abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57132293
Ik was toevallig net t nieuws aan t kijken zie ik dit langskomen:

3 Amerikaanse soldaten proberen hun tijd in Irak wat beter in te delen, volgens hun is het een leuke sport om een puppy vast te pakken en dan weg te gooien. Ik was het nieuws aan het bekijken en vond het walgelijk, keek meteen op FOK of er verder nog reactie op waren, maar ik zag nog niet.

Ik kijk het filmpje in ieder geval geen tweede keer.

Ik kan het mij niet voorstellen dat iemand dit over zijn hart kan verkrijgen, en hoop dat deze soldaten een flinke straf krijgen. Ik hoop ook van harte dat dit niet de mentaliteit is van alle Amerikaanse soldaten

Voor degene die het toch willen zien:
http://www.youtube.com/watch?v=zlCiUMoFu84

Deze vond ik ook nog nadat ik naar wat meer info opzoek was:
U.S. Soldiers TORTURING a HURT DOG in Iraq, u.s. torture
http://video.aol.com/vide(...)s-torture/3807228730

Ziek volk!

Ik vind het belachelijk!

!

[ Bericht 33% gewijzigd door GeNiTaL-eRrOr op 03-03-2008 19:17:02 ]
doe toch eens normaal..
pi_57132322
Verhaal plus stelling in je openingspost? Anders wordt het niet wat.
  maandag 3 maart 2008 @ 18:54:04 #3
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_57132329
Ik zag het ook; rotjong.
  maandag 3 maart 2008 @ 19:15:34 #4
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_57132842
quote:
Op maandag 3 maart 2008 18:53 schreef OldJeller het volgende:
Verhaal plus stelling in je openingspost?
Zolang ze irakezen afknalen per 10-tallen/100-den maak ik me niet druk maar gooien ze met 1 puppy ga ik een topic openen op Fok! Dat kan toch niet!
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_57133293
Stuur het dierenbevrijdingsfront erop af zou ik zeggen
  maandag 3 maart 2008 @ 19:35:46 #6
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57133380
Net zoals meerder foto's en filmpjes van soldaten in Irak lijkt het me in het begin ongelooflijk. Daarom.. hoax?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_57133493
Hier word ik pissiger van dan van Abu Ghraib beelden... Dan gaat het tenminste nog een beetje om vijanden, hou fout dat ook is. Zo'n hondje is het toppunt van onschuld.
  maandag 3 maart 2008 @ 19:48:31 #8
154880 Bolter
Awesomeness
pi_57133735
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Hier word ik pissiger van dan van Abu Ghraib beelden... Dan gaat het tenminste nog een beetje om vijanden, hou fout dat ook is. Zo'n hondje is het toppunt van onschuld.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_57133803
quote:
eh vijanden? Velen van hen waren ongegrond vastgezet en uiteindelijk ook weer vrijgelaten omdat ze gewone burgers bleken te zijn. Vijanden.
Van de gevangen genomen mensen die wel een belastende verklaring hebben afgelegd kan je objectief ook weinig over zeggen.. als een groepje mensen jou gaat martelen beweer je uiteindelijk ook wel dat je eigenlijk de paus bent, als ze dit graag willen horen.
pi_57133882
"War is hell"

En sommige mensen zijn gewoon fucked in the head.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_57134161
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:51 schreef OldJeller het volgende:

[..]

eh vijanden? Velen van hen waren ongegrond vastgezet en uiteindelijk ook weer vrijgelaten omdat ze gewone burgers bleken te zijn. Vijanden.
Van de gevangen genomen mensen die wel een belastende verklaring hebben afgelegd kan je objectief ook weinig over zeggen.. als een groepje mensen jou gaat martelen beweer je uiteindelijk ook wel dat je eigenlijk de paus bent, als ze dit graag willen horen.
Dat zal best, toch denk ik dat je minstens even ziek in je kop moet zijn om met een pup te gooien. En als ik ergens woedend over wordt is het wel dierenmishandeling.

Echter snap ik ook wel dat vechten in een oorlog niet goed is voor je geestlijke gesteldheid, dus misschien was deze jongen ooit nog te redden, maar nu niet meer....

[ Bericht 0% gewijzigd door Evil_Jur op 03-03-2008 20:20:40 ]
pi_57134286
Het is gewoonweg heel erg zielig, zulk soort lui kunnen niet meer rehabiliteren. En tuurlijk hoef je geen dierenactivist te zijn om dit erg te vinden, ben ik zelf ook niet. Maar om tot dit soort daden te komen moet je gewoonweg heel ver heen zijn of voordat je besloot om bij het leger te gaan al niet in orde zijn geweest.
doe toch eens normaal..
  maandag 3 maart 2008 @ 21:14:52 #13
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57135914
Die 2e link, die op AOL staat, dat is echt een walgelijke.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 maart 2008 @ 21:17:10 #14
163650 Greys
pi_57135984
Ik durf het filmpje niet te kijken, want dan lig ik er vannacht wakker van.
Maar kan me er iets bij voorstellen. Gatverdamme, wat een zieke geesten heb je toch
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57137513
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:14 schreef Yildiz het volgende:
Die 2e link, die op AOL staat, dat is echt een walgelijke.
ik vond ze beiden walgelijk en erg ziek. hopelijk worden ze hiervoor gestraft
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 3 maart 2008 @ 22:22:50 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57137911
quote:
Bloedige foto
Terwijl dit meisje zeker massavernietigingswapens in haar broek verborg...

Volgens ddeze twee vrinden dan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Drugshond op 04-03-2008 00:53:34 ]
The End Times are wild
pi_57138120
quote:
Op maandag 3 maart 2008 22:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

wie zegt dat dat meisje is omgekomen door westerse soldaten? ik zie daar geen enkel bewijs van. blijft triest dat een jong kind zo aan dr einde kan komen natuurlijk

die hondjes daarintegen zijn zoals is aangegeven zeer zeker onschuldig en die werden wel door soldaten gedood/gemarteld
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_57138163
Ze zijn niet allemaal slecht

Calabi-Yau manifolds are shapes that satisfy the requirement of space for the six unseen spatial dimensions of string theory, which may be smaller than our currently observable lengths as they have not yet been detected.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 maart 2008 @ 22:32:07 #19
163650 Greys
pi_57138224
Wat nutteloos om nou te gaan roepen dat er ergere dingen zijn
Ja, TUURLIJK zijn er ergere dingen. Maar als iemand het hier gaat zitten afdoen als onbelangrijk, dan moet je eens goed in de spiegel kijken en je afvragen waar het mis is gegaan
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 3 maart 2008 @ 22:36:10 #20
105356 psv01
-----040-----
pi_57138339
Jammer dat pistolen Paultje er niet meer is die had het wel geroggeld.

http://www.pistolenpaultje.nl/
  maandag 3 maart 2008 @ 22:39:10 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57138420
quote:
Op maandag 3 maart 2008 22:29 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

wie zegt dat dat meisje is omgekomen door westerse soldaten? ik zie daar geen enkel bewijs van. blijft triest dat een jong kind zo aan dr einde kan komen natuurlijk

die hondjes daarintegen zijn zoals is aangegeven zeer zeker onschuldig en die werden wel door soldaten gedood/gemarteld
Dat meisje is omgekomen bij bombardementen tijdens de invasie van Irak in 2003. Het is een bekende foto.

En natuurlijk is het wreed en nutteloos om zo'n hondje dood te maken. Maar het is en blijft een dier en geen mens. Dat is toch nog heel iets anders.
The End Times are wild
  maandag 3 maart 2008 @ 22:39:30 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57138430
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 04-03-2008 09:55:57 ]
The End Times are wild
pi_57139151
Dan hebben ze het bij het Russische leger veel beter voor elkaar, daar reageren ze zich op elkaar af.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_57139657
Honderdduizenden mensen dood en wij maken ons druk om een puppy. Priceless..
pi_57139779
quote:
Op maandag 3 maart 2008 22:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat meisje is omgekomen bij bombardementen tijdens de invasie van Irak in 2003. Het is een bekende foto.

En natuurlijk is het wreed en nutteloos om zo'n hondje dood te maken. Maar het is en blijft een dier en geen mens. Dat is toch nog heel iets anders.
want wij mensen hebben meer recht op leven
  maandag 3 maart 2008 @ 23:23:49 #26
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_57139849
quote:
Op maandag 3 maart 2008 23:17 schreef IHVK het volgende:
Honderdduizenden mensen dood en wij maken ons druk om een puppy. Priceless..
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_57139931
quote:
Op maandag 3 maart 2008 23:21 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

want wij mensen hebben meer recht op leven
Ja.

Nou in ieder geval. Jij eet vlees neem ik aan?

En zo niet, wat zou je liever eten als het moest en dier of een mens?

Natuurlijk zijn mensen belangrijker voor ons. De enige wezens waar je een wederzijdse band mee kunt opbouwen.

Je gaat toch niet zeggen dat het leven van een kind even belangrijk is als dat van een puppy.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 maart 2008 @ 23:29:35 #28
163650 Greys
pi_57139999
Gaat het er nou echt om dat er belangrijker dingen zijn?
Kunnen we het er niet gewoon over eens zijn dat het sowieso walgelijk en zinloos is om met een puppy te gooien? Wat is er mis met een bal?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57140128
quote:
Op maandag 3 maart 2008 23:27 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja.

Nou in ieder geval. Jij eet vlees neem ik aan?

En zo niet, wat zou je liever eten als het moest en dier of een mens?

Natuurlijk zijn mensen belangrijker voor ons. De enige wezens waar je een wederzijdse band mee kunt opbouwen.

Je gaat toch niet zeggen dat het leven van een kind even belangrijk is als dat van een puppy.
er is een verschil tussen een konijn doden om deze op te peuzelen en nutteloos een weerloos puppie van een ravijn af te flikkeren dacht je niet?

ja ik eet vlees en heb geen enkele moeite een dier te doden (uiteraard met zo min mogelijk pijn danwel lijden) om deze op te eten. sterker nog ik heb talloze dieren geslacht voor mijn beroep krijg ik nu bonus punten?

maar een onschuldig dier doden uit verveling of voor de "lol" sorry dat zul je mij nooit zien doen, en als ik het iemand zie doe trap ik hem hoogst persoonlijk totaal en compleet in elkaar.

en waarom zou het leven van een kind meer waard zijn dan dat van een puppie??? jij stelt dat het logisch is ik vraag je een goeie reden te geven
pi_57140169
quote:
Op maandag 3 maart 2008 23:33 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

er is een verschil tussen een konijn doden om deze op te peuzelen en nutteloos een weerloos puppie van een ravijn af te flikkeren dacht je niet?

ja ik eet vlees en heb geen enkele moeite een dier te doden (uiteraard met zo min mogelijk pijn danwel lijden) om deze op te eten. sterker nog ik heb talloze dieren geslacht voor mijn beroep krijg ik nu bonus punten?

maar een onschuldig dier doden uit verveling of voor de "lol" sorry dat zul je mij nooit zien doen, en als ik het iemand zie doe trap ik hem hoogst persoonlijk totaal en compleet in elkaar.

en waarom zou het leven van een kind meer waard zijn dan dat van een puppie??? jij stelt dat het logisch is ik vraag je een goeie reden te geven
Je zegt zelf dat je vlees eet. Dus voor jou is een dierenleven ook minder waard dan een mensenleven.

Verder is het waar wat je zegt, maar dat was het punt niet, tuurlijk is het te triest voor woorden om voor de lol een dier te doden.

[ Bericht 0% gewijzigd door IHVK op 03-03-2008 23:44:52 ]
pi_57140170
quote:
Op maandag 3 maart 2008 23:29 schreef Greys het volgende:
Gaat het er nou echt om dat er belangrijker dingen zijn?
Kunnen we het er niet gewoon over eens zijn dat het sowieso walgelijk en zinloos is om met een puppy te gooien? Wat is er mis met een bal?
mjah die maakt natuurlijk geen zielige geluiden
pi_57140275
quote:
Op maandag 3 maart 2008 23:35 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat je vlees eet. Dus voor jou is een dierenleven ook minder waard dan een mensenleven.

Verder is het waar wat je zegt, maar dat was het punt niet, tuurlijk is het te triest voor woorden om voor de lol een dier te doden.
dus omdat ik een dier eet is het minder waard ? wat een bullshit...

als ik een dier dood doe ik dat omdat het voedsel is, als er iets belangrijk is dan is het wel voedsel, dat houd ons in leven nietwaar een kind zie ik niet als voedsel en is dermate van minder belang TENZIJ het mijn kind zou zijn want dan is het een deel van mij. maar dat heeft niks te maken met een mens meer recht op leven te geven enkel je kroost. mijn poes bijvoorbeeld ben ik vreselijk gek op en als iemand haar wat aandoet gaat hij echt zwaar pijn leiden en is mijn poes op dat moment dierbaarder dan dat mens...

snap je waar ik heen wil?

oh ja en graag een valide reden waarom een mensen leven meer waard is vooralsnog heb ik deze nog niet gehad
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 maart 2008 @ 23:40:43 #33
163650 Greys
pi_57140299
quote:
Op maandag 3 maart 2008 23:35 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat je vlees eet. Dus voor jou is een dierenleven ook meerminder waard dan een mensenleven.
Zo, anders klopt ie niet, toch?
quote:
Ah, oke, gelukkig. Het ging hier namelijk totaal niet om een keuze, of een mensenleven belangrijker is dan een dierenleven. Het gaat hier gewoon om het nutteloos verzieken van een hondenleven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57140358
quote:
Op maandag 3 maart 2008 23:39 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dus omdat ik een dier eet is het minder waard ? wat een bullshit...

als ik een dier dood doe ik dat omdat het voedsel is, als er iets belangrijk is dan is het wel voedsel, dat houd ons in leven nietwaar een kind zie ik niet als voedsel en is dermate van minder belang TENZIJ het mijn kind zou zijn want dan is het een deel van mij. maar dat heeft niks te maken met een mens meer recht op leven te geven enkel je kroost. mijn poes bijvoorbeeld ben ik vreselijk gek op en als iemand haar wat aandoet gaat hij echt zwaar pijn leiden en is mijn poes op dat moment dierbaarder dan dat mens...

snap je waar ik heen wil?
Nee , want het is theoretische onzin.

Als jij een dierenleven even belangrijk vond als een mensenleven, at je alleen maar planten, zo simpel is het.

Als je onzettende honger hebt en er zijn geen dieren meer, maar wel planten en mensen, ga je dan mensen ombrengen om er een lekkere biefstuk van te maken?

Nee. Want een mens is geen dier. Dat jij een sterke band met je huisdier heeft verandert er niks aan. Dat soort banden zijn vaak niet eens wederzijds.
pi_57140378
knip
pi_57140465
quote:
Op maandag 3 maart 2008 23:42 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee , want het is theoretische onzin.

Als jij een dierenleven even belangrijk vond als een mensenleven, at je alleen maar planten, zo simpel is het.

Als je onzettende honger hebt en er zijn geen dieren meer, maar wel planten en mensen, ga je dan mensen ombrengen om er een lekkere biefstuk van te maken?

Nee. Want een mens is geen dier. Dat jij een sterke band met je huisdier heeft verandert er niks aan. Dat soort banden zijn vaak niet eens wederzijds.
ok adem in, adem uit... lees mijn posts nog eens rustig door.

hint: ik geef aan dat ik dieren JUIST belangrijk vind omdat het voedsel is levens behoefte numero uno

het hangt van de situatie af snap dat nou
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 maart 2008 @ 23:52:03 #37
163650 Greys
pi_57140572
EDIT: laat ook maar
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57140637
Dit belangrijker vinden dan de duizenden onschuldige mensenlevens is als horen:

Als ik later aan de macht kom dood ik alle Joden en een clown

en dan vragen, waarom die clown!

pi_57140659
quote:
Op maandag 3 maart 2008 23:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Zo, anders klopt ie niet, toch?
[..]

Ah, oke, gelukkig. Het ging hier namelijk totaal niet om een keuze, of een mensenleven belangrijker is dan een dierenleven. Het gaat hier gewoon om het nutteloos verzieken van een hondenleven.
dus omdat jij de relevantie niet ziet mogen we het er niet over hebben

als die soldaten net als ik dachten over een dierenleven zouden ze het dan ook gedaan hebben? ik denk het niet... of mogen we alleen reageren met oeh vreselijk etc?
pi_57140706
quote:
Op maandag 3 maart 2008 23:54 schreef Xith het volgende:
Dit belangrijker vinden dan de duizenden onschuldige mensenlevens is als horen:

Als ik later aan de macht kom dood ik alle Joden en een clown

en dan vragen, waarom die clown!

er zijn nog niet genoeg topics over de oorlog en de menselijke slachtoffers die ermee gepaart gaan? of we mogen dit niet erg vinden omdat het om een dieren leven gaat en er zoveel mensen gedood zijn of is het leven van dat hondje geen topic waardig?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 00:39:55 #41
138914 Slappy
ambtenaar
pi_57141484
Ik hoop dat die lui over Ied rijden samen met die terrorist Bush
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_57143027
quote:
Op maandag 3 maart 2008 22:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bloedige foto

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Die zal wel door haar eigen landgenoten opgeblazen zijn omdat ze de verkeerde Mohammed aanbad...
pi_57143041
quote:
Op maandag 3 maart 2008 22:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar lijk je wel heel stellig van overtuigd, maar rationaliseer dan eens wat er zo "heel anders" aan is.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 07:36:38 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57143070
Nee. Als je dat niet meteen duidelijk is, heeft het ook geen zin om uit te leggen. Het leven van een puppy of dat van een mens is gelijk. Wat zeg ik: het leven van een langpootmug en dat van een mens zijn gelijk! Want het zijn allemaal levende wezens.
Daarom is wat Hitler gedaan heeft (GODWIN, je dwingt me) in wezen niet veel slechter dan wat een slager of ongediertebestrijder doet. Ze doden allen levende wezens.
Iedere vorm van onderscheid is onzinnig en nutteloos. Discriminatie zelfs!!

Goed zo?
The End Times are wild
pi_57143105
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 07:36 schreef LXIV het volgende:
Nee. Als je dat niet meteen duidelijk is, heeft het ook geen zin om uit te leggen. Het leven van een puppy of dat van een mens is gelijk. Wat zeg ik: het leven van een langpootmug en dat van een mens zijn gelijk! Want het zijn allemaal levende wezens.
Daarom is wat Hitler gedaan heeft (GODWIN, je dwingt me) in wezen niet veel slechter dan wat een slager of ongediertebestrijder doet. Ze doden allen levende wezens.
Iedere vorm van onderscheid is onzinnig en nutteloos. Discriminatie zelfs!!

Goed zo?
Als je dat niet eens kunt onderbouwen is je argument dus ook niets waard. Nog een kans; Waarom zijn mensen en dieren iets heel anders? (in jouw ogen) Je hoeft het niet wetenschappelijk aan te tonen, maar vertel dan gewoon even hoe je voor jezelf tot die conclusie bent gekomen...

Ik zeg niet dat alle leven gelijkwaardig is, het lijkt me echter wel dat je voor alle leven zoveel mogelijk respect moet hebben.
pi_57143439
In het veel landen buiten Nederland is een hond hetzelfde als een rat; ongedierte. Als TS hier al niet tegen kan raad ik hem af om eens naar Zuid Amerika of Afrika te gaan, voor de meeste (uitgehongerde) honden is het daar keihard bikkelen.

Ik praat het niet goed dat ze die hond dwergwerpen, maar het is hetzelfde als dat je hier een muis weg zou schoppen. Triest dat mensen zich meer opwinden over dit hondje dan over de vele honderden doden die er wekelijks vallen.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 08:38:18 #47
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57143538
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 08:27 schreef Wokkel het volgende:
In het veel landen buiten Nederland is een hond hetzelfde als een rat; ongedierte. Als TS hier al niet tegen kan raad ik hem af om eens naar Zuid Amerika of Afrika te gaan, voor de meeste (uitgehongerde) honden is het daar keihard bikkelen.

Ik praat het niet goed dat ze die hond dwergwerpen, maar het is hetzelfde als dat je hier een muis weg zou schoppen. Triest dat mensen zich meer opwinden over dit hondje dan over de vele honderden doden die er wekelijks vallen.
Je argument zou enigszins geldig kunnen zijn als de soldaten uit India kwamen ofzo, maar ze komen uit Amerika, een land waar de trouwe viervoeter haast als familie wordt beschouwd.

Dat men zich hieraan stoort is gewoon het disrespect van het leven van andere wezens wat men laat zien. Dát is kwetsend. Natuurlijk sterven er mensen in een oorlog, en dat is allemaal hartstikke erg, maar als je op deze manier met een leven omgaat, laat dat meer zien dan je denkt.
pi_57145969
Het gaat helemaal niet om het feit dat een mensenleven belangrijker is dan die van een hond, of twee honden. Waar het om gaat is dat mensen gewoonweg onmenselijke ideeen krijgen.

Toen ik het filmpje zag dacht ik; "Hoe kun je zoiets in godsnaam in je hoofd halen.", en of ze nu met een baby van een paar maanden gooien of met een puppy. Het gaat om de soldaten in kwestie, die de essentie van het leven naar mijn inzien behoorlijk kwijt zijn.

Daar gaat het om.
doe toch eens normaal..
pi_57150954
Nog meer reden om ze daar weg te halen. Oorlog doet zieke dingen met je, waarom zou je in godsnaam een puppy van een cliff gooien?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 15:39:56 #50
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_57151160
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 15:31 schreef Hurmpje het volgende:
Nog meer reden om ze daar weg te halen. Oorlog doet zieke dingen met je, waarom zou je in godsnaam een puppy van een cliff gooien?
Ik zal het wel weer te horen krijgen maar ik kan me best voorstellen dat als je daar maar lang genoeg zit, je op een gegeven moment ook niet meer ontspant van een spelletje kwartetten met je kameraden. En ja, leedvermaak is ook vermaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')