abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 maart 2008 @ 23:24:37 #251
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_57387111
Eerste helft voor ons, 2e voor jullie. Goal valt op het goede moment, maar 'wij' hadden veel eerder kunnen en moeten scoren. Op het einde heb je nog wat geluk dan, mag ook wel eens dit seizoen

Strijd om de top5 ligt weer open, succes volgende week in Eindhoven, zou mooi zijn wanneer Berg er dan weer fit is..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  vrijdag 14 maart 2008 @ 23:32:54 #252
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57387298
Groningen moet maar snel die centen overmaken op de rekening van Boca!
Hoe eerder je dat doet, hoe goedkoper hij (Cahais) is.
Speelde erg goed, straal rust uit en geeft nu al aanwijzingen aan de rest.
Ook heeft ie aan aardige pass in de benen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 15 maart 2008 @ 00:27:53 #253
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57388416
Bah balen, 0-0 was terechter geweest. Maar ja.. we kregen nu een koekje wat Willem II vorige week kreeg.
Was duidelijk te zien dat automatismen, ritme, communicatie (voorin) en kwaliteit (op het middenveld) ontbraken.

van Dijk, wat een redding man op die bal van Sankoh.
pi_57388471
Vond Kolder ook wel goed
Twinning = boring
  zaterdag 15 maart 2008 @ 00:40:02 #255
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57388658
absoluut, alleen liep hij tot 2x toe in de weg van een mogelijke uithaal en gaf hij 1x de bal af waar hij gewoon zelf had moeten schieten, maar verder goede invalbeurt voor iemand die nauwelijks heeft gespeeld.

Matavz die komt er wel trouwens, dikke matties met Lovre en direct vrouwelijke aanspraak bij binnenkomst in het home. Wat een bakvis.
pi_57390026

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_57391106
Zo dan nu een reactie van de andere kant:

-Typische derby, veel strijd en kansen over en weer.
-De ontlading na de 0-1 was fantastisch, maar daarna ook nog billenknijpen. Verdiend gewonnen door Heerenveen, maar de 1-1 had ook net zo goed kunnen vallen.
-Al met al tevreden en was het qua voetbal een typische derby pot.

Alleen gvd echt k*t van die klote kinders van de z-side oid....bij de 0-1 zei ik al tegen mijn vriendin, die in Groningen woont, dit wordt nog leuk zometeen terug op de fiets de stad in.
We waren nog geen 50 meter buiten het hek en daar stonden de kindertjes van dat k*tgrun al klaar met de bakstenen.
En ja hoor.....ZELFS vrouwen en ondergetekende werden bedreigd met motorsloten waar je wel 10 motoren mee vast kon zetten, complete klinkers en honkbalknuppels.

Ik ben nog steeds woest....zelfs fucking vrouwen kregen stenen in het gezicht geworpen. Wat een stoere llijers daar bij die trieste aanhang van FCG. Dit gebeurt andersom ook niet.
Ik vind het een vieze gore laffe streek...allemaal onschuldige mensen met de bek vol bloed,etc.

Voor deze stoeren mannetjes: had het 1 op 1 geprobeert tegen mij, zonder stenen en knuppels,etc. Mislukte tyfus groninger!!

[ Bericht 0% gewijzigd door venomsnake op 15-03-2008 10:12:21 (verkapt met ziektes schelden) ]
pi_57391222
Voor de overige normale supporters: nog veel succes gewenst in de competitie en succes om de laatste punten er nog bij te pakken, dat is jullie verder wel gegund.
pi_57391755
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 08:23 schreef dagizmo het volgende:

Alleen gvd echt k*t van die klote kinders van de z-side oid....bij de 0-1 zei ik al tegen mijn vriendin, die in Groningen woont, dit wordt nog leuk zometeen terug op de fiets de stad in.
We waren nog geen 50 meter buiten het hek en daar stonden de kindertjes van dat k*tgrun al klaar met de bakstenen.
En ja hoor.....ZELFS vrouwen en ondergetekende werden bedreigd met motorsloten waar je wel 10 motoren mee vast kon zetten, complete klinkers en honkbalknuppels.

Ik ben nog steeds woest....zelfs fucking vrouwen kregen stenen in het gezicht geworpen. Wat een stoere llijers daar bij die trieste aanhang van FCG. Dit gebeurt andersom ook niet.
Ik vind het een vieze gore laffe streek...allemaal onschuldige mensen met de bek vol bloed,etc.

Voor deze stoeren mannetjes: had het 1 op 1 geprobeert tegen mij, zonder stenen en knuppels,etc. Mislukte tyfus groninger!!
Jeemig, wat een sneue bedoening. Dat is toch meestal niet zo in Grunn?
pi_57391767
Verder wil ik de groeten doen aan Clauwhee, venomsnake en Cruoninga en al mijn Groningse vriendinnen van wie ik weer zielsveel houd

Spannende en enerverende wedstrijd met veel fouten en matig voetbal aan beide kanten. Voor mij voelt de overwinning wel als rechtvaardig maar daar zullen jullie wel anders over denken. In ieder geval een superbelangrijke winst voor ons en de beste van het noorden staat weer op de plek waar ie hoort
pi_57391806
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 10:25 schreef SCH het volgende:
en de beste van het noorden staat weer op de plek waar ie hoort
Koop snel een rode blauwe stropdas met een 1 erop zou ik zeggen.
pi_57391956
Marcus Berg (rug), Paul Matthijs (voet), Ondrej Svejdik (heup), Evgeniy Levchenko (kuit), Koen van de Laak (hoofd), Martijn Meerdink (enkel), Martijn van der Laan (knie), Stef Nijland (enkel), Sepp de Roover (voet?)

Dat is toch niet normaal meer.. .

Als Berg, Meerdink, VD Laak, Nijland en De Roover (die gister uitviel) er HEEL snel weer bij zijn dan wordt het nog wat. Zo niet dan kunnen we plek 5 wel op de buik schrijven denk ik.

Vooral Berg, en een ervaren middenvelder als VD Laak/Meerdink of Levchenko worden enorm gemist.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 10:53:21 #263
176916 Karrs
2007-2017
pi_57392087
quote:

-De ontlading na de 0-1 was fantastisch, maar daarna ook nog billenknijpen. Verdiend gewonnen door Heerenveen, maar de 1-1 had ook net zo goed kunnen vallen.

Dit meen je toch niet...?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  zaterdag 15 maart 2008 @ 10:54:32 #264
176916 Karrs
2007-2017
pi_57392099
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 10:41 schreef venomsnake het volgende:
Marcus Berg (rug), Paul Matthijs (voet), Ondrej Svejdik (heup), Evgeniy Levchenko (kuit), Koen van de Laak (hoofd), Martijn Meerdink (enkel), Martijn van der Laan (knie), Stef Nijland (enkel), Sepp de Roover (voet?)

Dat is toch niet normaal meer.. .

Als Berg, Meerdink, VD Laak, Nijland en De Roover (die gister uitviel) er HEEL snel weer bij zijn dan wordt het nog wat. Zo niet dan kunnen we plek 5 wel op de buik schrijven denk ik.

Vooral Berg, en een ervaren middenvelder als VD Laak/Meerdink of Levchenko worden enorm gemist.
Jeuzes. Aan het begin van 't seizoen was 't ook al zo erg.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  zaterdag 15 maart 2008 @ 11:32:37 #265
82589 S-Two
barba macacu
pi_57392579
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 10:53 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet...?
Inderdaad , jammer en triest dat zulke dingen gebeuren.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_57392669

Blijft een geweldig mooi doek.

Berg zat trouwens gister gewoon op de tribune, ik dacht dat hij naar Zweden was vertokken om de bondsarts daar te bezoeken..
  zaterdag 15 maart 2008 @ 11:41:57 #267
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_57392721
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:38 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Blijft een geweldig mooi doek.
Mooi doek idd.. Heeft alleen niet bepaald geholpen, maar je hoort mij verder niet klagen..
quote:
Berg zat trouwens gister gewoon op de tribune, ik dacht dat hij naar Zweden was vertokken om de bondsarts daar te bezoeken..
Maandag toch pas?

Vervelende blessure in ieder geval die Groningen zichtbaar punten kost/gaat kosten.. Benieuwd hoe en met wie jullie het volgende week tegen PSV moeten gaan klaren..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_57392779
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:41 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Vervelende blessure in ieder geval die Groningen zichtbaar punten kost/gaat kosten.. Benieuwd hoe en met wie jullie het volgende week tegen PSV moeten gaan klaren..
Zal nog wel zonder Berg zijn.. Hopelijk is Stef Nijland er dan wel weer bij.
Verdedigend is het eigenlijk best in orde. Sankoh maakt geen Sankohtjes meer en Cahais is gewoon goed. Middenveld missen we gewoon ervaring met alle geblesseerden. (en natuurlijk Lindgren die weg is)
Kortom, gaat lastig worden in Eindhoven..

Belangrijker zijn de wedstrijden daarna, ik hoop dat de meeste spelers dan weer fit zijn, dan kan het nog wat worden.

Ajax thuis en NAC thuis moet gewonnen worden, hoe moeilijk het ook zal zijn...
pi_57392893
Verbeek zei gister voor de wedstrijd het volgende: ''als we nog 3 wedstrijden winnen dan eindig je bij de eerste 5', dat is de doelstelling'

3 wedstrijden winnen dan komt Grunn op 59 punten. Moet mogelijk zijn, maar dan moeten de geblesseerden snel terug komen, en dan met name Berg. Ik heb nog hoop.
Punten pakken bij PSV zal lastig worden, maar je weet het nooit.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:01:11 #270
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57392980
Achja FC Groningen doet het natuurlijk gewoon nog geweldig. Als ze rond deze plaats eindigen en boven NAC (want die hoort eigenlijk tegen degradatie te vechten), heb je een topseizoen.
pi_57393009
Het is gewoon doodzonde al die blessures.
En dan heb ik het nog niet eens over de vertrokken spelers.
pi_57393191
pi_57393664
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:01 schreef Grulez het volgende:
Achja FC Groningen doet het natuurlijk gewoon nog geweldig. Als ze rond deze plaats eindigen en boven NAC (want die hoort eigenlijk tegen degradatie te vechten), heb je een topseizoen.
Groningen wordt 6e

Na PSV, Ajax, Heerenveen, Feyenoord en AZ want volgens van Gaal zullen die nog steeds de top 5 wel halen
pi_57393703
Ik zie Feyenoord ook nog wel een hoop punten verspelen nu ze Makaay missen om eerlijk te zijn.
Al zullen ze vanavond nog wel van VVV winnen dat zonder Amrabat speelt.
pi_57393731
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:52 schreef venomsnake het volgende:
Ik zie Feyenoord ook nog wel een hoop punten verspelen nu ze Makaay missen om eerlijk te zijn.
Al zullen ze vanavond nog wel van VVV winnen dat zonder Amrabat speelt.
Ik zie Ajax ook nog wel veel punten verspelen, tegen ons en PSV o.a.

Zou leuk zijn als we tegen elkaar om de CL plaats gaan spelen
pi_57393802
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Zou leuk zijn als we tegen elkaar om de CL plaats gaan spelen
.

Strijd om plek 5 gaat in ieder geval nog spannend worden, Twente komt ook weer in de buurt en zoals je al zegt heeft Ajax ook nog een zwaar programma, Feyenoord zonder Makaay, Groningen die nog tegen NAC en Ajax moet.

We hebben niets meer te verliezen in ieder geval. Zoals Jans zegt, bij de eerste 9 eindig je echt wel dus nu alles eraan doen om bij de eerste 5 te eindigen.
Ik bedoel, of je nu 6e of 8e wordt, dat maakt ook geen biet uit met dat playoff systeem.

Gaat nog zwaar worden..
pi_57393818
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Groningen wordt 6e

Na PSV, Ajax, Heerenveen, Feyenoord en AZ want volgens van Gaal zullen die nog steeds de top 5 wel halen
AZ kan technisch gezien niet eens meer vijfde worden
Kan nog maximaal op 49 punten komen.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_57393984
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:00 schreef Strooper het volgende:

[..]

Ongelooflijk eigenlijk.. Hoeveel geld hebben ze van de zomer in hun selectie gestoken? 35 miljoen ofzo..
Ik zie ze morgen ook zo weer op de plaat gaan tegen Utrecht.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 13:53:42 #279
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_57394510
Klote weer gisteren. Maar zoals al gezegd is, bij Willem II win je gelukkig en nu ga je de boot in.
Ik heb in elk geval strijd gezien en dat vind ik het belangrijkste.
Komende weken worden heel zwaar zo met al die blessures.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  zaterdag 15 maart 2008 @ 15:56:11 #280
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_57396111
De eerste helft was heerenveen duidelijk de betere ploeg. 2e helft kwamen we gewoon goed voor de dag doordat men er meer bovenop zat. Persoonlijk had ik een gelijkspel verdiender gevonden, maar het is niet anders. Jammer, jammer.

Die ziekenboeg moet inderdaad een leeg gaan lopen, want het is te zien dat we die mensen hard missen. Cahais was goed aan het voetballen, zeker definitief vast gaan leggen!
  zaterdag 15 maart 2008 @ 16:25:23 #281
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57396557
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:56 schreef Noca het volgende:
De eerste helft was heerenveen duidelijk de betere ploeg. 2e helft kwamen we gewoon goed voor de dag doordat men er meer bovenop zat. Persoonlijk had ik een gelijkspel verdiender gevonden, maar het is niet anders. Jammer, jammer.

Die ziekenboeg moet inderdaad een leeg gaan lopen, want het is te zien dat we die mensen hard missen. Cahais was goed aan het voetballen, zeker definitief vast gaan leggen!
Nog gefeliciteerd
pi_57396721
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:00 schreef Strooper het volgende:

[..]

Scorebordjournalistiek
pi_57396757
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:56 schreef Noca het volgende:

Doe eens mij op Hyves dag zeggen

Ik begrijp de kritiek op Fledderus trouwens nu wat beter.
Oh ja, en nog wat. Vroeger hadden jullie toch vaak zoveel kritiek op Roorda? Maar is die Brian van Loo nou zoveel beter, ik vond hem gisteren erg matig in ieder geval. Kan je beter zo'n bejaarde onder de lat hebben als bij ons
  zaterdag 15 maart 2008 @ 17:16:23 #284
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_57397462
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Vroeger hadden jullie toch vaak zoveel kritiek op Roorda? Maar is die Brian van Loo nou zoveel beter, ik vond hem gisteren erg matig in ieder geval. Kan je beter zo'n bejaarde onder de lat hebben als bij ons
Men is in het algemeen ook niet al te tevreden over van Loo hoor. Tegen WII en gister was het goed voor zijn doen. Hoge ballen zijn altijd een drama, elke corner hou ik mn adem weer in.. als lijnkeeper kun je hem dan wel weer hebben. Hoop dat Luciano binnenkort eens een kans gaat krijgen iig.

En idd, Fledderus kan het niet aan. Harde werken dat wel, maar voetballend te weinig.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 17:32:47 #285
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_57397770
Luciano zal volgend seizoen wel eerste keeper worden. Dat lijkt me de enige logische verklaring voor de één-jarige contractverlenging van Van Loo. Een redelijke back-up, mocht het onverhoopt niets worden met Luciano.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 17:33:34 #286
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57397786
quote:

Niet om het een en ander goed te praten hoor, maar ik hoorde ook verhalen van Friezen die na een middelvinger de auto uitstapten en met 4 man besloten die Groninger maar even in elkaar te rammen. Het gebeurde gisteren blijkbaar van 2 kanten.
Wat ik wel vreemd vind, is waar die zogenaamde Z-siders dan vandaan kwamen, want in hun eigen home was het toch ook aardig druk. Allemaal gasten die toch al een verbod hadden zeker?
Bovendien hoor ik hier voor het eerst van.

mja, niet om het goed te praten, blijft fout.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 18:29:49 #287
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_57398616
Ach dat soort incidentjes zijn er altijd wel als de spanningen zo hoog oplopen.
Ik kijk er niet van op.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_57398664
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 17:33 schreef Prosac het volgende:

[..]

Niet om het een en ander goed te praten hoor, maar ik hoorde ook verhalen van Friezen die na een middelvinger de auto uitstapten en met 4 man besloten die Groninger maar even in elkaar te rammen. Het gebeurde gisteren blijkbaar van 2 kanten.
Wat ik wel vreemd vind, is waar die zogenaamde Z-siders dan vandaan kwamen, want in hun eigen home was het toch ook aardig druk. Allemaal gasten die toch al een verbod hadden zeker?
Bovendien hoor ik hier voor het eerst van.

mja, niet om het goed te praten, blijft fout.
Inderdaad, beetje jammer allemaal...
Ik liep gister door de stad en een paar stoere knapen riepen ook dat ze die kkfriezen wel neer zouden steken
Liep met een vriendin (ook Fries), we zijn maar schijnheilig doorgelopen

Ach, als je het wat ludiek en plagerig doet hou je het leuk, daar is voetbal toch voor?
  zaterdag 15 maart 2008 @ 18:53:10 #289
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_57399026
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 23:32 schreef venomsnake het volgende:
Groningen moet maar snel die centen overmaken op de rekening van Boca!
Hoe eerder je dat doet, hoe goedkoper hij (Cahais) is.
Speelde erg goed, straal rust uit en geeft nu al aanwijzingen aan de rest.
Ook heeft ie aan aardige pass in de benen.
Is het niet zo dat op het moment dat Groningen de transfer afrondt, Cahais voor 4 jaar vastligt? Kan je beter zo lang mogelijk wachten. Hoe later je hem vastlegt, hoe langer hij te bewonderen is in Groningen.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  zaterdag 15 maart 2008 @ 19:15:08 #290
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_57399442
Volgens mij is het sowieso tot 2012.
quote:
"Mocht de club besluiten Cahais definitief over te nemen, dan moet een transferbedrag tussen de 1,5 en 2,5 miljoen euro op tafel worden gelegd. "Ik heb de afgelopen dagen astronomische bedragen gelezen van 7 en 8 miljoen euro. Dat is voor en club als FC Groningen niet haalbaar. De onderhandeling met Boca Juniors zijn zeer prettig verlopen", aldus Nijland. "Het precieze bedrag hangt mede af van het moment waarop wij besluiten hem te kopen. Hoe eerder wij de optie lichten, hoe lager de afkoopsom."
  zaterdag 15 maart 2008 @ 19:18:14 #291
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_57399503
Okee. Dan is het zaak hem zo snel mogelijk vast te leggen als hij het geld waard blijkt te zijn.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_57404421

Hebben alle boefjes van de Z-side hem al?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_57404547
Sneu shirt
  zondag 16 maart 2008 @ 01:09:57 #294
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57406413
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 18:33 schreef Tommeke het volgende:

Ach, als je het wat ludiek en plagerig doet hou je het leuk, daar is voetbal toch voor?
Moet gewoon kunnen, maar op een zeker friesch forum spreken ze schande van de Groninger fans, maar wordt het in elkaar rammen van Groningers goed gepraat omdat die "op een busje spuugde, danwel middelvinger opstak en dus provoceerde"

Blijft van 2 kanten gewoon fout.
  zondag 16 maart 2008 @ 01:10:33 #295
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57406423
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:15 schreef denthemen het volgende:
[ afbeelding ]

Hebben alle boefjes van de Z-side hem al?
alle shirts waren gisteren al verkocht. Zat een groepje 50 plussers met dat shirt aan achter mij.
pi_57407797
Overal waar leeghoofden rondlopen krijg je ge-emmer. Niks nieuws.
Ik ben hier niet om vrienden te maken
  zondag 16 maart 2008 @ 10:48:08 #297
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57409394
Hans Nijland is vanavond te gast bij Voetbal Insite .
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:37 schreef SCH het volgende:

[..]
Vroeger hadden jullie toch vaak zoveel kritiek op Roorda? Maar is die Brian van Loo nou zoveel beter,
Hij is in mijn ogen iets beter dan Roorda, maar scheelt niet veel. Ook bij V Loo is het billenknijpen geblazen. Wat mij betreft krijgt Luciano de kans, maar dat zal dit seizoen wel niet meer gebeuren. De FC heeft ook nog het contract van V Loo met een jaar verlengd, had liever gezien dat ze een andere keeper hadden gehaald in de zomer, maar goed.
  zondag 16 maart 2008 @ 18:13:02 #298
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57416844
quote:
President Bush vertraagt FC Groningen C1

De C1 van FC Groningen is na een reis van zo’n dertig uur gearriveerd in Dallas, waar het de komende week zal deelnemen aan de Dallas Cup. Vandaag (zondag – red.) speelt de ploeg van coach Grafton Holband de eerste van drie poulewedstrijden.

Vrijdagochtend om half vier was er voor de C1 een voortreffelijke ontvangst in Euroborg. Onder goede begeleiding van Jan Vijfschaft en Herman Hazeveld werd de trip naar Schiphol ingezet. Om negen uur Nederlandse tijd vertrok de delegatie naar Amerika om daar de Dallas Cup te spelen.

Om twaalf uur Amerikaanse tijd landde het toestel op luchthaven John F. Kennedy in New York. Hier moest het gezelschap een aantal uren wachten, was de eerste veronderstelling. Na het begroeten van Kees Jansma en Wim Kieft heeft de ploeg uiteindelijk elf uren moeten wachten op de vlucht met bestemming Dallas.

De reden van het lange wachten was het feit dat de President van Amerika een vlucht had gepland, waardoor vele andere vluchten vertraging opliepen. Waaronder dus die van de FC-selectie.

In tegenstelling tot de vlucht naar Amerika, verliep de vlucht naar Dallas uitermate rustig. Om half drie ‘s nachts plaatselijke tijd arriveerde de ploeg van uiteindelijk in Dallas. De groep gastouders zorgden voor een groots ontvangst met onder andere een presentje voor alle spelers.

Zaterdagochtend was het tijd voor de inschrijving. De gegevens van alle spelers moesten worden gecontroleerd en deelnemers moesten op de foto. Een simpele handeling, die echter ook weer de nodige tijd in beslag zou nemen.

Op de zaterdagmiddag werd de eerste training afgewerkt op het Ross Stewart-complex van Hasan A., een speler die deelnam aan het WK van 1978 in Argentinië. Er werd getraind onder prachtige omstandigheden. Een stralend zonnetje, een blauwe lucht en een temperatuur van 25 graden.

Na afloop van de training werden de spelers opgehaald door hun gastgezinnen en vertrok het begeleidingsteam na het genieten van een heerlijk diner naar het Pizza Hut-stadion. Hier werd de wedstrijd FC Dallas - LA Galaxy afgewerkt. In dit duel werd niet gescoord.

Zondagmiddag speelt de C1, in Amerika ook wel under-15 genoemd, de eerste van drie poulewedstrijden. Tegenstander is Barcelona SC East USA. Meer informatie over de 29ste Dr. Pepper Dallas Cup is te vinden op www.dallascup.com.

Bron: FC Groningen
Bush !
  zondag 16 maart 2008 @ 20:08:08 #299
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_57418938
Ik wist niet eens dat Holband de C1 trainde...

zondag 16 maart 2008 @ 22:28:46 #300
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_57421719
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:22 schreef sjimz het volgende:
Sneu shirt
Dat shirt is ook maar één verschijningsvorm van voetbalsupportersrivaliteit op zich. Als je dat shirt sneu vindt, vind je het overal sneu. Dus ook in Amsterdam met alle 'anti-kakkerlakken'-uitingen enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')