Goed bezig.quote:FC DEN BOSCH CONTRACTEERT DIANGI MATUSIWA
FC Den Bosch heeft overeenstemming bereikt met Diangi Matusiwa over een contract, dat de 22-jarige Angolees international aan de club bindt van 1 juli 2008 tot 30 juni 2010.
De spits komt deze zomer transfervrij over van FC Omniworld, waar hij het afgelopen seizoen elf keer scoorde in 29 wedstrijden. Matusiwa is op 21 december 1985 geboren in Angola. Als kleuter kwam hij naar Nederland, waar hij ging spelen voor Argon. Vervolgens kwam hij uit voor achtereenvolgens FC Utrecht, RKC Waalwijk, opnieuw Argon, en afgelopen seizoen dus voor FC Omniworld, waar hij zijn debuut in het betaalde voetbal maakte.
In Almere maakte Matusiwa dusdanig indruk dat hij de belangstelling van verschillende clubs uit zowel de Ere- als Eerste Divisie wekte. De Angolees heeft voor FC Den Bosch gekozen, gezien de historie en ambitie van de club, het speltype, en de eerdere interesse en contacten die drie jaar geleden al tussen de speler en de club ontstonden.
Matusiwa is na Yoann de Boer, Samuel Scheiman en Adnan Barakat de vierde speler die FC Den Bosch heeft aangetrokken voor komend seizoen. Ook verlengde de club al eerder de aflopende contracten van Koen van der Biezen, Mohamed El Makrini, Paco van Moorsel, Jordens Peters, Brahim Zaari, en Arjan Ebbinge.
Zozo, om 11.17 werd het persbericht verstuurd en binnen het kwarier al hier, netjes hoorquote:
Ze zijn lekker bezig, alleen moeten ze oppassen met dit soort spelers... Want mochten we op de een of andere manier promoveren dan zullen we aan deze gasten niet zoveel hebben.quote:Hol heeft 'goed gevoel', Keyzer in belangstelling
21-04-2008
Frank Hol heeft 'een goed gevoel' bij de interesse van FC Den Bosch, zo vertelt hij in De Gelderlander. De aanvaller werkte vorige week een korte stage af bij de ploeg van trainer Theo Bos en werd zondag wederom bekeken door een Bossche delegatie.
De Bossche scouts zagen een uitblinkende Hol bij FC Lienden tegen SC Enschede. Na negen minuten spelen passeerde de 'onnavolgbare' buitenspeler zijn directe tegenstander, die vervolgens aan de noodrem trok. De verdediger van SC Enschede kreeg daarvoor een rode kaart voorgeschoteld. Een dik kwartier voor tijd maakte Hol vervolgens de 3-0 en bracht zo zijn steentje bij aan de uiteindelijke 5-0 overwinning voor de mannen van Hans Kraay jr.
Ook een andere amateur wordt bekeken door FC Den Bosch. Middenvelder Nick Keyzer wordt volgens het Haagse Residentie.net nauwlettend gevolgd door meerdere BVO's; naast FC Den Bosch zouden ook onder meer RKC Waalwijk en ADO Den Haag interesse hebben in de speler van DHC uit Delft, uitkomend in de eerste klasse zondag.
Bron: De Gelderlander / Residentie.net / FCDBFans.nl
Jij tipte hem toch ergens als "beter dan Amrabat"?quote:Op maandag 21 april 2008 19:14 schreef methodmich het volgende:
Matusiwa naar FC Den Bosch
Inderdaad een leuke aanwinst!
Haha, in het voorspellingentopic qua verrassingen in de eerste divisie schreef ik dat hij op basis van wat hij bij Argon had laten zien en Amrabat bij Huizen in staat geacht moest worden om het net zo goed of zelfs beter te doen inderdaad. Nu is Amrabat echter wel gigantisch doorgeschoten bij VVV, dus ik weet niet of het nog helemaal zal kloppen. Komt wel in een beter team nu, dat lijkt me een voordeel.quote:Op maandag 21 april 2008 19:34 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Jij tipte hem toch ergens als "beter dan Amrabat"?
Vraag het hier eens. Een heel topic voor livestreams; Live wedstrijden via Internet Streams #22quote:Op maandag 21 april 2008 19:37 schreef Adothehague het volgende:
Weet iemand een livestream voor Halmstads - Malmo FF ?
Je doet echt alles om onze aandacht te krijgen he?quote:Op maandag 21 april 2008 19:37 schreef Adothehague het volgende:
Weet iemand een livestream voor Halmstads - Malmo FF ?
Dat idee heb ik idd ook.quote:Op maandag 21 april 2008 22:44 schreef TheVulture het volgende:
Leuke aankoop weer... heb voor het eerst sinds jaren het idee dat FCDB met een goed weloverwogen aankoopbeleid bezig is
quote:Kaartverkoop FC Zwolle - FC Den Bosch
Donderdag 1 mei aanstaande, aanvang 14.30 uur, speelt FC Den Bosch haar eerste uitwedstrijd in de Jupiler Play-offs. Tegenstander is FC Zwolle. Voor supporters van FC Den Bosch geldt een buscombiregeling. Met een seizoenkaart van FC Den Bosch of een clubcard met uitreismogelijkheid kan vanaf woensdag 23 april tot en met maandag 28 april (18.00 uur) bij de TicketBox-winkels een omwisselbiljet worden gekocht. De prijs bedraagt EUR 23,50.
De bussen vertrekken om 12.00 uur bij Stadion De Vliert.
MASSAAL NAAR ZWOLLE!
Bron: fcdenbosch.nl | 4/22/2008 3:16:06 PM
Ik niet. Deze wedstrijd wil ik niet missen vanuit het uitvak (kan ik tenminste zingen, juichen, meeleven).quote:
quote:Frank Hol heeft 'goed gevoel' bij FC Den Bosch
door Ron Broersma. maandag 21 april 2008 |De Gelderlander|Rivierenland
LIENDEN - De spiedende ogen van de FC Den Bosch-brigade deerden Frank Hol gisteren allerminst.
De jonge Edese aanvaller (20) drukte gisteren zijn stempel op de wedstrijd tussen FC Lienden en SC Enschede en gaf daarmee een visitekaartje van formaat af, dat hem zomaar eens een (semi)profcontract kan opleveren.
"Van druk heb ik geen last, daar kan ik prima mee omgaan. Natuurlijk wist ik dat ze van Den Bosch op de tribune zaten. Daar heb ik afgelopen week twee goede trainingssessies meegedraaid. En ze hakken binnen nu en twee weken de knoop door. Ik heb er een goed gevoel over", klonk het zelverzekerd.
Hol werd door coach Hans Kraaij weggeplukt bij zaterdaghoofdklasser Bennekom en bij Lienden gekneed tot de lepe en onberekenbare aanvaller zoals hij zichzelf gisteren op het veld presenteerde. "Hol is enorm gegroeid. Hij kwam als voetballertje van Bennekom, en verlaat ons als voetballer. Dat 'tje' heeft hij hier verloren", stelde Lienden-coach Hans Kraaij na afloop.
"Klopt wel", grijnsde ook Hol. "Ik heb hier echt heel veel geleerd, ben enorm gegroeid. Mentaal, fysiek, ook op het gebied van voetbalinzicht. En ja, ik heb ook een aanvaring gehad met Kraaij. Toen ik niet wilde invallen voor een paar minuten. Prompt stond ik ernaast omdat de coach die instelling niet pruimde. Terecht, ik had het even iets te hoog in de bol, dat heeft Kraaij me snel afgeleerd."
Overigens is Hol ook nog steeds in beeld bij FC Utrecht. "Daar heb ik ook twee keer meegetraind, de derde sessie moest ik afzeggen omdat Lienden toen voor de beker tegen Quick'20 moest spelen. Ik ben dus niet afgetest, alleen heb ik sindsdien niets meer gehoord uit Utrecht. Maar ook bij die club heb ik een goed gevoel."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |