abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57146686
Laatst een grote opruiming hier gehouden en dan kom je allerlei oude dingen tegen die je ooit op één of andere manier heb bewaard. Je houdt het vast en je gaat terug in de tijd. Veel herinneringen komen dan naar boven. Nostalgie, verdriet, vrolijkheid...

Daarom dit topic, om met elkaar herinneringen op te halen! Zoek in kasten, lades, haal je huis overhoop en zoek dingen die jij heb bewaard. Shirtjes, foto's, westrijdtickets, vaantjes, plakboeken, alles kan! Schrijf er een klein verhaaltje bij en laat de rest zien waarom je het hebt bewaard en wat voor waarde het voor jou betekend.

Ik zal proberen af te trappen.

1995, ik was negen jaar oud en vanaf toen ben ik het voetbal écht intensief gaan volgen. En daar hoort natuurlijk ook een plakboek bij. Samen met vriendjes ruilen om alles compleet te krijgen. Later eigenlijk pas beseffend dat het plakboek stamt uit het jaar dat Ajax de Champions League won!

Prachtig om door te bladeren. Al die scheefgeplakte stickers, de Ajax-selectie, die keiharde verdediging van Feyenoord, Larsson en Kiprich, 18-jarige Zenden, Abe Knoop, Cocu bij Vitesse, Bosvelt, van Halst en Bruggink bij Twente, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dit blijf ik altijd bewaren, het kaartje van mijn eerste Ajax-wedstrijd ook. Eigenlijk pas op best late leeftijd, ik was 13, maar ik vond het prachtig. Het resultaat was dramatisch, Ajax verloor in de 90' met 1-2 door een vrije trap van Luipers.

Mijn eerste Europees bezochte wedstrijd, 14 jaar oud tegen Lausanne Sports. Ik weet nog dat het verschrikkelijk regende na afloop. Ik stond stijf van de spanning, want Ajax had in de heenwedstrijd al een slecht resultaat neergezet. Uiteindelijk werd het 2-2, Ajax al vroeg uitgeschakeld en ik nam dit stomme vlaggetje mee naar huis. En ik heb het nog steeds.

En om voor nu even af te sluiten. Een handtekening van Clarence Seedorf. Helaas door het zonlicht is de inkt een beetje vervaagd en op de foto is er niks van terug te zien. Ik vond het toen hartstikke vet toen ik het kreeg. Via de vader van Seedorf uit Milaan gestuurd gekregen. Op de foto staat 'voor Ray, van Clarence' (beetje links van de O) en zijn handtekening staat in spiegelbeeld geschreven in vergelijking met die op de kaart gedrukt is.

Dat was het voor mij. Nu de beurt aan jullie! Zoek dus in alle hoeken en gaten, maak een fotootje en plaats het hier met kort verhaaltje. Zou leuk zijn als we in dit topic de gekste dingen kunnen lezen en mooie herinneringen kunnen ophalen!
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_57146743
Is dat Overmars op de cover?
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_57146770
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 12:00 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Is dat Overmars op de cover?
Yup, jonkie nog . Wie die van Go Ahead is weet ik niet.
pi_57147134
Dat is, je kunt het je niet voorstellen, Dennis Hulshoff.

Ik denk dat ik ook wel wat leuke fotootjes met dito verhaaltjes erbij kan maken. Zal er snel een keer van komen.
That's all folks!
pi_57147596
Leuk. Ik heb hier ook nog de plakboeken van '95-'98. Mogen dingen die je zelf op voetbalgebied hebt meegemaakt ook?
pi_57147844
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 12:45 schreef Fides het volgende:
Leuk. Ik heb hier ook nog de plakboeken van '95-'98. Mogen dingen die je zelf op voetbalgebied hebt meegemaakt ook?
Natuurlijk, van alles, als het maar een echte speciale betekenis heeft .
pi_57147946
Dat was ook mijn eerste stickerboek. Of tenminste het stickerboek waar ik de beste herrineringen aan heb. Links onder inderdaad Kreek en vd Brom naast elkaar. Die had ik vaak dubbel. Maar die waren stom
pi_57148312
Een ingelijste plaat met alle handtekeningen van de Ajax selectie voor de finale van '95.
En o.a. een foto dat ik bij Kluivert in de auto zit, redelijk gewaagd al zeg ik het zelf.
Voor de rest nog wel een hoop meuk liggen.
Secrets never die. Only people.
pi_57148431
Ik sta nog op de foto met Litmanen
Ajax - Twente X-1 Bosman scoorde voor de Twente, wie er voor Ajax scoorde en wat eindelijk de uitslag was weet ik niet meer.
pi_57148597
Ik heb lang m'n kaartjes van de Europese wedstrijden bewaard, maar op een gegeven moment dat ik wat moet ik er mee, dus maar weggegooid

Enige leuke wat ik nog heb (heb 't aan de muur hangen) is een psv-shirt (kindermaatje), dat er zo uitziet maar dan met korte mouwen en natuurlijk ook nummer 9 erop

Ik kan het hier helaas niet posten, omdat ik pas verhuisd ben en dat shirt nog op m'n kamer hangt (onderhuur)
  dinsdag 4 maart 2008 @ 14:28:53 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_57149624
bewaarde vrij weinig, heb dus ook niks om te posten

Nostalgie , goed topic.
Huilen dan.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 14:43:18 #12
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_57149943
Ik heb vanaf het WK 1998 alle panini boeken van de EK's en WK's. Daarnaast heb ik nog het stickerboek van de eredivisie in 1999 (geloof ik) en had ik ook het CL-boek in het jaar dat Heerenveen CL speelde. Best leuk om eens in de zoveel tijd door heen te bladeren.
pi_57150469
Mijn eerste voetbalwedstrijd was Heerenveen - RBC. Het werd 6-0 voor Fean. Verder weinig herinneringen, ga bijna nooit naar een wedstrijd.
pi_57150594
Dat plakboek uit ´95 heb ik ook nog, helaas niet compleet.
Zit er nog steeds aan te denken om ooit nog eens te gaan kijken of ik het op 1 of andere manier compleet kan krijgen.
Koning.
pi_57150805
Heb nog wel sjaaltjes van de CL finale van 2001, als ik tijd heb zal ik eens een foto maken en er een mooi verhaal bij schrijven
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_57150825
Toen ik nog een klein jochie was, ging ik regelmatig naar De Meer om bij trainingen te kijken. Dus ik sta zo'n beetje met alle spelers van '95 op de foto. Al die foto's heb ik in een foto-album bewaard. Verder heb ik de foto van Litmanen met mij uitvergroot en op mijn kamer hangen.

Bij FC Thun-Ajax ving ik het shirt van Maduro die ik nog steeds op mijn kamer heb hangen.

En uiteraard heb ik al mijn kaartjes van Europese uitduels bewaard.
pi_57151197
Ik had dus gewoon het Panini boek van 1988 compleet. Kan het nergens meer vinden.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_57151630
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 15:25 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Toen ik nog een klein jochie was, ging ik regelmatig naar De Meer om bij trainingen te kijken. Dus ik sta zo'n beetje met alle spelers van '95 op de foto. Al die foto's heb ik in een foto-album bewaard. Verder heb ik de foto van Litmanen met mij uitvergroot en op mijn kamer hangen.
Dat idd. Was toen ook nog klein, jaar of vijf/zes. Had toen een schriftje met alle handtekeningen van de spelers. Kanu die naast me stond en twee meter groter was dan ik enzo. Kan dat schriftje alleen niet meer vinden.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  dinsdag 4 maart 2008 @ 17:14:14 #19
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_57152977
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 13:27 schreef PizzaSalami het volgende:
En o.a. een foto dat ik bij Kluivert in de auto zit, redelijk gewaagd al zeg ik het zelf.
!
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_57175262
Kom op jongens, foto's en herinneringen plaatsen! Ik heb er nog een paar, niet bijzondere.

Ajax Tournament 2002 met de wedstrijden tussen mijn twee lievelingsclubs Ajax en Barcelona , uiteindelijk 4-3 geworden in de laatste minuut door Witschge uit een vrije trap. Heerlijke wedstrijd.

Die stomme poppetjes die ik tijdens het EK 2000 heb gespaard. Je hebt er niks aan, maar weggooien is ook zo zonde .

Niet compleet helaas, wel origineel idee met die munten van elke EK2000-speler.

WK 1998 paniniboek, ook niet compleet (waren teveel stickers).

woensdag 5 maart 2008 @ 15:33:19 #21
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_57175422
Heb ergens nog wel een vol topshots-album, weet nog wel dat ik Danny Blind en Patrick Kluivert als laatste moest hebben. Jongen uit de buurt had Kluivert dubbel en wilde hem wel ruilen tegen een stuk of twintig andere topshots (die ik dubbel had), waarvan het merendeel ook redelijk zeldzaam was. Uiteindelijk gedaan en ook stiekem Blind gejat, was vroeger best een pestventje.

Wat ik me verder van dat album nog herinner is dat er van een bepaalde FC Volendam-speler twee verschillende topshots waren, zal nog eens kijken wie dat was.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_57175482
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef M0NTANA het volgende:
Uiteindelijk gedaan en ook stiekem Blind gejat, was vroeger best een pestventje.
.

Die zaten toch in de Crocky chips? Lekker gejat idee van de flippo's.
pi_57175494
Mijn 1e wedstrijd die ik bezocht van Ajax vergeet ik nooit meer. Ajax - Feyenoord in 2004 geloof ik, uitslag was 1-1 door doelpunten van Rosales en... Kuijt.
Ajax <3
  woensdag 5 maart 2008 @ 15:37:13 #24
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_57175509
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 15:36 schreef RayMania het volgende:

[..]

.

Die zaten toch in de Crocky chips? Lekker gejat idee van de flippo's.
Klopt, zaten in de Croky. Flippo's waren eerst de hype, maar vond daar niets aan. Die voetballers wel!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_57175787
Topshots
Wat een geweldig elftal hadden we toen toch!
Maar mijn favoriet was Ulrich Crüden van NEC. Met die Topshot (of hoe je het dan ook noemt) won ik echt alles
Koning.
pi_57175851
Dan zou ik thuis weer eens op de zolder moeten kijken, maar ik heb nog wel het nodige liggen. O.a.
- Ajax-sjaaltje met handtekening van Jari
- Finale vaantje 1995 met Ajax en AC Milan, meegenomen door een oom die naar Wenen was gegaan
- Finale kaartje CL 1996 Ajax-Juventus, ook van diezelfde oom
- Op de foto met Van Gaal toen hij met Barcelona een oefenwedstrijd hier in de buurt speelde
- Een pet met handtekeningen van Frank de Boer, Winston Bogarde en Patrick Kluivert bij diezelfde oefenwedstrijd van Barcelona
- En die bekende Topshots-map heb ik hier ook compleet liggen.
  woensdag 5 maart 2008 @ 15:52:39 #27
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_57175852
pi_57176001
Die flippo;s en topshots ja, was vroeger standaard knokken op het schoolplein
pi_57176246
Hoe komt toch iedereen aan die spullen
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  woensdag 5 maart 2008 @ 17:23:57 #30
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_57177542
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 15:52 schreef M0NTANA het volgende:
[ afbeelding ]
Shiiiiit, die ken ik nog! Ben 'm wel al jaren kwijt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_57179080
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 15:52 schreef M0NTANA het volgende:
[ afbeelding ]
Die heb ik ook nog liggen. Met o.a. 7x Ab Plugboer. Ik heb ook nog enkele Belgische topshots, waarvan de meeste clubs niet meer bestaan. Ik zal ook eens gaan zoeken.
pi_57179190
Dat topshots album heb ik ook

Toen had ik er een paar nog niet en kon je tegen betaling ze bestellen bij Croky. 3 Topshots gekregen, waarvan 1 dubbele .

Ik mis nog steeds een speler.. volgens mij de rechtsbuiten van Groningen .
pi_57179320
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 15:25 schreef RayMania het volgende:
Die poppetjes heb ik hier ook nog ergens, maar dan de Ajax-selectie. Staatsloterij gaf volgens mij die poppetjes in 1996/1997 uit van Ajax, Feyenoord en PSV.
pi_57183094
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 15:52 schreef Urquhart het volgende:

- Op de foto met Van Gaal toen hij met Barcelona een oefenwedstrijd hier in de buurt speelde
Toen was ik nog op tv

WK90 en Voetbal93 van Panini compleet. Warry van Wattum
  woensdag 5 maart 2008 @ 21:28:03 #35
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_57183191
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 15:52 schreef Urquhart het volgende:

- Finale kaartje CL 1996 Ajax-Juventus, ook van diezelfde oom
Het meest schitterende kaartje wat ook ooit gezien heb.

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_57183601
Post anders even wat plaatjes van al je kaartjes, DG.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 5 maart 2008 @ 21:53:17 #37
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_57184015
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 21:41 schreef Suijk het volgende:
Post anders even wat plaatjes van al je kaartjes, DG.
Alle 5000?

Ik verwijs U door naar www.voetbalstats.nl
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_57184269
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 21:28 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Het meest schitterende kaartje wat ook ooit gezien heb.

[ afbeelding ]
Schitterend is die

Overigens bedenk ik nu ook dat ik alle seizoenkaarten tot 15 jaar geleden heb bewaard.
pi_57373342
Mijn moeder heeft een paar jaar geleden mijn '88 babyshirtje (ik was toen 2) van het Nederlands Elftal met van Basten achterop aan kansarmen in Polen gegeven onder het motto 'het past je toch niet meer'.

Zal zo eens kijken naar voetbalherinneringen.
pi_57373619
Ik heb mijn allereerste voetbalschoentjes nog met 30 noppen onder elke schoen

Verder denk ik dat bij mijn moeder ergens op zolder nog mijn fotoboeken van Ajax liggen, met handtekeningen, foto's van spelers, trainingen in mijn Ajax voetbaltas met Ajax trainingspak.

Kaartje van Ajax - Juve is trouwens wel errug gaaf hoor, DG .
pi_57373762
Ik heb al die losse kaartje, voetbalboeken & foto's allemaal helaas niet bewaard. Het enige wat ik nog thuis heb liggen zijn shirtjes en seizoenskaarten.

Binnenkort het kaartje van de Kuip maar even bewaren, dan kan ik dit topic over 10 jaar nieuw leven inblazen.

Edit:

Herinneren jullie deze nog? Foto is niet echt duidelijk, dit kwam ik net ergens tegen boven in huis. Het meest frustrerende WK ooit, zo onverdiend verloren uiteidenlijk van Brazilië.

De Colaflesjes met de datum, stadion en tegenstander van NL in de poulefase van WK '98.

Spreekt voor zich, 70 minuten lang kippenvel.

[ Bericht 21% gewijzigd door Blawh op 14-03-2008 13:54:24 ]
pi_57554180
Ik moest toch even mijn nieuwe camera testen, dus hierbij foto's van mijn schoenen. Ik dacht ergens binnenin maat 26 te kunnen zien .

De hoeveelheid noppen !!!
  zondag 23 maart 2008 @ 14:11:02 #43
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_57556800
Ik ben dat boek van '95 kwijt . Het enige boek dat ik compleet had. Ik heb dat boek van het WK '94 ook. Die zal ik later hier eens laten zien

En die flesjes van het WK '98 heb ik ook. Ik mis alleen de Mexicaanse
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zondag 23 maart 2008 @ 14:28:07 #44
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
  zondag 23 maart 2008 @ 17:17:55 #45
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_57561670
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:30 schreef BliksemSchigt het volgende:

Kaartje van Ajax - Juve is trouwens wel errug gaaf hoor, DG .
Het kaartje van de komende finale in Moskou is nog mooier.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_57578003
Mijn eerste voetbalherinnering is zowaar die gemiste penalty van Marco in '92. Eigenlijk is het dus nog raar dat ik uberhaupt nog van voetbal houd. Maar sindsdien ben ik alles gaan volgen. Het WK '94 was dus ook het eerste grote tournooi dat ik echt ging kijken. Heerlijk 's nachts m'n bed uit (om vervolgens te verliezen van de Belgen). De wedstrijd tegen Brazilië vind ik nog steeds één van de mooiste ooit.

Als baby/kind had ik een Feyenoord shirtje (toendertijd nog met Opel). Tja, dat krijg je hè, met een Feyenoord-fan als vader.

Ik heb alle thema edities van VI vanaf het WK '94 nog. Die kijk ik ook nog met regelmaat in. Achteraf is het vooral leuk om te zien wie de kanshebbers waren en in hoeverre alle voorspelling uitgekomen zijn. Sowieso vind ik al die oude tijdschriften wel leuk.

Verder werd onze plaatselijk amateurclub in 1993 kampioen van de Zaterdag Hoofdklasse C. Aan het einde van dat seizoen kwam Ajax op bezoek. Ze wonnen met 1-9, maar het heeft zowaar een paar minuten 1-0 gestaan, dat vond ik wel mooi.
Maar al met al heeft dat mijn voetbalinteresse wel een fikse boost gegeven.
pi_57579362
TheZapster, vet hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')