Toen jullie lekker elkaar zaten af te bekken wie er burgermeester moest worden heb ik ondertussen de eerste clues ontrafelt. Ik denk dat de clues naar Isdatzo verwijzen. Ik zal hieronder uitleggen waarom
quote:
Tekst gemaakt door SuperHarreGarre, plaatje door Wouser]
Het was een zonnige dag in Fok!town. Vogeltjes fladderden vrolijk in het rond en zongen hun bekende wijsjes.1 SuperHarregarre en Artanis1 liepen langs de dorpsstraat richting het stadhuis om daar het belangrijke nieuws te overhandigen. D66 2 had de verkiezingen gewonnen waardoor de gekozen burgemeester werd heringevoerd. Gewapend met verzegelde brief stapten beide heren het bordes van het stadhuis op3. Artanis1 klopte enkele malen op de vergrendelde deuren van het stadhuis. “Wat is hier aan de hand,” vroeg SuperHarregarre en benauwd keek hij om zich heen. Alle mensen hadden ramen en deuren gesloten en gordijnen gesloten. “Volgens mij is de burgemeester er…” Artanis1 kon zijn zin amper afmaken; een mes had hem getroffen in de hals. SuperHarregarre zette het op een lopen maar kon niet voorkomen dat ook hij op gruwelijke wijze werd afgeslacht.
In bloed stond op de muren van het stadhuis de volgende zin:
“Hier zwaaien wij nu met de scepter! Wij heersen vanaf nu over alle bars, cafés, ballententen en hotels!”4
[GeenAanwijzingenZone]
Het is tijd om een nieuwe burgemeester te kiezen! Stemt allen!
1: Isdatzo staat voor ajax, ajax staan bekent als calimero's en calimero is een vogeltje. Met de hint het bekende wijsje bedoelen ze dat Ajacieden altijd zeggen dat PSV onterecht gewonnen heeft etc.
2: Ik wist dat die D66 een hint moest zijn maar wist niet wat. Ik ging naar het profiel van Isdatzo en vond dit: geregistreerd op:
donderdag 2
6 januari 200
63: Zal ook wel een hint zijn denk ik maar heb ik nog niet ontrafelt.
4: Zelfde als 3.