Ik heb eens een paar jaar geleden een bekeuring gekregen in Den Haag voor het door rood lopen.......en ik werd klemgereden door een politieauto met twee agenten.....de helden.......
OK, het mag niet, wettelijke gezien, maar kom op nou.......
en 3 jaar geleden kreeg ik een bekeuring omdat m'n brommer teveel vermogen had terwijl ze daar al jaren geen bekeuringen meer voor mogen geven volgens de europese wetgeving
Vorige maand eentje voor rechts inhalen:
Op grote afstand reed een vrouw met 100 km/u op de linkerbaan. Ik rijdt 120 km/u op de rechterrijstrook.
Zij bleef minutenlang op de linkerrijstrook, dus logisch dat ik haar op een gegeven moment rechts voorbij reed.
Even later ben ik door de politie aan de kant gezet voor een proces verbaal. Meneer vond rechts inhalen erger dan links blijven plakken.
Rare prioriteiten in Nederland.
staan ze die bon uit te schrijven, weten ze niet eens hoeveel de boete is, en ondertussen komen links en rechts andere mensen je voorbijgefietst waar ze niks van zeggen ![]()
ze hadden volgens mij ook maar 2 streepjes op hun mouw
quote:whaha wist ik dus ook niet, 2 keer van voren geflitst omdat ik altijd afrem ter hoogte van de paal zelf. Nooit geweten dat dat kon joh. bastards.
Op zondag 03 maart 2002 13:53 schreef brakkie het volgende:
MMmmm, eigenlijk niet zo heel belachelijk maar voor mij was het een behoorlijke verrassing. Ik werd afgelopen zaterdag van voren geflitst.Ik wist niet dat dat kon.... Was trouwens op de A27 ter hoogte van vianen richting Utrecht.
quote:lol
Op zondag 03 maart 2002 14:38 schreef Pjederdy het volgende:
Fl. 700,- boete --- ietsiepietsie te hard reed.
[Dit bericht is gewijzigd door Buurmannetje op 03-03-2002 16:24]
quote:Waarom zou in bv. een 30-kilometerzone (woonwijk dus) een auto niet harder dan 30 mogen, en een fietser wel? Als een spelende kleuter een fiets met 40 km/u op z'n donder krijgt wordt 'ie ook niet vrolijk hoor.
Op zondag 03 maart 2002 15:55 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Een buurman die een boete kreeg voor te hard fietsen![]()
![]()
Ja ... Totaal was de boete iets van 1500 gulden. Na een rechtzaak was dit gelukkig terug gebracht naar 0 gulden want ik reed 55 km'h maar je moet er 7 af halen bij de politie ![]()
geluk
quote:hm een kleuter met anabolen in zijn mik ?
Op zondag 03 maart 2002 16:18 schreef MacBeth het volgende:[..]
Als een spelende kleuter een fiets met 40 km/u op z'n donder krijgt wordt 'ie ook niet vrolijk hoor.
quote:Ik heb zo'n idee dat wordt bedoelt dat het kind aangereden wordt en niet zelf rijdt...
Op zondag 03 maart 2002 16:37 schreef p1mst3r het volgende:[..]
hm een kleuter met anabolen in zijn mik ?
No way dat zo'n ventje 40 rijd
Grmbl.
[Dit bericht is gewijzigd door RaisinGirl op 03-03-2002 16:54]
Wat ik dan altijd deed, was mijn vuilniszak in de blokcontainer van de (nu gesloopte) flat aan de overkant van de straat gooien. Op een goede dag ging echter plotseling de bel...tring... Ja hallo hier de milieupolitie, mag ik even met u praten.... Afijn die man dus naar binnen, zegt ie.... "Naar aanleiding van de analisatie van het afval in de blokcontainers is gebleken dat er zich vuil van u in de onjuiste container bevind... U krijgt hiervoor een proces verbaal..."
Ik was natuurlijk perplex... maar goed die man weer weg en inderdaad een paar weken later een brief van de officier van justitie met een bon van F180,- wegens het illigaal lozen van huisafval. met daarin het dreigement dat indien ik niet binnen twee weken zou betalen, ik moest voorkomen bij het arrondisementsgerecht... ![]()
Maargoed, overtuigd van mijn gelijk betaalde ik niet en inderdaad lag twee maanden later een dagvaarding in de bus, werkelijk belachelijk.. ik nog wat onderzoek doen en besloot het te gooien op slechte informatievoorziening van de gemeente.. Ik naar de rechtbank in Almelo (waar diezelfde rechter zat als die van de vuurwerkramp) waar een officier va Justtitie was en uiteraard griffiers... Hij de zaak voorleggen en ik ook mijn verhaal doen... Het grappige was dat de officier van Justitie mij al meteen gelijk gaf en mij de boetes kwijtschold... wat tot enige hilariteit leidde bij de rechter die dat uiteraard overnam en mij bovendien complimenteerde met mijn milieu bewustheid!....
Zo stond ik na 15 minuten weer buiten en hoefde ik uiteraard niet te betalen.....
quote:Als je een boete van Fl. 700,- krijgt heb je niet ietsiepietsie te hard gereden hoor!
Op zondag 03 maart 2002 14:38 schreef Pjederdy het volgende:
Fl. 700,- boete door zo'n automatische matennaaier op een paal omdat ik midden in de nacht een ietsiepietsie te hard reed.
quote:Ik mag ook niet door rood rijden met de auto; terechte bekeuring voor jou dus....
Op zondag 03 maart 2002 13:41 schreef David Letterman het volgende:
Wat is de meest belachelijke bekeuring die je ooit hebt gekregen en waar je echt van dacht......hebben ze niks anders te doen......????Ik heb eens een paar jaar geleden een bekeuring gekregen in Den Haag voor het door rood lopen.......en ik werd klemgereden door een politieauto met twee agenten.....de helden.......
quote:dat zal nu waarschijnlijk 500 piek zijn, beledigen van een ambtenaar in functie.
Op maandag 04 maart 2002 09:40 schreef Black_Crow het volgende:
Je middelvinger op steken naar een agent in opleiding.
Het koste me 15 jaar geleden F 50,-
Ik had al een hekel aan vrouwen bij de politie en vanaf dat moment helemaal.
had m'n neef gehad. stond toevallig bij een vechtpartij op straat waar ie niks mee te maken had, wordt ineens mega hardhandig opgepakt, scheld die wout uit voor vuile NSBer en krijgt dus 500 piek boete...
quote:Dat zeg ik dus ook......wettelijk gezien mag het niet, maar kom op nou......er lopen in Den Haag honderden mensen per dag door rood, ik was zelfs met een groepje toen en ik word heel heldhaftig klemgereden door een politieauto met twee agenten......
Op zondag 03 maart 2002 19:23 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Ik mag ook niet door rood rijden met de auto; terechte bekeuring voor jou dus....
Het gaat dus niet hier om of het wel of niet juist was.....maar om de vraag of het soms niet te veel van het goede is.......rare bekeuringen......
de straf 9 maanden stadionverbod, en een boete van 600 peiken..
quote:terecht.
Op maandag 04 maart 2002 11:30 schreef Frenkie het volgende:
Een vriend zei tegen een agent, die hem weer wilde fouilleren (hij was al twee keer gefouilleerd): "Rot op man, ben je homo ofzo..??"de straf 9 maanden stadionverbod, en een boete van 600 peiken..
quote:terecht... het sloeg nergens op... 6 meijer.. omdta je homo zegt...
Op maandag 04 maart 2002 11:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
terecht.
quote:Je moet dan ook zeggen "Wat vind ik jou een ontzettende homo zeg".. Dan vind je het en is het vrijheid van meningsuiting.. Mooi, die grondwet..
Op maandag 04 maart 2002 11:35 schreef Frenkie het volgende:
terecht... het sloeg nergens op... 6 meijer.. omdta je homo zegt...
quote:dus niet...
Op maandag 04 maart 2002 11:55 schreef TripleM het volgende:[..]
Je moet dan ook zeggen "Wat vind ik jou een ontzettende homo zeg".. Dan vind je het en is het vrijheid van meningsuiting.. Mooi, die grondwet..
ben je nou echt zo achterlijk of doe je maar alsof..
quote:Ik weet het uit ervaring, dus om jouw stelling te beantwoorden: ik ben echt zo achterlijk..
Op maandag 04 maart 2002 12:45 schreef Frenkie het volgende:
dus niet...ben je nou echt zo achterlijk of doe je maar alsof..
Of het wettelijk ook echt klopt weet ik niet, maar ik kreeg de tip van mijn oom (politieagent) en heb het ooit 1 keer gedaan omdat ik heel kwaad was (ben anders niet zo beledigend) en heb niks gekregen dan enkel een hele pissige blik..
[Dit bericht is gewijzigd door TripleM op 04-03-2002 12:59]
quote:Die vriend van jou had beter moeten weten.... Ik vind dat de politie zelfs te weinig autoritair optreedt over het algemeen. Een agent hoeft zich niet te laten beledigen door één of andere jan lul die het niet ermee eens is dat ie gefouilleerd wordt... Laat hij dat toe ,dan gaat het van kwaad tot erger. Keihard aanpakken zulke lui, dan leren ze het wel af (die maat van jou zal zich de volgende keer wel 2x bedenken) Het is belangrijk dat we een politie apparaat hebben dat gezag uitstraalt en niet met zich laat sollen.
Op maandag 04 maart 2002 12:45 schreef Frenkie het volgende:[..]
dus niet...
ben je nou echt zo achterlijk of doe je maar alsof..
quote:Da's wel waar.. Wij vinden over het algemeen de politie maar burgerlijke ambtenaartjes die vroeger gepest zijn en nu hun agressie af proberen te reageren op de medemens.. En hoewel dat in veel gevallen ook wel klopt, zouden we eigenlijk bang moeten zijn voor de politie..
Op maandag 04 maart 2002 12:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het is belangrijk dat we een politie apparaat hebben dat gezag uitstraalt en niet met zich laat sollen.
..
..
quote:Ja hij heeft er wel wat van geleerd, de volgende keer hoekt hij de agent neer, dat kost immers net zo veel...
Op maandag 04 maart 2002 12:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Die vriend van jou had beter moeten weten.... Ik vind dat de politie zelfs te weinig autoritair optreedt over het algemeen. Een agent hoeft zich niet te laten beledigen door één of andere jan lul die het niet ermee eens is dat ie gefouilleerd wordt... Laat hij dat toe ,dan gaat het van kwaad tot erger. Keihard aanpakken zulke lui, dan leren ze het wel af (die maat van jou zal zich de volgende keer wel 2x bedenken) Het is belangrijk dat we een politie apparaat hebben dat gezag uitstraalt en niet met zich laat sollen.
waar blijft onze gedoogcultuur...
quote:Iets mis mee?
Op zondag 03 maart 2002 13:57 schreef n0.G3n het volgende:
een hoop gezeur en gezeikze hadden volgens mij ook maar 2 streepjes op hun mouw
quote:Blaat
Op zondag 03 maart 2002 17:11 schreef just me het volgende:
Uitlokking van diefstal.. had mijn 2CV geparkeerd met dak open
Mij hielden ze aan en ik had mn rijbewijs niet bij de hand
toen dacht ik echt: ga boeven vangen
Picture this: A4, vlak voor de Schipholtunnel, waar je ineens nog maar 100 mag. U kent dat wel. Het is half 4 's nachts. Ja, half 4. U weet hoeveel banen daar zijn? Juist, 4 banen. Helemaal vrij. Niks. Nada. Ja, ver achter me.
Ik rij met 110 de Schipholtunnel in. En onderin de tunnel zie ik ineens allemaal blauw geflits om me heen. Tegen de muren, tegen het plafond, blue flashes all over the place, za'k maar zegge. 't Was maar 1 pliesie-autootje, maar in zo'n tunnel intimideert zo'n lichtbakkie behoorlijk, kan ik u verzekeren.
Zijn ze heren mij achterna gekomen. Of dat ik wist hoe hard ik daar mocht.
En inderdaad: een bon. Voor die 10 kilometer. Plús een fijn bonnetje voor het niet kunnen tonen van enig identiteitsbewijs. En een prettige dag verder.
quote:kansloos.
Op dinsdag 05 maart 2002 01:23 schreef CaptainSoup het volgende:
Ik win! Ik win!
ik ben eens aangehouden omdat ik op een matras op een rijdende auto lag. het gebeurde in wassenaar, we hadden nog een bed nodig en aangezien ik dacht dat de matras zou gaan schuiven, was ik erop gaan liggen, om hem met mij 80 kilo's op zijn plaats te houden. net toen we de openbare weg opreden, midden in de nacht, rond 04:30 komt er een politiewagen aan, dwars over de weg etc: ik heb het geprobeerd uit te leggen, maar ik kreeg een boete wegens het in gevaar brengen van de veiligheid op de openbare weg. en die was niet mals....
of te wel een plein vaan 400 vierkante meter waar geen hond liep om 3 uur snachts !!!!
tsss alleen als ik er al aan terug denk...
Motor rijder 7x bekeurd in 40 min
wat bleek die vent was de motor aan het testen op een weg waar zo'n radar geval stond
quote:tja, en ik kreeg een bekeuring om dat ik even met mn auto bij de bushalte pakeerde op te pinnen
Op zondag 03 maart 2002 19:36 schreef Stranger het volgende:
ik heb gisteravond een bekeuring gekregen omdat ik even zonder mijn smart-lichtjes mee, zonder jas, even 500 m op de fiets naar de pinautomaat fietste..
De 'stoep' zag er in dit geval hetzelfde uit als 'de weg'. De scheiding was een plantenbak.
-voetgangers klagen dat ze bekeurd worden omdat ze door rood oversteken.
-automobilisten klagen dat ze bekeurd worden omdat ze door roodrijden.
Die stoplichten staan er niet voor niets.
Ik erger me dood aan voetgangers die bij het Centraal Station in Amsterdam het damrak op willen lopen door rood, terwijl ik er voor moet stoppen (en zij dus eigenlijk ook).
In ieder geval laat ik het zo stellen: Als voetgangers / fietsers net zo hard zouden worden aangepakt als automobilisten zou het een stuk veiliger worden in het verkeer.
Die verkeerslichten staan er niet voor het beeld van de straten...
Ja o'k ook goed, niemand die het verkeer controleert en de mensen krijgen dan ook geen boetes meer, sounds fair?! dacht t niet...
Lijkt me nog meer chaos en doden.
Maarja...die 7 gulden heb ik ook wel overleefd
:):)
Ik ben het met geen enkele boete eens !
quote:en toen heb jij zijn ballen er afgesneden?! jezus wat een stupiditeit zeg
Op zondag 03 maart 2002 13:56 schreef makker het volgende:
Afgelopen donderdag eentje voor het door rood fietsen.
Zijn er soms geen grotere criminelen.Vorige maand eentje voor rechts inhalen:
Op grote afstand reed een vrouw met 100 km/u op de linkerbaan. Ik rijdt 120 km/u op de rechterrijstrook.
Zij bleef minutenlang op de linkerrijstrook, dus logisch dat ik haar op een gegeven moment rechts voorbij reed.Even later ben ik door de politie aan de kant gezet voor een proces verbaal. Meneer vond rechts inhalen erger dan links blijven plakken.
Rare prioriteiten in Nederland.
quote:Ach, 104 km/u is toch niet zo hard, ik kan veeeel harder!!
Op zondag 03 maart 2002 17:59 schreef thecrook het volgende:[..]
Als je een boete van Fl. 700,- krijgt heb je niet ietsiepietsie te hard gereden hoor!
Afgelopen vrijdag bij station Enschede staan ze altijd op vervoersbewijzen te controleren. Mijn OV gaat om 19.00 in en de trein vertrekt om 18.58, of je dus nog even voor 2 minuten een kaartje naar Hengelo wil kopen. Dus ik vraag of ie gek geworden is.. dan zou ik namelijk mijn trein missen. Dus hele discussie blabla, ik zeg ik koop hem wel in de trein. Komt ie me achterna gerend "ik blijf wel bij je tot de conducteur d'r is" komt die aap idd naast me staan. Ik zeg zo "ik heb het koud, ik ga daar zitten, stuur de conducteur maar langs". Dus ik zit rustig binnen, staat die pipo 10 minuten naast me buiten in de kou tot de conducteur komt: "dat is dan 80 eurocent meneer". Hoe kom ik de maand door... 80 eurocenten, ik had wel 10 euro neer willen leggen om die eikel naast me te zien staan koukleumen
We waren op vakantie in tjecoslowijke (nog voor de splitsing dus). We gingen naar een Lunapark ofzo in de hoofdstad en hadden de auto geparkeerd ergens in een parkeerhaventje.
We hadden een hele leuke dag gehad, maar toen we bj de auto kwamen, schoot een politieagent ons aan. Of we wel doorhadden dat we op een betaald pakeer gedeelte stonden?
Nee, hadden we dus niet. Dat werd dus een boete, die we per direct moesten betalen, omdat we buitenlanders waren. Toen mijn pa vroeg of hij dan lang bij de auto had gestaan, antwoorde hij dat hij onze auto de hele dag in de gaten had gehouden, om te kijken of we weer terug waren.
Nou, okay, wij dus informeren naar de boete, bleek dat omgerekend iets van f3,50 te zijn. We hebben die man dus hartelijk bedankt, en hem nog een fooi gegeven ook.
'k bedoel, waar parkeer je vandaag de dag nog voor f3,50 MET toezicht?
quote:LOL
Op dinsdag 05 maart 2002 16:07 schreef TumTum het volgende:
Niet echt een belachelijke boete, maar wel grappig.We waren op vakantie in tjecoslowijke (nog voor de splitsing dus). We gingen naar een Lunapark ofzo in de hoofdstad en hadden de auto geparkeerd ergens in een parkeerhaventje.
We hadden een hele leuke dag gehad, maar toen we bj de auto kwamen, schoot een politieagent ons aan. Of we wel doorhadden dat we op een betaald pakeer gedeelte stonden?
Nee, hadden we dus niet. Dat werd dus een boete, die we per direct moesten betalen, omdat we buitenlanders waren. Toen mijn pa vroeg of hij dan lang bij de auto had gestaan, antwoorde hij dat hij onze auto de hele dag in de gaten had gehouden, om te kijken of we weer terug waren.
Nou, okay, wij dus informeren naar de boete, bleek dat omgerekend iets van f3,50 te zijn. We hebben die man dus hartelijk bedankt, en hem nog een fooi gegeven ook.
'k bedoel, waar parkeer je vandaag de dag nog voor f3,50 MET toezicht?
Politie erbij enzo... gelukkig iedereen ongedeerd. Maar vriendje krijgt een boute voor het door rood licht rijden (logisch natuurlijk).
Maar die wordt dus verdubbeld, omdat hij mensen in gevaar heeft gebracht... ![]()
Breng je niet altijd mensen in gevaar als je door rood licht rijdt?
quote:ja maar ditmaal heeft ie dus ook daadwerkelijk ook mensen in gevaar gebracht
Op woensdag 06 maart 2002 10:56 schreef LadyS het volgende:
Vriendje was door rood gereden (niet expres trouwens, hij had het niet gezien) en toen had ie dus een ongelukje gemaakt...Politie erbij enzo... gelukkig iedereen ongedeerd. Maar vriendje krijgt een boute voor het door rood licht rijden (logisch natuurlijk).
Maar die wordt dus verdubbeld, omdat hij mensen in gevaar heeft gebracht...Breng je niet altijd mensen in gevaar als je door rood licht rijdt?
zelf geen belachelijke bekeuringen gehad.. 1 boete voor 6 km te hard.. 90 piek volgens mij.. (hmm.. toch wel belachelijk)
quote:Met de auto wel, met de fiets breng je vooral jezelf in gevaar.
Op woensdag 06 maart 2002 10:56 schreef LadyS het volgende:
Vriendje was door rood gereden (niet expres trouwens, hij had het niet gezien) en toen had ie dus een ongelukje gemaakt...Politie erbij enzo... gelukkig iedereen ongedeerd. Maar vriendje krijgt een boute voor het door rood licht rijden (logisch natuurlijk).
Maar die wordt dus verdubbeld, omdat hij mensen in gevaar heeft gebracht...Breng je niet altijd mensen in gevaar als je door rood licht rijdt?
quote:Zou wel heel toevallig zijn, voor zover ik weet flitsen die dingen niet van voren. Jah, ik woon in Vianen, en jah ik heb uitzicht op die palen
Op zondag 03 maart 2002 13:53 schreef brakkie het volgende:
MMmmm, eigenlijk niet zo heel belachelijk maar voor mij was het een behoorlijke verrassing. Ik werd afgelopen zaterdag van voren geflitst.Ik wist niet dat dat kon.... Was trouwens op de A27 ter hoogte van vianen richting Utrecht.
Maarja jullie snappen natuurlijk wel hoe gezellig de verjaardag van dat oude mens was.
Op een zondag op een verlaten weg met een lasergun zitten spelen. Doe dat ergens ofzo waar het ook nog net heeft en niet waar je weet dat iedereen lekker veilig te hard rijd.
quote:wij hadden een keer in tjechie een boete voor te hard rijden, een kilometer of 20/30. 30 piek. wij lachen weet je,'oh nee, 30 piek'
Op dinsdag 05 maart 2002 14:38 schreef Nerd het volgende:
In Tjechie een boete gehad omdat we met zijn 2en op een fiets zatenMaarja...die 7 gulden heb ik ook wel overleefd
:):)
quote:Hier in Enschede zijn verkeerslichten waar het zelfs niet echt veilig is om door groen te lopen. Voordat je halverwege bent mogen de auto's alweer gaan rijden. (En je hebt als voetganger dan echt nog wel groen.)
Op woensdag 06 maart 2002 12:24 schreef TumTum het volgende:[..]
Met de auto wel, met de fiets breng je vooral jezelf in gevaar.
Kwam er een auto aan remt ie iets harder dan normaal net geen piepende banden krijgt ie een boete vanwege onnodig hard remmen 60 €.
Dat vind ik nou echt te vergaan!
In roemenie wel een aantal keur aangesproken voor het feit met twee personen op 1 fiets
(heeft beetje te maken met het verotte wegdek daar) en het inhalen van paard en wagen ![]()
Sommige regels zijn zwaar raar daar
quote:Zit op een fiets een kilometerteller?
Op zondag 03 maart 2002 16:18 schreef MacBeth het volgende:[..]
Waarom zou in bv. een 30-kilometerzone (woonwijk dus) een auto niet harder dan 30 mogen, en een fietser wel? Als een spelende kleuter een fiets met 40 km/u op z'n donder krijgt wordt 'ie ook niet vrolijk hoor.
quote:Is dat die KW wet of zo?
Op zondag 03 maart 2002 13:54 schreef Wisp het volgende:
ik had een bekeuring omdat ik 123 reed op de snelweg..en 3 jaar geleden kreeg ik een bekeuring omdat m'n brommer teveel vermogen had terwijl ze daar al jaren geen bekeuringen meer voor mogen geven volgens de europese wetgeving
quote:Die flitsen helaas wel van voren... Op de A12 bij de Ikea daar flitsen sommige palen ook van voren.
Op woensdag 20 maart 2002 21:42 schreef thaduck het volgende:[..]
Zou wel heel toevallig zijn, voor zover ik weet flitsen die dingen niet van voren. Jah, ik woon in Vianen, en jah ik heb uitzicht op die palen
Af en toe een ware discotheek, erg leuk om te zien whehehe
quote:Dat vind ik niet eerlijk. Motorrijders worden dan op een oneelijke manier voorgetrokken omdat motorrijders geen kenteken aan de voorkant hoeven te voeren. Zij kunnen dus ongestraft harder rijden dan te toegestaande snelheid integenstelling tot auto's.
Op maandag 22 april 2002 11:51 schreef gepparidoga het volgende:[..]
Die flitsen helaas wel van voren... Op de A12 bij de Ikea daar flitsen sommige palen ook van voren.
quote:hahahahahahaha......
Op maandag 22 april 2002 14:58 schreef stumpelke het volgende:
geflitst worden met skeeleren in een 30KM zone
quote:Ik heb ze nog nooit, maar dan ook echt nooit van voren zien flitsen hoor. Als ze het wel zouden doen zou ik nu vet moeten betalen, ik rijd ook regelmatig richting Utrecht/Hilversum en altijd rond de 140 er voorbij, nooit een bekeuring voor gehad.
Op maandag 22 april 2002 11:51 schreef gepparidoga het volgende:[..]
Die flitsen helaas wel van voren... Op de A12 bij de Ikea daar flitsen sommige palen ook van voren.
Zowiezo word van voren flitsen vrijwel niet gedaan zover ik weet, ivm motorrijders en de mate waarin het je verblind. Technisch is het bij die palen op de 27 ook lastig omdat die al een vage 70/100 schakeling hebben en ik weet niet of ze dan ook 120 aankunnen.
Op de A12 zijn het schurftpalen bij de Ikea, flitsen 2 wegen (zowel de A12 als de parallelweg) en moet je dus altijd mee oppassen.
Er is 1 oplossing voor, niet meer te hard rijden. Maar jah, dan word het leven ook wel weer beetje saai
quote:Als jij die agent even neerhoekt, dan hoop ik dat zijn collega's hem neerschieten. Rot toch op met die agressiviteit...
Op maandag 04 maart 2002 13:01 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ja hij heeft er wel wat van geleerd, de volgende keer hoekt hij de agent neer, dat kost immers net zo veel...
waar blijft onze gedoogcultuur...
40 euro.
Trashman out
quote:???
Op zaterdag 23 maart 2002 19:48 schreef static het volgende:
80 piek omdat de radio in mijn auto te hard aan stond.
Trashman out
Ik reed te hard, dus ik zit fout, maar waarom staat de politie met een mobiele controle om half vier 's nachts langs de rijksweg? Misschien dat ze iets aan de criminaliteit tijdens het uitgaansleven tegenwoordig kunnen doen? Of aan inbraken?
quote:40 Euro voor 20 km te hard. Trashman je praat poep. Overigens zul je voorlopig niet meer achter het stuur kruipen!
Op maandag 22 april 2002 18:36 schreef Trashman het volgende:
Muuuuuaaaaaaahhhhhhh me is goed ik had hardcore music aan en zag die lui staan met auto![]()
je mocht daar 80 en ree 100.
Na door music lekker 100 blijven rijden en ja flits40 euro.
Trashman out
Het was die dag 33 graden en wij waren ons aan het vervelen, dus laten we maar eens mensen met SCHOON water natgooien. Tuurlijk het mag wel niet, maar toen de tijd was het onbehaaglijk warm en vonden we dat het wel door de beugel kon.
Dat dacht de politie dus niet, die kwam binnen 5 minuten aangesneld om ons GROTE CRIMINELEN eens ff mee te nemen naar het bureau, waar ze ons 5 uur vast hebben gehouden voor een beetje water gooien.
Achteraf hebben ze ons aangehouden voor baldadigheid
en hebben we een boete meegekregen van 100 gulden de man. Mijn ouders vonden het zo belachelijk dat ze mijn bekeuring hebben betaald
.
quote:Geloof dat ik het minder erg vind als iemand 20 km te hard rijd op een 80 km weg dan dat iemand zo onverdraagzaam en agressief reageert zoals jij......
Op woensdag 24 april 2002 09:32 schreef sop het volgende:[..]
40 Euro voor 20 km te hard. Trashman je praat poep. Overigens zul je voorlopig niet meer achter het stuur kruipen!
Eikel
èn vooral om de reden die je aanvoert:
Eikel
Kan iemand jou bannen of zo?! Ik wil niet graag in een zelfde gemeenschap zijn als jij!
quote:Heb je je creditcard zeker voor moeten gebruiken.....
Op donderdag 25 april 2002 17:06 schreef tonja het volgende:
in china, beijing de tuin van het zomerpaleis.
ik gooide mijn peukje in de vijver. kreeg ik 2 yuan (50 cent of zo geloof ik) boete voor
dit omdat volgens de politie mijn voor En achterlicht defect was, maar ze deden het wel, maar omdat ze net stonden te controleren op een gedeelte waar 10 meter daarvoor het hele fietspad vol water licht van de stortbui daarvoor slipte m'n dinamo door en jah. dan kan je dus niet bewijzen dat je licht het wel doet, dus "matsten" ze me voor alleen mijn achterlicht. terwijl na 30 meter fietsen mijn licht weer werkte... ben toen niet meer terug gegaan, want dan moest ik weer door diezelfde plas fietsen, en om dan voor lul te staan dat mn dinamo dan weer doorslipt had ik geen zin in.
Pas een bekeuring misgelopen omdat ik 100 binnen de bebouwde kom reed. Met zwaailichten en al aan de kant gezet maar toch slechts een waarschuwing.
Soms vraag je je inderdaad af hoe ze hun prioriteiten stellen...
quote:het zijn geen amdtenaren in functie.
Op maandag 04 maart 2002 09:47 schreef n0.G3n het volgende:[..]
dat zal nu waarschijnlijk 500 piek zijn, beledigen van een ambtenaar in functie.
verder heb ik een bekeuring gehad voor door rood fietsen terwijl er niets aan kwam en het kruispunt leeg was.
mijn vader en ik fietsten er en we werden dus aangehouden.
zeggen ze: heeft u mijn collega niet gezien?
mijn vader zegt: nee, waar staat hij dan?
zegt die man: achter die boom daar.
zegt mijn vader: ik heb van mijn moeder geleerd dat ik niet naar vieze mannetjes achter een boom mag kijken.
hij kreeg geen boete hiervoor, wel voor het door roodrijden uiteraard.
Dat doe ik dus nooit meer...
Ik in hoger beroep gegaan en gewonnen. (kan niet met je gehoor het verschil tussen 60 of 70 Db horen)
Heb ook nog eens een bekeuring voor brutaal zijn gehad.
Ik reed in het donker naar huis zonder licht en werd aangehouden. Die agent zei: "We zien je niet in het donker."
Waarop ik op mijn beurt weer zeg: "Als je me niet ziet, waarom stop je dan?"
Hehe smartass
80 piekies.
Ik HAAT die dienstkloppers die geilen op onzinnige bekeuringen uitschrijven! Afsch*eten...
Ik kreeg een jaar of 10 geleden eens een boete omdat de bel van mijn fiets het niet deed... 7,50 gulden
De betreffende agent was niet zo blij toen ik een dag later met een foto van de betreffende bordjes op het bureau rel kwam schoppen. De boete werd uiteraard verscheurd.
En een keer bijna een boete voor ordeverstoring in het politiebureau of iets dergelijks. Ik kwam aangifte doen van een inbraak en was al 3 keer op verschillende tijdstippen op verschillende dagen langs het politiebureau geweest en elke keer hadden ze "geen tijd". Totdat het geduld op was ![]()
Ze hebben toen overigens wel mijn aangifte opgenomen.
quote:Had dan ook een fake adres gegeven
Op zondag 28 april 2002 15:17 schreef Juweel het volgende:
Ik heb eens een bekeuring gehad in een trein in Belgie.
Ik stak m'n tong uit naar een conducteur omdat ie zo chagrijnig was, en toen gaf de ouwe hark me een boete van 125 gulden!!!Dat doe ik dus nooit meer...
-parkeren binnen een afstand van 5 meter vanaf een kruispunt, het vreemde was hiervan dat ik niet bij een kruispunt stond ![]()
-parkeren voor de koffieshop , gevolgd door een fikse boete toen ik de koffieshop uitsprintte en de agenten aansprak,deze vroegen mij de auto te verplaatsen, dit deeed ik .. .waarop ik vervolgens bekeurd werdt voor rijden onder invloed ![]()
zo kan ik nog wel doorgaan... maar hier laat ik het ffe bij ... morgen weer een lijstje
Ik parkeerde de auto op donderdag. Op vrijdag was blijkbaar de gemeente langs geweest om PARKEERMETERS te plaatsen!! (het zand lag nog om de parkeer meter heen, en het was een gloednieuw apparaat. (zo'n centrale, voor zegmaar de hele straat ofzo.) Bleek Zaterdag de 1e van de maand te zijn en hadden ze betaald parkeren in deze straat ingevoerd. De huiseigenaar had de studenten die in het huis woonden waar ik ook verbleef wel gewaarschuwd, maar niemand had een eigen auto dus een vergunning was ook niet nodig.
Op zaterdag kreeg ik dus meteen een bon. Op zondag kwam ik er achter.... ik natuurlijk kwaad en naar de politie gegaan, maar ik moest em toch betalen. "Ik had het kunnen weten" volgens hen.... Was maar 35 piek destijds, maar toch. Domme bon
mag alleen wel uitkijken dat ik dit niet 3 keer achter mekaar doe of andere gekke dingen, want dan ben ik m kwijt ![]()
3 punten rijbewijs
quote:precies, ik loop dus ook altijd door rood, maar volgens mij mag je daar geneens een bekeuring voor krijgen?! stel nou dat je 30 meter van het stoplicht af loopt en dan de weg oversteekt, moet je dan een boete betalen omdat je gewoon ergens een weg oversteekt?
Op maandag 4 maart 2002 11:29 schreef David Letterman het volgende:[..]
Dat zeg ik dus ook......wettelijk gezien mag het niet, maar kom op nou......er lopen in Den Haag honderden mensen per dag door rood, ik was zelfs met een groepje toen en ik word heel heldhaftig klemgereden door een politieauto met twee agenten......
Het gaat dus niet hier om of het wel of niet juist was.....maar om de vraag of het soms niet te veel van het goede is.......rare bekeuringen......
![]()
ik ben er ook een keer op aangesproken door mr. cop toen ik om 2 uur 's ochtends door rood liep "zie je niet dat het een rood licht is" ikke: 'ja tuurlijk wel' toen begon die over brutaal doen etc etc... gelukkig geen bekeuring gekregen. alsof ik midden in de nacht op een afgelegen kruispunt op een voetgangers stoplicht ga staan wachten.. donder toch op zeg
(En van voren geflitst)
En een keer op de Duitse Autobahn voor te hard rijden met een aanhanger. Aanhangertje was zo klein dat het in mijn spiegels niet eens te zien was.. Kostte wel 10 Mark
eeeh ongeveer 25 te hard - 3 kilometer correctie is 22 = 132 eurotjes voor de staatskas....
quote:*uitlachsmiley*
Op dinsdag 5 maart 2002 01:23 schreef CaptainSoup het volgende:
Ik win! Ik win!Picture this: A4, vlak voor de Schipholtunnel, waar je ineens nog maar 100 mag. U kent dat wel. Het is half 4 's nachts. Ja, half 4. U weet hoeveel banen daar zijn? Juist, 4 banen. Helemaal vrij. Niks. Nada. Ja, ver achter me.
Ik rij met 110 de Schipholtunnel in. En onderin de tunnel zie ik ineens allemaal blauw geflits om me heen. Tegen de muren, tegen het plafond, blue flashes all over the place, za'k maar zegge. 't Was maar 1 pliesie-autootje, maar in zo'n tunnel intimideert zo'n lichtbakkie behoorlijk, kan ik u verzekeren.
Zijn ze heren mij achterna gekomen. Of dat ik wist hoe hard ik daar mocht.
En inderdaad: een bon. Voor die 10 kilometer. Plús een fijn bonnetje voor het niet kunnen tonen van enig identiteitsbewijs. En een prettige dag verder.
Ik ken de situatie
Ik weet dat het daar verlaten is s'nachts
ik reed iets van 150-160 ofzow.. werd aangehouden, met ook de vraag of ik wist hoe hard ik daar mocht rijden, heel gesprek met betreffende KLPD agent gehad, uiteindelijk was hij het wel met me eens dat het gekkewerk was, 4 vrije banen, en dan aanhouden voor een snelheidsovertreding.. Ga dan alcoholcontroles uitvoeren.
Weggekomen met een waarschuwing ![]()
Meest idiote boete:
Ik kom uit school, stap mn brommertje op, rij een stukje (MET HELM OP) stop bij stoplicht, zie vriend van me in de buurt lopen, doe helm af, maar laat brommer wel lopen, begin te praten met die vriend, komt er opeens zo'n agentje naar me toe, en gaat fijn een bon uitschrijven voor het rijden zonder helm
quote:
Op maandag 24 februari 2003 17:11 schreef Bujin het volgende:
-parkeren voor de koffieshop , gevolgd door een fikse boete toen ik de koffieshop uitsprintte en de agenten aansprak,deze vroegen mij de auto te verplaatsen, dit deeed ik .. .waarop ik vervolgens bekeurd werdt voor rijden onder invloed
Zelf meegemaakt: bruggetje over de prinsengracht, ik zie een motoragent staan, m'n vriendin is te laat en rijdt door rood. Moteragent er direct achteraan en houdt haar midden op de brug staande. Ik denk, ach, ik zal er even achter gaan staan, dus rijd ook door rood. Komen er plots nog 2 motoragenten die ik niet gezien had achter mij aan
Toen stonden vriendin en ik dus omringd door 3 motoragenten op de brug. Beetje overdreven uiteraard. Gelukkig hield m'n vriendin zich in, want ze had al eens een boete gehad wegens belediging ![]()
Toen we geboekt waren wilde ik nog zeggen "Gelukkig doet m'n licht het wel", maar toen zag ik dat het achterlichtje van m'n vriendin het niet deed
Kon nog net op tijd m'n mond houden
quote:Dan had je beter weg kunnen sluipen
Op maandag 29 april 2002 01:28 schreef Dave_Mustaine het volgende:
....Heb ook nog eens een bekeuring voor brutaal zijn gehad.
Ik reed in het donker naar huis zonder licht en werd aangehouden. Die agent zei: "We zien je niet in het donker."
Waarop ik op mijn beurt weer zeg: "Als je me niet ziet, waarom stop je dan?"Hehe smartass
quote:Zo'n punt krijg je pas bij 30km/u te hard
Op dinsdag 25 februari 2003 03:25 schreef Girly het volgende:
ik heb nog geen bekeuring gehad.... zal wel ooit komen denk ik, voor te hard rijden, voorderest ben ik wel braafmag alleen wel uitkijken dat ik dit niet 3 keer achter mekaar doe of andere gekke dingen, want dan ben ik m kwijt
3 punten rijbewijs
En als je geflitst wordt omdat je dus meer dan 30km/u te hard rijdt dan kunnen ze je daar geen punt voor geven omdat er niet op die foto staat wie er rijdt. (Kan net zo goed je pa zijn in jouw auto)
Dus ze moeten je echt langs de kant zetten en dan moet je flink te hard gereden hebben
Stel je voor je komt de kroeg uit met je vrienden en je moet allemaal pissen! Toevallig sta je voor de deur van Willem Alexander, dus ga je tegen z'n voordeur aan staan zeiken (Niet echt slim weet ik!)
Als je klaar bent wordt je staande gehouden door de BVD (nu de AIVD). Die laten voor 5 mensen 6 politiewagens komen!!!
De BVD-ers stonden heel stoer te doen dat ze ons, staats gevaarlijke individuen, gepakt hadden. De agenten konden er echter wel om lachen.
We kregen uiteindelijk een boete van Fl 60,- met z'n 5-en dus Fl 12,50 p.p.!
Geef hem dan niet....
geen certificaat, en ik kan beter rijden dan menig oud vrouwtje met wel een certificaat
Iedereen (10 man) kreeg een boete en omdat iedereen onder de 16 jaar was (tijd terug al) werden de boetes gehalveerd, naar 25 Gulden ![]()
Ben ik nu crimineel of wat
![]()
Politie is waardeloos.....
Ik reed op mijn Puch Maxi van school naar huis, krijg op de kruising voor mijn school een gebroken ketting, en ga op mijn plaat. Vol schaafwonden en een gedeukt ego (want iedereen zag het) raap ik mezelf en mijn puch van de grond op en begin ik aan de wandeling naar huis.
Ik hang mijn helm over mijn stuur, en ga op mijn puch zitten en step een beetje. Wordt ik aangehouden, en krijg ik een boete van toen 90 piek voor het rijden zonder helm, zonder werkend licht (die bij de val kapot gegaan was) en ondeugdelijk materiaal ![]()
Ik kon hem mijn helm wel in zijn aarsch stoppen
quote:Dit gaat echt tever... kunnen ze nu helemaal niets fatsoenlijk.
Op dinsdag 25 februari 2003 14:35 schreef Atrimar het volgende:Ik hang mijn helm over mijn stuur, en ga op mijn puch zitten en step een beetje. Wordt ik aangehouden, en krijg ik een boete van toen 90 piek voor het rijden zonder helm, zonder werkend licht (die bij de val kapot gegaan was) en ondeugdelijk materiaal
quote:normaal nederlands praten is niet mogelijk? voor een 29 jarige praat je als een 14 jarig jochie......
Op maandag 22 april 2002 18:36 schreef Trashman het volgende:
Muuuuuaaaaaaahhhhhhh me is goed ik had hardcore music aan en zag die lui staan met auto![]()
je mocht daar 80 en ree 100.
Na door music lekker 100 blijven rijden en ja flits40 euro.
Trashman out
quote:Nee van 20 of 30 natuurlijk wel
Op zondag 3 maart 2002 16:18 schreef MacBeth het volgende:[..]
Waarom zou in bv. een 30-kilometerzone (woonwijk dus) een auto niet harder dan 30 mogen, en een fietser wel? Als een spelende kleuter een fiets met 40 km/u op z'n donder krijgt wordt 'ie ook niet vrolijk hoor.
quote:deze is eigenlijk wel GENIAAL!!!
Op dinsdag 25 februari 2003 14:35 schreef Atrimar het volgende:
Boete gehad voor het rijden op een brommer zonder helm. Maar ik reed niet. Uitleg:Ik reed op mijn Puch Maxi van school naar huis, krijg op de kruising voor mijn school een gebroken ketting, en ga op mijn plaat. Vol schaafwonden en een gedeukt ego (want iedereen zag het) raap ik mezelf en mijn puch van de grond op en begin ik aan de wandeling naar huis.
Ik hang mijn helm over mijn stuur, en ga op mijn puch zitten en step een beetje. Wordt ik aangehouden, en krijg ik een boete van toen 90 piek voor het rijden zonder helm, zonder werkend licht (die bij de val kapot gegaan was) en ondeugdelijk materiaal
quote:Mja, helaas is het niet voortgekomen uit genialiteit van de betreffende pennelikker.
Op dinsdag 25 februari 2003 15:53 schreef RipCurl het volgende:[..]
deze is eigenlijk wel GENIAAL!!!
quote:hahaha hij is wel hilarisch......dit hele topic trouwens
Op dinsdag 25 februari 2003 15:54 schreef Atrimar het volgende:[..]
Mja, helaas is het niet voortgekomen uit genialiteit van de betreffende pennelikker.
mijn vervelendste aanvaring met een politie agent was toen ik vorig jaar herexamen had van 1 of ander belangrijk vak...
dat was dus de laatste kans dat jaar dat ik dat vak kon halen
door omstandigheden was ik vrij laat, dus ik superhard op de fiets om de trein nog te halen, wat ZEKER gelukt was als oom agent niet plotseling met zn motor voor mn neus stond om me aan te houden ![]()
en ik de situatie uitleggen dat ik haast had, maar nee hoor meneer gaat op zn dooie gemak een bekeuring uitschrijven voor geen bel, geen licht en weet ik wat nog allemaal
waarna hij me succes wenste met het halen van de trein, die ik dus niet meer gehaald heb toen grrrrr ![]()
maarja het is toch nog goedgekomen ondertussen
Is dit echt zo want ze hebben mij een paar weken geleden bekeurd omdat de brommer te hard kon gaan, mocht 0,5 watt en was 0,9 watt
Ik reed toen 30 omdat de auto voor mij niet harder ging
Waar kan ik deze wetgeving vinden ??
quote:Dan kun je beter gaan lopen met 0,9 watt
Op dinsdag 25 februari 2003 16:10 schreef Sorella het volgende:
[3 jaar geleden kreeg ik een bekeuring omdat m'n brommer teveel vermogen had terwijl ze daar al jaren geen bekeuringen meer voor mogen geven volgens de europese wetgeving]
Is dit echt zo want ze hebben mij een paar weken geleden bekeurd omdat de brommer te hard kon gaan, mocht 0,5 watt en was 0,9 watt
Ik reed toen 30 omdat de auto voor mij niet harder ging
Waar kan ik deze wetgeving vinden ??
maar goed gister kwam ik een politie auto tegen op het fiets pad hoeven ze niet om te rijden naar het politie bureau.
quote:Ik ging ook een keer met waterballonen gooien. Gewoon een beetje op elkaar enzo. Toen er later een persoon op skates aankwam hebben we daar 1 waterballon op gegooid, die er 5 meter vandaag terechtkwam.
Op donderdag 25 april 2002 14:41 schreef masterzipper het volgende:
Ik heb ooit een keer een bekeuring gehad voor WATER GOOIEN.Het was die dag 33 graden en wij waren ons aan het vervelen, dus laten we maar eens mensen met SCHOON water natgooien. Tuurlijk het mag wel niet, maar toen de tijd was het onbehaaglijk warm en vonden we dat het wel door de beugel kon.
Dat dacht de politie dus niet, die kwam binnen 5 minuten aangesneld om ons GROTE CRIMINELEN eens ff mee te nemen naar het bureau, waar ze ons 5 uur vast hebben gehouden voor een beetje water gooien.
Achteraf hebben ze ons aangehouden voor baldadigheid
en hebben we een boete meegekregen van 100 gulden de man. Mijn ouders vonden het zo belachelijk dat ze mijn bekeuring hebben betaald
.
Kwam er een motoragent aan: "uwhwuhwu, stel dat ze haar nek breekt en haar leven lang verlamt is. Dan betaal je je scheel aan schadevergoeding." Ik: "Je praat bagger, je kan nooit je nek breken door een waterballon. Zelfs niet als je daardoor komt te vallen met een snelheid van 3 km/u". Want zo hard ging ze.
Toen wilde ie ons meenemen naar het bureau als we er nog stonden als ie terugkwam.
Na het gesprek besloot hij om maar eens in de bebouwde kom flink hard op te trekken met z'n motor wat een veel erger ongeluk zou kunnen veroorzaken dan iemand die valt door een waterballon.
Maar goed, een vriend van mij wel:
Na afloop PSV-AJAX lopen we met een man of vier richting centrum. Intussen waren de 'echte' voetbalfans de binnenstad aan het verherinrichten a la Bouvrie. Wij lopen er met een hele grote boog omheen richting stratum, toen een vriend van mij met zijn maatje 45 in een kapot gegooid flesje stapte. Beetje vloeken dus en hij leunt tegen een auto om zo de glasscherven onder zijn zool vandaan te pulken.
Stappen er twee van die uniformen uit; bleek het een politie-auto in burger (of zoiets) te zijn. Die vriend van mij werd in de houdgreep genomen, handboeien om en op de achterbank gegooid. Wij helemaal beduust van wat er gebeurde.
Enfin, de politie richting bureau, en wij dus ook. Daar aangekomen zit die vriend van mij al opgesloten. Wij netjes aan de balie proberen uit te leggen dat er misschien wel een misverstand zou zijn, maar daar wilde die stoere diender niets van weten.
Na drie uur wordt hij uit zijn cel gehaald en krijgt een boete mee van zo'n 800 gulden wegens het opzettelijk schade toe willen brengen aan politie-eigendommen.
![]()
Hij heeft de boete niet betaald en mocht na drie weken voorkomen. Hij zijn verhaal gedaan; ik mee als getuige.
De desbetreffende dienders kregen een zware reprimande van de rechter-commissaris en de boete werd direct kwijtgescholden.
Helaas geen vergoeding oid...
Zitten we te w8en op dat bureau, gaat de telefoon waarop ze roept naar een collega
"Neem jij hem ff, ben dat gezeik over die vrachtwagens nu wel zat" Toen kon je me wel weggooien van het lachen ![]()
En die agent is trouwens ook al met van alles bedreigd, daarom hield die er na een maand vriendjespolitiek op na waarvan bewijzen naar de burgemeester zijn gestuurd. Tja toen stopte me stage waar die gast met ze bewijzen ook kwam dus hoe het is afgelopen is onbekend, maar volgens mij werkt die agent ineens op een andere afdeling
quote:
Op maandag 22 april 2002 08:26 schreef detulp050 het volgende:
Ik ben een keer stopgezet toen ik met mijn fiets een winkelgebied in reed. Ze zeiden dat het niet mocht. Dus ik vroeg of ze konden aanwijzen waar dat stond, want ik wist dat het bord een week eerder weggehaald en/of gejat was. Zij zoeken als malloten: "Nou, u blijkt gelijk te hebben, maar kijkt u wel een beetje uit ? Nog een prettige dag hoor !"
Ik had die blik weleens willen zien
Dus toch. Stapt meneer de Inspecteur van Dienst vrolijk uit en zegt me "dattie me heus wel gezien had hoor". Toen ie zei dat het strafbaar was om te vluchten, en dat ik ook nog eens op privé-eigendom stond, antwoorde dat ik even naar de super was geweest (100m verderop) en dat we pizza gingen eten en een biertje gingen drinken...
Wat blijkt nou ![]()
Die agent zegt, goh heb je al eens in de tuin gekeken van je vriendin dan? Ik zo: uuhm hoezo? Hij zo, nou het huis staat al een tijdje te koop, ik kijk zo door de ruit naar binnen blijkt dat het hele huis van binnen al gesloopt is, geen meubels of niks meer, en die vriendin was al 4 maanden geleden verhuisd ![]()
Boete: 90 gulden (zonder helm) en hij zou me matsen met het "leugenachtige verhaaltje" want "hij was niet van gisteren"
ALLEEN, ik had mijn auto 1 dag daarvoor bij de garage opgehaald, waar hij 1 week lang stond met problemen met mijn bak. en de garage was 60 kilometer verderop. nooit betaald overgens
Op zich vind ik het wel terecht dat je daarvoor een boete krijgt, alleen als je even gaat kijken naar de locatie....
Amsterdam.... iets voorbij de dam bij de bijenkorf...!
Is daar überhaupt een voetganger die zich daar aan een rood stoplicht en een zebrapad houdt...?
Bovendien reed m'n vriend echt 20 km/uur en hebben we geen voetganger bij een zebrapad zien staan...
Was op een klein weggetje in het centrum van Haarlem, waar je overdag alleen mag lopen. Het was echter iets van half 10 's avonds, dan mogen er zelfs auto's komen... (wat deed dat politiebusje daar anders
) Beetje mij 90 gulden laten dokken voor iets dat gewoon mag...
Hebben die juuten een beetje rook uit mn uitlaat zien komen en dat was gelijk een reden om me Fl 90,- bekeuring te geven voor rijden zonder helm.
Reed ik afgelopen vrijdag door Tilburg......
Kwam ik bij een verkeerslicht aan die op orange sprong, en kon door mijn snelheid niet op tijd remmen (en door orange mag je trouwens nog doorrijden) omdat er aan mijn achterbumper ook een andere auto kleefde........
Rijd ik dus voorbij het verkeerslicht (door een bocht gaande) komt er ineens zo'n VW-transporter langs me rijden met een rotvaart (ikke ondertussen naar links kijkend).....
Zegt die debiel (een verrotte-politieagent blijkend) "volgen".......
En terwijl ik m volg (de 2 klootzakkende agenten in de Transporter) verschijnt ineens achter hullie busje een verrot matrix bord met de text "politie volgen"........
Affijn....
Ik ondertussen stilstaand achter het woutenbusje, stapt die flikker uit met de woorden "tja door het rode licht rijden hé......"
"mag ik je rijbewijs en de autopapieren zien"
Die had ik dus niet bij, en zodoende schreef hij m'n gegevens van een pinpas over.... (dat was nml de enigste legitimatie die ik bij had *alhoewel je dat geen legitimatie kan noemen* )
Nu krijg ik dus op m'n huisadres het procesverbaal binnen (hij vroeg me ook waar ik woonde, mn tel.nr, postcode, geb. datum etc.)
Over welk bedrag gaat het (tuurlijk zal wel iemand het hiero weten)
En kan ik nog iets tegen deze bekeuring doen???
Heb al op de www.tuftufclub.com gekeken, maar kon niets vinden hierover (of ik heb gewoon slechte ogen)
Issut mogelijk dat iemand z'n adres kan achterhalen, zodat ik um met m'n honkbal knuppel z'n tanden uit z'n bek kan slaan?
Aan het eind van onze straat (50 meter?) werd ik aangehouden door een agent. Deze zei dat ik een bekeuring kreeg omdat mijn licht het niet deed.
Waarop ik zei, jawel, hij doet het wel. Bleek het achterlicht kapot te zijn (een draadje los). Ik zei, kunt u dan even helpen om dat draadje er goed in te doen zodat ook mijn achterlicht het weer doet, want ik stap net op en moet naar mijn werk.
Nee, daar hielp hij absoluut niet aan mee, maar ik moest wel 35 gulden betalen en werd geacht om lopend naar mijn werk verder te gaan....
Ik heb nogmaals gevraagd om hulp bij het vastmaken van het draadje omdat ik anders te laat op mijn werk zou komen: NEE.
Ik vloekte daarop en zei nou: mooie agenten, ik dacht dat jullie er waren om me te helpen, mooi niet dus.
Waarop de beste man zei dat ik weg moest gaan of boete extra kreeg voor het beledigen van een agent in functie.
Ik ben dus maar gegaan maar heb weken de pest in gehad!
Ook nog een klachtenbreif naar de politie gestuurd, maar nooit reactie gekregen!
quote:Je bent een grote debiel.
Op zondag 15 juni 2003 12:31 schreef G-Plek het volgende:
Klere-lijers zijn het!!!!Reed ik afgelopen vrijdag door Tilburg......
Kwam ik bij een verkeerslicht aan die op orange sprong, en kon door mijn snelheid niet op tijd remmen (en door orange mag je trouwens nog doorrijden) omdat er aan mijn achterbumper ook een andere auto kleefde........
Rijd ik dus voorbij het verkeerslicht (door een bocht gaande) komt er ineens zo'n VW-transporter langs me rijden met een rotvaart (ikke ondertussen naar links kijkend).....
Zegt die debiel (een verrotte-politieagent blijkend) "volgen".......
En terwijl ik m volg (de 2 klootzakkende agenten in de Transporter) verschijnt ineens achter hullie busje een verrot matrix bord met de text "politie volgen"........
Affijn....
Ik ondertussen stilstaand achter het woutenbusje, stapt die flikker uit met de woorden "tja door het rode licht rijden hé......"
"mag ik je rijbewijs en de autopapieren zien"
Die had ik dus niet bij, en zodoende schreef hij m'n gegevens van een pinpas over.... (dat was nml de enigste legitimatie die ik bij had *alhoewel je dat geen legitimatie kan noemen* )
Nu krijg ik dus op m'n huisadres het procesverbaal binnen (hij vroeg me ook waar ik woonde, mn tel.nr, postcode, geb. datum etc.)Over welk bedrag gaat het (tuurlijk zal wel iemand het hiero weten)
En kan ik nog iets tegen deze bekeuring doen???Heb al op de www.tuftufclub.com gekeken, maar kon niets vinden hierover (of ik heb gewoon slechte ogen)
Issut mogelijk dat iemand z'n adres kan achterhalen, zodat ik um met m'n honkbal knuppel z'n tanden uit z'n bek kan slaan?
Verder weet ik dat er wordt geschreven voor het seinen naar auto's als waarschuwing voor een snelheidscontrole.. U zijt gewaarschuwd.
Komt er zo'n in blauw geklede kerel naar mij toe en zegt dat ik mijn peuk moest pakken en in de prullenbak moest gooien.
Waarop ik zei dat ik niet op het spoor mag lopen en hem dus niet kan pakken.
Nou....
Voor dat geintje heb ik mooi een 45 Euro moeten betalen voor het niet serieus nemen van een politie agent en hoe zij het noemen "mileu vervuiling"!
Achterlijk toch???
Ik heb die boete nog steeds niet betaald en ben ik niet van plan ook!
reden:raam stond 5cm open,uitlokking tot diefstal.
dit soort agenten mogen van mij een nekschot krijgen.
quote:dat je geen boete krijgt voor te hard fietsen.
Op zaterdag 23 maart 2002 22:00 schreef MasterDisaster het volgende:
Al die bekeuringen op die fietsen zijn toch useless als fietser kan je toch zo doorfietse
Ik rijd altijd hard met me ATB altijd 25-40 tot 60
Maar jah zal wel komen dat ik op terschelling woon dat ik geen bekeuringen krijg
lijkt me wel leuk hoor, te hard fietsen.
quote:WAT? ben je gek geworden?
Op maandag 22 april 2002 17:53 schreef detulp050 het volgende:[..]
Als jij die agent even neerhoekt, dan hoop ik dat zijn collega's hem neerschieten. Rot toch op met die agressiviteit...
die agent mag zijn pistool niet gebruiken om frenkies maat neer te schieten, straks raakt die man nog onschuldige omstanders. ![]()
je weet toch? kinderen en onkundigen mogen niet met gevaarlijk speelgoed spelen.
Zero-tolerance in Noordwijk...
quote:Waar schuilde je? Op de snelweg met 125 in je auto?
Op maandag 16 juni 2003 15:18 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
28 Euro boete voor het schuilen in de regen.
Was verdorie net 1 of 1,5 meter de straat in waar je dus niet meer fietsen mocht, komt er een smeris naar me toe.
Kom maar even mee, dan gaan we even je gegevens noteren. De hufter...
quote:Neej, gewoon onder een afdakje bij een basisschool of zo..
Op maandag 16 juni 2003 18:21 schreef JeroenMeloen het volgende:
[..]Waar schuilde je? Op de snelweg met 125 in je auto?
'Het zich onbevoegd bevinden op terrein, waarvan van te voren was aangegeven dat het betreden daarvan verboden was' of iets dergelijks..
.
Is pas de 4e keer dit jaar
.
ik had ook geen achterlicht, en ook geen dynamo
stelletje bufnukkels
En wat lees je dan in de krant?? "Agenten moeten meer gaan bekeuren om bonus te krijgen". Bij zoiets valt mij echt nix meer in he
rijden met beslagen ramen, 90 euro'tjes
Ik heb me rot gelachen..
quote:Hehe ben ik blij dat ze hier in R'daal geen zero-tolerance beleid voeren. We kwamen er met carnaval achter dat als je op een bord sloeg het lampje van de bijbehorende lantaarnpaal uitging. Dikke lol natuurlijk
Op maandag 16 juni 2003 18:21 schreef JeroenMeloen het volgende:
Eén trap tegen een lantarenpaal (die dingen irriteren me) koste me 4 uur cel en F80,-Zero-tolerance in Noordwijk...
Komt er ff later een auto aanrijden, en ik met mijn zatte kop niet zien dat er een zwaailichtinstallatie bovenop zat. Weer een mep tegen dat bord, terwijl er een politieauto naast me stond. Gelukkig reed ie gewoon door.
Later nog wel een boete gehad voor wildplassen. Was aan het einde van de avond dusdanig zat dat ik maar even tegen een afgezonderd gebouw aan ging plassen.
Wat na een vriendelijke opmerking van de langslopende agenten dus het politieburo bleek te zijn......
Vonden ze wel een goed idee
Ik moest wel goed uitkijken van ze . Was wel schattig eigenlijk
Sta ik GVD met panne met de auto langs de weg, rijden er 2 politie agenten langs, en beide done nix..
Ik stond dus bij een afrit van de snelweg, vrij onduidelijk en best gevaarlijke situatie (kon er weinig aan doen auto starte niet) en dan nog doen ze nix.
Nou ze bekijken het maar
quote:Dat een excollega van me ook en moest toen teruglopen van de agent en ze was zo verontwaardigd dat ze weer door rood liep en kreeg toen 2 bonnen
Op zondag 3 maart 2002 13:41 schreef David Letterman het volgende:
Wat is de meest belachelijke bekeuring die je ooit hebt gekregen en waar je echt van dacht......hebben ze niks anders te doen......????Ik heb eens een paar jaar geleden een bekeuring gekregen in Den Haag voor het door rood lopen.......en ik werd klemgereden door een politieauto met twee agenten.....de helden.......
Terwijl de rest van haar collega's mee stonden te kijken dat ie dat deed en ook iemand anders op de hoek van de straat een bon gaf
quote:Duur grapje
Op maandag 16 juni 2003 23:15 schreef Jimbaka het volgende:
140 australische dollars omdat onderdelen op de auto eruit zagen dat ze een gevaar voor andere weggebruikers zouden kunnen zijn..Ik heb me rot gelachen..
Paar weken later ligt er thuis een bekeuring op de mat van 28 euro (viel nog mee) voor HET BLOKKEREN VAN EEN KRUISING. ![]()
Daar had ik dus echt nog nooit van gehoord.
quote:Ter vervanging van het faillisement van de Mixx met de lasershow die er elke week weer was
Op woensdag 20 maart 2002 21:42 schreef thaduck het volgende:[..]
Zou wel heel toevallig zijn, voor zover ik weet flitsen die dingen niet van voren. Jah, ik woon in Vianen, en jah ik heb uitzicht op die palen
Af en toe een ware discotheek, erg leuk om te zien whehehe
quote:Dat vind ik best wel terecht, eigenlijk..
Op maandag 16 juni 2003 23:09 schreef postman het volgende:
de leukste tot nu toe heb ik es op TV gezien, bij verboden in te rijden ;rijden met beslagen ramen, 90 euro'tjes
quote:En terecht!
Op zondag 3 maart 2002 13:41 schreef David Letterman het volgende:Ik heb eens een paar jaar geleden een bekeuring gekregen in Den Haag voor het door rood lopen.......en ik werd klemgereden door een politieauto met twee agenten.....de helden.......
In Bratislava, paar gulden voor het niet hebben van een kaartje voor mijn tas in de tram.
Een jaar of 5 geleden fietste ik richting een T-splitsing met stoplichten, maar omdat ik te weining woog voor de detectie lussen ging het licht niet op groen.
Dus ik dan maar voorzichtig door rood fietsen want ik had niet de tijd om te gaan wachten totdat er eventueel een auto langs zou komen zodat het licht op groen ging.
Ja en toen bleek dus dat ze met een verrekijker ruim 100 meter verder in een burger auto zaten te posten en natuurlijk wel 2 TWEE motorNichten achter me aan met sirene en zwaailichten
alsof ik van plan was om die motorHomo's er uit te gaan fietsen
![]()
Dus ik leg aan hun uit dat het licht niet op groen ging omdat de detectuie lussen niet goed afgesteld zijn.
Maar ja toch een bekeureing gekregen en ze zijden doodleuk je mag een bezwaarschrift indienen hoor
![]()
Ja lekker 0 % kans dat dat gehonoreerd wordt want je mag nu eenmaal niet door rood en dat de detectielus niet werkt dat moet ik dan maar zien te bewijzen tegenover wel 4 agenten in totaal ja wen die vuile vette varkens op hen zware motorfietsen zijden doodleuk datr de lussen wel werkten want als hun met ruim 400 kilo erop stonden ging het licht wel op groen
![]()
Echt goed voor de relatie tussen burgers en de politie ![]()
Toppie hoor Politie beamten julie kunnen trots zijn
quote:Was dat op het Ledig Erf
Op zondag 3 maart 2002 19:36 schreef Stranger het volgende:
ik heb gisteravond een bekeuring gekregen omdat ik even zonder mijn smart-lichtjes mee, zonder jas, even 500 m op de fiets naar de pinautomaat fietste..
Op zich logisch maaaarrrrr.....die overweg had al de hele dag een storing waardoor hij om het half uur omlaag ging en zo 5 minuten bleef staan. Dus ook als er in geen velden of wegen een trein te bekennen was.....
Ik probeerde het nog uit te leggen aan m maar ja....met die figuren is geen goed gesprek mogelijk. Ondertussen worden we natuurlijk door tig man voorbij gereden die ook vrolijk doorrijden, maar goed ![]()
Het was maar 25 euro ofzo dus ik heb er nie moeilijk over gedaan.
Dus als we de eerste de beste zwerver een paar klappen hadden gegeven (wat natuurlijk helemaal niet in onze aard zat na het krijgen van deze bekeuring
) dan was de boete ook 50 euro geweest ![]()
kijk en dat vind ik vreemd
Maarja boete moest voor 5 april betaald worden, niet gedaan en voorlopig nog niks van gehoord dus ben benieuwd of ik em nog moet gaan betalen......
waarop hij mij verbaasd aankeek en niet wist wat ie moest zeggen en uiteindelijk nee zei...
waarop ik zei dat hij dan de tyfus kon krijgen....
vond ie niet leuk.. ( zijn collega kon er gelukkig wel een beetje om lachen... )
quote:Denk dat ik die ook maar 'ns naar 't hoofd van een irritante agent ga smijten
Op dinsdag 17 juni 2003 21:49 schreef dutchmage het volgende:
na het uitdelen van een parkeerboete ( omdat ik 2 minuten te laat was met het verlengen van mijn kaartje ) heb gevraagd aan de agent of ie ingeent was:waarop hij mij verbaasd aankeek en niet wist wat ie moest zeggen en uiteindelijk nee zei...
waarop ik zei dat hij dan de tyfus kon krijgen....
vond ie niet leuk.. ( zijn collega kon er gelukkig wel een beetje om lachen... )
nee ik heb zelf geen originele ideeën nee.
Krijg ik een bekeuring met één of ander vaag verhaal over obstructie etc.
Kloothommels. Het is ze dus wel gewoon om het geld te doen. Ik heb 'm tot op heden niet binnen gehad en dat papiertje heb ik ook niet aangepakt: "is slecht voor het milieu, hou zelf maar".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |