Da's wel lachen, een beetje 'Allo 'Allo soort taaltje krijg je danquote:Op woensdag 5 maart 2008 21:44 schreef TommyGun het volgende:Het klonk in principe al voor geen meter maar toen ze zinnen die half Duits en Engels waren begon uit te kramen met de benodigde haperingen en stotteringen werd 't van kwaad tot erger.
Inderdaad, je voelde ook gewoon aan dat ze steeds meer gespannen werd en zichzelf verkeerd verbeterdequote:Op woensdag 5 maart 2008 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Da's wel lachen, een beetje 'Allo 'Allo soort taaltje krijg je dan
zeg jij in t duits/engels maar eens: t volgende station is hengelo, hier kunt u overstappen op de trein richting delden goor lochem zutphen of de trein naar borne almelo de riet, almelo, wierden (weirden?;)) etc.quote:Op woensdag 5 maart 2008 21:48 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Inderdaad, je voelde ook gewoon aan dat ze steeds meer gespannen werd en zichzelf verkeerde verbeterdeHelaas moest ik er toen uit
.
Schrijf zoiets dan voor jezelf op als machinist zijnde. Je krijgt die informatie toch vooraf en je weet toch waar je gaat rijden en waar je eventueel rekening mee dient te houden?quote:Op woensdag 5 maart 2008 21:49 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
zeg jij in t duits/engels maar eens: t volgende station is hengelo, hier kunt u overstappen op de trein richting delden goor lochem zutphen of de trein naar borne almelo de riet, almelo, wierden (weirden?;)) etc.
Ik heb het gedaan, en het enige dat ik vanuit de andere hoek van de kamer hoorde was: "Wat?".quote:Op woensdag 5 maart 2008 21:49 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
zeg jij in t duits/engels maar eens: t volgende station is hengelo, hier kunt u overstappen op de trein richting delden goor lochem zutphen of de trein naar borne almelo de riet, almelo, wierden (weirden?;)) etc.
DE2 180quote:Op woensdag 5 maart 2008 21:49 schreef Dichterbijer het volgende:
Er is meer dan alleen de Hondekop van Watergraafmeer weggehaald... ook dat andere barrel... geen idee wat daarvan de naam is, maar die stond altijd aan de kant waar de IC's naar Eindhoven langsrijden enzo... dus die is nu ook weg
Ja, kan moeilijk missen. Waar is die heen trouwens?quote:
Haarlem naar ik vernomen heb.quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, kan moeilijk missen. Waar is die heen trouwens?
Restaurantje/kioskje in Bobbejaanland. staan er sinds dit jaar meen ik. Ze waren nu ook bezig met ouwe zooi opkopen in Land van ooit...quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, dat weet ik niet idd. Waar is dat?
Ik weet dat ze in de Pimpel een beeldschermpje hebben waar de conducteur alles vanaf leest...quote:Op woensdag 5 maart 2008 21:52 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Schrijf zoiets dan voor jezelf op als machinist zijnde. Je krijgt die informatie toch vooraf en je weet toch waar je gaat rijden en waar je eventueel rekening mee dient te houden?
Boemeltje naar Gronau / Munster Ging het best aardigquote:Op woensdag 5 maart 2008 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, daar heb je zoeen punt. Iedereen gaat meer gewoon van uit dat iedere Nederlander minimaal Nederlands, Duits, Engels, Frans, Turks en Arabisch spreekt. Kom eens in WELK buitenland dan ook om een omroep in het Nederlands.
Dames en heren, goedemiddag, we komen zojuist aan in A-huis.quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Boemeltje naar Gronau / Munster
Hmm reis er iedere week enkele malen mee, Maar nog nooit gezienquote:Op woensdag 5 maart 2008 22:24 schreef Charango het volgende:
[..]
Ik weet dat ze in de Pimpel een beeldschermpje hebben waar de conducteur alles vanaf leest...
@von_Preussen: Laatst in de Pimpel binnen Nederland tóch snelheidsaanduiding gezien op de beeldschermen op de balkons...
Nee, we hadden het er nog over dat ik ze in Duitsland zomer 2007 wél werkend gezien had, echter dat ze nu in Nederland niet werkten. Was dat niet omdat er geen GPS op de NL-locs zat, en daardoor ook niet via GPS de snelheid kon worden weergegeven?quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:24 schreef Charango het volgende:
[..]
Ik weet dat ze in de Pimpel een beeldschermpje hebben waar de conducteur alles vanaf leest...
@von_Preussen: Laatst in de Pimpel binnen Nederland tóch snelheidsaanduiding gezien op de beeldschermen op de balkons...
mosburgerJul 30, 07, 2:44 pmquote:Aangezien het 1e Klas kaartje 6 euro duurder was, heb ik maar gekozen om niet 3 euro te betalen voor reservering van een zitplaats maar voor de 1e Klas, aangezien het daar rustiger blijkt te zijn + toegang tot de DB Lounge op Hamburg Hauptbahnhof.
7775/7783 denk ik?quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:10 schreef Wadloper het volgende:
Hier in Amersfoort kwam ik de NMBS locs 1775+1783 tegen, wachtend voor een rood seintje. Welke trein dit is weet ik verder niet, daar bemoei ik mij verder niet mee
[afbeelding,link]
Heb het meegemaakt in Zwitserland, toen de conducteur ontdekt had dat mn reisgenoot en ik nederlanders waren. Beetje gebroken ouderwets nederlands, wat hij ergens in de jaren 60 had opgepikt. Volgens mij was hij ook geen echte zwitser, want hij kon glimlachen naar mensen, een eigenschap waarover geen andere zwitser lijkt te beschikken.quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, daar heb je zoeen punt. Iedereen gaat meer gewoon van uit dat iedere Nederlander minimaal Nederlands, Duits, Engels, Frans, Turks en Arabisch spreekt. Kom eens in WELK buitenland dan ook om een omroep in het Nederlands.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |