abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 maart 2008 @ 00:52:12 #1
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57141680
Oke het is 1 uur, ik moet morgen om 8 uur op.

Wss zal ik tot ongeveer 9 uur doorwerken, naar huis gaan, 3 uurtjes de PC bemannen en gaan slapen.
In en uit, hele week, van Maandag tot Zaterdag. Ik weet dat ik het zelf doe, het is mn eigen zaak dus eigen verantwoordelijkheid. Veel verantwoordelijkheid.

Mijn sociale leven is van redelijk tot nihil gedevalueerd. Ik ben lomp aan het worden, snauw iedereen af van de stress en wil in de kleine tijd dat ik vrij heb alleen worden gelaten. Gewoon met rust.

Ik berrijd de emotionele rollercoaster alsof ik vrijkaartjes voor de kermis heb. (mooie he ). Ik fuck alles op. Lijk mensen om me heen pijn te doen, alsof dat het enige is wat ik nog kan.

Ik verlang nog terug naar vroeger. Stoned op de bak hangen de hele dag. Opstaan, joint opsteken. Ontbijt, joint, cartoon network, joint, MTV enz enz. Nul verantwoordelijkheden. Een leeg leven maar wel een leven zonder pijn en zonder zorgen.

Ik zou een moord doen voor een Joint nu. Alles om maar niet na te hoeven denken. Gelukkig heb ik niks in huis. Moet morgen nog helder zijn.

Maar damnit, ik denk dat ik van het ene extreme naar het andere ga. Van helemaal niks doen, naar eigen zaak, studie tegelijk.

Leven is best leeg he.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_57141705
Ga minder werken en zoek een vriendin.
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 00:54:49 #3
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57141722
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 00:53 schreef Vector_SLD het volgende:
Ga minder werken
Tja, dat gaat niet zomaar.
quote:
en zoek een vriendin.
_!
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
pi_57141733
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 00:54 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Tja, dat gaat niet zomaar.
[..]

_!
Je moet er wat voor over hebben, dat tweede was een grapje natuurlijk
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_57141830
Mijn respect heb je. Ik doe het je niet na. Bedenk je in ieder geval dat als je nog een tijdje doorbijt, je waarschijlnijk steeds meer dingen kunt gaan delegeren.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:03:32 #6
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_57141834
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 00:53 schreef Vector_SLD het volgende:
Ga minder werken en zoek een vriendin.
Een vriendin? haha! Een vriendin ziet hem al aankomen. Nee, je moet je hele leven omgooien. Je moet godverdomme op staan met je luie reet. Iets maken van je leven. Het luie leventje is over vriend. Time fot the real life. Als je dat op de rit hebt dan kan je aan een vriendin gaan denken.
pi_57141840
Is je werk wel leuk?
pi_57141857
De invulling van je dagelijkse leven is niet alleen in het heden bedroevend, maar was het ook in het verleden toen alles in jouw ogen 'perfect' was (althans je dagelijkse schema).
pi_57141876
Hele simpele vraag: leef je om te werken, of werk je om te kunnen leven?

Is dit wat je nog jaren wilt doen, of doe je het om nu iets neer te zetten, zodat je het daarna wat rustiger aan kunt doen? In het eerste geval zou ik namelijk heel hard bij mezelf na gaan denken. Je kan misschien dan wel succesvol zijn op één vlak en een leuk salaris overhouden daarmee, maar wat de fuck boeien de euro's als je het niet eens kan uitgeven met de mensen om wie je geeft? Als je vermaak bestaat uit twee weekjes samengeperst zitten in een all-in resort (zodat je zo efficient mogelijk je uitjes en alcohol planned, want anders verspil je die twee weken óók nog eens!) en de gedachte op zondag om voor iedere goederentrein te springen die langskomt, omdat je de maandag steeds dichter bij ziet komen?

Je wordt geleefd ouwe, en niet door de dingen die het waard zijn om voor te leven, omdat ze niet bijdragen aan je levensgeluk.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_57141888
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:03 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Een vriendin? haha! Een vriendin ziet hem al aankomen. Nee, je moet je hele leven omgooien. Je moet godverdomme op staan met je luie reet. Iets maken van je leven. Het luie leventje is over vriend. Time fot the real life. Als je dat op de rit hebt dan kan je aan een vriendin gaan denken.
TS staat toch gewoon op? Kan me wel voorstellen dat hij verlangt naar zijn vorige leventje hoor. Is zo gek niet als je 6 dagen werkt van 8 tot 7/8/9 uur.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:08:03 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57141889
hooi en vork enzo... teveel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:08:12 #12
136780 Nosh
hurpdurp
pi_57141891
En nu steek ik een hasjjoint op, en ga ik Aqua Teen Hunger Force kijken. Later!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 4 maart 2008 @ 01:08:22 #13
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_57141894
Sterkte
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:08:59 #14
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57141901
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:03 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Curcusje lezen lijkt me nodig?
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:04 schreef Mejoon het volgende:
Is je werk wel leuk?
Ja hoor, het is iets in de ICT, en het is mijn eigen zaak. Ik heb ook compleet er zelf voor gekozen en was ook altijd een droom van me. En zulke langen dagen maak ik nu ongeveer 3 maanden. Het is veel te druk en veel te veel opdrachten in een.

Ben tussendoor nog in het ziekenhuis beland waardoor er nog meer werk bleef liggen. Het is gewoon dat ik vroeger echt nooit verantwoordelijkheid nam, en de meest luie klootzak was. En nu heb ik een eigen bedrijf, maak ik dagen van meer dan 10 uur en heb ik meer verantwoordelijkheid dan ik me ooit voor mogelijk heb gehouden.

Ik verlang soms naar dat oude leven terug. Van lazy ass niks doen. De hele dag.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:09:18 #15
2964 Armageddon
pi_57141903
Zeg Nosh, ik weet niet wat je tegen all in resorts hebt maar ik vind dat af en toe best fijn. En ik denk er niet over om voor een trein te springen gekkenhuis.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:10:29 #16
2964 Armageddon
pi_57141921
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:07 schreef Mejoon het volgende:

[..]

TS staat toch gewoon op? Kan me wel voorstellen dat hij verlangt naar zijn vorige leventje hoor. Is zo gek niet als je 6 dagen werkt van 8 tot 7/8/9 uur.
Ja dat moet er nog bijkomen dat ie niet opstaat. We moeten allemaal werken mafkees. Als je daar niet tegenkan dan moet je inderdaad gewoon voor de trein springen.
pi_57141933
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:08 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

[..]

Ja hoor, het is iets in de ICT, en het is mijn eigen zaak. Ik heb ook compleet er zelf voor gekozen en was ook altijd een droom van me. En zulke langen dagen maak ik nu ongeveer 3 maanden. Het is veel te druk en veel te veel opdrachten in een.

Ben tussendoor nog in het ziekenhuis beland waardoor er nog meer werk bleef liggen. Het is gewoon dat ik vroeger echt nooit verantwoordelijkheid nam, en de meest luie klootzak was. En nu heb ik een eigen bedrijf, maak ik dagen van meer dan 10 uur en heb ik meer verantwoordelijkheid dan ik me ooit voor mogelijk heb gehouden.

Ik verlang soms naar dat oude leven terug. Van lazy ass niks doen. De hele dag.
Tja, dat lijkt me niet meer dan normaal. Je wil altijd net datgene wat je NIET hebt in je leven. Ikzelf ben nu nog aan het studeren, maar droom er ook van ooit een eigen bedrijf in de ICT te hebben. Juist daarom vind ik je verhaal wel interessant. Hoe heb je die omslag van niets naar 6 dagen in de week uiteindelijk gemaakt? Welk proces ging daar aan vooraf?

Oh, iets wat ik zelf heb geleerd de afgelopen jaren is dat een van de belangrijkste randvoorwaarden voor geluk imho balans is. De hele dag in je bed liggen meuren is niet goed voor je, daar wordt je depressief van. Maar van systematisch meer dan 80 uur per week werken ook. Het is belangrijjk dat je werkt, maar dat je jezelf ook de kans geeft om te ontspannen, je bezig te houden met je hobbies, sociale contacten etc.

Ik weet het, makkelijk gezegd. Heb er zelf ook de grootste moeite mee. Mijn leven wordt ook gekenmerkt door wild heen en weer geslingerd worden tussen niks doen en de workaholic uithangen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:12:18 #18
2964 Armageddon
pi_57141937
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:08 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

[..]
Ik heb geen cursus lezen nodig. Jij staat wel op maar je hebt er totaal geen zin in. Ik zeg dat je je daarover heen moet zetten en gewoon je werk moet doen.
pi_57141938
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:10 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ja dat moet er nog bijkomen dat ie niet opstaat. We moeten allemaal werken mafkees. Als je daar niet tegenkan dan moet je inderdaad gewoon voor de trein springen.
Jij draait evenveel uren als TS?
pi_57141942
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:10 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Jij hebt zeker in het leger gezeten?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:15:58 #21
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57141962
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:07 schreef Nosh het volgende:
Hele simpele vraag: leef je om te werken, of werk je om te kunnen leven?

Is dit wat je nog jaren wilt doen, of doe je het om nu iets neer te zetten, zodat je het daarna wat rustiger aan kunt doen? In het eerste geval zou ik namelijk heel hard bij mezelf na gaan denken. Je kan misschien dan wel succesvol zijn op één vlak en een leuk salaris overhouden daarmee, maar wat de fuck boeien de euro's als je het niet eens kan uitgeven met de mensen om wie je geeft? Als je vermaak bestaat uit twee weekjes samengeperst zitten in een all-in resort (zodat je zo efficient mogelijk je uitjes en alcohol planned, want anders verspil je die twee weken óók nog eens!) en de gedachte op zondag om voor iedere goederentrein te springen die langskomt, omdat je de maandag steeds dichter bij ziet komen?

Je wordt geleefd ouwe, en niet door de dingen die het waard zijn om voor te leven, omdat ze niet bijdragen aan je levensgeluk.
Toen ik 18 was, zag ik een jongen langskomen in een Mercedes. Hij was heel jong, stopte bij ons groepje en vroeg ons de weg. Ik zei toen: 'Ej, je hebt vast gedealt voor dat ding he'. En hij zei: 'Misschien wel, misschien niet, maar ik heb er heel hard voor moeten werken.'

Vanaf die dag, dat mn leven half naar de klauw was, wou ik alleen dat. Alles hebben. De hele wereld.
Ik ben nu 20, als ik 25 ben moet ik een millioen hebben. Het moet. Dat is mijn doel. Ik heb nooit echt gewerkt omdat ik nooit een doel had.

Ik leef mn droom, maar leef ook mn hel. Thuis hadden we niet veel. En nu kan ik eindelijk wat besteden, en mn familie een beetje ondersteunen. Ik doe het met liefde, maar ik wil niet dat iets waarvan ik hou een hel wordt.

Het is razende ambitie, geld, geld en geld. Altijd is het: nog even en dan heb ik mijn doel berijkt. Maar ik hoop dat het wat sneller gaat though.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:16:31 #22
2964 Armageddon
pi_57141967
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:12 schreef Seneca het volgende:

[..]

Jij draait evenveel uren als TS?
Dan had ie maar een vak moeten leren.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:16:41 #23
136780 Nosh
hurpdurp
pi_57141969
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:12 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik heb geen cursus lezen nodig. Jij staat wel op maar je hebt er totaal geen zin in. Ik zeg dat je je daarover heen moet zetten en gewoon je werk moet doen.
Ja, fuck ambitie, gewoon doen wat je opgedragen wordt. Of in dit geval zichzelf opgelegd wordt.

Whoo, all aboard the funtrain, first stop: burn-out.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_57141972
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:15 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Toen ik 18 was, zag ik een jongen langskomen in een Mercedes. Hij was heel jong, stopte bij ons groepje en vroeg ons de weg. Ik zei toen: 'Ej, je hebt vast gedealt voor dat ding he'. En hij zei: 'Misschien wel, misschien niet, maar ik heb er heel hard voor moeten werken.'

Vanaf die dag, dat mn leven half naar de klauw was, wou ik alleen dat. Alles hebben. De hele wereld.
Ik ben nu 20, als ik 25 ben moet ik een millioen hebben. Het moet. Dat is mijn doel. Ik heb nooit echt gewerkt omdat ik nooit een doel had.

Ik leef mn droom, maar leef ook mn hel. Thuis hadden we niet veel. En nu kan ik eindelijk wat besteden, en mn familie een beetje ondersteunen. Ik doe het met liefde, maar ik wil niet dat iets waarvan ik hou een hel wordt.

Het is razende ambitie, geld, geld en geld. Altijd is het: nog even en dan heb ik mijn doel berijkt. Maar ik hoop dat het wat sneller gaat though.
En dan heb je straks die miljoen. En dan? Ben je dan gelukkig? Ik durf te wedden dat je je op dat moment afvraagt: waarom wilde ik dit eigenlijk ook alweer?
pi_57141974
Het is 1:16 en ik steek mijn joint op.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:17:52 #26
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57141979
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:12 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Luister, eigen zaak betekent eigen uren maken. Ik kan ook na 5 uur zeggen, aju, ik naar huis, ronden jullie het maar af. Dat is niet hoe het gaat als je ondernemer bent. Geloof me dat ik hart voor mn werk heb. Juist omdat ik mn eigen tijden kan bepalen.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:17:53 #27
2964 Armageddon
pi_57141980
quote:

[..]

pi_57141990
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:17 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Mensen die ambitie lachwekkend vinden
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:18:55 #29
2964 Armageddon
pi_57141995
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:16 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ja, fuck ambitie, gewoon doen wat je opgedragen wordt. Of in dit geval zichzelf opgelegd wordt.

Whoo, all aboard the funtrain, first stop: burn-out.
Rot toch op halve tamme.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:19:52 #30
2964 Armageddon
pi_57142000
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:18 schreef Seneca het volgende:

[..]

Mensen die ambitie lachwekkend vinden
Ambitie is niets mis mee, droomwerelden wel.
pi_57142005
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:19 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ambitie is niets mis mee, droomwerelden wel.
Wat is het verschil?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:20:54 #32
2964 Armageddon
pi_57142009
Ow sorry dat ik je topic heb verneukt.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:22:31 #33
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57142024
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:20 schreef Armageddon het volgende:
Ow sorry dat ik je topic heb verneukt.
Whahha, vind je kijk erop wel heerlijk droog.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:22:32 #34
136780 Nosh
hurpdurp
pi_57142026
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:17 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Luister, eigen zaak betekent eigen uren maken. Ik kan ook na 5 uur zeggen, aju, ik naar huis, ronden jullie het maar af. Dat is niet hoe het gaat als je ondernemer bent. Geloof me dat ik hart voor mn werk heb. Juist omdat ik mn eigen tijden kan bepalen.
Wat zeur je dan? Zure appel, even doorheen bijten, later op terugkijken en lachen.

Als je mij met een stalen bek kan zeggen dat dit is wat je wilt: prima, ga ervoor, maar kom later niet huilen bij een praatgroepje voor andere nono's die ook vergroeid zijn aan hun belachelijke bluetooth-headset en hun familie alleen nog zien als achtergrondfoto van hun palmtop. Echt hoor.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:25:26 #35
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57142051
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:22 schreef Nosh het volgende:

[..]

Wat zeur je dan? Zure appel, even doorheen bijten, later op terugkijken en lachen.

Als je mij met een stalen bek kan zeggen dat dit is wat je wilt: prima, ga ervoor, maar kom later niet huilen bij een praatgroepje voor andere nono's die ook vergroeid zijn aan hun belachelijke bluetooth-headset en hun familie alleen nog zien als achtergrondfoto van hun palmtop. Echt hoor.

Hmmm. Heb je gelijk in hoor. Maar het gevoel is dubbel op dit moment. Mss dat ik volgende week weer denk van: schijt, gewoon werken en later relaxen. Ik had dit weekend weer sinds een tijd geblowd, en ik voelde die stress wegstromen maar ook de ambitieloosheid en luiheid ervoor terugkomen.

Zo lekker maar ook zo verradelijk.
pi_57142054
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:17 schreef Seneca het volgende:

[..]

En dan heb je straks die miljoen. En dan? Ben je dan gelukkig? Ik durf te wedden dat je je op dat moment afvraagt: waarom wilde ik dit eigenlijk ook alweer?
Juist.. wat heb je nou aan een miljoen? spullen kopen?
Wat heb je nou aan spullen als je niet van de dingen in je leven kunt genieten?

Moet ineens weer aan een nummer denken.. iets met i cant get no satisfaction
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:26:01 #37
2964 Armageddon
pi_57142060
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:22 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Whahha, vind je kijk erop wel heerlijk droog.
Dat is ook mijn bedoeling. Je moet het allemaal droog bekijken ouwe. Ga er voor. Geen gezeik. Gewoon gaan. Niet lopen miepen. Ouwe zeikstraal.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:28:11 #38
136780 Nosh
hurpdurp
pi_57142075
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:25 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Hmmm. Heb je gelijk in hoor. Maar het gevoel is dubbel op dit moment. Mss dat ik volgende week weer denk van: schijt, gewoon werken en later relaxen. Ik had dit weekend weer sinds een tijd geblowd, en ik voelde die stress wegstromen maar ook de ambitieloosheid en luiheid ervoor terugkomen.

Zo lekker maar ook zo verradelijk.
Tijd om snelheid in je leven te introduceren. Iedereen doet het!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 01:29:23 #39
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57142085
Ga mn bed opzoeken, zonder jonko vooraf (helaasch dat slaapt altijd zo relaxed). Morgen weer een stapel afwerken.

Thnks voor de adviesen, zal er over nadeken. Mss dat ik morgen nog wat meer tips zie.
pi_57142091
Wat mij altijd helpt in drukke weken is toch, ondanks mijn moeheid, leuke dingen blijven ondernemen die weer energie geven. Het helpt ook om het alvast te plannen en in het vooruitzicht te hebben. En verder sporten, geeft me uiteindelijk ook weer energie
pi_57142177
Wat voor werk doe je dan?
pi_57142483
Dit is dus eigenlijk een verkapte 'zonder joint voel ik me kut'-post.

Tip: zeg je baan op en ga op vakantie. Werk is er altijd en overal.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 02:59:06 #43
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_57142497
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:08 schreef Nosh het volgende:
En nu steek ik een hasjjoint op, en ga ik Aqua Teen Hunger Force kijken. Later!
*doet mee
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 4 maart 2008 @ 03:11:23 #44
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_57142533
Wees blij dat je iets doet, leef nu al jaren het leventje van lekker-inhoudloos-op-de-bank-hangen-joints-roken.

Doe wat je écht wil. Dus als je echt veel wilt werken, doe dat dan, maar dan zonder gezeur. Wil je het eigenlijk toch niet zo heel druk hebben, ga dan gewoon minder werken, maar wederom zonder gezeur.

Suc6 ermee.
Kill the fish.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 03:30:00 #45
84524 Morwen
I got life
pi_57142569
Een tijdelijke dip is heel normaal en menselijk. Bedenk waarom je er ooit aan begonnen bent, vind je passie terug. Een eigen bedrijf heeft voornamelijk met passie te maken, van je hobby je werk maken. Dat gevoel heb ik bij jou wel, dus komt wel goed. Gewoon even terugtrekken en bedenken waarom je er aan begonnen bent, terug naar het begin. Neem desnoods een dag vrij, steek die joint op en laat alles van je afglijden, niemand kan altijd allert en aanwezig zijn.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_57142609
Nounou, een dag van tien uur, tsjongejonge. Stel je niet zo aan man, en als het je niet bevalt ga je wat anders doen. Sim-pel.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 07:53:09 #47
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_57143171
Gast.. je wist waar je aan begon .. heel simpel..
Je kan er mee stoppen.. en dan is alles voor niets geweest..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_57143228
Wat een treurig topic.
*****Kraak........
pi_57143324
Als het goed is ben je al 15 minuten opgestaan.
En wat straalt de zon toch heerlijk, het wordt vast een mooie dag.
pi_57143365
quote:
Het is bijna 1 uur en ik voel me kut.
Mag ik ook eens voelen?
pi_57143568
quote:

[..]

geniet je er een beetje van, je eigen drama

als je leven je niet bevalt zoals het is, dan is het aan jou om dat te veranderen.
mekkeren over hoe "slecht" je het hebt, is ms effe lekker, lekker zwelgen in zelfmedelijden, maar al snel moet je gewoon ophouden met janken en de stappen zetten, en als dat (tijdelijk) minder geld met zich meebrengt dan zij dat zo, het is het een of het ander, niet waar.
hoe langer je jankt, hoe meer het allemaal wel mee zal vallen, met die hel die je leven is, anders zou je korte metten maken.
begin eens met dat theatrale gedoe van je, dat ruimt al lekker op.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 4 maart 2008 @ 09:34:21 #52
2964 Armageddon
pi_57144249
Wat Milagro zegt.
pi_57144480
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 09:34 schreef Armageddon het volgende:
Wat Milagro zegt.
Zeg moet jij niet werken ofzo?
pi_57144722
Je brengt wel veel stress mee met al die ambitieuze carriere plannen, ben je ook nog van plan om gelukkig te worden?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 10:11:18 #55
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_57144834
quote:
Ik verlang nog terug naar vroeger. Stoned op de bak hangen de hele dag. Opstaan, joint opsteken. Ontbijt, joint, cartoon network, joint, MTV enz enz.
Mijn leven!
Thinking about thinking of you.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 10:59:28 #56
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_57145530
Milagro Dit is al de zoveelste keer dat ik een R&P topic lees en een reactie van jou zie en denk 'right on'

@TS: Lees ik dat nu goed dat jij klaagt over ocharme 10uurtjes werk per dag? Oftwel 2 uurtjes langer dan een doorsnee job (8% op een hele dag) ? Dat is dus niet overdreven veel.
Als je de stress van veel werk niet aankan, dan moet je maar zien dat je niet veel werk hebt. Er zijn manieren genoeg om rijk te worden, maar 99% van de gevallen betekent dat je hard moet werken.
Met die schamele uurtjes zal je niet sneller rijk worden dan iemand anders.
Dus ofwel stel je je eisen voor rijk worden bij, zodanig dat je niet teveel werk hebt. Ofwel stop je met klagen en werk je zoals het hoort. Je bent jong, je hebt kansen, haal een hoog diploma, breng offers (werken in het buitenland) en het geld zal binnenstromen. Of je er zoveel gelukkiger van zal worden is maar de vraag.

En ik weet waarover ik spreek. Ik volg zware studies en daarnaast werk ik nog om mijn eigen leven te onderhouden. Ik neem zelden vakantie en ik draai vaak veel langere dagen dan 10u. Rijk ben ik niet, dat is ook niet mijn vreemde levensdoel. Ik doe het om te overleven, maar ook om te wennen aan veel werk en veel stress. Kwestie dat latere encounters je niet uit je lood brengen.
Geld kan best gelukkiger maken, maar als doel an sich vind ik het vrij waardeloos. Denk daar maar eens over na als je op je 25 zonder lief, zonder vrienden, zonder leven, maar met 1 milioen op de bank zit. Waarschijnlijk heb je jezelf tegen die tijd de dieperik in gepraat door te blijven hangen in zelfmedelijden. Waarom zou je medelijden hebben met een keuze die je zelf hebt gemaakt?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 12:28:57 #57
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57147299
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 08:41 schreef milagro het volgende:

[..]

geniet je er een beetje van, je eigen drama

als je leven je niet bevalt zoals het is, dan is het aan jou om dat te veranderen.
mekkeren over hoe "slecht" je het hebt, is ms effe lekker, lekker zwelgen in zelfmedelijden, maar al snel moet je gewoon ophouden met janken en de stappen zetten, en als dat (tijdelijk) minder geld met zich meebrengt dan zij dat zo, het is het een of het ander, niet waar.
hoe langer je jankt, hoe meer het allemaal wel mee zal vallen, met die hel die je leven is, anders zou je korte metten maken.
begin eens met dat theatrale gedoe van je, dat ruimt al lekker op.
Milargo, ik las dit vanaf werk en eigenlijk reageer ik dan niet, maar deze was zo waardevol dat ik het even doe.

Ik denk dat je op veel dingen spot-on zit. Ik las dit topic s'morgens en dacht bij mezelf: man wat liep je weer te janken.

Dus idd tijd voor actie. Heb net een schema opgesteld met alle opdrachten, de minst belangrijke weggestreept en zal ze zo afbellen. Ook zal ik proberen een der deze weken een week vrij te bemachtigen/nemen voor mijzelf. Mss dat die ene week even rust brengt.

Een vaster schema, wat meer regelmaat, en soms ook dingen laten schieten zijn toch van belang. En als ik dat wil zal ik sommige dingen moet laten.

Jullie hebben allen gelijk over het zelfmedelijden hoor, maar op sommige momenten (zoals gisteravond 1 uur) dan laat je dat ff toe en heb je gewoon zin om jezelf heel zielig te vinden. Dat moet toch wel eens mogen denk ik.

Maar idd eigen leven is eigen beslissingen nemen. En verantwoordelijkheid nemen, ook voor je sociale leven.

Dank voor alle advies nog.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 4 maart 2008 @ 12:29:59 #58
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_57147326
Geld maakt niet gelukkig dat zei mijn ouwe heer
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 4 maart 2008 @ 12:44:27 #59
73209 dnzl
Minimalist.
pi_57147587
Zoek een goede partner en verdien allebei ¤500.000

Slotje
pi_57168443
quote:

[..]

Maak er dan zes uur van, maar stel wel voor jezelf een grens...

Aan een dooie ondernemer hebben je klanten ook niets
  woensdag 5 maart 2008 @ 14:46:59 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_57174489
Wat te denken van het inhuren van personeel ipv het afzeggen van opdrachten?
KuikenGuppy
pi_57176003
Zwelgen-in-zelfmedelijden-topic bij uitstek!
  donderdag 6 maart 2008 @ 00:39:26 #63
182073 invine
blablabla etc.
pi_57188647
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 14:46 schreef Burdie het volgende:
Wat te denken van het inhuren van personeel ipv het afzeggen van opdrachten?
brengt weer kosten met zich mee die TS misschien niet kan veroorloven..

@TS, Verder heb je zelf al gezegd wat ik vind
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  donderdag 6 maart 2008 @ 01:05:22 #64
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57188968
Het is weer een uur he

Maar ik voel me nu wel beter aangezien ik de avond geheel vrij had en met wat vroegere vrienden kon hangen.
  donderdag 6 maart 2008 @ 10:10:48 #65
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_57191856
Vertel wat je werk precies inhoud dan? Je bent een snelle ict jongen?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_57217665
Ik denk dat je niet moet onderschatten dat een heel belangrijk deel van ondernemerschap 'plannen' heet. Leren realistisch inschatten wat wel en niet kan, grenzen stellen en bewaken. Uiteindelijk hebben klanten niets aan een oververmoeide, slordig werkende Paramnesia en werk je jezelf hard richting een burnout als je daar te lang mee door gaat. Maargoed, om die grens te leren kennen moet je er vaak (een aantal keer) overheen gaan.

Ik vraag me af, is dat stukje over dat geld serieus? Ik krijg heel erg het gevoel dat je leven eigenlijk heel leeg was en nu heb je eea een stuk ten positieve gekeerd door je eigen bedrijf te starten en productief bezig te zijn, maar ik krijg op basis van je verhaal het gevoel dat er nog wel meer mist.

Je geeft net aan dat je met vroegere vrienden bent gaan hangen, lijkt me goed om dat soort banden meer aan te halen en jezelf te 'dwingen' om in ieder geval 1 avond per week sociaal te doen. Zo ook 2 keer per week sporten. Dingen die je ook in je werkschema moet inplannen tot het een gewoonte is dat je voldoende ontspanning neemt.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 22:13:13 #67
115814 Drumpie
Zie Signature.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:48:04 #68
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_57253976
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 22:13 schreef Drumpie het volgende:
tvp
enigszins herkenbaarheidstopique
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  woensdag 2 april 2008 @ 20:25:51 #69
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_57787857
quote:

[..]

Je kunt ook een cursus planning nemen.
pi_57789586
Vertel wat je werk precies inhoud dan? Je gaat me toch niet vertellen dat je met die paar hostingpakketen en dat zoekmachineoptimalisatie rijk wordt?
  woensdag 2 april 2008 @ 21:40:51 #71
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57790194
quote:
Op woensdag 2 april 2008 21:22 schreef hallowereld het volgende:
Vertel wat je werk precies inhoud dan? Je gaat me toch niet vertellen dat je met die paar hostingpakketen en dat zoekmachineoptimalisatie rijk wordt?
Hallo, eehem je hebt PM? ik stuur je even een link, is teveel om uit te leggen.

Zeg maar ICT-concultancy met praktische kant. One-stop-shopping formule voor de MKB op ICT gebied.
  woensdag 2 april 2008 @ 21:44:45 #72
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  woensdag 2 april 2008 @ 22:10:58 #73
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57791252
quote:
Op woensdag 2 april 2008 21:44 schreef JortK het volgende:
Die site in je profiel is je bedrijf?
Ja
  woensdag 2 april 2008 @ 22:11:56 #74
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57791291
En nu komen we gevaarlijk dicht in de buurt van spam enzo. Dus plz niet meer daarover enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')