Wil je ook op 't lijstje Quote deze dan en voeg je er aan toe, bij 't volgende topic wordt die er in meegenomen!quote:-Maureentje
-Tism
-smammela
-Sjoerd 102
-DT-PiSanG
-Denka
-Bellah
-Wim
-Koningin
-knep
-Metalfreak
-Timmie2
-Sextreme
-Teunebeun
-Wouser
-Un-X-PecteD
48 uur!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:06 schreef Sextreme het volgende:
Modjes, tot hoelang nadat de OP is neergezet kan de TS de OP nog editten?
Wat mij betreft wel, voor zover 't er naar uit ziet!!..quote:
ja dan kan ik nietquote:Op zaterdag 8 maart 2008 20:00 schreef wdn het volgende:
Meeting ja
20 maart 2008
Retailpark
Rond 19:00
We gaan of wokken of burger kingen. En dan ga ik of we even rondkijken denk ik
quote:Cabaretier Wertheim niet meer welkom in Roermond
CabaretProgrammeur Dorien Pollaert van theater de Oranjerie in Roermond heeft laten weten dat cabaretier Micha Wertheim niet meer welkom is nadat het publiek dinsdagavond massaal zijn voorstelling verliet uit woede over grappen over een gehandicapte man in een rolstoel. Volgens Dorien Pollaert mag cabaret best scherp en hard zijn maar moet het wel binnen de fatsoensnormen blijven. En die werden volgens haar in dit geval ruimschoots overschreden.
Pollaert zegt dat Wertheim zich met zijn grappen en grollen over gehandicapten uitdrukkelijk richtte tot een man in de zaal in een invalidenwagen. De gehandicapte man raakte hiervan volledig overstuur en verliet huilend de zaal. Daarop begon het publiek de cabaretier, bekend van onder meer zijn tv-optredens bij de VARA, uit te schelden. Wertheim besloot hierop zijn voostelling te staken. Ook al omdat veel mensen boos de zaal verlieten.
Wertheim zegt op zijn website dat hij de gang van zaken betreurt. ''Ik maak cabaret omdat ik het leuk vindt mensen in verwarring te brengen. Maar wat er in Roermond gebeurde vind ik heel vervelend. Als ik in mijn theatervoorstelling gehandicapten uitmaak voor profiteurs en racisten die onze westerse samenleving dreigen te ontwrichten hoop ik dat het duidelijk is dat daar een zekere ironie achter zit.'' Dat hij zich bewust op de man in rolstoel richtte bestrijdt hij. Wertheim zegt alleen iets gezegd te hebben over een flikkerend lichtje op een paneel van de rolstoel. Daarna dacht het publiek volgens de cabaretier ten onrechte dat zijn invaliden-grappen over de rolstoeler gingen.
Verder zegt hij dat weglopen en schelden steeds meer een onderdeel uitmaken van de Nederlandse manier van 'debatteren'. ''Ik maak mij daar zorgen over en geloof dat als mijn provocaties op het podium ergens over gaan het wel die onwil om te luisteren en na te denken is.''
Echt niet, hier ligt een Jan Linders tegenover, maar die is toch op de meeste artikelen goedkoper dan de AH.quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:55 schreef wdn het volgende:
AH is niet meer de duurste winkel tegenwoordig. Dat is de Jan Linders.
Volgens mij zijn die opquote:Op donderdag 13 maart 2008 19:37 schreef hcore het volgende:
Gonbanwa??
Overigens is het logisch dat de mensen bij de AH zijn... daar hebben ze immers smurfen!!
??=goedenavondquote:Op donderdag 13 maart 2008 19:37 schreef hcore het volgende:
Gonbanwa??
Overigens is het logisch dat de mensen bij de AH zijn... daar hebben ze immers smurfen!!
Betekend goededag in 't Japans, geloof ik!..quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:37 schreef hcore het volgende:
Gonbanwa??
Die smurfen actie is inmiddels voorbij, zoals Metalfreak al zei, ze zijn op!..quote:Overigens is het logisch dat de mensen bij de AH zijn... daar hebben ze immers smurfen!!
Idd, dat vind ik ook jammer!quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:46 schreef hcore het volgende:
Gelukkig .... geen smurfen meer..
Vind het wel zwaaaaaaaaaaaaaar minder dat de c1000 dicht is. Lekker dichtbij, op zondag open en niet duur!
Da's een goeie!!..quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Roermond; Waar je elke zondag kunt gaan winkelen! level #7
Die in Swalmen helaas nog niet, als ik in Swalmen op zondag wil shoppen, moet ik verdomme 50 meter verder lopen naar de AHquote:Op donderdag 13 maart 2008 20:02 schreef wdn het volgende:
metalfreak: ik zit er langs. Super de Boer is de duurste.
Oh en de Jan Linders op de donderberg is sinds begin maart ook op zondagen open
Voor diegene die op zondag willen winkelen![]()
Nooit gehoord van een tokkelbaanquote:Op donderdag 13 maart 2008 20:12 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Die in Swalmen helaas nog niet, als ik in Swalmen op zondag wil shoppen, moet ik verdomme 50 meter verder lopen naar de AH
Dank jequote:Op donderdag 13 maart 2008 20:11 schreef Tism het volgende:
[..]
Da's een goeie!!..![]()
Die houden we erin!..
Prachtig Bestemmingsplan Bosstraat Zuid (Swalmen), en daar dan vol het huis van oud burgemeester Denie van Swalmen in beeld laten zienquote:
Hmmm dat weet ik niet... Ik ben echt een last minute planner.. volgende week donderdag is dus nog eeuwen vooruit ... Tevens is 19:00 uur een beetje een lastige tijd voor me, meestal ben ik dan net met mijn hond aant lopenquote:Op donderdag 13 maart 2008 19:47 schreef wdn het volgende:
[..]
??=goedenavond
Ik was anime aan het kijken Sorry
Oh en kom je volgende week donderdag maar meteen naar onze mini-meet?
Wow, er lopen meer mensen zoals ik rondquote:Op vrijdag 14 maart 2008 09:02 schreef hcore het volgende:
[..]
Hmmm dat weet ik niet... Ik ben echt een last minute planner.. volgende week donderdag is dus nog eeuwen vooruit ...
Roermondenaar kloptquote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:49 schreef Sleeve het volgende:
Dus, Roermondenaren (of hoe heet dat als je hier in Roermond woont...) waar moet ik dit weekend naar toe?????
Lol..quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:49 schreef Sleeve het volgende:
Wil ik me eindelijk hier gaan melden omdat ik ook sinds 9 maanden in Roermond woon zie ik ineens mijn buurman hier posten..... (hcore)
Nha, welkom in Roermond bij deze!quote:Dat van die C1000 is inderdaad op de zondagochtend/middag wel jammer als je een ontbijtje wil halen, maar ik deed toch al altijd boodschappen bij de AH, dus ik ben overgelukkig met een AHXL op 1km afstand.
Maar goed, even ter introductie. Sinds 9 maanden woon ik dus in Roermond. Voordat ik hier samen met mijn vriend een huisje kocht was ik hier hooguit 10 keer geweest, en dan dus alleen om naar ons toekomstige huis te gaan kijken..... Nog steeds ken ik niet veel in Roermond... In de tijd dat ik hier woon ben ik hier twee keer gaan stappen. Eén keer bij het Smoesje (wel OK) en één keer bij de Weegbrug (erg leuk)...
Dus, Roermondenaren (of hoe heet dat als je hier in Roermond woont...) waar moet ik dit weekend naar toe?????
Dat is niet echt netjes hè, om bij de eerste ontmoeting te vragen aan een damequote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:59 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nou, waar hou je van en hoe oud ben je?
quote:Bij de weegbrug zou ik het volgens mij nooit naar mijn zin kunnen hebben, maar goed, ieder zijn smaak.
Ik ook!..quote:Op vrijdag 14 maart 2008 23:29 schreef Sleeve het volgende:
Ik hou dus vooral van Blues/Rock muziek. Ik hou van gezelligheid en lekker een biertje drinken...
buurman... 9 maanden?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:49 schreef Sleeve het volgende:
Wil ik me eindelijk hier gaan melden omdat ik ook sinds 9 maanden in Roermond woon zie ik ineens mijn buurman hier posten..... (hcore)
Maar goed, even ter introductie. Sinds 9 maanden woon ik dus in Roermond. Voordat ik hier samen met mijn vriend een huisje kocht was ik hier hooguit 10 keer geweest, en dan dus alleen om naar ons toekomstige huis te gaan kijken..... Nog steeds ken ik niet veel in Roermond... In de tijd dat ik hier woon ben ik hier twee keer gaan stappen. Eén keer bij het Smoesje (wel OK) en één keer bij de Weegbrug (erg leuk)...
Ja maar dat is wel van belang voor de keuze van je kroegquote:Op vrijdag 14 maart 2008 23:29 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Dat is niet echt netjes hè, om bij de eerste ontmoeting te vragen aan een dame![]()
Daar is ook helemaal niets mis meequote:
[..]
Ik hou dus vooral van Blues/Rock muziek. Discotheken vind ik niks.... Ik hou van gezelligheid en lekker een biertje drinken...
Hertog Jan uit de tapquote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:34 schreef Sextreme het volgende:
Sophies Pub is ook wel de moeite waard, overigens ben ik zaterdagavond waarschijnlijk wel te vinden in Zaal 8. Nog meer Fokkers! geplanned om hier heen te gaan?
Ik mag daar even niet meer komen!..quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:34 schreef Sextreme het volgende:
overigens ben ik zaterdagavond waarschijnlijk wel te vinden in Zaal 8. Nog meer Fokkers! geplanned om hier heen te gaan?
Nu weet ik dan wel dat je mijn buurman bent omdat je hier in de straat woont, maar ik heb echt geen idee waar???? Woon je in dat huis waar dat onderste appartement te koop stond en sinds kort verkocht is?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:14 schreef hcore het volgende:
[..]
buurman... 9 maanden?
Mijn bovenbuurman woont er al langer en die andere jongen die er nog niet zo lang woont die ken ik, die is al vaker in roermond geweest...
Welkom
Edit: Heb even je posts erop nagekeken... Het witte huisje ...
het moet niet gekker worden..
Wat moet ik me voorstellen bij Sophies Pub?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:34 schreef Sextreme het volgende:
Sophies Pub is ook wel de moeite waard, overigens ben ik zaterdagavond waarschijnlijk wel te vinden in Zaal 8. Nog meer Fokkers! geplanned om hier heen te gaan?
Er zijn een aantal kroegen die over het algemeen druk bezocht zijn:quote:Op zaterdag 15 maart 2008 01:11 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij Sophies Pub?
En wat is er te doen is Zaal 8?
Dit weekend komt een vriend van mij uit Londen op bezoek.... ik wil hem graag mijn nieuwe woonplaats +
omgeving laten zien, maar heb eigenlijk geen idee wat te doen?
Hier ben ik wekelijks te vinden, zijn vaste klanten daar, dus ik hoef al bijna nooit meer te zeggen wat ik wil drinken, want dan staat alweer een nieuwe voor mequote:Op zaterdag 15 maart 2008 09:58 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Er zijn een aantal kroegen die over het algemeen druk bezocht zijn:
Stationsplein:
- Cafe&Zo (Enzo of &zo): Dit is een hip jongerencafe met als doelgroep mensen van 18 t/m 24-25. Draait wel aardige muziek als je van jaren '80 en '90 pop houdt, maar ook wel de nieuwere hits.
Die drukte vind ik meestal wel hinderlijk. Kon een keertje niet eens bij de kapstok komen om de jas weg te hangen omdat mensen maar breed bleven doen, toen gauw naar &zo gevlucht. Met carnaval was het wel gezellig daar. Soms op donderdagavond wel eens geweest met een akoestisch optreden van een bandje waar ik mensen van ken, was ook erg gezellig. Maar op zaterdagavond vermijd ik de kroeg als de pest.quote:Jill Murphys (Murphys of De Jill): Gezellig cafe waarop het op zaterdagavond meestal waanzinnig druk is, maar dit hoeft niet altijd hinderlijk te zijn. Ook speelt hier nagenoeg elke vrijdag en zaterdag een live bandje. Over het algemeen ook jaren '80 pop muziek, maar ook nieuwere hits. Leeftijd ligt rond de 25.
Voor gratis bier moet je hier zijnquote:De King: Pub waar veel Britten komen, deze komen van de militaire basis net over de grens in Duitsland, over het algemeen zijn de gasten mij een beetje te boers en platvloers, maar desalnietemin heb ik me er wel eens geamuseerd. Aardig zuip-cafe. Qua muziek is het een soort van aprés ski hut. Leeftijd ligt rond de 20 - 25.
Vroeger druk idd, maar sinds de verbouwing enorm doods. Vraag me niet hoe, want van tevoren was het een nogal niet praktisch ingericht café, doorgangen zijn nu veel breder, maar nu komt er niemand meer.quote:'T Roerpotje ('T Putje): Vroeger was dit een heel tof "bruin cafe" maar tegenwoordig is dit een modern ingericht eetcafe, dat niet meer open is op zaterdagavond(?).
Aprés Ski hut. Komen vrij veel kampers, lomp volk dus. Ze doen je geen vlieg kwaad, maar je moet ervan houden...quote:Villa Fiësta: Gericht op 22+ publiek. Toegang echter wel al vanaf 18. Verdere info kan ik niet geven omdat ze me al 3x geweigerd hebben met Allstars.
Check, als autochtoon is dat geen aanrader.quote:Friends: Cafe met 3 vechtpartijen per uur.
Kindertent. Meer kan ik er niet echt over zeggen. Vroeger kwamen er ook nog wel wat ouderen, maar tegenwoordig is de gemiddelde leeftijd 16... Geen aanrader dus als je al schaamhaar hebt gekregen. Vrijdag wel nog eens ff checken met Erick E die daar komt. Ben eens benieuwd, maar een vriend van me heeft nog een stuk of 100 bonnen daarvan of zo, dus dat komt wel goedquote:'T Haofke: Gericht op middelbare scholieren, leeftijd ligt dan ook rond 16 - 18/19. Afhankelijk van de DJ wordt er Club / House of R&B gedraaid. Vroeger heb ik me hier wel vermaakt. (En heel soms nog wel eens
)
Snake Bites zijn ranzig...quote:Shopies Pub (Sophies): Australische Pub, met veel oude rock/metal muziek. Vooral bekend en geliefd om z'n "Snake Bites". (Bier + iets). Leeftijd variërt van 18 - 25. Meestal is het hier niet verschrikkelijk druk, dus mocht je rustig aan de bar willen hangen of ergens aan een tafel zitten is dit wel een aanrader.
Vroeger voordat dit het smoesje heette kwam ik hier wel eens vaker. Altijd wel lekkere muziek en idd gewoon relaxte mogelijkheid tot praten.quote:Bakkerstraat:
'T Smoesje: Leuk cafe waar meestal de vaste klanten te vinden zijn. Een van de weinig overgebleven pool-gelegenheden in Roermond. Muziek is wat alternatiever, veel rock/hard rock/metal of whatever. Je kunt hier rustig een biertje drinken en wat praten. Maargoed, je bent hier al eens geweest dus vorm je eigen mening
.
Vroeger was dit echt een donker hol waar je struikelde over de blowende hippies op de vloer. Tegenwoordig is er een blowverbod en daardoor is het wat minder vaag. Afhankelijk van wat er geprogrammeerd staat is het druk of niet druk. In elk geval wel leuk altijd na bevrijdingsfestival. Bestuur heeft echter grote problemen, dus het is nog maar de vraag of en hoe lang dit nog allemaal kan bestaan.quote:De Azijnfabriek (De Aek, De Azijn): Cultureel samenkomen, er hangt een "underground scene" gevoel. Over het algemeen heb ik hier niet zo veel me, al komen hier af en toe ook wel acts die mij wel aanspreken. Bedoel voor een gemeng publiek (hiphop tot deathmetal) maar over het algemeen overheerst het alternatieve. Maar hou dit wel in de gaten voor leuke gigs of acts. Leeftijd ligt vanaf 16 - 100, aangezien dat hier alles behalve belangrijk geacht wordt.
Heeft tegenwoordig een nieuwe eigenaar waarbij het wat exclusiever is ja. Maar volgens mij is het clubgedeelte ook afgeschaft tegenwoordig. Bij de opening enkele keren geweest toen het nog zaterdagavond clubavond was. Was toen érg leuk, heel mooi ingericht en het bier was niet abnormaal duur (grote glazen Jupiler) Maar tegenwoordig volgens mij alleen nog maar een restaurant (inclusief eigen parkeergarage met marmer op de vloer en kunst aan de muur)quote:Taiphoon: Exclusieve bar waar je veel exentrieke mensen zult vinden. Zeer modern en hip ingericht met overal neonverlichting, glazen deuren die mat worden als je ze dicht doet en meer van deze ongein. Ik ben er echter nog nooit binnen geweest aangezien ik hier waarschijnlijk een spa blauw niet eens kan betalen.
Ach, je moet er toch zelf iets van maken. Soms zou ik ook wel eens willen dat de uitgaansscene wat groter en gedurfder zou zijn, maar goed, het is maar een kleine stad (nog wel) Ik vermaak me toch nog wel elk weekend in Remunj.quote:Samenvatting:
Roermond heeft niet zo heel veel leuke uitgaansgelegenheden, zeker voor jongeren met een leeftijd rond de 18 niet. Maar dat wil niet zeggen dat je je niet kunt vermaken hier.
Dat is het risico van een verbouwing:quote:Vroeger druk idd, maar sinds de verbouwing enorm doods. Vraag me niet hoe, want van tevoren was het een nogal niet praktisch ingericht café, doorgangen zijn nu veel breder, maar nu komt er niemand meer.
Nee, niet echt een goede tafel volgens mij, soms ook een beetje krap bij de muren. En maar 2 kleuren ballen (geel en rood (en 1 zwarte natuurlijk)) Paar jaar geleden had je op donderdagavond bij het café van 't Haofke nog altijd een pooltafel staan, daar ging het wel altijd goed, maar goed, nu café &zo open is (zelfde eigenaar als Haofke) is 't Haofke alleen nog op vrijdag en zaterdag open.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:55 schreef wdn het volgende:
AzijnfabriekVroeger de plek om na 01:00 rond te hangen. Deuren dicht, alles op slot en tot 07:00 doorgaan
Of nog later.
'T Smoesje: Nooit geweest Maar pooltafel klinkt goedVraag: een goede tafel?
Met een beete mazzel zal ik der eind deze maand eens binnenvallen.
Nou ja, soms moet je nog wel eens naar de WC...quote:[..]
Dat is het risico van een verbouwing:
1. je vaste klanten zullen tijdelijk ergens anders moeten gaan om uit te gaan. Maar of ze terugkomen is een tweede:vooral als het elders leuker blijkt dan verwacht;
2. dat niet praktisch ingerichte cafe had wel 1 voordeel: als je eenmal ergens goed zit zit je de hele avond goed he![]()
Dat is toch al heel wat jaren geleden dan. Ben daar ooit 1x geweest, om een avondje te poolen. Was idd wel lachen, beetje een "niks moet, alles mag" sfeertje hing daar jaquote:Verdomme ik mis de sfeer van Pandora zeg![]()
![]()
Sinds die dicht ging kom ik amper in een kroeg
Dat we ouder zijn wil niet zeggen dat we ons ouder voelen ...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:09 schreef Sextreme het volgende:
Ja, maar jullie zijn allemaal heul veul ouder dan ik! [ afbeelding ]
O ja!? Ik dacht dat op de Schuitenberg alleen de ingang van hun parkeergarage lag..quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:07 schreef hcore het volgende:
Thaiphoon heeft zijn ingang verlegd... deze ligt nu aan de Schuitenberg...
Sorry tism
Ahhahahaha!! Ja, ja! Dat was een mooie tijd, idd!..quote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:55 schreef wdn het volgende:
AzijnfabriekVroeger de plek om na 01:00 rond te hangen. Deuren dicht, alles op slot en tot 07:00 doorgaan
Of nog later.
Verdomme ik mis de sfeer van Pandora zeg![]()
![]()
Sinds die dicht ging kom ik amper in een kroeg
Nu ook op tvellef.nlquote:Op zaterdag 15 maart 2008 15:57 schreef Metalfreak het volgende:
Hoe laat was dat? Straks nog geen problemen gehad.
Ik was er ook zaterdag! Het geluid was inderdaad niet super. Sat2D vond ik na twee nummers dodelijk saai worden. The Filthy Red Horse heb ik al heel vaak gezien en vond ik zoals altijd goed en leuk.quote:Op zondag 16 maart 2008 14:35 schreef Sextreme het volgende:
Gisteravond in Zaal 8 gaan kijken naar Sat2D (staan ook op Pinkpop dit jaar) en Filthy Red Horse. De bands waren erg goed, maar het geluid was erg slecht. Het stond veel te hard, en de zang kon je horen, maar niet verstaan. Erg jammer.
Sjoerd, rij eens door als je voor me rijdt!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 08:14 schreef Sjoerd102 het volgende:
Roermond heeft best veel op touristisch gebied. Probleem is alleen dat eigen inwoners (net als in vele andere plaatsen) dat vaak niet weten. Maar gelukkiig bestaat er nog zoiets als de VVV
Wie wat waar wanneer?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 09:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Sjoerd, rij eens door als je voor me rijdt!
Net, richting A73 en nog op de A73, die zilvergrijze Polo achter jequote:
Ik hield voldoende afstand volgens mij hoorquote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:37 schreef Sjoerd102 het volgende:
oh was jij dat. Zat me al te ergeren dat hij geen 2 seconden afstand hield. Leker rustig aan, anders was i kte vroeg op het werk.
Nee, volgens mij zijn die nog niet bekend, was ik ook wel benieuwd naar. In de krant hebben ze ook nog niet gestaan, heb net nog Krant Digitaal nagekeken... Denk dat dat morgen bekend wordt.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:56 schreef knep het volgende:
Weet iemand al de openingsaanbiedingen van de mediamarkt, krijg hier geen reclame in de bus.
Wil je ook in je slaapzak voor de deur gaan liggen, dan!?..quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:56 schreef knep het volgende:
Weet iemand al de openingsaanbiedingen van de mediamarkt, krijg hier geen reclame in de bus.
Niet bepaaldquote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:12 schreef Tism het volgende:
[..]
Wil je ook in je slaapzak voor de deur gaan liggen, dan!?..
..quote:Op maandag 17 maart 2008 22:04 schreef Tism het volgende:
Godver!!!...!!
Ik kan Donderdag niet aanwezig zijn bij de meet!!..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |