Laatst een grote opruiming hier gehouden en dan kom je allerlei oude dingen tegen die je ooit op één of andere manier heb bewaard. Je houdt het vast en je gaat terug in de tijd. Veel herinneringen komen dan naar boven. Nostalgie, verdriet, vrolijkheid...
Daarom dit topic, om met elkaar herinneringen op te halen! Zoek in kasten, lades, haal je huis overhoop en zoek dingen die jij heb bewaard. Shirtjes, foto's, westrijdtickets, vaantjes, plakboeken, alles kan! Schrijf er een klein verhaaltje bij en laat de rest zien waarom je het hebt bewaard en wat voor waarde het voor jou betekend.
Ik zal proberen af te trappen.
1995, ik was negen jaar oud en vanaf toen ben ik het voetbal écht intensief gaan volgen. En daar hoort natuurlijk ook een plakboek bij. Samen met vriendjes ruilen om alles compleet te krijgen. Later eigenlijk pas beseffend dat het plakboek stamt uit het jaar dat Ajax de Champions League won!
![]()
Prachtig om door te bladeren. Al die scheefgeplakte stickers, de Ajax-selectie, die keiharde verdediging van Feyenoord, Larsson en Kiprich, 18-jarige Zenden, Abe Knoop, Cocu bij Vitesse, Bosvelt, van Halst en Bruggink bij Twente, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
![]()
Dit blijf ik altijd bewaren, het kaartje van mijn eerste Ajax-wedstrijd ook. Eigenlijk pas op best late leeftijd, ik was 13, maar ik vond het prachtig. Het resultaat was dramatisch,
Ajax verloor in de 90' met 1-2 door een vrije trap van Luipers.
![]()
Mijn eerste Europees bezochte wedstrijd, 14 jaar oud tegen Lausanne Sports. Ik weet nog dat het verschrikkelijk regende na afloop. Ik stond stijf van de spanning, want Ajax had in de heenwedstrijd al een slecht resultaat neergezet. Uiteindelijk werd het 2-2, Ajax al vroeg uitgeschakeld en ik nam dit stomme vlaggetje mee naar huis. En ik heb het nog steeds.
![]()
En om voor nu even af te sluiten. Een handtekening van Clarence Seedorf. Helaas door het zonlicht is de inkt een beetje vervaagd en op de foto is er niks van terug te zien. Ik vond het toen hartstikke vet toen ik het kreeg. Via de vader van Seedorf uit Milaan gestuurd gekregen. Op de foto staat 'voor Ray, van Clarence' (beetje links van de O) en zijn handtekening staat in spiegelbeeld geschreven in vergelijking met die op de kaart gedrukt is.
![]()
Dat was het voor mij. Nu de beurt aan jullie! Zoek dus in alle hoeken en gaten, maak een fotootje en plaats het hier met kort verhaaltje. Zou leuk zijn als we in dit topic de gekste dingen kunnen lezen en mooie herinneringen kunnen ophalen!
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.