precies.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:49 schreef Mr.G het volgende:
Dat is ook weer een kwestie van smaak natuurlijk. Ik werk zelf bij een juwelier en Breil horloges worden door zowel mannen als vrouwen gekocht. Het sieraad dient niet zo zeer te passen bij het geslacht van de persoon, eerder bij de persoonlijke stijl.
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:27 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Bedankt voor de suggesties![]()
Kan niet goed zeggen waarom, maar ik vind ze allebei niet mooi. De Breil oogt wat lomp, is een wat rare mix tussen modern en klassiek (Romeinse cijfers), de Guess valt af door o.a. duikring en is te klassiek in mijn ogen
Breil is wel interessant. Die had ik nog niet bekeken. Op de website vind ik wel wat modellen die in de buurt komen.
Maar dat blijken dan allemaal weer mannen-modellen te zijn. De vrouwen modellen hebben dan meteen weer rare "vrouwelijke" kleuren.
Ik blijf verder zoeken :-)
Die had ik gezienquote:
Probeer eens TW Steel. Misschien geen rubber band, maar wel stoer! (en dan iet via wereldhorloges.nl, die hebben maar een klein deel van de collectie).quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:42 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Die had ik gezien
Is te lief, te galant, niet stoer genoeg. Wel goeie band en goeie combinatie met rubber en staal
Ik besef me dat ik wsch. noooooit ga vinden wat ik zoek
Dat is een Breil uit de nieuwe collectie.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:54 schreef Zjummie het volgende:
Klopt helemaal. Maar de mannen varianten zijn meestal wat groot voor de -meestal- wat dunnere vrouwenpols :-)
Trouwens, die Breil op jouw foto zie ik nergens terug op de Breil website. Is dat een nieuw (of oud) model ?
Zullen wel geen ETA uurwerken worden in de Breil Milano...quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:34 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Dat is een Breil uit de nieuwe collectie.
Leuk feitje over Breil trouwens:
Breil gaat stoppen met sieraden in Nederland en er komt een splitsing in de horlogelijn. Breil Tribe gaat het goedkopere segment vormen en Breil Milano worden de wat duurdere klokken met hoogstwaarschijnlijk Zwitserse uurwerken. Vergelijkbaar met Guess en Guess Collection dus in de prijsklasse 150-300e voor Breil Tribe en 300-550e voor Breil Milano. Grof geschatte prijzen want daar is nu nog niks over bekend.
Zou echt voor de Port gaan. De Memovox is ook een superhorloge, maar door de 3 kronen denk ik minder tijdloos. De IWC blijft gewoon mooi!quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:13 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ben bij juwelier geweest om te kijken voor een IWC portuguese of de JLC memovox. Beide hele mooie klokken maar ik ben er nog niet uit. Hier een (hele wazige) foto van de memovox met de iwc en de JLC chrono op de actergrond:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:42 schreef Adsum het volgende:
[..]
Zou echt voor de Port gaan. De Memovox is ook een superhorloge, maar door de 3 kronen denk ik minder tijdloos. De IWC blijft gewoon mooi!
Hoezo dat dan?quote:Op woensdag 19 maart 2008 16:05 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Zullen wel geen ETA uurwerken worden in de Breil Milano...
"stale band"quote:Op zaterdag 22 maart 2008 02:28 schreef tho_Omas het volgende:
http://link.marktplaats.nl/156952007
Wat is dit nou weer?
Als ik het goed begrepen heb stop de Swatch groep per 2011 (??) met het leveren van hun uurwerken, waaronder dus ETA aan merken die niet onder de Swatch groep vallen. Bij mijn weten is Breil onderdeel van Seiko...quote:
Netjes, mooie klok!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:07 schreef tho_Omas het volgende:
Vanmiddag een MeisterSinger No.1 aangeschaft, met bruine band, zwarte wijzerplaat en rosegouden index. Kreeg er een zwarte MS band bij voor niks. Erg leuk allemaal!
Idem.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:42 schreef Adsum het volgende:
[..]
Zou echt voor de Port gaan. De Memovox is ook een superhorloge, maar door de 3 kronen denk ik minder tijdloos. De IWC blijft gewoon mooi!
Dat dacht ik ook ja. Oorspronkelijk wilden ze dat al per 2008 doen maar dat mocht niet vanwege hun bijna monopolie positie.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:41 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb stop de Swatch groep per 2011 (??) met het leveren van hun uurwerken, waaronder dus ETA aan merken die niet onder de Swatch groep vallen.
Een IWC Fortis Aquatimer Cosmonaute?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 02:28 schreef tho_Omas het volgende:
http://link.marktplaats.nl/156952007
Wat is dit nou weer?
quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:42 schreef Adsum het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 22:22 schreef SeLang het volgende:
[..]
Idem.
Zeker als je een horloge koopt om zeg maar mee oud te worden.
Ja, de IWC is zeker tijdlozer en heeft een prachtige kast, maar als je de memovoxes uit de jaren 60 ziet zijn die nog steeds prachtig. Ook wordt de memovox niet meer gemaakt en zit er een spannender uurwerk in dan in de IWC en lijkt het me een wat steviger horloge. De IWC wordt waarschijnlijk nog wel jaren gemaakt.quote:
Oe, Nice!!quote:Op zondag 23 maart 2008 20:47 schreef Adsum het volgende:
Het uurwerk spreekt idd wel in voordeel van de JLC, mooi manufacturewerk tegen een flink verbouwde ETA... Als je de stijl van de JLC wel mooi vind, heeft IWC binnenkort ook weer wat leuks te bieden, de 1960 Aquatimer hommage:
[ afbeelding ]
Zal uurwerktechnisch ook wel weinig spannend zijn, maar ik vind het een leuk ontwerp.
Mooi ontwerp inderdaadquote:Op zondag 23 maart 2008 20:47 schreef Adsum het volgende:
Het uurwerk spreekt idd wel in voordeel van de JLC, mooi manufacturewerk tegen een flink verbouwde ETA... Als je de stijl van de JLC wel mooi vind, heeft IWC binnenkort ook weer wat leuks te bieden, de 1960 Aquatimer hommage:
[ afbeelding ]
Zal uurwerktechnisch ook wel weinig spannend zijn, maar ik vind het een leuk ontwerp.
Op de verschillende horlogefora:quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:28 schreef Roux het volgende:
[..]
Mooi ontwerp inderdaad![]()
Waar vind je dit soort info?
Vet een daytona! die zie je niet vaak in stalen uitvoering!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:07 schreef Kai77 het volgende:
Mijn huidige horloges...
Tag Kirium, Rolex Daytona en de DateJust
De Baume en Rolex Cellini zijn van mijn broertje
[ afbeelding ]
Baume et Mercier Capeland S Chronograph 8502
[ afbeelding ]
Rolex Cellini
[ afbeelding ]
Rolex Daytona & Rolex DateJust
[ afbeelding ]
Tag Heuer Kirium
http://www.tokyoflash.com/en/watches/pimp/p2pusher/quote:Op vrijdag 28 maart 2008 09:45 schreef albertfriet het volgende:
Mijn neppe wiite casio is kapotHij was ook maar 17 euro. Maar ik heb een vraag. Ik zoek nu een nieuw horloge en gisteren zag ik hier in google ads een advertentie voor een horloge die heette iets van pimp ( ik weet het
) en je kon de tijd aflezen dmv led lichtjes. heel vreemd maar die wil ik. maar ik zie die advertentie nu niet meer ik heb al 100x gefresht
iemand een link?
Gefeliciteerd met deze mooie " Reduced"!quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:48 schreef Jimmeh het volgende:
Nieuwe toevoeging aan m'n collectie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Omega Speedmaster 3550.10
Uurwerk: Omega 3220, 47 jewels (ETA 2890-02 caliber met Dubois-Dépraz 2020 module)
Super die 116520! Lang voor op de wachtlijst moeten staan?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:07 schreef Kai77 het volgende:
Mijn huidige horloges...
Tag Kirium, Rolex Daytona en de DateJust
De Baume en Rolex Cellini zijn van mijn broertje
[ afbeelding ]
Baume et Mercier Capeland S Chronograph 8502
[ afbeelding ]
Rolex Cellini
[ afbeelding ]
Rolex Daytona & Rolex DateJust
[ afbeelding ]
Tag Heuer Kirium
Muah , 6 maanden, lijkt me niet heel lang. Maar denk dat ik op de wachtlijst omhoog ben "gebumped", aangezien ik de datejust dus 6 maanden daarvoor had gehaald. Als je verhalen hoort van 2-3 jaar wachten bij AD's is zo een conclusie best plausibel denk ik.quote:Op zondag 30 maart 2008 11:05 schreef Adsum het volgende:
[..]
Super die 116520! Lang voor op de wachtlijst moeten staan?
6 maanden is idd zeer acceptabel. Maak t vaak genoeg mee dat er mensen 2 jaar hebben moeten wachten...quote:Op zondag 30 maart 2008 13:02 schreef Kai77 het volgende:
[..]
Muah , 6 maanden, lijkt me niet heel lang. Maar denk dat ik op de wachtlijst omhoog ben "gebumped", aangezien ik de datejust dus 6 maanden daarvoor had gehaald. Als je verhalen hoort van 2-3 jaar wachten bij AD's is zo een conclusie best plausibel denk ik.
Mocht je er aan twijfelen........nieuw kopen tegen retail prijs is het zeer zeker waardquote:Op zondag 30 maart 2008 15:37 schreef Adsum het volgende:
[..]
6 maanden is idd zeer acceptabel. Maak t vaak genoeg mee dat er mensen 2 jaar hebben moeten wachten...
Als het meezit heb ik er volgend jaar ook een, witte wijzerplaat
Absoluut, ben ook zeer zeker niet van plan een premium te betalen via de grijze markt...!quote:Op zondag 30 maart 2008 18:29 schreef Kai77 het volgende:
[..]
Mocht je er aan twijfelen........nieuw kopen tegen retail prijs is het zeer zeker waard
Prachtig horlogequote:Op donderdag 6 maart 2008 20:32 schreef Ultimora het volgende:
Vandaag gekocht![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
liefhebber meldt!quote:Op maandag 31 maart 2008 17:35 schreef Roux het volgende:
Voor de liefhebbers hier een aantal prachtige foto's van de Portuguese Automatic.
quote:Op maandag 31 maart 2008 17:35 schreef Roux het volgende:
Voor de liefhebbers hier een aantal prachtige foto's van de Portuguese Automatic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |