abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57308866
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
Was dat bij Winsum?
pi_57309558
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 16:52 schreef ghizzer het volgende:
@Zug-Chef. Thanx voor de info! Ik waardeer overigens van allen jullie hobby zeer. Treinen en stations rules!
Nog een weetje:

Op vrijdag 21 december raakte de HGK DE674 met een containertrein defect nabij Duiven op weg naar de Rotterdamse Haven. Railion lok 6447 sleepte de trein vervolgens weg naar Arnhem Goederen, waar de defecte trein naar verluid nog een fiks aantal dagen heeft gestaan...

  woensdag 12 maart 2008 @ 12:19:04 #178
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57325229
Hé, in Utrecht staan twee dooie VIRMs op de flyover richting Asd. Deurtjes open, panto's omlaag. Kon niet zien of ie de bovenleiding gesloopt heeft.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 maart 2008 @ 12:24:15 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57325329
Zo te zien staan ze wel zodanig in de weg dat Amsterdam niet meer via de lager genummerde perrons te bereiken is en dat de 2800 er weer eens uitgeknikkerd is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57325373
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:19 schreef Duvel het volgende:
Hé, in Utrecht staan twee dooie VIRMs op de flyover richting Asd. Deurtjes open, panto's omlaag. Kon niet zien of ie de bovenleiding gesloopt heeft.
zag het ook weer lekker chaos spoor 4 5 7 8 buiten gebruik
............................
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:59:39 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57326003
Komt het door de storm misschien?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:03:11 #182
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_57326053
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:19 schreef Duvel het volgende:
Hé, in Utrecht staan twee dooie VIRMs op de flyover richting Asd. Deurtjes open, panto's omlaag. Kon niet zien of ie de bovenleiding gesloopt heeft.
This post is worthless without pictures!

edit:
Utrecht Centraal-s-Hertogenbosch

Melding woensdag 12 maart 2008, 12:41 uur:
Oorzaak: defecte bovenleiding

Tussen Zaltbommel en s-Hertogenbosch rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 à 80 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen Eindhoven en Amsterdam Centraal/Schiphol reizen via Rotterdam Centraal.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Breda reizen via Rotterdam Centraal.
Reizigers tussen Tilburg en Utrecht Centraal reizen via Rotterdam Centraal.
Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Amersfoort reizen via Arnhem.

Utrecht Centraal-Duivendrecht/Schiphol

Melding woensdag 12 maart 2008, 12:03 uur:
Oorzaak: defecte bovenleiding

Tussen Utrecht Centraal en Maarssen rijden minder treinen door een defecte bovenleiding.
Houdt u rekening met een langere reistijd.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:07:09 #183
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_57326124
En als we het nog specifieker willen hebben:
12:41 uur

Amsterdam<->Utrecht<->Den Bosch Door een gestrande reizigerstrein rijden er tussen Geldermalsen en Den Bosch geen treinen en rijden er tussen Amsterdam en Utrecht Centraal minder treinen. Vertraging Utrecht-Den Bosch:
meer dan 60 minuten. Vertraging Utrecht-Amsterdam:
15 minuten. Reisadvies:

* Doorgaande reizigers tussen Eindhoven en Amsterdam en tussen Tilburg en Utrecht Centraal kunnen omreizen via Rotterdam Centraal.

-----

11:59 uur

Amsterdam/Rotterdam<->Utrecht<-> Arnhem/Amersfoort Door een gestrande reizigerstrein rijden er minder treinen tussen:

* Rotterdam-Utrecht-Amersfoort S,
* Amsterdam-Utrecht C-Driebergen Zeist

Vertraging: ongeveer 30 minuten.
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:49:36 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57327864
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:24 schreef Peterselieman het volgende:
Zo te zien staan ze wel zodanig in de weg dat Amsterdam niet meer via de lager genummerde perrons te bereiken is en dat de 2800 er weer eens uitgeknikkerd is.
Ze moesten de bovenleiding spanningsloos schakelen om de trein heen, en dan ben je de lager genummerde sporen kwijt helaas.

Trein is inmiddels weg, er stond nog wel een railauto op spoor 7 (o.i.d.).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57330125
[/quote] Er zijn ongeveer 3340 machinisten in Nederland en 2220 conducteurs.
[quote]
http://www.spreekbeurten.info/trein.html

dit lijkt mij niet helemaal juist ?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:59:22 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57330252
Misschien inclusief cargo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 maart 2008 @ 17:35:54 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57330931
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:52 schreef densmee het volgende:
Er zijn ongeveer 3340 machinisten in Nederland en 2220 conducteurs.

http://www.spreekbeurten.info/trein.html

dit lijkt mij niet helemaal juist ?
De NS zoekt nog heel wat conducteurs. Verder zijn waarschijnlijk onder het kopje machinisten ook de Cargo's opgenomen en machinisten die ook af en toe voor conducteur spelen op de aanbestede lijnen en zijn de stewards niet meegenomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:03:28 #188
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_57331511
Deze zomer een leuk treinreisje voor de boeg:
Amsterdam
Milaan
Ljubljana
(Budapest)
Çeské Budejovice
Wenen
Amsterdam
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_57331572
Ben weer veilig thuis vond de wind wel mee vallen had erger verwacht hier. (Utrecht)

Maar was echt effe chaos op het Utrecht CS omdat in de hal het bord nog steeds mensen verwees naar perron 4, 5, 7 en 8 voor hun trein.
Terwijl die treinen helemaal niet meer reden of ergens anders stonden.
Maar gelukkig hadden ze aardig snel opgelost door van die digitale borden neer te zetten bij de roltrappen, met de informatie dat perronnen buiten gebruik waren etc.

Toen ik naar huis ging nog een gestoorde die stond te wachten bij dichte spoorbomen, die stapte ze auto uit rende het spoor op
Keek effe op het spoor maar toen kwam de trein er al aan, gelukkig ging weer snel van het spoor af en 2 sec later kwam IC met 120/140 langs knallen.

Wel weer gemerkt hoe hard die toetsers zijn van de treinen
............................
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:34:36 #190
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_57332171
Ben precies twee uur onderweg geweest van Utrecht CS naar Nijmegen. de trein uit Den Helder van 12:23 reed niet, die uit Den Haag van 12:37 kwam met +15 aan in Arnhem omdat ie in de rimboe bij Veenendaal moest wachten op een videoschouwtrein!?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_57332842
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:34 schreef hooibaal het volgende:
Ben precies twee uur onderweg geweest van Utrecht CS naar Nijmegen. de trein uit Den Helder van 12:23 reed niet, die uit Den Haag van 12:37 kwam met +15 aan in Arnhem omdat ie in de rimboe bij Veenendaal moest wachten op een videoschouwtrein!?
Valt me mee; om 17:40 was de IC uit Den Haag met een vetraging van +60 vetrokken naar Nm. De IC uit Den Helder had maar +45 . De 3600 met 2x Plan V , het was weer een dolle dag door voor de NS .

Volgens de vingerverf club was het onduidelijk hoe laat de trein naar Den Haag zou vertrekken vanaf Arnhem .

[ Bericht 10% gewijzigd door Brembo op 12-03-2008 20:49:43 ]
pi_57334307
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
Was dat bij Winsum?
Jup, ik moest die trein hebben die ochtend. Toen gelijk een dagje vrij genomen en gekeken hoe het hersporen ging.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_57334900
Tijd voor de (onderhand bijna dagelijkse) Darwin Awards

http://www.nu.nl/news/147(...)geval_met_trein.html
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 maart 2008 @ 20:37:52 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57334959
Zal wel de 561 zijn geweest die voorbij kwam
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57335009
Nee was de 570, volgens somda
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 maart 2008 @ 21:07:06 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57335634
Deze had ik nog niet voorbij zien komen:
quote:
Plastic in de bovenleiding Haarlem - Leiden
Tussen Haarlem en Leiden moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door plastic in de bovenleiding rijden er tussen Haarlem en Leiden minder treinen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 12 maart 2008 @ 21:12:39 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57335771
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Deze had ik nog niet voorbij zien komen:
[..]

geniaal
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 13 maart 2008 @ 06:33:56 #198
148385 Wadloper
Noorderling
pi_57344414
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 20:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Tijd voor de (onderhand bijna dagelijkse) Darwin Awards

http://www.nu.nl/news/147(...)geval_met_trein.html
En die twee zijn vanaf zondag al de 8ste die door een trein gedood worden...
  donderdag 13 maart 2008 @ 11:19:49 #199
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_57347527
Zoeen SLT 4-baks gesignaleerd in Breda! Had 'm nog niet eerder 'live' aanschouwd.
pi_57347629
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 06:33 schreef Wadloper het volgende:

[..]

En die twee zijn vanaf zondag al de 8ste die door een trein gedood worden...
Het is momenteel wel erg he... hopen dat er nu wel wat minder dooien gaan vallen.

Leuk dingetje...in de 1500 (amsterdam/amersfoort) vandaag een VIRm en jawel een ICRm, en dan niet 1 bak maar een hele stam gaat het dan toch eindelijk eens goed komen met die lijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')