Over ruim anderhalve week ga ik ook naar Stockholmquote:Op donderdag 6 maart 2008 11:28 schreef Karimo het volgende:
[..]
http://castaneahostel.com/
Echt een top verblijf en een super locatie in Gamla Stan (de oude stad), 1 metro station verwijderd van het centrum en en hostel ligt op 5 minuten loop afstand van Gamla Stan Station en tevens op 5 minuten loop afstand van de kade (waar de boot naar Djurgarden vertrekt). 5 minuten lopen en je bent bij het Royal Palace
5 minuten lopen en je bent bij de supermarkt (Coop en 7-eleven). Aardig personeel, keuken met alle voorzieningen (en veel left-overs, *bedankt voor de melk en cornflakes haha*) Dat alles voor 21 euro per nacht (dormitory)
Ja de lokatie is zeker perfect! In Gamla Stan zitten wel wat kroegen, vlakbij het water zit het "Tapas Cafe/bar" ofzoiets, lekkere hapjes en drankjes. Daar in de buurt zit ook "The Temple Bar", ben ik niet in geweest maar het zag er gezellig uit.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Over ruim anderhalve week ga ik ook naar Stockholm. We gaan met vijf collega's/vrienden en hebben ook in Castanea geboekt. Vooral locatie spraka me erg aan
.
Iemand nog wat namen van kroegen/clubs die op 't moment 'hot' zijn? Café Opera willen we wel ff gaan kijken (mits niet 2 uur in de rij), omdat dat alleen al geweldig uitziet
.
Altijd leuk, die ID's.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:00 schreef PieterBas het volgende:
Als je onder de 20 ben, zal de Berzelii bar wel leuk zijn. Ik voelde me daar met mijn 24 jaar toch echt heel oud, maar toch een leuke avond gehad.
Neem wel je ID mee, zelfs als 24 jarige kom je in sommige tenten niet binnen. Al heeft het toerist wel voordelen, want soms kom je wel binnen.. Zeker in het weekend voordat de Zweden hun salaris krijgen, kan het nogal rustig zijn.
Een portier in Stockholm vertelde mij, dat in het eerste weekend na het ontvangen van het loon, het megadruk is, het tweede weekend is het al iets rustiger. In de derde week zijn de meeste al 'blut' en drinken dan veel thuis en drinken dan 1 of 2 (dure) drankjes en in de laatste week gaan ze naar de bioscoop.
In Stockholm kreeg ik de vraag of extra beenruimte wou in de bioscoop en hoefte niks extra's te betalen
Inderdaad, heb toch wat hilarisch situaties meegemaakt mijn Nederlandse rijbewijs, ik kwam eigenlijk altijd wel binnen, het ging gewoon om de picture ID en de leeftijdquote:Op dinsdag 15 april 2008 20:08 schreef gday het volgende:
[..]
Altijd leuk, die ID's.Ik vertikte het altijd om m'n paspoort overal op zak te houden, dus ik nam altijd m'n Nederlandse rijbewijs mee als ID ... maar daar begrepen ze echt geen hout van.
Als ik met m'n Zweedse bankpas bij de supermarkt wilde betalen vroegen ze ook naar legitimatie ... en dan ging het ze volgens mij voornamelijk om m'n personnummer, maar die staat natuurlijk niet op m'n Nederlandse rijbewijs. Ze vonden het altijd maar een raar vodje.
Groeten terugquote:Op donderdag 24 april 2008 17:48 schreef Lips het volgende:
18 graden en zonnig
Groeten uit Stockholm
Sterkte!quote:Op maandag 28 april 2008 09:37 schreef Lips het volgende:
Over een uurtje moet ik naar het station om terug te gaan
Stockholm
En... hoe was het ?quote:Op maandag 28 april 2008 09:37 schreef Lips het volgende:
Over een uurtje moet ik naar het station om terug te gaan
Stockholm
Musicmuseet is een absolute aanrader! Zou ik zeker doen!!quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:33 schreef piepster het volgende:
Woei!
Ik ga over een paar weken weer een paar dagen naar Stockholm. De Nederlandse en Belgische concerten van dEUS waren binnen een paar uur uitverkocht, Gelukkig spelen ze ook in in Debaser en kent geen hond ze in Zweden. Althans, het concert verkoopt maar niet uit. Vliegtickets voor ¤0,- bij Ryanair ex belasting. Verder lekker een dag door de stad slenteren. Tips zijn welkom. Ik ben al eerder geweest en heb alle grote toeristische dingen al gezien (Vasa, Skansen etc) maar er is vast meer te beleven. Het musikmuseet lijkt me leuk en die worstkoning lijkt me ook lachen.
Ik ben ook nog op zoek naar en betaalbaar hostel dicht bij Gambla Stan. Ben de vorige keer op de AF Chapman geweest, en dat was erg leuk, maar nieuwe ideeen zijn welkom.
De Röda Bĺten ligt op loopafstand van Gamla Stan.. Erg basicquote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:33 schreef piepster het volgende:
Woei!
Ik ga over een paar weken weer een paar dagen naar Stockholm. De Nederlandse en Belgische concerten van dEUS waren binnen een paar uur uitverkocht, Gelukkig spelen ze ook in in Debaser en kent geen hond ze in Zweden. Althans, het concert verkoopt maar niet uit. Vliegtickets voor ¤0,- bij Ryanair ex belasting. Verder lekker een dag door de stad slenteren. Tips zijn welkom. Ik ben al eerder geweest en heb alle grote toeristische dingen al gezien (Vasa, Skansen etc) maar er is vast meer te beleven. Het musikmuseet lijkt me leuk en die worstkoning lijkt me ook lachen.
Ik ben ook nog op zoek naar en betaalbaar hostel dicht bij Gambla Stan. Ben de vorige keer op de AF Chapman geweest, en dat was erg leuk, maar nieuwe ideeen zijn welkom.
Is het niet de Klarabergvägen? want dat ligt in de buurt van het Kulturhuset?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:18 schreef piepster het volgende:
Waar is de Karlsbergvägen ergens? Ik kan het op google earth niet vinden. Via Google kom ik weer in dit topic uit...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |