abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58326972
nou we hebben ze net op!
zowel de kentucky(heerlijk,en inderdaad kentucky!)
en ook mn eigen mengsel van zoete ketjap,citroensap,sambal,en knoflook.
alles lekker knapperig uit de olie,en smullen maar!
  zaterdag 26 april 2008 @ 21:22:31 #102
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58327281
De helft van mijn vriezer bestaat uit kip. Kipstukken, poten, vleugels, drumsticks, hele kippen.
Wij eten 5 dagen per week wel iets met kip. Manlief wil altijd vlees; dus dan heb ik liever dat hij kip eet.

Ganzenvet gebruik ik sneller voor ander gevogelte zoals fazant; maar dat is meer omdat ik me elke keer schuldig voel als ik dat vet koop. Ik probeer dus zo lang mogelijk met zo'n pot te doen
pi_60374721
Sorrie voor de topickick maar ik heb me het apezuur gezocht om het terug te vinden, deze ontgaat me niet meer.
Please don't sit on my imaginary friend
  zondag 27 juli 2008 @ 11:14:22 #104
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_60374796
Ik zet ook even een TVP en ga vandaag zometeen kluifjes inkopen
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_60380182
Kipkluifjes

Als ik alleen eet, eet ik wel meer dan een halve kilo op

Meestal haal ik gewoon bij de supermarkt gekruide TV-stick(zijn een soort dubbele kipkluifjes met meer vlees) en bij poelier zijn ze ook afgrijselijk lekker.

Eigenlijk doe ik er verder niks mee, gewoon in olijfolie ongeveer 5 minuten bruin bakken en dan op laag vuurtje 15 min. gaar laten worden. Zijn ze zo sappig
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  zondag 27 juli 2008 @ 17:37:37 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60380617
kipkluifjes uit de oven met vet van de eend.

kipkluifjes eerst kort en heet aanbraden met flink wat eendenvet. uiteraard naar smaak kruiden. dan alles in bakblik gieten, wat teentjes knof er in doen en 45 minuten op 180 graden. of 60 minuten op 140 graden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 30 juli 2008 @ 01:00:43 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_60433732
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 21:22 schreef SHE het volgende:
Manlief wil altijd vlees; dus dan heb ik liever dat hij kip eet.
Waarom?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_60434101
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 01:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom?
2 vliegen in 1 klap:
1: man eet vlees
2: minder kippen op aarde
pi_68032554
weer even een kickje
Binnenkort een verjaardag met een flinke groep mensen en ik wil ook eens proberen wat verschillende soorten kip op tafel te toveren.

Ik ben zelf helemaal gek op kip alla kfc ( zonder de mishandelde kipjes bij voorkeur, maar das ff detail) Ik gebruik ook vaak van die doosjes van de toko, maar ik krijg nooit het ideale knapperige korstje. Ik gooi ze meestal in een flinke laag olie ( cm of 10) in de pan en dan gaar bakken. Ze worden wel lekker en gaar, maar het korstje blijft dan een beetje zompig.

wat kan ik hieraan doen? iemand ideeën?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 15 april 2009 @ 10:57:38 #110
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_68033391
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_68034489
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:30 schreef littledrummergirl het volgende:
weer even een kickje
Binnenkort een verjaardag met een flinke groep mensen en ik wil ook eens proberen wat verschillende soorten kip op tafel te toveren.

Ik ben zelf helemaal gek op kip alla kfc ( zonder de mishandelde kipjes bij voorkeur, maar das ff detail) Ik gebruik ook vaak van die doosjes van de toko, maar ik krijg nooit het ideale knapperige korstje. Ik gooi ze meestal in een flinke laag olie ( cm of 10) in de pan en dan gaar bakken. Ze worden wel lekker en gaar, maar het korstje blijft dan een beetje zompig.

wat kan ik hieraan doen? iemand ideeën?
Wat voor doosje van de toko? Wat ik wel eens doe is ontbeende kippedijen paneren met panko paneermeel is dan wel niet vergelijkbaar met KFC maar wel lekker knapperig.
pi_68034622
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:34 schreef n0a het volgende:

[..]

Wat voor doosje van de toko? Wat ik wel eens doe is ontbeende kippedijen paneren met panko paneermeel is dan wel niet vergelijkbaar met KFC maar wel lekker knapperig.

zo'n pakje.. maar bij mij blijft het korstje zo zompig
pi_68035812
Misschien dat je ze moet deep fryen? Ik weet niet of je ze regelmatig keert in de olie, maar als je eten uit de olie haalt en er weer in terug doet dan zuigt het zich vol vet. Lijkt me wel lekker om te proberen die mix.
pi_68035864
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:18 schreef n0a het volgende:
Misschien dat je ze moet deep fryen? Ik weet niet of je ze regelmatig keert in de olie, maar als je eten uit de olie haalt en er weer in terug doet dan zuigt het zich vol vet. Lijkt me wel lekker om te proberen die mix.
ik keer ze wel af en toe, keer of 4 in een half uurtje ofzo denk ik, zou dat het zijn? Ze liggen bij mij ook niet helemaal onder de olie zoals bijvoorbeeld in de frituurpan, zou miss ook nog wel kunnen schelen?
pi_68036694
Zou kunnen, bij kfc doen ze het denk ik helemaal onder de olie. Als je friet uit de olie haalt en er weer in terug doet dan komt er ook meer olie in dan wanneer je ze onder gedompeld laat tot ze klaar zijn.
pi_68037011
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:45 schreef n0a het volgende:
Zou kunnen, bij kfc doen ze het denk ik helemaal onder de olie. Als je friet uit de olie haalt en er weer in terug doet dan komt er ook meer olie in dan wanneer je ze onder gedompeld laat tot ze klaar zijn.
ik zeg een goede reden om van te voren wat te oefenen
pi_68037973
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:19 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik keer ze wel af en toe, keer of 4 in een half uurtje ofzo denk ik, zou dat het zijn? Ze liggen bij mij ook niet helemaal onder de olie zoals bijvoorbeeld in de frituurpan, zou miss ook nog wel kunnen schelen?
Je moet ze dan ook frituren en niet, zoals je nu doet, bakken. Kan gewoon in de pan, 2 liter zonnebloemolie erin, verwarmen tot 180 graden en dan de kip in porties gaar bakken. Denk dat het ook wel in een kleinere laag olie kan, maar dan moet je het wat warmer en dus korter bakken.
Life is too short not to have fun
pi_68038037
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:33 schreef vaagsel het volgende:

[..]

Je moet ze dan ook frituren en niet, zoals je nu doet, bakken. Kan gewoon in de pan, 2 liter zonnebloemolie erin, verwarmen tot 180 graden en dan de kip in porties gaar bakken. Denk dat het ook wel in een kleinere laag olie kan, maar dan moet je het wat warmer en dus korter bakken.
gewoon in de frituurpan dus ( wij frituren met zonnebloemolie) kan ik ook nog wel eens proberen. Ik heb het altijd gedaan zoals op het pakje staat maar dat is vrij vertaald uit het chinees ofzo, dus kan best dat ik wat mis had
  woensdag 15 april 2009 @ 13:51:37 #119
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_68038472
quote:
Op donderdag 10 april 2008 20:24 schreef Wooldoor het volgende:
Vooral niet in de oven want daar worden ze niet lekkerder op. Gewoon in een wok met olie frituren dan krijgen ze ook een lekker krokant korstje en zijn het vlees is dan ook lekker. Gewoon een bak met zoete chili saus ernaast zitten om te dippen.
Ik doe ze altijd in de frituurolie wel als je vet op zijn eind zit, daarna direct verversen.
Heerlijk knapperig zijn ze dan.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_68044186
Wat een goddelijke recepten staan in dit topic! (oké, eigenlijk is dit een verkapt terugvindkippetje )
  woensdag 15 april 2009 @ 17:59:08 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68046115
Bloemige aardappels schillen en kwarten, op een ingevet bakblik leggen.
Kippenvleugels kruiden (gaat uitstekend door ze in een plastic zak te doen en dan kruiden erbij, schudden)
Kippenvleugels op de aardappelen leggen en een slordige 1 1/2 uur in de oven bij 175 graden.
Smullen!
Welke kruiden? Wat jij lekker vind, niets mis met gewoon eens (goede) kipkruidenmix te nemen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 16 april 2009 @ 10:57:53 #122
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_68064909
tvp
  vrijdag 24 april 2009 @ 12:24:29 #123
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_68333361
ga het straks proberen te maken voor mn verjaardag van morgen althans, de boel in de marinade gooien alvast.

ga de chilikluifjes van she maken en mn eigen kfc kluifjes
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:33:13 #124
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_68335340
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:24 schreef littledrummergirl het volgende:
ga het straks proberen te maken voor mn verjaardag van morgen althans, de boel in de marinade gooien alvast.

ga de chilikluifjes van she maken en mn eigen kfc kluifjes
en ik vond bij de surinamer ook nog een kipmix dus die ga ik ook proberen.

heb twee kilo kipjes gekocht dus ik kan even vooruit.

Zal het veel nut hebben ze nu al in de marinade te gooien, of zal het effect morgenavond hetzelfde zijn als ik ze morgenochtend marineer?
  vrijdag 24 april 2009 @ 17:09:07 #125
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_68342380

Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')