quote:
3/4 van de emmer is gevuld... Ik herhaal: De wolf is los! Maar ik kan mij inhouden.quote:
Op zondag 13 april 2008 17:13 schreef febster het volgende:[..]
Overigens Aisumasen; ik zat laatst de NME te lezen en daarin werden de AM verkozen als de band die de festivals moesten gaan headlinen, maar hoe groot word die kans geacht? Dat ze moe zijn oke, maar als je zeg, 10 grote festivals doet in de zomer is dat natuurlijk ook weer niet zo'n grote aanslag op hun energieniveau. Dus gaan ze het doen, of gaan ze inspiratie opdoen of het 3e album al gelijk opnemen

?
Aan de 'moeite' om weer op tour te gaan zal het niet liggen, inderdaad. Het ligt meer aan wat goed is voor het opbouwen van hun 'legende'. Is het goed voor ze om voor het derde jaar achter elkaar op alle festivals te staan? Ook als ze geen nieuwe(re) songs hebben? Ze denken vast goed na over het vermijden van 'overkill'. Dit is vast en zeker al gepland sinds ze het TLSP-album opnamen.
TLSP doen de komende maand(en) hier en daar vast wel wat (al dan niet geheime) gigs. Ze zullen - denk ik - niet op tour gaan, omdat zoiets nogal lastig gaat met een compleet orkest dat meespeelt op een album. Hun geheime gigs zijn altijd kort en akoestisch. Dat ze het belangrijk vinden om het bombastische geluid van de plaat op het podium te reproduceren, blijkt uit het feit dat ze bij Jools Holland hun nummers met een 12-koppig strijkorkest gespeeld hebben, en dus uit dat ze akoestisch maar weinig nummers doen.
Geen optredens voor TLSP dus deze zomer. Mede doordat The Rascals hun album gaan uitbrengen en Miles vast en zeker 'op eigen kracht' naam wil maken. The Rascals gaan dan ook touren binnen een paar maanden. (Dat is al zeker, in ieder geval). En ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat Alex deze zomer stil blijft zitten. Onthoud ook dat Arctic Monkeys wederom nieuwe nummers hebben opgenomen in Liverpool, ten minste 2 maanden ná hun laatste optreden samen. Vrij recent dus. Arctic Monkeys gaan dus ook gewoon door.
Persoonlijk verwacht ik dat ze deze zomer een EP, of deze herfst een nieuwe album, uitbrengen. Met bijbehorende (korte) tour. En ja, het zou bijna wel moeten dat ze deze zomer weer op de bühne staan...