzitter van de ANPV, liet aanvankelijk weten dat de minister ‘dusdanig tegemoet was gekomen aan de voorstellen van de bonden, dat de politiemannen en -vrouwen er de komende jaren maandelijks goed op vooruitgaan’. Dat bleek uiteindelijk niet zo.
Nu de onderhandelingen uiteindelijk toch op niets zijn uitlopen, wil de politie dit weekend staken bij de voetbalwedstrijden PSV-Ajax, AZ-Feyenoord, VVV-FC Twente en Sparta-Roda JC.
De voetbalwereld hield gisteravond laat al ernstig rekening met acties van de politie rond de wedstrijden van dit weekend. Daarop vooruitlopend kondigde Ajax vrijdagmiddag al een kort geding aan tegen de politiebonden.
Dat kort geding dient, als het doorgaat, zaterdagmiddag om twee uur. Burgemeester Gerrit Braks van Eindhoven heeft laten weten dat hij zaterdagochtend om elf uur een persconferentie zal houden als er acties komen. Er wordt van uitgegaan dat hij in dat geval de voetbalwedstrijd zal verbieden.
PSV stapt ook naar de rechter als de return tegen Tottenham Hotspur in de strijd om de UEFA Cup woensdag in gevaar komt door politie-acties.
,,Ik denk dat we die stap inderdaad zullen nemen,’’ zegt commercieel directeur Van den Bunder. ,,Als die wedstrijd niet doorgaat, heb je het over een economische schade van miljoenen euro’s.’’ Van den Bunder houdt er zelfs rekening mee dat PSV wordt uitgesloten van Europees voetbal.,, Dan is de ellende niet te overzien,’’ aldus de directeur.
Beter de OP lezen graag. Deze discussie mag in een ander topic.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 02:35 schreef admiraal_anaal het volgende:mooi zo, liefst een heel jaar wedstrijdstaken, misschien kunnen die zogenaamde supporters dan wat normaler doen ipv alles slopen WAARDOOR er juist politie nodig is.....dat is al belachelijk dat er zoveel politie nodig is bij voetbalwedstrijden
neequote:Op zaterdag 8 maart 2008 02:36 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Beter de OP lezen graag. Deze discussie mag in een ander topic.
Kan me geen reet schelen. Wat mij betreft kunnen de clubs zelf voor de beveiliging zorgen, dan maken ze de kaartjes maar 10 keer zo duur. Heb je ook geen last van stakingen en kan de politie zich tenminste met andere zaken bezig houden in plaats van met die teringlijers die alleen maar uit zijn op rellen. De vervuiler betaalt, maar dan anders.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 02:36 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Beter de OP lezen graag. Deze discussie mag in een ander topic.
ik voel nu echt geen haat tegen de politie hoorquote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:01 schreef DutchieBre het volgende:
Bij NAC hebben we ook privé beveiliging .. IN het stadion welteverstaan. (en nee, geen stewards die niets anders hebben te doen) maar ervaren beveiligers.
Ik vind het overigens ook belachelijk dat de politie dit aangrijpt, zo wekt men geen sympathie maar voedt men slechts "haat" gevoelens
Als je niets wil melden, waarom reageer je dan ? Ok, jij houdt niet van voetbal, wij hebben waarschijnlijk een hekel aan jouw korfbal/dam team. So be it, respecteer elkaar en ga vooral niet zo nutteloos reageren, arm jongetje dat je bent.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:08 schreef luciferist het volgende:
[..]
ik voel nu echt geen haat tegen de politie hoor
dat was vooral VOOR het staken
Ja ze verdienen al zoveelquote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:15 schreef MisterJ.Lo het volgende:
AUB KNVB doe eens beroep op het leger of de marechauchee.
En voor de politie, hopelijk krijgen die hufters helemaal geen loonsverhoging meerverwende krengen.
Nee maar ze zijn verwend door telkens maar het bod af te wijzen waar elk ander branche een moord op zou doen. De Minister heeft meerdere malen een bod geplaatst dat uiterst rieel is en nog is dat niet voldoende.quote:
En hoe weet jij dat?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:29 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Nee maar ze zijn verwend door telkens maar het bod af te wijzen waar elk ander branche een moord op zou doen. De Minister heeft meerdere malen een bod geplaatst dat uiterst rieel is en nog is dat niet voldoende.
Of liever op een paar Yugoslaven, roei die tering holigans maar eens uit. Popo zou niet nodig moeten zijn voor een spel met een fucking bal. Klaag!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:15 schreef MisterJ.Lo het volgende:
AUB KNVB doe eens beroep op het leger of de marechauchee.
En als je dan kijkt wat voor kut seizoen(en) ze ervoor terug geven kan ik het niet anders dan eens met je zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:36 schreef Pinball het volgende:
Die voetballers verdienen miljoenen, laat ze maar lekker zelf opdraaien voor de kosten van de politieinzet.
Het is belachelijk dat de maatschappij meebetaalt aan die absurde salarissen.politie!
Tjah het blijft een MBO opleiding beste vriend.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:36 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat?
3.5% dit jaar en 3.3% volgend jaar en de CAO staat vast voor 3 jaar dus het derde jaar komt er niks bij. Voogaande jaren is er maar 3% over 3 jaar bijgekomen was dat ook rieel?![]()
En als je weet in wat voor schaal een agentje komt te zitten die elke dag allemaal shit over zich heen krijgt, komen de meeste lulletjes hun bed niet voor uit.
Die stoephoer is 1x dronken achter het stuur gesnapt en nu doet ze zo, ga toch weg.
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:13 schreef Nyck het volgende:
egocenrisch
Oh dus je kiest er voor om ambtenaar te worden. Kut agenten ik dacht dat ze er waren voor onze veiligheid.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:45 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Tjah het blijft een MBO opleiding beste vriend.
En ieder agent koos er nadrukkelijk zelf voor om als ambtenaren van de overheid te fungeren ookal was het bekend dat het geen vetpot is.
Er zijn ook zoveel evenementen nu he.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:28 schreef DeWaasheid het volgende:
Als ze zo doorgaan ben ik voor een salarisverlaging, zoals genoemd: 'we' zijn al aan de beurt geweest, laat ze maar staken op koninginnedag als ze echt ballen hebben. Eikels zijn het...
Als je mij 100 euro geeft vind ik je wel ok, als je me vervolgens recht in mn gezicht gaat uitschelden vind ik je een eikel.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:31 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Er zijn ook zoveel evenementen nu he.
Koninginnedag komt ook wel aan de beurt.
Nu zijn het eikels maar als er wat met jou of je familie gebeurt en ze zijn er om je op te vangen zijn het dan ook eikels.
Kortzichtige mensen hier![]()
In het leger verdien je ongeveer het zelfde als de agenten van MBO niveau, tuurlijk kun je je zelf opwerken wat in het leger ook gebeurd. Maar hbo'ers wo'ers worden net zoals in het leger ook bij de politie goed betaalt.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:23 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Oh dus je kiest er voor om ambtenaar te worden. Kut agenten ik dacht dat ze er waren voor onze veiligheid.
Dus het leger verdien je nog minder? Dat is meestal voor nivo LBO
vriendje stoer manquote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:37 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Als je mij 100 euro geeft vind ik je wel ok, als je me vervolgens recht in mn gezicht gaat uitschelden vind ik je een eikel.
Dat zijn 2 verschillende dingen en wat hier gebeurt is het tweede, echt slim ben je niet he? Is je vriendje een agent toevallig?
Dat is ook zo, zolang er nog genoeg instroom bij de politie is zullen de lonen niet noemenswaardig stijgen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:45 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Tjah het blijft een MBO opleiding beste vriend.
En ieder agent koos er nadrukkelijk zelf voor om als ambtenaren van de overheid te fungeren ookal was het bekend dat het geen vetpot is.
Ja, ga jij voor 1500 bruto per maand krakersvallen weghalen, ok?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:37 schreef Cheiron het volgende:
Het woord van de politie kan ook weer eens met een korrel zout genomen worden "er zal niet meer bij voetbal gestaakt worden"... totdat ze het uit komt natuurlijk.
Oh ja, en dan mag je er niet over klagen zeker. Kop in het zand, je wist het al / had het kunnen weten, bla bla bla. Als we zo gaan redeneren, waarom zit je hier dan zo te janken dat je geliefde voetbal niet doorgaat. Je weet dat er hooligans zijn, je weet dat je niet zonder politie kan, je weet dat je ze nodig hebt, je weet dat ze kunnen staken, dus dat gejank dat ze er nu niet voor je zijn mag nu wel eens ophouden. Beetje realisme mag ook wel.quote:En dat gejank over het salaris mag nu wel eens ophouden. Je begint er aan, je krijgt je complete studie betaald, je weet welke perspectieven er zijn, je hoeft alleen maar een middelbare schooldiploma te hebben om te starten en er ligt een normaal bod. Beetje realisme mag ook wel.
Ga dan staken op een manier waar je de overheid mee pakt, laffe honden dat het zijn...quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:55 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja, ga jij voor 1500 bruto per maand krakersvallen weghalen, ok?
Het is volkomen terecht dat ze geld willen en hun poot stijf houden. Juist de overheid heeft altijd misbruik gemaakt van de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de politie ("wil je meer geld? wat wil je doen dan, staken?de pliesie kan heul niet staken!!111eins
"). En nu staken ze,volkomen terecht.
Wat geweldig zou zijn is als de clubs vanaf nu gewoon hun eigen beveiliging regelen, en er daardoor onzettend veel agenten op straat komen te staan daarna.quote:Sparta - Roda JC gaat door
De wedstrijd Sparta Rotterdam - Roda JC gaat zondagmiddag door. Vrijdag is er overleg geweest tussen Sparta en de Gemeente over het spelen van de wedstrijd ivm de politie-stakingen. Er zijn enkele aanvullende voorwaarden overeengekomen. Zo is er géén kaartverkoop op de wedstrijddag zelf en heeft Sparta de inzet van het aantal stewards uitgebreid.
Laffe hondenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ga dan staken op een manier waar je de overheid mee pakt, laffe honden dat het zijn...
Ja want we hebben er nu precies genoeg en zonder het voetbal is er een overschot.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:00 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Wat geweldig zou zijn is als de clubs vanaf nu gewoon hun eigen beveiliging regelen, en er daardoor onzettend veel agenten op straat komen te staan daarna.
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:55 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja, ga jij voor 1500 bruto per maand krakersvallen weghalen, ok?
Het is volkomen terecht dat ze geld willen en hun poot stijf houden. Juist de overheid heeft altijd misbruik gemaakt van de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de politie ("wil je meer geld? wat wil je doen dan, staken?de pliesie kan heul niet staken!!111eins
"). En nu staken ze,volkomen terecht.
[..]
Oh ja, en dan mag je er niet over klagen zeker. Kop in het zand, je wist het al / had het kunnen weten, bla bla bla. Als we zo gaan redeneren, waarom zit je hier dan zo te janken dat je geliefde voetbal niet doorgaat. Je weet dat er hooligans zijn, je weet dat je niet zonder politie kan, je weet dat je ze nodig hebt, je weet dat ze kunnen staken, dus dat gejank dat ze er nu niet voor je zijn mag nu wel eens ophouden. Beetje realisme mag ook wel.
Koninginnedag zit toch ook al op de schop. En als Wilders met zijn filmpje komt kan Balkie het ook wel vergeten dat ze gaan helpen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ga dan staken op een manier waar je de overheid mee pakt, laffe honden dat het zijn...
Je bent nogal lekker bezig voor een mod jochie. Dus mensen van de politievind jij slim? Waarom verdienen ze dan zo weinigquote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:00 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Laffe honden. De minste politieagent doet dingen waar jij hem van schijt hoor
.
Ze pakken de overheid ook met de manier waarop ze nu staken. Slimme mensen weten namelijk dat uiteindelijk, dit hele gezeik met de voetbal op het bordje van de overheid komt. De KNVB heeft dat niet in de smiezen, maar de politie zeker wel.
Goed argument, hoe oud ben je eigenlijk?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je bent nogal lekker bezig voor een mod jochie.
Nog zo'n sterke. Hier, heb je er eentje terug: als sport verbroedert, waarom heb je dan politie nodig?quote:Dus mensen van de politievind jij slim? Waarom verdienen ze dan zo weinig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |