Nóóit zwichten, ongeacht hoe groot de dreiging is, dat vind ik. Nu toegeven is één vinger geven waarna ze de hand willen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Maar hij weet dat het risico er is en vind het belangrijk om niet te zwichten voor dreiging en de grote kans op slachtoffers. Dat ben je met me eens?
Ik denk wel, dat het voor hem een duivels dilemma zal zijn, die hem nachten wakker houdt.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Het is niet zijn intentie. Maar het is wel een niet uit te sluiten "bij"-effect waar hij van tevoren met zijn volle bewustzijn van op de hoogte is en van op de hoogte is gebracht. En waarvoor hij door diverse autoriteiten op gewezen is.
Hij heeft de keuze gemaakt om het risico dat er slachtoffers vallen te nemen. Bewust en calculerend. Hij vind de film en de boodschap daarvan blijkbaar zo belangrijk dat hij hem wel moet uitbrengen, zich bewust zijnde van de risico's.
Dat is prima, maar dan moet je dat wel durven uit te spreken. Hij neem toch nooit een blad voor de mond en is toch tegen het elitaire gekronkel van de regenten in Den Haag? Dan moet je ook een man zijn.
Eens. Ik verwacht alleen dat hij dat verhaal hardop tegen de eventuele nabestaanden zegt: "Mijn persoonlijke mening en mijn vrijheid om dit uiten, middels dit specifieke filmpje, achte ik een groter goed dan de levens die u en ik momenteel betreuren."quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:43 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Genoeg mensen die hebben gevochten en zijn omgekomen om vrijheden te verdedigen. Mensen die staan voor wie zij zijn en wat zij willen uitdragen en daarvoor grote risico's nemen. Is het soms laf om je uit te spreken terwijl je weet dat je de rest van je leven in angst moet leven en geen privacy meer hebt door bewaking?
Is dat een algemeen principe voor jou?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nóóit zwichten, ongeacht hoe groot de dreiging is, dat vind ik. Nu toegeven is één vinger geven waarna ze de hand willen.
Vrijheid word niet opgelegd door andere staten, noch door het aanpakken van een godsdienst waar de meeste van de inwoners van die staten zich aan verbinden omdat ze denken dat ze het door beter krijgen, als je daarnaast nog eens het enige waar deze mensen zich aan vast houden gaat beledigen, zullen deze zich er nog steviger aan vasthouden, aangezien jouw land steun heeftt verleend aan bombardementen, invasies en andere oorlogshandelingen, en deze oorlog nooit afgevochten hebben vanwege democratie in eigen land.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Absoluut niet als die zogenaamde diplomatie buigen van de vrijheid inhoudt. Dat nooit. Onze wereld, onze regels.
Iedereen heeft de keuze zich wel of niet te laten leiden door angst.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, alleen lullig voor een expat die zijn schedel in wordt geslagen?
Maar dat bewijst mijn punt als Wilders zijnde?
Mooi. Het enige wat ik verwacht is dat hij dat hardop en publiekelijk durft uit te spreken tegen de nabestaanden van eventuele slachtoffers. Niets meer niets meer. Als je ergens voor staat dan sta je ergens voor, ook op ongemakkelijke momenten. Ben je dat met me eens?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nóóit zwichten, ongeacht hoe groot de dreiging is, dat vind ik. Nu toegeven is één vinger geven waarna ze de hand willen.
Weet je wat ik pas onbeschoft vind? Wilders zit zogezegd voor mijn vrijheid vechten, ongevraagd welteverstaan. Maar ondertussen zijn de risico's voor mij. Wederom: ongevraagd. En ondertussen weigert onze 'vrijheidsvechter' op wat voor wijze dan ook het debat aan te gaan. Voor zo iemand moet dan onze veiligheid op het spel worden gezet.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Mooi. Het enige wat ik verwacht is dat hij dat hardop en publiekelijk durft uit te spreken tegen de nabestaanden van eventuele slachtoffers. Niets meer niets meer. Als je ergens voor staat dan sta je ergens voor, ook op ongemakkelijke momenten. Ben je dat met me eens?
Legde M.L. King (naam schiet mij te binnen, maar geen vergelijking qua persoon) soms verantwoording af aan slachtoffers van geweld door de KKK?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Mooi. Het enige wat ik verwacht is dat hij dat hardop en publiekelijk durft uit te spreken tegen de nabestaanden van eventuele slachtoffers. Niets meer niets meer. Als je ergens voor staat dan sta je ergens voor, ook op ongemakkelijke momenten. Ben je dat met me eens?
Dat van niet buigen? Zeker. Eigen vrijheden moeten verdedigd worden en overeind blijven staan. Zoals ik zei: onze wereld, onze regels. Religieuze extremisten hebben ons niks op te leggen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:53 schreef Ryan3 het volgende:
Is dat een algemeen principe voor jou?
Maakte M.L. King soms een film waarin hij probeerde duidelijk te maken dat de KKK racistisch was?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:57 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Legde M.L. King (naam schiet mij te binnen, maar geen vergelijking qua persoon) soms verantwoording af aan slachtoffers van geweld door de KKK?
Maar sta er tegelijkertijd bij stil, dat meer gematigde individuen misschien staan te trappelen om zich kritisch uit te spreken over het islamisme. Ze moeten alleen een goed moment vinden.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:54 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Vrijheid word niet opgelegd door andere staten, noch door het aanpakken van een godsdienst waar de meeste van de inwoners van die staten zich aan verbinden omdat ze denken dat ze het door beter krijgen, als je daarnaast nog eens het enige waar deze mensen zich aan vast houden gaat beledigen, zullen deze zich er nog steviger aan vasthouden, aangezien jouw land steun heeftt verleend aan bombardementen, invasies en andere oorlogshandelingen, en deze oorlog nooit afgevochten hebben vanwege democratie in eigen land.
Ja, ook als er een revolver tegen z'n kop staat en er niet een anoniem leven, maar dat van zichzelf in gevaar is. Zo'n man is Saviour wel.quote:
Hij loopt heel wat meer risico dan dat jij zal lopen en jij zal hetzelfde risico lopen als alle andere Nederlanders lopen. Het is maar net wat je over hebt voor vrijheden en dan heb ik het niet over zijn boodschap. Sommige mensen zullen zich bijvoorbeeld prima thuisvoelen in een dictatuur.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:56 schreef Seneca het volgende:
[..]
Weet je wat ik pas onbeschoft vind? Wilders zit zogezegd voor mijn vrijheid vechten, ongevraagd welteverstaan. Maar ondertussen zijn de risico's voor mij. Wederom: ongevraagd. En ondertussen weigert onze 'vrijheidsvechter' op wat voor wijze dan ook het debat aan te gaan. Voor zo iemand moet dan onze veiligheid op het spel worden gezet.
als ik het niet eens ben met jouw mening, leef ik dan nog steeds in 'Onze Wereld' ?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:57 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat van niet buigen? Zeker. Eigen vrijheden moeten verdedigd worden en overeind blijven staan. Zoals ik zei: onze wereld, onze regels. Religieuze extremisten hebben ons niks op te leggen.
Dus er is helemaal geen keuze?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Iedereen heeft de keuze zich wel of niet te laten leiden door angst.
Maar alle doemscenario's zijn non-argumenten voor het onderdrukken van meningen en visies.
Nee, hij maakte geen film.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:58 schreef Seneca het volgende:
[..]
Maakte M.L. King soms een film waarin hij probeerde duidelijk te maken dat de KKK racistisch was?Had iemand hem nog serieus genomen als hij dat had gedaan? Dat bedoel ik maar.
De eventuele doden zullen erg zijn natuurlijk. Maar dat zal niet zijn door Wilders' toedoen. Want het enige wat hij doet, is een film uitbrengen. Hij hoeft dus geen persoonlijke verantwoording op zich te nemen in de vorm van dergelijke uitspraken aan nabestaanden. Want dat zou allemaal pure schulderkenning zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Tuurlijk. Vrijheid. Wat mooi is die toch he.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:59 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
als ik het niet eens ben met jouw mening, leef ik dan nog steeds in 'Onze Wereld' ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |