abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:12:36 #101
92409 Twinky
Little star.
pi_57487515
Niesziekte is helemaal niet erg! Mozes heeft het nu al twee keer gehad en een bevriende dierenarts zei dat het niks voorstelde. Zolang er geen (gekleurd) snot uit neus en ogen komt is er niks aan de hand. Doorzichtig snot mag wel.
  vrijdag 25 april 2008 @ 14:07:35 #102
92409 Twinky
Little star.
pi_58302463
hey, kijk nou eens wat een leuk topic! Volgens mij zijn we allemaal verhuisd naar het fototopic
pi_58430187
Vraagje, mijn kat vind het leuk om zijn harde brokjes bij zijn zachte vlees te gooien en het dan op te eten. Is dit normaal of vind hij een van de twee niet lekker?
pi_58430265
Je kat al weer gevonden thehamsterslayer ?
Voor degene die posten dat hij zijn kat weer terug moet brengen e.d. ik denk dat je tussen de regels door moet kijken en hamsterslayer best gek op zijn kat is

P.s. voor degene wiens kat op de deurmat plast laat hem eens onderzoeken op nierfalen, mijn kat deed precies hetzelfde altijd op de deurmat terwijl de bak een meter verderop stond. Ik heb wel aan geven bij de dierenarts dat ik wou dat zijn nieren ook gecheckt werden want standaard wordt alleen de blaas gecheckt.
pi_58493725
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 08:20 schreef Sorella het volgende:
Je kat al weer gevonden thehamsterslayer ?
Voor degene die posten dat hij zijn kat weer terug moet brengen e.d. ik denk dat je tussen de regels door moet kijken en hamsterslayer best gek op zijn kat is

P.s. voor degene wiens kat op de deurmat plast laat hem eens onderzoeken op nierfalen, mijn kat deed precies hetzelfde altijd op de deurmat terwijl de bak een meter verderop stond. Ik heb wel aan geven bij de dierenarts dat ik wou dat zijn nieren ook gecheckt werden want standaard wordt alleen de blaas gecheckt.
Ja al lang weer gevonden! Beest laat zich nu gewoon uit zich zelf zien maar is nog steeds verlegen. Maar ik weet nog steeds niet wat ik van die kat moet denken....hij is heel eigenaardig en eigenwijs. Ik weet nog niet wat ik met hem ga doen. heb gelezen dat 1 paracetamol genoeg is...
  maandag 5 mei 2008 @ 18:04:10 #106
92409 Twinky
Little star.
pi_58494825
de cat-it is hier een megasucces
pi_58498298
Die van ons heeft haar eigen 3 maanden niet laten zien, na twee jaarwas ze eindelijk zo op haar gemak dat ze niet meer op het puntje van haar staart sabbelde. Gewoon lokken met snoepjes paar keer per dag en voor de rest met rust laten dan komt het wel goed.

Kattenpension de spartelhoeve daar ging mijn poes altijd naar toe maar ja dat is in julianadorp (Den Helder)
  zondag 18 mei 2008 @ 16:43:08 #108
92409 Twinky
Little star.
pi_58745093
shit shit shit...
Mozes had een wondje op zijn kop van het vechten met DJ. Toen heeft hij het opengekrabt en werd het een flinke wond. Daarom had ik woensdag een kap gehaald en op gedaan waar hij compleet depressief van werd. Hij at bijna niet meer en lag maar de hele tijd in bed. Nu zag het plekje er vanmorgen zo goed uit (wond+korstje weg, alleen nog kaal plekje over) dat ik de kap erafgehaald heb. En nu zit er weer bloed en lijkt het hele gebied wel dik geworden!
pi_58778453
Ik heb een vraagje over de krabpaal.

We hebben al sinds de komst van onze kitten Pixel een krabpaal (2-3 verdiepingen hoog) voor haar klaarstaan, maar ze gebruikt hem niet echt. Althans; ze slaapt er soms op en ze klautert er wat overheen, maar ze krabt niet. Ze krabt liever aan mijn bank die er 10 cm naast staat. Ik pak haar dan vaak op en zet haar met de pootjes op de krabpaal (en soms maak ik er ook krab-bewegingen mee), maar ze lijkt het maar strontvervelend te vinden.

Is er een manier waarop ik haar kan leren de krabpaal te gebruiken ipv de bank?

Op dit moment hebben we een harde, stoffen bank (die waar ze aan krabt) en een leren bank waar ze dus nóóit aan krabt. Is er misschien een kans dat ze leer niet leuk vindt om te bekrabben?

Op zich mag ze nu wel aan mijn bank krabben, want beide banken worden binnenkort vervangen door twee nieuwere leren banken. Maar ik leer het haar nu toch graag direct weer af
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:42:06 #110
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_58780238
quote:
Op zondag 18 mei 2008 16:43 schreef Twinky het volgende:
shit shit shit...
Mozes had een wondje op zijn kop van het vechten met DJ. Toen heeft hij het opengekrabt en werd het een flinke wond. Daarom had ik woensdag een kap gehaald en op gedaan waar hij compleet depressief van werd. Hij at bijna niet meer en lag maar de hele tijd in bed. Nu zag het plekje er vanmorgen zo goed uit (wond+korstje weg, alleen nog kaal plekje over) dat ik de kap erafgehaald heb. En nu zit er weer bloed en lijkt het hele gebied wel dik geworden!
Ik heb ook (meerdere keren ) de fout gemaakt om de kap te snel af te doen.. Ze blijven het openkrabben dus dan gaat het steeds langer duren. Je moet de kap echt ophouden tot de wond helemaal genezen is!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:47:39 #111
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_58780346
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 12:07 schreef Ephemera het volgende:
Ik heb een vraagje over de krabpaal.

We hebben al sinds de komst van onze kitten Pixel een krabpaal (2-3 verdiepingen hoog) voor haar klaarstaan, maar ze gebruikt hem niet echt. Althans; ze slaapt er soms op en ze klautert er wat overheen, maar ze krabt niet. Ze krabt liever aan mijn bank die er 10 cm naast staat. Ik pak haar dan vaak op en zet haar met de pootjes op de krabpaal (en soms maak ik er ook krab-bewegingen mee), maar ze lijkt het maar strontvervelend te vinden.

Is er een manier waarop ik haar kan leren de krabpaal te gebruiken ipv de bank?

Op dit moment hebben we een harde, stoffen bank (die waar ze aan krabt) en een leren bank waar ze dus nóóit aan krabt. Is er misschien een kans dat ze leer niet leuk vindt om te bekrabben?

Op zich mag ze nu wel aan mijn bank krabben, want beide banken worden binnenkort vervangen door twee nieuwere leren banken. Maar ik leer het haar nu toch graag direct weer af
Ik heb zo'n kartonnen krabplank die je gewoon op de grond of tegen de muur kan doen. Misschien gebruikt ze die wel. En vaak zit er ook nog een zakje catnip bij zo'n plank dat het aantrekkelijk maakt voor katten.

Zo'n soort dus:
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_58780885
ok, bedankt

Maar ik vind het toch wel errug zonde van het geld voor die krabpaal. Die catnip is vast ook los wel te verkrijgen, toch? Misschien kunnen we haar zo naar de paal lokken

Ik heb in elk geval zelf wél mooi gepunte nagels, want ik krab elke keer nu lustig mee
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:27:08 #113
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_58781043
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:18 schreef Ephemera het volgende:
ok, bedankt

Maar ik vind het toch wel errug zonde van het geld voor die krabpaal. Die catnip is vast ook los wel te verkrijgen, toch? Misschien kunnen we haar zo naar de paal lokken

Ik heb in elk geval zelf wél mooi gepunte nagels, want ik krab elke keer nu lustig mee

Ja, catnip is ook los te verkrijgen, je kan het dus ook gewoon op je krabpaal smeren
Ziggy played guitar
pi_58781139
Nice! Ga ik daar naar op zoek en een paar nieuwe krabpogingen met Pixel wagen

Bedankt in elk geval!
pi_58783027
Resultaat met zelf catnip smeren aan de krabpaal was hier dat de kat niet meer bij mijn handen weg te slaan was, maar de paal nog steeds negeerde

Jaina gaat volgende week trouwens onder het mes. 3 keer in 4 maanden krols is een grens, nu moet de boel er maar eens uitgehaald worden
Ik vind het wel een beetje zielig hoor! Maar dat krols zijn is óók zielig om te zien.
pi_58823017
Mn schat van een Kim miauwt altijd zo lief

Maar vorige week zei ze in plaats van haar hoge: pieieiehieieiep; "mreeew"

Net alsof ze heel schor is... Het duurde maar 2 dagen, enigzins wel grappig
We hebben er hartelijk om moeten lachen maar vraag me gewoon af:
Zijn katten wel vaker schor ofzoiets? Ze is kerngezond verder. Ook is ze pas 2 geworden dus is dit gewoon uit spelerigheid of iets dergelijks? Ook zitten we haar vaak na te miauwen en uit te lachen, neemt ze er aanstoot aan? Haar lieve pieieieiehieieiep is btw allang weer terug. De mreeew beviel haar niet? Of was het gewoon een verkoudheid oid?
pi_58823264
Jaina is ook wel eens schor. Dan is ze de dag ervoor heel enthousiast aan het mauwen geweest oid. Meestal is er wel een oorzaak en anders is het inderdaad een verkoudheidje hier.

Nuja, ze lijkt er nooit onder te lijden

Als wij Jaina uitlachen gaat ze zich in een hoekje zitten wassen. Ze heeft dan dondersgoed door dat het om haar gaat en vindt het niet bepaald leuk.
Ze gaat zich net zo zitten wassen als ze ergens mee blundert Bijvoorbeeld uitglijden op het laminaat of misspringen en half aan de bank blijven hangen.
pi_58829555
leuk!!! Vooral dat uitglijden herken ik. Je kunt in ons huis rondjes lopen als alle deuren openstaan en Kimmy rent graag een paar rondjes en als ze dan uitglijd over het zeil in de keuken liggen wij ook dubbel.

Het uitlachen lijkt alleen Kyra te deren. Ze kan zo beledigd kijken Kimmy vind het eigenlijk wel best, ze staat graag in de spotlights. Houdt erg veel van aandacht. Maar goed, sinds er wilde duiven kamperen op ons balkonnetje en er een klein muisje s'avonds over het balkon loopt, zijn ze idd flink aan het miauwen. Dus dat zal het wel zijn. Tnx!
  donderdag 22 mei 2008 @ 17:53:52 #119
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_58829683
Beledigde katten

Ziggy is constant schor, ze heeft gewoon een lekkere doorrookte whiskeystem Charmant mauwen zit er niet in en ja ik lach haar daar vaak om uit
Maar het lijkt me idd dat het door flink mauwen de dag ervoor komt
Ziggy played guitar
pi_58836000
Wij hebben de krabpal uiteindelijk weggedaan, de kat deed er niets mee; verkocht op de rommelmarkt. Helaas ook hier herinneringen an de kat op de leren bank. |Sinds we een huis met een tuin hebben, laat hij de meubels met rust.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:06:56 #121
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_58935513
Mijn vriendin heeft een kat en sinds 3,5 maand woon ik met haar samen.
Echter de afgelopen anderhalve maand miauwt / huilt de kat, op zich niet zo'n ramp ware het niet dat het 's nachts is en het uit je slaap houd.

Meestal stopt ie er na twee minuten mee om dan een uurtje rust te nemen en het dan weer te proberen.
Het lijkt erop dat hij het doet vanwege aandacht want iedere keer probeert ie te kijken of wij naar hem lopen te kijken. En als we niet reageren (we doen alsof we hem niet horen) komt ie vrolijk de slaapkamer binnen gewandeld (miauwend).

Ik snap best dat het best een impact op m heeft gehad dat ik er nu ook woon maar hij deed het niet vanaf het begin dat ik er ben. Hij was wel gewent om altijd bij mijn vriendin in bed te slapen dus wellicht dat dat het is. Ware het niet dat als ik er een nacht niet ben dat hij het nog steeds doet. Overigens als mijn vriendin er een nacht niet is dan doet hij het niet. (maar dat was maar 1 weekend zo). (hierbij bedoel ik het miauwen). Overigens mag hij van ons gewoon in bed slapen wat ie soms ook wel doet (een uurtje of 2)

Nu dacht ik dat het inderdaad door mijn permanente aanwezigheid komt maar blijkbaar (zei mijn vriendin vandaag pas) deed meneertje het ook toen hij klein was.

Hij is overdag erg spraakzaam, miauwt er flink op los alsof je er gesprekken mee kan voeren (en hij is lekker interactief, als je zn naam roept en iets zegt reageert hij ook) maar de manier waarop hij snachts miauwt en huilt is niet normaal.

Overigens doet hij het soms ook overdag (en hij miauwt/huilt) voornamelijk bij de buitendeur (voorzover je die kan hebben in een appartement maar oke)

Iemand enig idee wat je er tegen kan doen? We hebben al verschillende dingen geprobeerd maar niks schijnt te werken. Enkel de kat nat maken werkt, maar dat komt omdat hij eigenlijk meer bezig is om zichzelf droog te likken.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_58935662
Kun je de slaapkamerdeur niet dicht doen? Of de kat ergens in een kamer opsluiten? Zolang hij namelijk doorheeft dat jullie er zijn, zal hij misschien willen spelen/geaaid willen worden of whatever. Als hij jullie dus niet kan zien, probeert hij het misschien ook niet en gaat hij zichzelf wel entertainen.

Onze poes is de hele nacht stil, ze blijft ook 'opgesloten' in de woonkamer, terwijl wij naar boven naar de slaapkamer gaan. Uiteraard staan de kattenbak, haar eten en drinken en genoeg speeltjes in die kamer.
Maar zodra ik één teen uit het bed steek en op de grond zet, begint ze direct te miauwen. Ze heeft dan dus door dat er mensen wakker zijn en bespeelbaar zijn.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:27:26 #123
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_58935945
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 10:14 schreef Ephemera het volgende:
Kun je de slaapkamerdeur niet dicht doen? Of de kat ergens in een kamer opsluiten? Zolang hij namelijk doorheeft dat jullie er zijn, zal hij misschien willen spelen/geaaid willen worden of whatever. Als hij jullie dus niet kan zien, probeert hij het misschien ook niet en gaat hij zichzelf wel entertainen.

Onze poes is de hele nacht stil, ze blijft ook 'opgesloten' in de woonkamer, terwijl wij naar boven naar de slaapkamer gaan. Uiteraard staan de kattenbak, haar eten en drinken en genoeg speeltjes in die kamer.
Maar zodra ik één teen uit het bed steek en op de grond zet, begint ze direct te miauwen. Ze heeft dan dus door dat er mensen wakker zijn en bespeelbaar zijn.
Dat proberen we nu de laatste week, maar dat lukte dus vannacht niet.
Ik snurk dus hij zal wellicht horen dat ik/wij aan de andere kant van de deur liggen.
We gaan het eens proberen vol te houden eens zien of het werkt (na 1 week kan je dat niet zeggen vind ik). Thnx voor de tip

Speeltjes heeft ie zat, voornamelijk stuiterballen hahaha maar drinken wil hij alleen vers uit de kraan.
Zijn waterbakje (of soms melk erin) laat hij links liggen alleen vers water drinkt hij. Best irritant want als ik dan naar de wc ga dan staat meneer al onder de douche (wc was een tijdje kapot dus moeten via een emmer doorspoelen waardoor hij heeft geleerd dat daar ook vers water vandaan komt).

Ter illustratie onze "tijger" (genaamd Orbit):

[ Bericht 3% gewijzigd door nils7 op 27-05-2008 10:37:11 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_58937087
Nils7, ik weet niet zo goed wat je aan het probleem moet doen. Maar wel: wat een mooierd!
I will take the sun in my mouth
pi_58944775
Nils7 misschien is hij eenzaam. Fire jankt ook heel erg als hij denkt dat hij alleen is. Dit deed hij toen hij bij ons kwam (2dagen) daarna nam Zorro hem op sleeptouw en was het over. Na de verhuizing heeft hij het even gedaan (als hij Zorro niet zag).
pi_58952474
Onze kat is al jaren gergeld een maandje enigszins kalend op bepaalde plekken. Hieronder een ongeveer gelijkend voorbeeld (ergens op internet gevonden)

Het ging altijd vanzelf over, maar nu loopt ie er al een dik half jaar mee. Het komt door teveel likken op die kale plekken. Volgens de dierenarts zijn het vlooien of stress, maar beiden lijken me onwaarschijnlijk. Vlooien merken wij niets van, en het wordt ook niet minder wanneer de kat anti-vlooien shit krijgt. Stress is al helemaal onwaarschijnlijk. De kat gedraagt zich relaxt, heeft 1400 m2 buitenruimte voor zichzelf (en jaagt andere katten weg ) en verder is de omgeving en zijn de mensen rustig.

Iemand een idee wat het kan zijn?
pi_58955734
Vlooien hoef je zelf niet te merken hè? Haal er eens een vlooienkam door, dan weet je snel genoeg of hij vlooien heeft.

Jaina wordt vandaag gesteriliseerd, maar ik ben bang dat ze het door heeft Ze is al de hele nacht vervelend geweest en nu ik eenmaal wakker ben is het echt een drama. OP het balkon, naar binnen, op het balkon, naar binnen enzovoort.
En planten eten en kotsen En dat doet ze echt alleen als ze verschrikkelijk baalt of ziek is. Aangezien ze niet ziek overkomt, heb ik het idee dat ze ergens de bui ziet hangen Idioot beest.
  woensdag 28 mei 2008 @ 09:44:30 #128
92409 Twinky
Little star.
pi_58957344
ja, dat had Mozes ook. De enige oplossing voor hem was een kap, drie weken. Alle zalfjes hielpen niet. Het is wel superzielig maar voor zijn eigen bestwil!
pi_58957708
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 06:35 schreef freecell het volgende:
En planten eten en kotsen En dat doet ze echt alleen als ze verschrikkelijk baalt of ziek is.
Dat doen poezies als er een haarballetje dwars zit.
pi_58960853
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 10:02 schreef Twiggy het volgende:

[..]

Dat doen poezies als er een haarballetje dwars zit.
Mja, maar dan komt er ook een haarbal uit
Dat heeft ze nog maar één keer gehad.
  zondag 1 juni 2008 @ 10:56:19 #131
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_59044484
Mensen, even een vraagje.. Ik heb best een redelijk leuke foto van mn poezebeest kunnen schieten, enige probleem is alleen dat er een lelijke flat op de achtergrond staat waar ik me enorm aan stoor.. Iemand enig idee in welk topic iemand zich bereid zal voelen om dit weg te werken?
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_59044581
FOT misschien wel..
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  woensdag 4 juni 2008 @ 18:56:16 #133
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_59123804
Heb het probleem gevonden (een weekje nu ofzo).

Er blijkt in ons appartement een exhuispoes rond te dwalen (er zitten een paar zwerf katten in onze stad (in Turkije niet in NL dus ). We hebben het gehoord van de manager nadat we de poes eerst tegen kwamen. Net op het moment dat we onze tijger gingen uitlaten (we hebben een tuin tussen de complexen dus hij kan niet weg). We kwamen haar tegen bij ons op de gallerij en we lieten ze aan elkaar wennen (aangezien de poes er niet dreigend uit zag) en onze kat toch in een reismandje zat. We weten dus nu dat hij miauwt door haar waarschijnlijk.

Sindskort komt de poes af en toe langs en we geven haar wat brokjes. Aangezien het een prachtige poes is (zwart met witte pootjes en een wit befje) leiden we haar elke keer met pijn in het hart naar buiten (overdag is de buitendeur van het complex open waardoor ze naar binnen komt).
We hebben dr ook al een paar keer bij ons thuis laten eten en ze geeft kopjes enzo.
Me vriendin heeft mensen gebeld en de buren gevraagd of ze het poesje willen (volgens de manager is ze niet zo oud). De buren hadden interesse maar vanwege een stage twijfelde ze.

Echter vandaag komen we thuis en horen we haar miauwen. Waarop me vriendin vraagt om brokjes te geven en haar naar buiten te leiden maar we kunnen haar niet vinden in het complex. En bij nader onderzoek blijkt ze bij de buren binnen te zitten (het is twee hoog dus springen gaat niet) dus de buren hebben dr alsnog genomen

Ik zal proberen wat foto's te schieten van het beestje!
N/A
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:20:08 #134
105263 Litso
Interlectueel.
pi_59130370
quote:
Op zondag 1 juni 2008 10:56 schreef Ladylicious het volgende:
Mensen, even een vraagje.. Ik heb best een redelijk leuke foto van mn poezebeest kunnen schieten, enige probleem is alleen dat er een lelijke flat op de achtergrond staat waar ik me enorm aan stoor.. Iemand enig idee in welk topic iemand zich bereid zal voelen om dit weg te werken?
Je kan in DIG altijd even kijken in een van de photoshop topics. Ik heb ook wel eea. verstand van Photoshop, maar ik ben er geen held in. Als je de foto mailt wil ik best kijken of ik er wat mee kan
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_59292700
We hebben hier een kat die binnen zit, komt nooit verder buiten dan t balkon. Nu ontwormen we m iedere 3 maanden en in de zomer krijgt ie zo nu en dan ontvlooing. Nu ben ik onlangs met m bij DA geweest omdat ie blijkbaar een inenting nodig had. Een spuitje tegen de kattenziekte en niesziekte. Nu vraag ik me af of dat laatste eigenlijk wel nodig is voor een kat die binnen leeft?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_59296485
Onze kat leeft ook binnen/op het balkon, maar krijgt ook braaf elk jaar een spuitje. Niesziekte is volgens mij ook overdraagbaar via andere katteneigenaren (en daarbij heeft die van ons al een beetje een chronische vorm van niesziekte, dus één soort niesziekte in huis is meer dan genoeg). Van kattenziekte weet ik niet hoe het overdraagt.

Maar ontwormen en ontvlooien doe ik dan weer nooit preventief? Ze is nu absoluut vlo en worm vrij en mócht er iemand een keer vlooien meenemen, dan merk ik dat binnen een dag aan haar. Dan ontvlooi en ontworm ik haar op dat moment. (ook meteen ontwormen, want van die vlooien kunnen ze weer wormen krijgen).
Toen ik haar kreeg had ze vlooien, toen ik ze eenmaal weg had (ze waren vrij hardnekkig) heb ik haar nooit meer hoeven ontvlooien.
Ik haal er wel regelmatig de vlooienkam door. Even de losse haren er uit en meteen even checken
pi_59301295
Dat ontwormen moet toch gewoon iedere 3 maanden? Ze kunnen dit bv toch ook gewoon krijgen via natvoer bv?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_59302459
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:58 schreef mrcool het volgende:
Dat ontwormen moet toch gewoon iedere 3 maanden? Ze kunnen dit bv toch ook gewoon krijgen via natvoer bv?
Ik weet niet wat voor natvoer jij geeft, maar als het goed is krijgen ze daar écht geen wormen van hoor!
pi_59302521
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:43 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor natvoer jij geeft, maar als het goed is krijgen ze daar écht geen wormen van hoor!
Ok, dus eigenlijk is dat preventief ontwormen iedere 3 maanden niet echt nodig? Mocht ik dan iets raars merken aan de ontlasting kan je dan alsnog dit verhelpen door te ontwormen of ben je dan te laat? Zo ja dan blijf ik wel preventief ontwormen. Kat krijgt trouwens 1x per week natvoer en deze vind ie het lekkerst, kip met tijgergarnaal!

pi_59303214
Volgens mij is preventief ontwormen en ontvlooien bij een binnenkat niet nodig, maar nog een (andere) mening in dit topic zou misschien ook wel nuttig zijn

Ik let inderdaad wel op of de onlasting er niet raar uit ziet als ik de bak doe.

Preventief ontvlooien is echt wel behoorlijk zinloos bij een binnenkat, geloof me, vlooien merk je snel genoeg
pi_59415942
Weet iemand of het normaal is dat een moederpoes drie 1/2 week na de bevalling nog urine verliest? En ik heb het over flinke hoeveelheden. Het gebeurt vooral als ze ontspannen is, dus ook heerlijk over mijn bank. Maakt mij niet uit, daar zijn stoomreinigers voor uitgevonden, maar ik heb haar en haar kittens een paar weken in huis in het kader van een opvangproject en zou het erg vinden als dit haar kansen op adoptie verkleint.

Kan ik er iets aan doen *ziet zichzelf al met poes bekkenbodemspieroefeningen doen* of is het echt een zaak voor de DA? Waar ik trouwens binnenkort toch naartoe ga om haar te laten steriliseren en dit ook zal melden. Maar alles wat ik vooraf al kan doen is natuurlijk meegenomen.

En over dat ontvlooien en ontwormen: volgens mijn DA moet het halfjaarlijks, maar ik doe het eigenlijk nooit met mijn twee binnenkatten. Hij zegt dat je de meeste wormen niet ziet in de ontlasting en dat het daarom goed is om preventief te doen. Ik doe het niet, omdat ik niet zou weten waar de wormen van zouden krijgen, omdat het dus binnenkatten zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_59424191
Ontwormen bij binnenkatten. Ze kunnen het krijgen als er vliegen in huis zijn. Die gaan ook gelijk naar het natvoer toe. Zij leggen daar hun eitjes en de katten eten het op met al gevolg dat de katten wormen krijgen.
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
Go hard or go home
pi_59425281
Mijn binnenkatten (nou ja op het balkon na dan) worden gewoon ontwornd. De cattery's doen dat ook ondanks dat het inderdaad ook allemaal binnenkatten zijn.

We ontvlooien ook, maar niet om de vier weken. Gewoon wat meer ruimte ertussen. Gaat prima.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_59434511
Heej, kun je een kat zn streken afleren?

Mn kleine hier vind het grappig om bekers drinken om te gooien en dan keihard weg te rennen. Met als gevolg; vloeitjes nat, sigaretten nat, tafelkleed nat etc. Vandaag toevallig dus de vloeitjes zeiknat

Ze doet het in etappes, iedere ronde loopt ze om het object heen, tikt er zachtjes met haar poot tegenaan. Op deze manier zijn er al verschillende aanstekers, brieven, pakjes sigaretten, pennen, huissleutels richting haar schatkamer verdwenen. (haar schatkamer is; na lang zoeken, onder ons bed waar we meerendeel van de spullen wel terugvinden daar) Ze verstopt alles en gooit alles om. Volgens mij is het geen gebrek aan speelgoed, aangezien ik zo ontzettend veel heb waarmee ze kan spelen en het allemaal in haar schatkamer verdwijnt. Maar ik word gewoon naar van haar getik.

Echt dat pootje en op voortbedachte rade: "tik tik tik" en hopsa, weer van tafel. Vrouwtje niets gezien? Mooi, de volgende ronde: "tik tik tik tik tik" En als ik dan even de was opvouw of gewoon simpelweg niet thuis ben, ziet ze helemaal haar kans. Dondersteen

Herkenning? Tips? Anybody?

*springt op de fiets voor vloeitjes
pi_59435623
Ga haar met de plantenspuit te lijf

Hierbij moet je wel opletten dat de poes niet doorheeft dat JIJ diegene bent die haar bespuit, anders viert ze alsnog feest als je weg bent.

Ik probeer mijn poes nu ook aan te leren dat 'NEE' betekent dat ze fout bezig is. Ik brul nu eerst 2 of 3 keer NEE in haar richting en daarna bespuit ik haar. Tegenwoordig kapt ze dus al met irritant zijn als ik 'NEE' tegen haar zeg. Dat scheelt mij weer elke keer opstaan om die plantenspuit te pakken (wat soms wel 10x op een avond kan zijn).

-edit-

Ik heb ook een paar vraagjes.

Vanaf september werken mijn vriend en ik beide. Dat houdt in dat de poes van 8-18 uur en van 22-7 uur alleen is. Ze mag niet naar buiten want a. ze is nog te jong en b. we wonen in een drukke buurt. Nu zit ik er over te denken om een tweede poes in huis te halen als speelkameraadje.
Ik heb nu twee vragen:

1. Zou de poes eventueel alleen kunnen blijven? We hebben een leuk huis met drie verdiepingen en ze mag in elke kamer komen, maar ik kan me voorstellen dat ze iemand wil hebben om tegen te miauwen. Dus is een tweede poes 'echt nodig'?

2. Wat voor poes zouden we kunnen nemen dan? We hebben nu een 5 maanden oud vrouwtje. Is het dan handiger om een mannetje of een vrouwtje te nemen? En een klein kitten, een poes van haar eigen leeftijd of juist een heel wat oudere?
pi_59436251
ik heb 2 meisjes, op dat getik na, nooit geen problemen. Ze liggen het ene moment samen te soezen, met hun ruggetjes tegen elkaar aan en op het andere moment rennen ze achter elkaar aan en stoeien ze zo hard dat ik er een eind aan moet brullen. (niet dat ze elkaar pijn doen, maar om de "orde" te bewaren )

Neem dan wel een kitten en wrijf haar in met een handdoek waar poes 1 op gelegen heeft. Na een kleine aanpassingsperiode (van 3 dagen tot 1 week) ging bij mij alles goed.

Bedankt voor de plantenspuit-tip. Ik ga er eens goed over nadenken. Kimmy komt uit een gezin waar ze nogal vaak de pineut was. (kind die aan haar staart trekt, man die je nog geen goudvis toevertrouwt, de dierenbeul etc) Dus ze is nogal gauw opgeschrikt. Misschien dat we daarom een beetje soft tegen haar doen. Vind het zo zielig. Toen we haar net hadden dook ze van angst in elkaar als we alleen maar voorbij liepen. Dan is ze al bang voor een schop. Mja, nu is ze verwend en loopt ze ons te pesten. Wat is wijsheid? Toch maar een plantenspuit? Ik wil niet dat ze bang van mij word.
  maandag 16 juni 2008 @ 18:15:11 #147
92409 Twinky
Little star.
pi_59438031
Hier een megadrama. DJ, de logeerkat is hier nu twee maanden (moet nog tot 7 juli) maar Mozes poept nu naast de bak en net vond ik ook een plasje beneden. Hij poept wel keurig op tassen (}:|) maar het blijft naast de bak.
Het is wel echt duidelijk dat het niet goed gaat komen tussen die twee volgens mij
pi_59438255
wat erg Dan maar beter apart houden? Sterkte!!!
  maandag 16 juni 2008 @ 18:34:55 #149
92409 Twinky
Little star.
pi_59438528
ik ga even ander adresje voor hem zoeken, dit gaat 'm niet worden. Godverdomme
Het ging wel okay maar nu is het gewoon genoeg voor mij. Ik ga niet elke dag drollen opruimen.
pi_59452969
Is een tweede bak er bij een idee Twinky? Dan hebben ze elk hun eigen toilet als het ware. Bij een vriend van me moeder staan er 3 omdat hij 3 katten heeft. Minder lijkt daar ook voor een drama te zorgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')