abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57156464
quote:
BRUSSEL (ANP) - Europarlementslid Paul van Buitenen heeft opnieuw delen van een geheim onderzoeksrapport op zijn website gezet. Het is de tweede keer dat hij geheimhoudingsregels van het parlement schendt. Van Buitenen riskeert hiermee een waarschuwing of een boete.

Het rapport, dat eerder al uitlekte, beschrijft de rammelende regels voor de betaling van assistenten. Zo krijgt een parlementslid geld voor twee assistenten die nergens zijn te vinden. Een ander had een familielid in dienst genomen voor zo'n 15.000 euro per maand, te betalen door het parlement.

De betaling van sociale zekerheid voor assistenen is ook een rommeltje. Voor veel assistenten is amper bewijs te vinden voor betaling van bijvoorbeeld WW of Ziektewet.

Een woordvoerder van het parlement stelt in een reactie dat fraude niet bewezen is. Ingewikkelde regels zouden een voorname oorzaak zijn.
http://www.destentor.nl/a(...)t-geheim-rapport.ece

Ja hoor, 15000 euro PER MAAND voor een assistent van een kamerlid. Die baan is natuurlijk zo loodzwaar, die mensen dragen zulke enorme verantwoordelijkheden dan verdienen ze zo'n idioot hoog salaris, geen twijfel over mogelijk. stinkt als een beerput dit.
pi_57156548
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 19:56 schreef Sora het volgende:

[..]

http://www.destentor.nl/a(...)t-geheim-rapport.ece

Ja hoor, 15000 euro PER MAAND voor een assistent van een kamerlid. Die baan is natuurlijk zo loodzwaar, die mensen dragen zulke enorme verantwoordelijkheden dan verdienen ze zo'n idioot hoog salaris, geen twijfel over mogelijk. stinkt als een beerput dit.
Als al deze onzin nou eens uitgezocht zou worden he....

Dan kan de belasting met de helft omlaag
  dinsdag 4 maart 2008 @ 20:05:27 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_57156662
-edit- PM ?

[ Bericht 88% gewijzigd door paddy op 05-03-2008 10:54:13 ]
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_57156754
ik ben nu dat rapport een beetje aan het doorlezen en je komt er dingen tegen

"A company contracted by a member provided full details, however there are serious doubts about the existence of this company:
- the VAT number could not be found in the ec taxation register,
- the company's name could not be found in the national company register,
- the company's legal representative lived at considerable distance from the company location."
Another member contracted individuals who could not be traced in any way. Another member contracted an individual with the same name as his wife. His wife profession did not appear to be that of an self employed service provider."

-edit-

[ Bericht 21% gewijzigd door paddy op 05-03-2008 10:55:43 ]
pi_57156923
-edit- Offtopic en nutteloos

[ Bericht 91% gewijzigd door paddy op 05-03-2008 10:59:20 ]
pi_57157011
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 20:15 schreef Eamon het volgende:

[..]
-edit-
wat jij wilt schat, ga je ook nog inhoudelijk reageren

[ Bericht 9% gewijzigd door paddy op 05-03-2008 11:00:00 ]
pi_57157666
De EU is een ramp en opgedrongen door Balkenende, geen referendum meer dan kun je de hele democratie ook afschaffen en dan wat willen zeggen van Rusland???
  dinsdag 4 maart 2008 @ 20:51:24 #8
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57157894
Kijk, dat er zoiets misgaat, dat is te begrijpen. Blijkbaar is de controle op dat geld niet groot genoeg en gaan sommige parlementsleden niet goed om met de vrijheid van dat budget. Even wat meer controle regelen dus.

Ik vind het storender dat zo'n onderzoeksrapport blijkbaar geheim is en dat parlementsleden er hun mond niet over mogen opentrekken. Vooral op dat gebied moet de bezem eens door de Europese instituties heen.

An sich ben ik fan van de vrije Europese markt, van de Euro en van vergaande Europese samenwerking. Maar dit soort wanbeleid moet gewoon eens gestopt worden, want dat is slecht voor iedereen.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 20:52:56 #9
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_57157938
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 20:43 schreef henkway het volgende:
De EU is een ramp en opgedrongen door Balkenende, geen referendum meer dan kun je de hele democratie ook afschaffen en dan wat willen zeggen van Rusland???
Opgedrongen door Balkenende . Ben je vergeten wanneer de EU ookalweer werd opgericht?
pi_57158550
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 20:52 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Opgedrongen door Balkenende . Ben je vergeten wanneer de EU ookalweer werd opgericht?
het referendum over de EU, dat is toen de bevolking geconsulteerd werd.
Dat referendum is door Balkenende genegeerd
pi_57158993
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:17 schreef henkway het volgende:

[..]

het referendum over de EU, dat is toen de bevolking geconsulteerd werd.
Dat referendum is door Balkenende genegeerd
en jan met de pet moet natuurlijk even mee praten over iets waar hij totaal geen verstand van heeft. Nee dank u dan laat ik dat nog liever aan een stel eurofielen over. Een referendum heeft alleen maar zin als de bevolking van te voren word ingeligt en begrijpt waar het over gaat.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 21:41:33 #12
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57159335
Jahaaaaa, maar zonder de EU jongen, nou, dan stortte de hele economie in ;-)
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_57159454
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:31 schreef Sora het volgende:

[..]

en jan met de pet moet natuurlijk even mee praten over iets waar hij totaal geen verstand van heeft. Nee dank u dan laat ik dat nog liever aan een stel eurofielen over. Een referendum heeft alleen maar zin als de bevolking van te voren word ingeligt en begrijpt waar het over gaat.
Nou ik wil wel graag ingeligt worden, en wil ook graag stemmen over mijn toekomst.
En ik heb het idee dat ik als volwassene stemgerechtigd ben en dat ik in een democratie leef.

Analfabeten mogen ook stemmen.
Mensen zonder kennis van de Nederlandse taal ook.

[ Bericht 7% gewijzigd door henkway op 04-03-2008 22:21:40 ]
pi_57159489
Weg met de EU! We waren beter af met Nazi Duitsland!
  dinsdag 4 maart 2008 @ 21:58:09 #16
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57159859
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Je wil toch niet zeggen dat de huidige EU enig raakvlak heeft met de EU zoals deze is opgericht?

Alsjeblieft zeg.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_57161170
Jawel! Dat haalt toch iedereen eruit
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:49:17 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57161583
Gelukkig staat de meerderheid van de Nederlanders achter het democratische Europarlement, dus kiezen we geheel vrijwillig voor dit soort praktijken.
Ook ben ik altijd een klein beetje trots, wanneer ik door Griekenland rijdt en bij een of ander verlaten bouwproject een groot blauw bord met sterren zie staan. Dat ook ík een klein beetje meebetaal aan dat specifieke project geeft me een goed gevoel. Vriendelijk zwaai ik naar de Griekse bouwvakkers die net even uitrusten onder een nabijgelegen olijfboom.
The End Times are wild
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:50:58 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57161659
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat zijn maar verschillen in de marge. Nazi Duitsland was niet veel democratischer, toch wel wat onmenselijker. Het enige verschil is dat het bestuurssysteem van Nazi Duitsland over Europa veel goedkoper en effectiever zou zijn geweest omdat gewoon Duits als voertaal gebruikt was, en er maar één hoofdstad geweest was.

EU-Nazi Duitsland
3 - 4
The End Times are wild
pi_57162023
Waarom is het geheim? Hebben ze daar ook een reden voor gegeven?
pi_57162343
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 23:01 schreef Cokin het volgende:
Waarom is het geheim? Hebben ze daar ook een reden voor gegeven?
Zou jij willen dat zoiets uitlekt terwijl je al niet al te populair bent onder de bevolking?
pi_57162860
Even serieus. Ik dacht dat de EC zodanig bureacratisch was, dat ze voor iedere handeling al formulieren vol met motivering hadden? Dan moeten ze ook iets gezegd hebben waarom dit geheim gehouden is?
pi_57163427
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 23:22 schreef Cokin het volgende:
Even serieus. Ik dacht dat de EC zodanig bureacratisch was, dat ze voor iedere handeling al formulieren vol met motivering hadden? Dan moeten ze ook iets gezegd hebben waarom dit geheim gehouden is?
helaas, staat niets in de bron noch iets op de site van de betreffende parlementariër
  dinsdag 4 maart 2008 @ 23:49:39 #24
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_57163608
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 20:09 schreef Sora het volgende:
"A company contracted by a member provided full details, however there are serious doubts about the existence of this company:
- the VAT number could not be found in the ec taxation register,
- the company's name could not be found in the national company register,
- the company's legal representative lived at considerable distance from the company location."
Another member contracted individuals who could not be traced in any way. Another member contracted an individual with the same name as his wife. His wife profession did not appear to be that of an self employed service provider."

hoe kansloos als je dan dit leest:
quote:
Een woordvoerder van het parlement stelt in een reactie dat fraude niet bewezen is. Ingewikkelde regels zouden een voorname oorzaak zijn.
bron
Argh het zou zo prettig zijn als er eens goed schoon schip gemaakt zou worden in de politiek, alle beerputten open, 2 maanden volkswoede, de bezem door alle lagen van de euro- en landelijke politiek heen en met een schone lei opnieuw beginnen
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 5 maart 2008 @ 00:49:44 #25
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57164515
De EC heeft nog steeds niet geleerd van de crisis-De Santer?

Ongelofelijke rukkers daar in de Commissie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')