Ja, mee eens, als jij je ideologie belangrijker vindt dan mensenlevens dan moet dat ook keihard duidelijk gemaakt worden als er slachtoffers vallen. Zo'n man is het dan.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Zolang de film inhoudelijk geen wetten overtreed: nee. Uiteraard niet.
Maar mochten er desondanks toch slachtoffers vallen dan moet ie wel het lef hebben om de nabestaanden (en de rest van het land) publiekelijk keihard te vertellen dat hij zijn filmpje belangrijker vond dan de levens van hun partners/ouders/kinderen/familie/vrienden en hem daarom ondanks de herhaaldelijke waarschuwingen toch heeft uitgebracht. Meer niet. Strafrechtelijk vervolgen is onzin. Verantwoording afleggen, dat is alles wat je van een volkvertegenwoordiger met een uit de hand gelopen projectje kan eisen in dit geval.
Wilders hoeft helemaal niks over die eventuele doden te zeggen, want heeft geen deel genomen aan dat geweld. Dat is precies wat je in dat andere topic ook al deed, de schuld heel laf naar Wilders willen toeschuiven.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Zolang de film inhoudelijk geen wetten overtreed: nee. Uiteraard niet.
Maar mochten er desondanks toch slachtoffers vallen dan moet ie wel het lef hebben om de nabestaanden (en de rest van het land) publiekelijk keihard te vertellen dat hij zijn filmpje belangrijker vond dan de levens van hun partners/ouders/kinderen/familie/vrienden en hem daarom ondanks de herhaaldelijke waarschuwingen toch heeft uitgebracht. Meer niet. Strafrechtelijk vervolgen is onzin. Verantwoording afleggen, dat is alles wat je van een volkvertegenwoordiger met een uit de hand gelopen projectje kan eisen in dit geval.
Als er slachtoffers vallen dan loopt er een direct lijntje naar degene die het geweld uitgelokt heeft. Deze man acht dan zijn ideologie hoger dan de eventuele gevolgen voor lijf en ledenen van landgenoten.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wilders hoeft helemaal niks over die eventuele doden te zeggen, want heeft geen deel genomen aan dat geweld. Dat is precies wat je in dat andere topic ook al deed, de schuld heel laf naar Wilders willen toeschuiven.
Er is geen uitlokking. Wilders maakt enkel gebruik van zijn vrijheid. Dat anderen daar aggressief op reageren, komt enkel en alleen op rekening van de extremisten zelf. Hij moet zich daardoor absoluut niet laten inperken, want dat zou niks anders zijn dan buigen voor dreiging.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
Als er slachtoffers vallen dan loopt er een direct lijntje naar degene die het geweld uitgelokt heeft. Deze man acht dan zijn ideologie hoger dan de eventuele gevolgen voor lijf en ledenen van landgenoten.
Wilders heeft al gezegd, dat het niet zijn intentie is als er straks doden gaan vallen door de film.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, mee eens, als jij je ideologie belangrijker vindt dan mensenlevens dan moet dat ook keihard duidelijk gemaakt worden als er slachtoffers vallen. Zo'n man is het dan.
Hij hoeft dat wel te zeggen. Dat heet verantwoording afleggen voor je daden. Hij weet dat het filmpje levens kan kosten en brengt het desondanks uit. Dat betekend dat hij de film belangrijker acht dan mensenlevens. Verantwoording afleggen voor je daden.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wilders hoeft helemaal niks over die eventuele doden te zeggen, want heeft geen deel genomen aan dat geweld. Dat is precies wat je in dat andere topic ook al deed, de schuld heel laf naar Wilders willen toeschuiven.
Onjuistquote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als er slachtoffers vallen dan loopt er een direct lijntje naar degene die het geweld uitgelokt heeft. Deze man acht dan zijn ideologie hoger dan de eventuele gevolgen voor lijf en ledenen van landgenoten.
'voor je daden'quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hij hoeft dat wel te zeggen. Dat heet verantwoording afleggen voor je daden. Hij weet dat het filmpje levens kan kosten en brengt het desondanks uit. Dat betekend dat hij de film belangrijker acht dan mensenlevens. Verantwoording afleggen voor je daden.
Dat maak jij ervan. Genoeg mensen die hebben gevochten en zijn omgekomen om vrijheden te verdedigen. Mensen die staan voor wie zij zijn en wat zij willen uitdragen en daarvoor grote risico's nemen. Is het soms laf om je uit te spreken terwijl je weet dat je de rest van je leven in angst moet leven en geen privacy meer hebt door bewaking?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Hij hoeft dat wel te zeggen. Dat heet verantwoording afleggen voor je daden. Hij weet dat het filmpje levens kan kosten en brengt het desondanks uit. Dat betekend dat hij de film belangrijker acht dan mensenlevens. Verantwoording afleggen voor je daden.
Joods-Christelijk fatsoen opbrengen. Democratisch basisbeginsel. Verdedigen van je ideologie. Respect hebben voor het volk dat je vertegenwoordigd.
Niet als een laffe hond zwijgen. Je niet verschuilen achter je juridisch gelijk.
Staan voor wie je bent en voor wat je uitdraagt.
Met macht komen verantwoordelijkheden.
Dat zal wel de uitkomst worden als de vlam in de pan vliegt.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wilders heeft al gezegd, dat het niet zijn intentie is als er straks doden gaan vallen door de film.
Het beoogd doel is duidelijk maken, dat ondanks dat de koran oud is mensen er inspiratie in vinden en in grote delen van de wereld wordt toegepast.
Het doel is niet het bewijs van zijn mening belangrijker stellen dan mensenlevens.
Tja, niemand die het leuk zal vinden om slachtoffer te worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zal wel de uitkomst worden als de vlam in de pan vliegt.
Als ik expat zou zijn in een Arabisch land en als gevolg hiervan zou ik schade lijden of erger, dan zou ik dat niet op prijs stellen. Ik zou als expat niet als illustratie willen dienen voor de ideologische puntjes die één of andere politicus in Nederland wil maken. Want reken maar dat hij ze, openlijk of bedekt, zal maken als mij als expat iets zal overkomen agv die film.
Ideologie boven mensenlevens stellen is een eigenschap van bepaalde zeer rigide ideologieën (zowel aan linker- als aan rechterzijde).
In die landen heb je een totalitair regime, op het moment dat je daar tegen op wil boksen moet je dat doen met diplomatie, en niet met provocatie.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:42 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
'voor je daden'
Begaat wilders dat geweld? Nee. Het enige wat hij doet is een film uitbrengen. Reacties van anderen daarop zijn absoluut niet zijn verantwoordelijkheid.
De vrijheid zal nooit buigen voor dreiging, wat die dreiging ook inhoudt. Alleen zo houdt je stand tegen die extremisten. Geef ze niks, maar ga er vol tegen in.
Het is niet zijn intentie. Maar het is wel een niet uit te sluiten "bij"-effect waar hij van tevoren met zijn volle bewustzijn van op de hoogte is en van op de hoogte is gebracht. En waarvoor hij door diverse autoriteiten op gewezen is.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wilders heeft al gezegd, dat het niet zijn intentie is als er straks doden gaan vallen door de film.
Nee, hoor. Het doel blijft dezelfde.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zal wel de uitkomst worden als de vlam in de pan vliegt.
Als ik expat zou zijn in een Arabisch land en als gevolg hiervan zou ik schade lijden of erger, dan zou ik dat niet op prijs stellen. Ik zou als expat niet als illustratie willen dienen voor de ideologische puntjes die één of andere politicus in Nederland wil maken. Want reken maar dat hij ze, openlijk of bedekt, zal maken als mij als expat iets zal overkomen agv die film.
Ideologie boven mensenlevens stellen is een eigenschap van bepaalde zeer rigide ideologieën (zowel aan linker- als aan rechterzijde).
Maar hij weet dat het risico er is en vind het belangrijk om niet te zwichten voor dreiging en de grote kans op slachtoffers. Dat ben je met me eens?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:38 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er is geen uitlokking. Wilders maakt enkel gebruik van zijn vrijheid. Dat anderen daar aggressief op reageren, komt enkel en alleen op rekening van de extremisten zelf. Hij moet zich daardoor absoluut niet laten inperken, want dat zou niks anders zijn dan buigen voor dreiging.
En de beperking die voor mijn gedrag geldt, is dat ik vrijheid heb, zolang dit niet leidt tot schade bij een ander.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:45 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Tja, niemand die het leuk zal vinden om slachtoffer te worden.
Absoluut niet als die zogenaamde diplomatie buigen van de vrijheid inhoudt. Dat nooit. Onze wereld, onze regels.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
In die landen heb je een totalitair regime, op het moment dat je daar tegen op wil boksen moet je dat doen met diplomatie, en niet met provocatie.
Ja, alleen lullig voor een expat die zijn schedel in wordt geslagen?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, hoor. Het doel blijft dezelfde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |