Waarom?quote:Op zaterdag 26 april 2008 21:22 schreef SHE het volgende:
Manlief wil altijd vlees; dus dan heb ik liever dat hij kip eet.
Wat voor doosje van de toko? Wat ik wel eens doe is ontbeende kippedijen paneren met panko paneermeel is dan wel niet vergelijkbaar met KFC maar wel lekker knapperig.quote:Op woensdag 15 april 2009 10:30 schreef littledrummergirl het volgende:
weer even een kickje
Binnenkort een verjaardag met een flinke groep mensen en ik wil ook eens proberen wat verschillende soorten kip op tafel te toveren.
Ik ben zelf helemaal gek op kip alla kfc ( zonder de mishandelde kipjes bij voorkeur, maar das ff detail)Ik gebruik ook vaak van die doosjes van de toko, maar ik krijg nooit het ideale knapperige korstje. Ik gooi ze meestal in een flinke laag olie ( cm of 10) in de pan en dan gaar bakken. Ze worden wel lekker en gaar, maar het korstje blijft dan een beetje zompig.
wat kan ik hieraan doen? iemand ideeën?
quote:Op woensdag 15 april 2009 11:34 schreef n0a het volgende:
[..]
Wat voor doosje van de toko? Wat ik wel eens doe is ontbeende kippedijen paneren met panko paneermeel is dan wel niet vergelijkbaar met KFC maar wel lekker knapperig.
ik keer ze wel af en toe, keer of 4 in een half uurtje ofzo denk ik, zou dat het zijn? Ze liggen bij mij ook niet helemaal onder de olie zoals bijvoorbeeld in de frituurpan, zou miss ook nog wel kunnen schelen?quote:Op woensdag 15 april 2009 12:18 schreef n0a het volgende:
Misschien dat je ze moet deep fryen? Ik weet niet of je ze regelmatig keert in de olie, maar als je eten uit de olie haalt en er weer in terug doet dan zuigt het zich vol vet. Lijkt me wel lekker om te proberen die mix.
ik zegquote:Op woensdag 15 april 2009 12:45 schreef n0a het volgende:
Zou kunnen, bij kfc doen ze het denk ik helemaal onder de olie. Als je friet uit de olie haalt en er weer in terug doet dan komt er ook meer olie in dan wanneer je ze onder gedompeld laat tot ze klaar zijn.
Je moet ze dan ook frituren en niet, zoals je nu doet, bakken. Kan gewoon in de pan, 2 liter zonnebloemolie erin, verwarmen tot 180 graden en dan de kip in porties gaar bakken. Denk dat het ook wel in een kleinere laag olie kan, maar dan moet je het wat warmer en dus korter bakken.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:19 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik keer ze wel af en toe, keer of 4 in een half uurtje ofzo denk ik, zou dat het zijn? Ze liggen bij mij ook niet helemaal onder de olie zoals bijvoorbeeld in de frituurpan, zou miss ook nog wel kunnen schelen?
gewoon in de frituurpan dus ( wij frituren met zonnebloemolie)quote:Op woensdag 15 april 2009 13:33 schreef vaagsel het volgende:
[..]
Je moet ze dan ook frituren en niet, zoals je nu doet, bakken. Kan gewoon in de pan, 2 liter zonnebloemolie erin, verwarmen tot 180 graden en dan de kip in porties gaar bakken. Denk dat het ook wel in een kleinere laag olie kan, maar dan moet je het wat warmer en dus korter bakken.
Ik doe ze altijd in de frituurolie wel als je vet op zijn eind zit, daarna direct verversen.quote:Op donderdag 10 april 2008 20:24 schreef Wooldoor het volgende:
Vooral niet in de oven want daar worden ze niet lekkerder op. Gewoon in een wok met olie frituren dan krijgen ze ook een lekker krokant korstje en zijn het vlees is dan ook lekker. Gewoon een bak met zoete chili saus ernaast zitten om te dippen.
en ik vond bij de surinamer ook nog een kipmixquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:24 schreef littledrummergirl het volgende:
ga het straks proberen te maken voor mn verjaardag van morgenalthans, de boel in de marinade gooien alvast.
ga de chilikluifjes van she maken en mn eigen kfc kluifjes
Lekker de hele nacht laten intrekken.quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:33 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
en ik vond bij de surinamer ook nog een kipmixdus die ga ik ook proberen.
heb twee kilo kipjes gekochtdus ik kan even vooruit.
Zal het veel nut hebben ze nu al in de marinade te gooien, of zal het effect morgenavond hetzelfde zijn als ik ze morgenochtend marineer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |