Bouwjaar: '93
Kleur: Zwart
KMstand: 115k
Techniek: RB20DET 2.0 liter 24-klepper 6-in-lijn turbo intercooler, +/-260 pk. Onafhankelijke wielophanging rondom. Remsysteem met ABS. Achterwielaandrijving met limited-slip differentieel en HICAS vierwielsturing. Handgeschakelde vijfversnellingsbak.
Modificaties: HKS open luchtfilter. Turbo timer. Nieuwe bougies. Kakimoto sportuitlaat met katalysatorvervanger (originele katalysator wordt meegeleverd). Front-mount intercooler. Nismo veerpootbrug. Verlaagd onderstel.
Exterieur: Complete Vertex bodykit (voorbumper, dorpellijsten, achterbumper). Achterspoiler. Zwart getinte achterruit en zijruiten. 17 inch Volk Racing TE37 Bronze magnesium wielen (modeljaar 2000), voor 7.5j met 215 banden en achter 9.5j met 235 banden.
Interieur/uitrusting: O.a. centrale vergrendeling, elektrisch bediende ramen, elektrisch verstelbare en inklapbare buitenspiegels, airconditioning, radio/CD/cassette systeem.
Een heerlijke kar, deze Skyline R32 GTS-T (een van de laatst gebouwde). De auto is rechtstreeks uit Japan gehaald, dus het vochtiger (en zouter, in de winter) Europese klimaat heeft geen vat gehad. Alles is in uitstekende staat; het lakwerk is goed en er is nergens roest. De auto was bij invoer technisch vrijwel onaangeroerd, en heeft nog heel wat plezierige jaren voor de bevallige boeg. De auto voert per eind januari 2006 het Nederlands kenteken.
Zoals het een R32 GTS-T betaamt, is de auto snel en lichtvoetig. Achterwielaandrijving zorgt voor een vermakelijk rijgedrag en maakt de auto bovendien prima geschikt voor een potje driften. De motor loopt perfect en klinkt lekker, zeker door de Kakimoto uitlaat, het fluiten van de keramische turbo en de aggressieve blow-off valve. Met het uiterlijk zit het wel goed dankzij de exclusieve Volk Racing TE37 wielen en de drift-stijl bodykit.
Wat foto's.
![]()
![]()
![]()
![]()
Splinter nieuwe banden.
Vraagprijs 12,500
[ Bericht 3% gewijzigd door tevebe op 06-03-2008 23:04:25 ]