abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 maart 2008 @ 17:34:29 #51
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_57397805
Tja, de laatste keer dat ik met SAS ben gevlogen is 5 jaar geleden...
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
  zondag 16 maart 2008 @ 12:08:52 #52
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57410524
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:28 schreef Karimo het volgende:

[..]

http://castaneahostel.com/
Echt een top verblijf en een super locatie in Gamla Stan (de oude stad), 1 metro station verwijderd van het centrum en en hostel ligt op 5 minuten loop afstand van Gamla Stan Station en tevens op 5 minuten loop afstand van de kade (waar de boot naar Djurgarden vertrekt). 5 minuten lopen en je bent bij het Royal Palace
5 minuten lopen en je bent bij de supermarkt (Coop en 7-eleven). Aardig personeel, keuken met alle voorzieningen (en veel left-overs, *bedankt voor de melk en cornflakes haha*) Dat alles voor 21 euro per nacht (dormitory)
Over ruim anderhalve week ga ik ook naar Stockholm . We gaan met vijf collega's/vrienden en hebben ook in Castanea geboekt. Vooral locatie spraka me erg aan .

Iemand nog wat namen van kroegen/clubs die op 't moment 'hot' zijn? Café Opera willen we wel ff gaan kijken (mits niet 2 uur in de rij ), omdat dat alleen al geweldig uitziet .
pi_57455468
quote:
Op zondag 16 maart 2008 12:08 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Over ruim anderhalve week ga ik ook naar Stockholm . We gaan met vijf collega's/vrienden en hebben ook in Castanea geboekt. Vooral locatie spraka me erg aan .

Iemand nog wat namen van kroegen/clubs die op 't moment 'hot' zijn? Café Opera willen we wel ff gaan kijken (mits niet 2 uur in de rij ), omdat dat alleen al geweldig uitziet .
Ja de lokatie is zeker perfect! In Gamla Stan zitten wel wat kroegen, vlakbij het water zit het "Tapas Cafe/bar" ofzoiets, lekkere hapjes en drankjes. Daar in de buurt zit ook "The Temple Bar", ben ik niet in geweest maar het zag er gezellig uit.
Een poging tot uitgaan op zaterdag avond in het centrum lukte niet echt, het was overal echt superdruk, lange rijen..dus dat trok ik niet, toen maar de film van kwart voor 12 gepakt en toch nog een leuke avond gehad
pi_57463317
Als je onder de 20 ben, zal de Berzelii bar wel leuk zijn. Ik voelde me daar met mijn 24 jaar toch echt heel oud, maar toch een leuke avond gehad.

Neem wel je ID mee, zelfs als 24 jarige kom je in sommige tenten niet binnen. Al heeft het toerist wel voordelen, want soms kom je wel binnen.. Zeker in het weekend voordat de Zweden hun salaris krijgen, kan het nogal rustig zijn.

Een portier in Stockholm vertelde mij, dat in het eerste weekend na het ontvangen van het loon, het megadruk is, het tweede weekend is het al iets rustiger. In de derde week zijn de meeste al 'blut' en drinken dan veel thuis en drinken dan 1 of 2 (dure) drankjes en in de laatste week gaan ze naar de bioscoop.

In Stockholm kreeg ik de vraag of extra beenruimte wou in de bioscoop en hoefte niks extra's te betalen

[ Bericht 72% gewijzigd door PieterBas op 18-03-2008 22:05:11 ]
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  dinsdag 15 april 2008 @ 19:19:04 #55
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_58071849
Nog maar 7 dagen en dan ga ik naar Stockholm
Inmiddels een beetje bekeken wat ik wil zien en doen. Ik kan niet wachten! Heb er super veel zin in
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  dinsdag 15 april 2008 @ 20:08:09 #56
10710 gday
propria cures
pi_58072983
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 22:00 schreef PieterBas het volgende:
Als je onder de 20 ben, zal de Berzelii bar wel leuk zijn. Ik voelde me daar met mijn 24 jaar toch echt heel oud, maar toch een leuke avond gehad.

Neem wel je ID mee, zelfs als 24 jarige kom je in sommige tenten niet binnen. Al heeft het toerist wel voordelen, want soms kom je wel binnen.. Zeker in het weekend voordat de Zweden hun salaris krijgen, kan het nogal rustig zijn.

Een portier in Stockholm vertelde mij, dat in het eerste weekend na het ontvangen van het loon, het megadruk is, het tweede weekend is het al iets rustiger. In de derde week zijn de meeste al 'blut' en drinken dan veel thuis en drinken dan 1 of 2 (dure) drankjes en in de laatste week gaan ze naar de bioscoop.

In Stockholm kreeg ik de vraag of extra beenruimte wou in de bioscoop en hoefte niks extra's te betalen
Altijd leuk, die ID's. Ik vertikte het altijd om m'n paspoort overal op zak te houden, dus ik nam altijd m'n Nederlandse rijbewijs mee als ID ... maar daar begrepen ze echt geen hout van. Als ik met m'n Zweedse bankpas bij de supermarkt wilde betalen vroegen ze ook naar legitimatie ... en dan ging het ze volgens mij voornamelijk om m'n personnummer, maar die staat natuurlijk niet op m'n Nederlandse rijbewijs. Ze vonden het altijd maar een raar vodje.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  dinsdag 15 april 2008 @ 20:14:53 #57
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_58073141
Deze zomer wil ik ook weer eens naar Stockholm Uiteindelijk wil ik daar in de buurt graag gaan studeren
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_58082283
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 20:08 schreef gday het volgende:

[..]

Altijd leuk, die ID's. Ik vertikte het altijd om m'n paspoort overal op zak te houden, dus ik nam altijd m'n Nederlandse rijbewijs mee als ID ... maar daar begrepen ze echt geen hout van. Als ik met m'n Zweedse bankpas bij de supermarkt wilde betalen vroegen ze ook naar legitimatie ... en dan ging het ze volgens mij voornamelijk om m'n personnummer, maar die staat natuurlijk niet op m'n Nederlandse rijbewijs. Ze vonden het altijd maar een raar vodje.
Inderdaad, heb toch wat hilarisch situaties meegemaakt mijn Nederlandse rijbewijs, ik kwam eigenlijk altijd wel binnen, het ging gewoon om de picture ID en de leeftijd
  woensdag 16 april 2008 @ 12:41:49 #59
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_58086144
TVP. 26 april Stockholm met mijn pa aan een nader onderzoek onderwerpen. Ben heel erg benieuwd!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_58120131
Morgen ochtend vertrek ik ook richting stockholm. even kijken ofdat jullie ethousiastme terecht is
  donderdag 24 april 2008 @ 17:48:44 #61
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_58282917
18 graden en zonnig

Groeten uit Stockholm
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_58351494
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:48 schreef Lips het volgende:
18 graden en zonnig

Groeten uit Stockholm
Groeten terug Geniet ervan.
  maandag 28 april 2008 @ 09:37:39 #63
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_58353675
Over een uurtje moet ik naar het station om terug te gaan

Stockholm
Miauw
  maandag 28 april 2008 @ 09:37:48 #64
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_58353679
Ik zou eigenlijk vandaag gaan, maar wegens omstandigheden uitgesteld naar eind juli.
of niet natuurlijk
  maandag 28 april 2008 @ 12:01:24 #65
10710 gday
propria cures
pi_58356645
quote:
Op maandag 28 april 2008 09:37 schreef Lips het volgende:

Stockholm
Sterkte!
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
  dinsdag 29 april 2008 @ 22:27:42 #66
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_58389951
Jups. Gave stad wel. Prettig ook om op Djurgarden rond te slenteren in het zonnetje. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_58430572
Ook voor mij is Stockholm 1 van de mooiste steden ter wereld. Haast niemand verwacht het maar het is zo ontzettend mooi daar! Ben afgelopen jaar in december voor 4 dagen geweest, voor de kerst.. het is daar dan erg leuk met kerstmarkten etc. erg gemoedelijke sfeer! Nu is ons plan om er nog een keer in de zomer heen te gaan... om een aantal eilanden te verkennen. ben in totaal nu al 4 keer in Stockholm geweest (alleen in herfst en winter) en ik kan er maar geen genoeg van krijgen: erg mooie stad, schoon, leuke bezienswaardigheden en aardige mensen!! echt een aanrader, voor een weekend weg. (voor diegene die in noord nederland wonen- vanaf bremen (duitsland) kan men met ryanair erg goedkoop vliegen)
pi_58432180
quote:
Op maandag 28 april 2008 09:37 schreef Lips het volgende:

Stockholm
En... hoe was het ?
Vertel
  vrijdag 2 mei 2008 @ 12:24:49 #69
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_58433644
Het was super!!! Zal dit weekend een paar foto's posten!

Heb echt een geweldige vakantie gehad! Mooie stad en zo veel te doen! Heb veel rondgelopen, diverse musea bezocht (Skansen, Vasa, Musicmuseum, Dansmuseum, Junibacken, Wijn museum), een rondvaart gedaan en het stadhuis bezocht. Veel gedaan dus maar had er zo nog een week willen blijven

Heb overnacht in Backpackershostel, heel goed bevallen!!
Miauw
pi_58433822
Woei!

Ik ga over een paar weken weer een paar dagen naar Stockholm. De Nederlandse en Belgische concerten van dEUS waren binnen een paar uur uitverkocht, Gelukkig spelen ze ook in in Debaser en kent geen hond ze in Zweden. Althans, het concert verkoopt maar niet uit. Vliegtickets voor ¤0,- bij Ryanair ex belasting. Verder lekker een dag door de stad slenteren. Tips zijn welkom. Ik ben al eerder geweest en heb alle grote toeristische dingen al gezien (Vasa, Skansen etc) maar er is vast meer te beleven. Het musikmuseet lijkt me leuk en die worstkoning lijkt me ook lachen.

Ik ben ook nog op zoek naar en betaalbaar hostel dicht bij Gambla Stan. Ben de vorige keer op de AF Chapman geweest, en dat was erg leuk, maar nieuwe ideeen zijn welkom.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 12:39:30 #71
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_58433945
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 12:33 schreef piepster het volgende:
Woei!

Ik ga over een paar weken weer een paar dagen naar Stockholm. De Nederlandse en Belgische concerten van dEUS waren binnen een paar uur uitverkocht, Gelukkig spelen ze ook in in Debaser en kent geen hond ze in Zweden. Althans, het concert verkoopt maar niet uit. Vliegtickets voor ¤0,- bij Ryanair ex belasting. Verder lekker een dag door de stad slenteren. Tips zijn welkom. Ik ben al eerder geweest en heb alle grote toeristische dingen al gezien (Vasa, Skansen etc) maar er is vast meer te beleven. Het musikmuseet lijkt me leuk en die worstkoning lijkt me ook lachen.

Ik ben ook nog op zoek naar en betaalbaar hostel dicht bij Gambla Stan. Ben de vorige keer op de AF Chapman geweest, en dat was erg leuk, maar nieuwe ideeen zijn welkom.
Musicmuseet is een absolute aanrader! Zou ik zeker doen!!
Backpackershostel is niet ver van Gamla Stan (nog geen 10 min lopen) en was niet zo duur, ik betaalde 230 kronen per nacht.
Miauw
pi_58433983
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 12:33 schreef piepster het volgende:
Woei!

De Röda Bĺten ligt op loopafstand van Gamla Stan.. Erg basic
http://www.theredboat.com/indexENG.htm
  vrijdag 2 mei 2008 @ 13:07:42 #73
10710 gday
propria cures
pi_58434490
Ik ben nu stiekem ook benieuwd naar die worstenkoning. Die zit in een gedeelte van Stockholm dat heaven7 en ik eigenlijk altijd overslaan (behalve een enkele keer S:t Eriksgatan en S:t Eriksplan) maar de volgende keer toch even een klein omweggetje maken met de auto. Zal alleen wel weer kut parkeren zijn zoals gebruikelijk.
pi_58434731
Waar is de Karlsbergvägen ergens? Ik kan het op google earth niet vinden. Via Google kom ik weer in dit topic uit...
pi_58435093
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:18 schreef piepster het volgende:
Waar is de Karlsbergvägen ergens? Ik kan het op google earth niet vinden. Via Google kom ik weer in dit topic uit...
Is het niet de Klarabergvägen? want dat ligt in de buurt van het Kulturhuset?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')