abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57140124
quote:
Op maandag 3 maart 2008 23:31 schreef Zhenar het volgende:
Die daarna van Giechel is wel weer lekker meta
Meta? WTF geen moeilijke woorden gebruiken jij he
  maandag 3 maart 2008 @ 23:39:47 #52
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_57140277
quote:
Op maandag 3 maart 2008 23:33 schreef Giechel_Ho het volgende:

[..]

Meta? WTF geen moeilijke woorden gebruiken jij he
Dat het weer terugkoppelt naar zichzelf
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_57140337
quote:
Op maandag 3 maart 2008 23:39 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Dat het weer terugkoppelt naar zichzelf
Ik zie opeens het nut van een universitaire studie
pi_57141291
Is hij homo of niet?

Ik heb Antonie Kamerlingvragen
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_57141318
Waarom zijn de spullen er zo goedkoop? En waarom hebben ze altijd van die trieste acties?

Ik heb Marskramervragen
pi_57141333
Is het echt gebeurd of niet?

Ik heb gaskamervragen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 00:50:38 #57
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_57141650
Waarom raak ik potdomme altijd mijn duim?!

Ik heb hamervragen
  dinsdag 4 maart 2008 @ 00:51:27 #58
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_57141662
Waar kopen winkeliers hun voorraden zo cheap in?!

Ik heb Lucas Klamervragen
pi_57141687
Waar zullen we neuken?

Ik heb Boom-boom-boom-I-want-you-in-my-room-vragen.
pi_57141994
Kamerst?
pi_57142126
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 01:18 schreef eQuaL het volgende:
Kamerst?
Kamst.
pi_58256135
di 22 apr 2008, 15:28
Lange Frans & Baas B zijn verder
AMSTERDAM - De cd-presentatie van de nieuwe cd van Lange Frans & Baas B is woensdagavond, maar het is dinsdag nog niet duidelijk of de nieuwe plaat wel op tijd geperst is.

Er is iets misgegaan met het drukken, dus we hopen dat de cd'tjes er op tijd zijn. Voor de zekerheid hebben we een paar honderd usb-sticks klaarliggen met de nummers erop voor de releaseparty”, zegt Baas B , ofwel Bart Zeilstra. „Ik ben een optimist, in mijn wereld liggen de cd's er gewoon woensdagavond”, zegt Lange Frans (Frans Frederiks). De nieuwe plaat van het populaire duo heet Verder en moet eind deze week in de winkels liggen.

Op Verder staat de hit Kamervragen en de tweede single Waar Ik Sta is onlangs uitgebracht. Hierop zingt Bart over zijn liefdesverdriet, een thema dat geregeld terugkomt op de plaat. „Ik zat echt in de put toen ik de teksten voor deze cd schreef, het was net uit met mijn eerste liefde. Het is een heel persoonlijk nummer”, zegt Bart. De ironie wil dat hij, toen hij gelukkig was, juist geen letter op papier kreeg. „Het lukte gewoon niet om iets te schrijven, maar toen ik me rot voelde, vlogen de woorden uit mijn pen.” Het was ook een lastige periode voor Frans. „In het begin zei ik vaak 'Kom op joh', maar al snel had ik door dat het averechts werkte.” Hij heeft Bart flink gesteund. „Ik heb erop gehamerd dat hij zijn ziel in de nummers moest leggen. Toen hij met Waar Ik Sta kwam, was ik heel blij. Het is gevoelig en openhartig.” Frans heeft in die tijd veel dingen alleen gedaan die ze eigenlijk met z'n tweeën hadden moeten doen. „Was geen ramp hoor en Bart weet donders goed dat hij straks aan de beurt is”, lacht Frans. Zijn vriendin Daniëlle en hij verwachten deze zomer hun eerste kindje en Frans wil dan even een stapje terug doen. Het najaar wordt overigens wel weer druk, de rappers willen dan een clubtournee door Nederland gaan maken en volgend jaar is het de bedoeling dat ze weer de theaters ingaan.

Naast de single Kamervragen, over complottheorieën, presenteert Frans ook een gelijknamig live tv-programma op Veronica. De eerste aflevering was maandagavond en trok 154.000 kijkers, een aantal waar de rapper dik tevreden mee is. „Het was heel leuk om te doen, het liep goed en er had veel meer fout kunnen gaan”, lacht hij.

Behalve 'zware' nummers over politiek (Kamervragen), de teloorgang van de aarde (Liefde) en liefdesverdriet (Waar Ik Sta), staan er ook luchtige tracks op Verder zoals Zondag Vrij, 22 baco en SpeeEeZz. „22 baco gaat eigenlijk helemaal nergens over”, zegt Bart. Dat klinkt makkelijker dan het is. „Weet je wel hoe moeilijk het is om een nummer te schrijven dat nergens over gaat? Het refrein en de muziek waren er al heel lang, maar de rest van de tekst kwam maar niet. We zijn uit pure wanhoop maar dronken geworden om inspiratie op te wekken. Maar nog steeds kwam de tekst niet. Uiteindelijk is de tekst pas echt op het laatste moment afgemaakt.” Het vorige album Het Land Van ... stamt van eind 2005 met daarop de gelijknamige nummer één hit. „Het was zeker geen slecht album, integendeel, maar ik denk wel dat we er meer uit hadden kunnen halen. We kregen ineens succes na de eerste plaat en moesten snel met een volgende komen”, zegt Bart. „Er gebeurde in die tijd zoveel. We zijn begonnen als twee vrienden die muziek maken en ineens kwamen er overweldigende reacties. Dat legt ook een druk op je vriendschap. Maar uiteindelijk zijn we er veel sterker uitgekomen”, zegt Frans.

„We hebben uitgebreid de tijd genomen voor deze cd en ik vind dat je dat kan horen. Het is muzikaler, de beats zijn vetter en de teksten beter. In alle opzichten zijn we een stap verder”, verklaart Bart de titel van het album. Het heeft ook nog een persoonlijk tintje. „Ik ben ook verder nu, het gaat weer heel goed met me. Mijn liefdesverdriet ligt achter me.”
pi_58257298
t'is alweer 2008 eind april,
Ik zit hier met een stijve en kan niet van bil,
Wat is er toch gebeurd met al die ramen,
Op de dam, de rosse buurt, waar zoveel mannen kwamen,
Waar moet ik dan nu mijn kwakje kwijt,
Ik voel me zwaar genaaid door de overheid,
En niet op een goede prettige manier,
Ik mis gewoon de dames van plezier,
Vroeger was alles zoveel beter,
Op de dam, 10 hoeren per strekkende meter,
Maar sinds dit christelijke kabinet,
Is er een verbod op de professionele slet.
Hoe kan ik dat gemis nu ooit verdragen,
Ik heb fokking kamervragen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_58262223
quote:
Op woensdag 23 april 2008 16:48 schreef santax het volgende:
t'is alweer 2008 eind april,
Ik zit hier met een stijve en kan niet van bil,
Wat is er toch gebeurd met al die ramen,
Op de dam, de rosse buurt, waar zoveel mannen kwamen,
Waar moet ik dan nu mijn kwakje kwijt,
Ik voel me zwaar genaaid door de overheid,
En niet op een goede prettige manier,
Ik mis gewoon de dames van plezier,
Vroeger was alles zoveel beter,
Op de dam, 10 hoeren per strekkende meter,
Maar sinds dit christelijke kabinet,
Is er een verbod op de professionele slet.
Hoe kan ik dat gemis nu ooit verdragen,
Ik heb fokking kamervragen!
SPOILER
  vrijdag 25 april 2008 @ 18:44:55 #65
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_58307868
Wie is ouder, Hielke of Sietse?
Ik heb Klinkhamervragen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')