Florian_ | maandag 3 maart 2008 @ 12:47 |
gotverdomme ![]() Heb ik fantastisch gereden, behalve dan misschien een ingreep bij een kruispunt en het het verneuken van de hellingproef (hoe ik die kan verneuken, geen idee) laten ze me zakken ![]() Krijg ik een mailtje met allemaal van die dingen die ik dus volgens hun niet goed heb gedaan, is bijna dat hele vlak met fucking kruisjes gevuld ![]() ![]() hoevaak hebben jullie erover gedaan? ![]() | |
Ruud | maandag 3 maart 2008 @ 12:48 |
volledig terecht dat ze je laten zakken oefen eerst maar op een skelter, dan zien we wel verder | |
Ruud | maandag 3 maart 2008 @ 12:48 |
2x trouwens | |
Nembrionic | maandag 3 maart 2008 @ 12:51 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 3 maart 2008 @ 12:52 |
Je bent dus gewoon geen capabele bestuurder. | |
Florian_ | maandag 3 maart 2008 @ 12:54 |
Ik heb het gewoon verneukt op de makkelijke punten Wel raar vind ik dat ze zegt dat ik niet voldoende heb gekeken, terwijl dat het enige was wat ik dus wel goed heb gedaan ![]() En ik moest van mn instructeur langzamer gaan rijden, doe ik dat bij het rijexamen, zegt ze dat ik te langzaam rij ![]() | |
tralalala | maandag 3 maart 2008 @ 12:59 |
1x theorie 0 fout 1x praktijk ![]() | |
Mirjam | maandag 3 maart 2008 @ 13:01 |
theorie 2 keer, praktijk 1 keer ![]() ![]() | |
mcDavid | maandag 3 maart 2008 @ 13:04 |
quote:Rare definitie van fantastisch heb je dan ![]() Als je een ingreep hebt ben je gewoon gezakt. Als je een bijzondere verrichting verneukt ook. Als je allebei doet ben je gewoon een kutnoob ![]() *theorie & praktijk in één keer hier. Vandaag precies 2 jaar geleden alweer! ![]() | |
Basp1 | maandag 3 maart 2008 @ 13:08 |
quote:Kijk zo komen die kriusjes erop: ![]() | |
Surveillance-Fiets | maandag 3 maart 2008 @ 13:08 |
Hoe kan je dat zo erg verneuken.... ![]() | |
Pascal86 | maandag 3 maart 2008 @ 13:10 |
In 1 x haha ![]() | |
tralalala | maandag 3 maart 2008 @ 13:11 |
quote:Krijgen we weer allerlei gifjes? ![]() | |
MarkNMGN | maandag 3 maart 2008 @ 13:12 |
Op een ingreep zak je altijd... 2x theorie, 1x praktijk trouwens. | |
DroogDok | maandag 3 maart 2008 @ 13:12 |
quote:Dat dus, wel 50 lessen gehad ![]() | |
shifto | maandag 3 maart 2008 @ 13:13 |
Theorie 1x Praktijk 3x ![]() | |
Lyzio | maandag 3 maart 2008 @ 13:14 |
Onterechte klacht. Beiden in een keer. Snelcursus ftw. | |
Dirty-dutch | maandag 3 maart 2008 @ 13:14 |
quote:Whahah schitterend, op naar een GIF-topic ![]() | |
tralalala | maandag 3 maart 2008 @ 13:14 |
quote:Ik ook redelijk veel (40 uur geloof ik), maarja beter dat dan 3x zakken | |
Sapstengel | maandag 3 maart 2008 @ 13:21 |
Theorie in 1 keer, 3 fout. Praktijk ook in 1 keer, ondanks dat ik door rood reed bij het eerste stoplicht dat ik tegenkwam ![]() ![]() | |
DroogDok | maandag 3 maart 2008 @ 13:22 |
quote:En goedkoper natuurlijk, denk dat het goedkoper is na 50 lessen in 1 keer te slagen dan na 30 lessen te zakken en vervolgens opnieuw op te moeten. | |
The6thgate | maandag 3 maart 2008 @ 13:22 |
1x na 31 uur ![]() | |
Duvel | maandag 3 maart 2008 @ 13:25 |
quote:Nee. | |
Thrilled | maandag 3 maart 2008 @ 13:26 |
1x theorie > 3 fout 1x praktijk > 34 uurtjes Ik greep sneller in dan de instructeur toen ik een rotonde wilde oprijden, dat was het enige twijfelmomentje. Verder moet je alleen zeggen dat je fantastisch hebt gereden als je ook echt fantastisch hebt gereden. Gezakt is niet fantastisch en als ik al die kruisjes zie mag je van mij nog maar een paar lesjes nemen hoor ![]() ![]() | |
starla | maandag 3 maart 2008 @ 13:27 |
Theorie en praktijk allebei in 1 keer | |
Thrilled | maandag 3 maart 2008 @ 13:28 |
quote:Ja. Een ingreep geeft aan dat de instructeur een situatie zo inschat, dat jij zelf hier had moeten handelen. Omdat je dat niet deed doet de instructeur dat voor je en geeft daarmee aan dat jij niet op zat te letten, niets hebt gezien c.q niets in de gaten hebt en dus niet capabel genoeg bent om zelf de weg op te gaan. | |
Irritatie100 | maandag 3 maart 2008 @ 13:30 |
Ik zeg nog maar ff niks, want ik moet 14 maart, maarre volgens mij is dit niet zo fantastisch : | |
Artbij | maandag 3 maart 2008 @ 13:31 |
quote: ![]() Nee, dus. | |
Hanstin | maandag 3 maart 2008 @ 13:32 |
quote:Hoeveel uur aan lessen? ![]() edit: laat maar gevonden | |
wise | maandag 3 maart 2008 @ 13:32 |
ach die paar kijkfoutjes ![]() | |
Duvel | maandag 3 maart 2008 @ 13:35 |
quote:Nee. quote:Geen wet van Meden en Perzen. | |
Rickocum | maandag 3 maart 2008 @ 13:41 |
quote: ![]() | |
MarkNMGN | maandag 3 maart 2008 @ 13:44 |
Maar je gaf geen voorrang op een kruispunt? Ik zou gelijk 30 lessen erbij kopen... ![]() | |
Thrilled | maandag 3 maart 2008 @ 13:45 |
quote:Sjongejonge ![]() | |
MarkNMGN | maandag 3 maart 2008 @ 13:50 |
quote:Wel, zo werkt het gewoon.. bij serieuze ingrepen natuurlijk. Ik geef je 20 euro als je iemand vind die niet is gezakt na een ingreep door de examinator, en kom niet met een blonde stoot van 21 aanzetten.. dat is niet eerlijk. ![]() | |
Biels | maandag 3 maart 2008 @ 13:51 |
Beiden in 1 keer. Duh. | |
mcDavid | maandag 3 maart 2008 @ 13:51 |
quote:Wel een wet van de praktijk. Helaas voor prutsers zoals TS. ![]() | |
Florian_ | maandag 3 maart 2008 @ 13:52 |
quote:Nou ik had gewoon goed gekeken enzo, alleen die persoon die tegenover me stond (en voorrang had) ging maar niet. Waarschijnlijk omdat ik een leswagen ben ofzo, dat ze dacht van laat die maar voorgaan ![]() ![]() opzich wel logisch natuurlijk, dat dan weer wel ![]() | |
Florian_ | maandag 3 maart 2008 @ 13:53 |
oh ik heb mn theorie gelukkig wel in 1 keer gehaald ![]() | |
Pascal86 | maandag 3 maart 2008 @ 13:54 |
quote:Ik! Straatje keren, ging te snel naar de stoep, zij gebruikte de rem waarna de auto tegen de stoep aan botste. Ik was binnen 15 minuten weer terug en geslaagd. ![]() | |
MarkNMGN | maandag 3 maart 2008 @ 13:55 |
quote:Op bijzondere verrichtingen zak je dan ook niet, of is je dat niet verteld? ![]() | |
Pascal86 | maandag 3 maart 2008 @ 13:56 |
quote:Ze moest ingrijpen. | |
Thrilled | maandag 3 maart 2008 @ 14:00 |
quote:http://www.rijlestheorie.nl/main.php?cid=13 | |
Duur | maandag 3 maart 2008 @ 14:03 |
quote:Mag ik vangen? een volle remactie van de examinator... Die dacht dat ik de hoofdrijbaan op wilde rijden terwijl ik alleen de ventweg wilde oversteken, en daar beter zicht had over de hoofdrijbaan (kut bocht in die weg en struiken van tuinen ervoor) maar gelijk aangegeven dat ik die weg helemaal niet op wilde karren.... maar in ruimte tussen de ventweg en hoofdrijbaan. PM me maar voor m´n rekening nummer... ![]() | |
Thrilled | maandag 3 maart 2008 @ 14:04 |
Dude, dat was dus een fout van de instructeur.. we hebben het hier over fouten van de leerling zelf, die door de instructeur worden gecorrigeerd.. bij jou dus niet het geval omdat de instructeur zelf fout zat.. | |
MarkNMGN | maandag 3 maart 2008 @ 14:06 |
quote:Jij bent geen Duvel. ![]() ![]() Ik snap je verhaal niet helemaal, wat is een ventweg. ![]() | |
mcDavid | maandag 3 maart 2008 @ 14:07 |
quote:Waarom doe je het dan? ![]() Anyway perfect voorbeeld besluiteloosheid wel. ![]() | |
MarkNMGN | maandag 3 maart 2008 @ 14:10 |
quote:Hopelijk is je vantevoren verteld dat je ten aller tijden de regels moet volgen, dus gewoon net zolang wachten tot hij voorrang neemt. Tuurlijk...als je straks dat pasje hebt knal je hem hard door en maak je een wegwerpgebaar naar die gast, maar nu nog niet. ![]() | |
Duur | maandag 3 maart 2008 @ 14:12 |
quote:ventweg is zo´n parallelweg aan de hoofdwag... van die smalle straatjes die evenwijdig aan de "grote" weg lopen en dezelfde straatnaam hebben en de huizen enzo aan staan. | |
DurQ | maandag 3 maart 2008 @ 14:14 |
ja tis gewoon klote om af te rijden...je hebt nog geen ervaring op de weg en hebt jezelf helemaal nog niet vetrouwd kunnen maken met t rijden van een auto omdat je alles moet doen zoals je intructeur je dat opdraagt. Maargoed ik ben zelf de 2e keer geslaagd. Op dat examen had ik wel iemand van rechts GEEN voorrang gegeven..maar de examinator kon zelf ook niet meer optijd ingrijpen! Ook ging het keren op de weg vrij moeizaam, maar ik bleef er rustig onder en na een paar keer extra steken ging t toch goed:) | |
Maisnon | maandag 3 maart 2008 @ 14:18 |
Rijexamens![]() | |
mcDavid | maandag 3 maart 2008 @ 14:22 |
quote:Dan heb je een kutinstructeur gehad quote:Sja een verkeerde beslissing nemen is nog altijd beter dan helemáál geen beslissing nemen. En soms komt het op een andere manier gewoon logischer uit. | |
Duvel | maandag 3 maart 2008 @ 14:25 |
quote:OK, ik PM je mijn gironummer even. | |
Thrilled | maandag 3 maart 2008 @ 14:31 |
zie mijn reactie op jou post duvel ![]() | |
Rapaille | maandag 3 maart 2008 @ 14:36 |
Grootste probleem bij jou is dus kijken. Dat is irritant want dat is lastig te leren als je dat nu nog steeds niet doet. | |
Duvel | maandag 3 maart 2008 @ 14:37 |
quote:We hebben het over het negeren van een inrijverbod. Hoera, twintig euro rijker! | |
Etcetera | maandag 3 maart 2008 @ 14:39 |
Hier geslaagd met stuuringreep ![]() ![]() | |
Thrilled | maandag 3 maart 2008 @ 14:43 |
quote:Dude ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 3 maart 2008 @ 14:45 |
quote:Ik negeer een inrijverbod, en de examinator grijpt in. Wie maakt de fout dan? Leer lezen (en spellen), of betaal mij ook 20 euro. | |
Thrilled | maandag 3 maart 2008 @ 14:47 |
Je zegt zelf dat je een andere weg in wilde rijden dan dat de examinator dachtquote:Hoe moet ik dat dan opvatten man ![]() | |
Ruiseart | maandag 3 maart 2008 @ 14:58 |
Ik ben drie maal op moeten gaan. Eerste keer met veel te weinig lessen, dus dat was wel ingecalculeerd. Gezakt op te weinig kijken. De tweede keer gewoon foutloos gekeken maar volgens de examinator te veel gekeken ![]() Derde keer had ik een geweldige vent als examinator, liet me na een 10 minuten de auto stilzetten en vroeg me waarom ik zo opzichtig bezig was met de spiegels. Ik 'm verteld dat ik op te weinig en te veel kijken was gezakt. Hij vertelde me dat ik gewoon moest doen wat voor mezelf goed voelde en me niets van hem aan moest trekken, ik moest me voorstellen dat ik een taxichauffeur was die twee oude opaatjes van de kroeg naar huis reed. Hij zette toen de radio een standje harder een heeft wat met mij en de instructeur zitten ouwehoeren. We hebben nog een rondje gereden en toen zij hij: "ken je de weg? Rij me maar weer terug". Ik had gelukkig zo'n pakket, dat is wat betreft de kosten een goede keuze gebleken, al moest ik er de eerste keer wel met erg weinig lessen mee op. | |
danny91184 | maandag 3 maart 2008 @ 14:58 |
ik binnen 1 keer.. | |
Florian_ | maandag 3 maart 2008 @ 14:59 |
Hebben jullie trouwens je instructeur mee laten rijden? | |
Florian_ | maandag 3 maart 2008 @ 15:01 |
Oh, ik moest nu trouwens het oude examen doen (examinator zegt gewoon waar je naartoe moet) Maar voor de herkansing moet ik dus sowieso het nieuwe afleggen ---> met Tomtom, en zelf naar verschillende plekken toerijden ![]() | |
Ridocar | maandag 3 maart 2008 @ 15:02 |
A: theorie , voertuigbeheersing en verkeer 1x B: theorie en praktijk 1x BE: praktijk 2x C: theorie, alledrie 1x, praktijk 2x CE: praktijk 2x | |
Etcetera | maandag 3 maart 2008 @ 15:06 |
quote:nope ![]() maak ik nou kans op die 20 euro of wat ![]() | |
MarkNMGN | maandag 3 maart 2008 @ 15:08 |
quote:Dus? Je kan rijden of je kan het niet.... | |
Rupzz | maandag 3 maart 2008 @ 15:09 |
Auto: Theorie in 1 keer Praktijk in 2 keer. 1e keer met instucteur 2e keer zonder. Motor: Theorie in 2 keer Praktijk 1 in 1 keer Praktijk 2 in 2 keer. | |
Ridocar | maandag 3 maart 2008 @ 15:09 |
quote:Ingreep en geslaagd. Weer 20 Euri armer, Mark. | |
MarkNMGN | maandag 3 maart 2008 @ 15:12 |
quote:Wat fijn, al die details. ![]() | |
Etcetera | maandag 3 maart 2008 @ 15:14 |
ik had een stuuringreep, waarbij de examinator zei dat ik tussen de lijntjes moest blijven, oftewel ik week te veel uit naar rechts ![]() | |
mcDavid | maandag 3 maart 2008 @ 15:16 |
quote:Het nieuwe examen bevat gewoon meer stof, dus zal in ieder geval moeilijker zijn of meer lessen kosten. | |
TheThirdMark | maandag 3 maart 2008 @ 15:18 |
![]() Enough Said ![]() quote:... Wat ben jij dan voor kansloze knakker? Neem de volgende keer anders RIJLES... Dan leer je autorijden op de weg enzo... | |
MarkNMGN | maandag 3 maart 2008 @ 15:22 |
quote:Hmm, mij lijkt het juist fijner. Als je de stad waar je examen moet afleggen goed kent hoef je de TomTom niet eens in te schakelen. +1 zelfvertrouwen. En als je de weg niet kent, zet je de TomTom aan en volg je de instructies op van een vriendelijke neutrale stem ipv zo'n ouwe bok die net 5 bakken koffie, een zware van nelle en een slagroompunt heeft genuttigd voordat 'ie de auto instapte. ![]() | |
-0- | maandag 3 maart 2008 @ 15:27 |
Alles in 1 keer gehaald hier, in 28 lessen. ![]() | |
4EverBlackEyed | maandag 3 maart 2008 @ 15:33 |
Theorie : in 1 keer gehaald. Praktijk : in 2 keer gehaald. | |
Florian_ | maandag 3 maart 2008 @ 15:42 |
quote:je hebt toch nog nauwelijks rijervaring na een paar lessen ![]() 't schijnt dat je pas echt leert autorijden als je het eenmaal zelf gaat doen na je rijbewijs gehaald te hebben | |
EasyDakota | maandag 3 maart 2008 @ 15:47 |
Terecht dat ze je laten zakken, als je niet kan rijden hoor je niet op de openbare weg. Oorzaak van files en ongelukken is dat er teveel mensen die niet kunnen rijden een rijbewijs hebben. Laatst ook weer zo'n onderzoek over vrouwen die niet de snelweg op durven en niet durven in te voegen. Fuck off, ga dan niet autorijden. Veel plezier in het OV jonge! (Theorie & praktijk gewoon fatsoenlijk in 1 keer gehaald) | |
MarkNMGN | maandag 3 maart 2008 @ 15:55 |
quote:Dat is ook wel zo, maar tot die tijd behoor je je gewoon netjes aan de regels te houden. Daarna heb je alle tijd om: | |
mcDavid | maandag 3 maart 2008 @ 15:57 |
quote:Het is de bedoeling dat je genoeg lessen hebt gehad om veilig van A naar B te kunnen manoeuvreren, en voldoende inzicht hebt om jezelf en anderen niet in gevaar te brengen. Vlot rijden, goede voertuigbeheersing en goed weggedrag zijn zaken die vaak pas later komen inderdaad. Maar dat wil niet zeggen dat je met je examen nog niet hoeft te weten waar je mee bezig bent. | |
Lyzio | maandag 3 maart 2008 @ 16:16 |
![]() | |
MaddoxX | maandag 3 maart 2008 @ 16:19 |
Theorie 1x Praktijk 1x t00t t00t !! Kijk zo moet het: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
MetalSonic | maandag 3 maart 2008 @ 16:20 |
quote:Hehe pcies ![]() | |
Florian_ | maandag 3 maart 2008 @ 16:32 |
quote:mooie paint ![]() | |
MaddoxX | maandag 3 maart 2008 @ 16:33 |
quote:hmm nee zo ziet i er bij mij gewoon uit hoor ![]() | |
Sapstengel | maandag 3 maart 2008 @ 16:37 |
quote:Wtf, examen met een Tomtom ![]() ![]() | |
MacKniver | maandag 3 maart 2008 @ 16:49 |
quote:Ik ben in 1x geslaagd met ingreep. Overigens was de ingreep gedaan omdat de instructeur niet mijn zichtsveld had -- achteraf excuses aangeboden. ![]() | |
Simoontjuh | maandag 3 maart 2008 @ 16:55 |
1x geslaagd met 2 ingrepen: hij gaf een tikje aan het stuur omdat ik te dicht langs de stilstaande auto's reed in een smal straatje. hij trapte op de rem toen ik bij een stopbord wilde doorrijden.. ik stopte niet duidelijk genoeg. Ik moest eigenlijk gewoon even mn handen van het stuur halen. Niet echt hele ernstige ingrepen dus.. die 2e vond ik zelfs echt onnodig. | |
Phaelanx_NL | maandag 3 maart 2008 @ 17:34 |
Theorie --> in 1 keer Praktijk (30 uur les) ---> in 1 keer Alles binnen 3 maanden, onder de 1400 kwijt voor alles ![]() Heb hem nu 2 weken geleden gehaald. Nieuwe stijl examen. | |
wobbel | maandag 3 maart 2008 @ 17:37 |
Ik ben in 1x geslaagd, zelfs met ingreep (jaja, het was vrijdag middag ![]() Naja, laten we het zo stellen....zo'n 100 meter voor 't CBR dacht ik even iemands tuin om te ploegen met de auto ![]() | |
Fetai | maandag 3 maart 2008 @ 17:49 |
Klote voor je, maar beter dan dat je je zelf (en iemand anders) te pletter rijdt omdat je nog niet genoeg ervaring hebt. Volgende keer beter! (en tering, wat een wankers in dit topic zeg, ga vooral rukken op je rij-examen ![]() | |
Me_Wesley | maandag 3 maart 2008 @ 17:51 |
quote:Vriend van me is geslaagd nadat hij door rood reed en een ingreep kreeg. ![]() (Hij stond bij stoplicht voor rechtsaf, rechtdoor gaat op groen en in zijn zenuwachtigheid trekt hij op). Exa vond het jammer van dat foutje maar hij reed voor de rest goed, dus hij schoof het op zenuwachtigheid -> geslaagd. | |
wobbel | maandag 3 maart 2008 @ 17:51 |
quote:wow dan ben je flink opgelicht zo te zien... ik was 1000 euro kwijt voor 26 uur les, 1x theorie, 1x TTT en 1x examen | |
Pascal86 | maandag 3 maart 2008 @ 17:53 |
quote:Omdat zijn lessen duurder waren hoeft niet te betekenen dat hij is opgelicht ![]() | |
wobbel | maandag 3 maart 2008 @ 18:27 |
quote:flink genaaid is hij wel ![]() | |
Synthesist | maandag 3 maart 2008 @ 18:35 |
Ik kreeg mn rijbewijs bij een pakje boter | |
Florian_ | maandag 3 maart 2008 @ 18:53 |
quote:Dan moet je gewoon met je tomtom aan zelf naar een paar dingen toerijden? Is dat chill? | |
Lucifer_Doosje | maandag 3 maart 2008 @ 19:03 |
Je hebt bij inhalen-voorbijgaan een kruisje bij snelheid. Je kent het principe van inhalen? Namelijk sneller rijden dan je voorganger? ![]() | |
Phaelanx_NL | maandag 3 maart 2008 @ 19:30 |
quote:T was anyways niet mijn geld. Verder, ok, boeie ![]() | |
Phaelanx_NL | maandag 3 maart 2008 @ 19:32 |
quote:Ik kreeg eerste deel gewoon instructies bij elke afslag enzovoorts, terugreis clusteropdrachten. Geen navigatie of zelfstandig rijden verder. | |
Hereco | maandag 3 maart 2008 @ 19:32 |
quote:Als je goDverdomme niet eens goed kan schrijven verdien je ook geen rijbewijs ![]() | |
erkel | maandag 3 maart 2008 @ 20:11 |
Allebei in 1x (natuurlijk) Zelfs de examinator nog lopen verbeteren, want die kerel wilde mij een straat insturen waar een rood bord met een witte streep voor stond. 'Oh, die stond er de vorige keer nog niet' Misschien was het een poging om me erin te luizen, maar ik houd het bij het bovenstaande ![]() | |
Florian_ | maandag 3 maart 2008 @ 20:46 |
quote:is het niet "goed kunt schrijven" ? ![]() | |
MarkNMGN | maandag 3 maart 2008 @ 20:48 |
quote: ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 3 maart 2008 @ 20:57 |
Vanochtend ook gezakt voor praktijk ![]() | |
Florian_ | maandag 3 maart 2008 @ 20:58 |
quote:waarop ben jij gezakt? | |
egeltje1985 | maandag 3 maart 2008 @ 21:06 |
Mag alletwee, alleen 'je kan' is informeler. Zie taaladvies. | |
Kazu | maandag 3 maart 2008 @ 21:07 |
Nou, als ik jouw papiertje zie is het kijken toch niet al te best. Misschien kijk je teveel vanuit je ooghoeken. Anyways, ik moet volgende maand ook op, 1 april, dus ik krijg waarschijnlijk net dat nieuwe rijexamen voor m'n kiezen (ook al zegt m'n instructrice van niet)... | |
Sanderrrr | maandag 3 maart 2008 @ 21:12 |
Ben blij dat ik zo'n snelcursus had gedaan.. 17 oktober 18 geworden, 20 oktober begonnen met lessen, 16 november examen, 20 november pasje opgehaald. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 3 maart 2008 @ 21:19 |
quote:Voorrang, en een grote fout op een 2baans rotonde. Vet kut, aangezien tijdens de rijlessen alles vlekkeloos ging. | |
TeChNo2 | maandag 3 maart 2008 @ 21:24 |
Ik snap de klacht niet: een potentieel levensgevaarlijke wegmisbruiker wordt van de weg gehaald voordat er schade wordt aangericht en dan is er ook nog een klacht...? Lijkt me volledig terecht dat TS geen rijbewijs krijgt...je moet hem ook niet krijgen, maar verdienen... Oja en als antwoord op de vraag: 1e keer (theorie en praktijk) | |
Florian_ | maandag 3 maart 2008 @ 21:31 |
quote:Ik klaag meer omdat ik het kut vind dat ik het niet gehaald heb, niet omdat ik vind dat ik had moeten slagen ![]() Dat in de OP was nou niet echt serieus bedoeld ![]() | |
44pje | dinsdag 4 maart 2008 @ 02:30 |
Haha mensen die zakken voor hun rijexamen ![]() theorie motor 1 keer praktijk motor 1 keer 14 lessen theorie auto 1 keer praktijk auto 1 keer 12 lessen [/opschepmode] | |
nvido | dinsdag 4 maart 2008 @ 04:01 |
Gister ook geslaagd voor 't rij-examen ![]() Geen ingrepen gehad, alleen dat de auto midden op de weg afsloeg ![]() Maar ving het zelf goed op, geen paniek en kon zo doorrijden. Ondanks mijn bumperkleven op de snelweg ( 2x ![]() Theorie ook in 1x Praktijk met 18 lessen afgesloten. | |
Phaelanx_NL | dinsdag 4 maart 2008 @ 07:29 |
Ik ga maar eens naar school,.. met de auto ![]() | |
Florian_ | dinsdag 4 maart 2008 @ 09:24 |
quote: ![]() | |
Locusta | dinsdag 4 maart 2008 @ 09:43 |
quote:Same here ![]() ![]() ![]() | |
p-etr-a | donderdag 10 april 2008 @ 15:29 |
Locusta, dat heb ik vanmorgen ook gehad. Al weet ik niet zeker of het door de zenuwen kwam. Bij mijn tussentijdse toets had ik een examinator die nogal wat rare fouten gemaakt had, en nu kreeg ik hem voor het examen weer. Op een of andere manier speelde dat blijkbaar enorm door in mijn rijgedrag. Werkelijk álles wat ik normaal kan, ging fout: kijken, plaats op de weg, schokkerige bochten, bediening, alles. Je zou zeggen dat iemand die zo rijdt net begonnen is met lessen, zo erg was het. Dat is dus het nadeel van het rijexamen. Je kunt nog zo goed rijden, wie weet is het wel iemand die (zoals eerder ergens in dit topic gezegd) zodra hij zijn rijbewijs heeft als een kip zonder kop gaat bumperkleven, te hard rijden etc. Of je rijdt door de zenuwen of andere oorzaken veel slechter dan normaal terwijl je echt een heel nette weggebruiker bent, waar ik mezelf toch onder schaar. Dat zie je niet in een halfuurtje. | |
MarkNMGN | donderdag 10 april 2008 @ 15:33 |
Of je wel of niet een nette weggebruiker wordt merk je pas nadat je je rijbewijs hebt gehaald hoor. | |
alsem | donderdag 10 april 2008 @ 15:38 |
kanker rijlessen! je reinste oplichterij! | |
p-etr-a | donderdag 10 april 2008 @ 15:42 |
quote:Yeah right, alsof je van jezelf niet kunt weten hoe je gedrag is. De weg is geen plek waar je transformeert tot een compleet andere persoon. Je bent gewoon jezelf in een auto en ik weet van mezelf dat ik me aan de regels houd. Ook als ik straks wel mijn rijbewijs heb (zodra een examinator me dat dus toevertrouwt). | |
Nobu | donderdag 10 april 2008 @ 15:43 |
quote:Veel mensen transformeren in het verkeer WEL in een compleet ander persoon, geloof me. | |
MarkNMGN | donderdag 10 april 2008 @ 15:49 |
quote:O nee? ![]() Met rijlessen heb je geleerd om je altijd precies aan de regeltjes te houden, om de 5 seconden in die teringspiegel kijken, 2 handen aan het stuur. Die dingen doe je allemaal niet meer of minder straks. Als je je rijbewijs krijgt creëer je je eigen rijstijl. En in het verkeer kan je je nooit precies aan de regeltjes houden, dat is trouwens ook nog eens irritant voor je medeweggebruiker. | |
Black-Death | donderdag 10 april 2008 @ 15:54 |
Ik heb sinds december mijn rijbewijs, zowel theorie als praktijk in 1 keer gehaald, 28 lessen gehad... Maar ben wel heel anders gaan rijden. Wel stukken beter en vlotter enzo maar ik doe echt niet eerst 39493 kijk acties voordat ik m'n richtingaanwijzer aan doe ![]() ![]() ![]() ![]() | |
MarkNMGN | donderdag 10 april 2008 @ 15:58 |
Tijdens de lessen is het zo noodgedwongen allemaal, de echte vrijheid krijg je pas in je eigen auto. ![]() | |
Me_Wesley | donderdag 10 april 2008 @ 16:07 |
quote:Precieeees. Plus, en dat zeg ik wel vaker, tijdens het lessen leer je te kijken om het kijken. Dus strak binnen buiten schouder etc etc bladiebla. Int verkeer kijk je echt om te zien of er iemand rijdt.. in wezen doe je precies hetzelfde, maar toch is het dan een stúk veiliger. | |
Rosbief | donderdag 10 april 2008 @ 16:10 |
godverdomme met een t ![]() | |
p-etr-a | donderdag 10 april 2008 @ 16:42 |
quote:Ja natuurlijk, op die manier bedoel ik het ook niet, gewoon met je verstand rijden. Maar dat doet lang niet iedereen. Je hebt geen idee hoeveel weggebruikers er zijn die geen knipperlicht gebruiken (gewoon helemaal niet), bewust een telefoon in de hand houden, te hard rijden, allerlei dingen waarvan ik weet dat ik ze niet zal doen. | |
-0- | donderdag 10 april 2008 @ 17:22 |
quote:Dat je op de snelweg 150 rijd of 100 buiten de bebouwde kom ok. Maar als je gaat scheuren door woonwijken ben je gewoon een josti en geen goede automobilist. ![]() | |
Duvel | donderdag 10 april 2008 @ 18:56 |
quote:Ik krijg nog 20 euro van jou volgens mij. | |
Apokalypse | donderdag 10 april 2008 @ 19:16 |
Gezakt, ik was teveel gefocust op de weg dan op de omgeving zelf terwijl ik maar 1 ingreep had gehad. Nouja 19 mei weer op | |
Samson | donderdag 10 april 2008 @ 19:17 |
Grappig om te zien dat de meeste Fokkers hier de praktijk allemaal in 1x hebben gehaald, terwijl de echte praktijk nogal anders uitwijst. Zal dus ook wel allemaal echt waar zijn ![]() | |
Koploperkopper | donderdag 10 april 2008 @ 19:20 |
Voertuig berheersing op een rechte weg, slecht. ![]() Hoeveel bier? | |
Ridocar | donderdag 10 april 2008 @ 22:44 |
quote:Ik leef met je mee. Ik ga morgenochtend ook naar m'n werk op de fiets. Daarna wel een dag beton rijden op een Volvo FM12 | |
Ridocar | donderdag 10 april 2008 @ 22:49 |
quote:Stoer. | |
Maisnon | donderdag 10 april 2008 @ 23:20 |
Krijg de tyfus, CBR | |
hardromacore | donderdag 10 april 2008 @ 23:29 |
60 lessen ofzo e 3 examens | |
Isdatzo | donderdag 10 april 2008 @ 23:42 |
ha ha ![]() eerste keer geslaagd voor theorie eerste keer geslaagd voor praktijk ![]() eerste keer voor theorie motor eerste keer voor voertuigbeheersing motor eerste keer gezakt voor verkeersdeelname motor ![]() | |
Maisnon | donderdag 10 april 2008 @ 23:49 |
is dat zo. Ik weet nog een paar examinatoren die ik wat vervelende terminale ziekten wil toewensen. Schijnbaar is zenuwachtig voor een examen zijn al reden genoeg om iemand te laten zakken namelijk. En kom nou niet aan met het is die vent z'n werk etc. Mijn instructeur was erbij, het was niet m'n eerste examen dus ik voelde de druk wel ondertussen, en ik en m'n instructeur merkte beiden al dat die eikel een rotdag had. Staatsexamen dan maar doen? Nope, want mijn theorie die ik dus wel mooi in 1 keer heb gehaald is verlopen, en ik heb gewoon geen tijd om het allemaal in te plannen. Dag geld, ik denk dat er voor alle examinatoren alvast een plekje in de hel gereserveerd is. | |
Chuck_Norris | donderdag 10 april 2008 @ 23:57 |
Wat ben ik blij met mijn rijbewijs als je al deze topics leest ![]() | |
Knevelt | vrijdag 11 april 2008 @ 00:01 |
zo die is goed met kijkgedrag | |
TheThirdMark | vrijdag 11 april 2008 @ 12:24 |
quote:Wel alles in 1x gehaald, maar ik dacht eigenlijk dat juist veel mensen wél in 1x slagen voor de praktijk, maar dat velen veel zakken voor de theorie? | |
Me_Wesley | vrijdag 11 april 2008 @ 12:30 |
quote:Het is inderdaad belachelijk hoeveel mensen er zakken voor hun theorie. Ik zat in die zaal met ongeveer 40 man, en meer dan de helft was gezakt ![]() En er zaten dus ook gewoon mensen bij die voor de 5e keer al kwamen ![]() | |
Walter81 | vrijdag 11 april 2008 @ 13:03 |
quote:Ik weet natuurlijk niet hoe je gereden hebt en hoe je kijken was, maar of je harder of zachter moet rijden hangt van verschillende omstandigheden en situaties af. En die moet je goed (eigenlijk perfect) kunnen inschatten, want juist die verkeerde inschattingen veroorzaken de meeste ongevallen. (maximumsnelheid, wegbreedte, wegdek, zijwegen, verkeersdrukte, weersomstandigheden, wel of geen fietsers op je rijbaan, brandgangen enzovoorts). Je snelheid hangt van zoveel punten af. Blijkbaar was de examinator van mening dat dat in totaal niet goed genoeg was voor je om zelfstandig de weg op te gaan. Dat jij dat zelf niet zo vindt is logisch, want je hebt neem ik aan gereden op de snelheid waarvan je zelf dacht dat deze het meest geschikt was op dat moment. Er vanuit gaande dat de examinator bekwaam genoeg is, zal deze wél beschikken over het juiste inzicht en een juiste beoordeling gegeven hebben. Zelfde verhaal ook voor kijkgedrag natuurlijk | |
godigita | vrijdag 11 april 2008 @ 13:22 |
quote:Idem, dat zou gewoon voorselectie moeten zijn, eigenlijk ![]() | |
Walter81 | vrijdag 11 april 2008 @ 13:37 |
quote:Het is echt niet moeiljk om te slagen. Ik ben de 1e keer geslaagd, met 0 fout. Als je de regeltjes gewoon kent is er niks aan. Of het nou theorie-examen met ja/nee of a,b en c-antwoorden zijn, maakt niets uit. Je kent de regeltjes of niet. | |
Black-Death | vrijdag 11 april 2008 @ 22:44 |
quote: quote:Okee ik moet even iets rechtzetten cq. verduidelijken ![]() scheuren is al een overdreven term trouwens, maar ik hou er wel van om af en toe flink door te rijden.. en btw woonwijken, daarmee bedoel ik niet 30 km zones ![]() |