abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57131410
Het noemen wat zo'n boetebedrag zegt weinig. Dan zouden ze ook de hele historie van zo'n figuur erbij moeten vertellen.
pi_57131580
quote:
Op maandag 3 maart 2008 18:14 schreef k_man het volgende:
Het noemen wat zo'n boetebedrag zegt weinig. Dan zouden ze ook de hele historie van zo'n figuur erbij moeten vertellen.
Interessant toch

Een tijdje geleden hadden ze toch eentje te pakken wiens eerste reactie was "gvd, gisteren hadden jullie me ook al te pakken." Zijn rijbewijs werd ingenomen, omdat 'ie meer dan 50 te hard reed En maar zeuren dat 'ie 't nodig had voor zijn werk. Tsja, dat had je dan net effe eerder moeten bedenken.
pi_57132723
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:27 schreef MikeyMo het volgende:
ik vind het altijd prachtig; die rijbewijzen die worden ingenomen... en iedereen heeft hem nodig voor zijn werk

Wel jammer dat ze niet een maand later langsgaan bij de mensen om te vragen hoe ze het verlies van hun rijbewijs hebben ervaren en opgelost.
Mail SBS effe zou ik zeggen. Ik geniet altijd al als ze die rijbewijzen afpakken, zeker als het ook nog motorrijders zijn. Ik denk dat ik bij een aflevering waar ze al die kansloze klagers van. " ik heb het nodig voor mijn werk", "kun je me niet matsen" of die in huilen uitbarsten. Als ze die gaan vragen hoe het nu allemaal verders is verlopen en hoe ze het opgelost hebben met werk. Dan lopen bij mij de tranen over mijn wangen van het lachen.

Bij blik op de weg deden ze dat nog wel eens een bekeurde in een interview om een reactie vragen. En aangezien kamperzender SBS er zeker iets moois van kan maken met treurig kijkende mensen die door het verlies van hun rijbewijs hun baan zijn kwijtgeraakt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 3 maart 2008 @ 19:20:28 #34
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_57132964
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 3 maart 2008 @ 19:21:05 #35
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_57132979
quote:
Op maandag 3 maart 2008 13:18 schreef k_man het volgende:
Volgens mij hingen er daar ook matriborden boven de weg? En die geven zeker een verplichte snelheid aan.

Wat ik wel vreemd vond is dat ze een kerel twee bonnen gaven voor opeenvolgende snelheidsovertredingen. Ik zou daar bezwaar tegen aan tekenen. Dan hadden ze me maar eerder aan moeten houden en niet rustig afwachten tot ik de volgende snelheidsovertreding ging maken.
Matrix borden geven ook een advies snelheid aan. Ze voeldoen namelijk niet aan de europese regelgeving om een maximum snelheid aan te geven. Alleen de matrix borden die je tegenkomt bij de 80 km/ traject controle gebieden zijn voorzien van een rode rand en geven daardoor een maximum snelheid aan. Maar ook deze veranderen in borden zonder rode rand als er filevorming is. Dus ook dan geven ze een advies snelheid aan.
pi_57133869
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:21 schreef glasbak het volgende:

[..]

Matrix borden geven ook een advies snelheid aan. Ze voeldoen namelijk niet aan de europese regelgeving om een maximum snelheid aan te geven. Alleen de matrix borden die je tegenkomt bij de 80 km/ traject controle gebieden zijn voorzien van een rode rand en geven daardoor een maximum snelheid aan. Maar ook deze veranderen in borden zonder rode rand als er filevorming is. Dus ook dan geven ze een advies snelheid aan.
Ja, dat is een leuk fabeltje voor verjaardagsfeestjes.
  maandag 3 maart 2008 @ 20:31:00 #37
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_57134807
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, dat is een leuk fabeltje voor verjaardagsfeestjes.
Ja, dat denkt dus de halve wereld terwijl het toch echt anders is
pi_57134918
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:21 schreef glasbak het volgende:

[..]

Matrix borden geven ook een advies snelheid aan. Ze voeldoen namelijk niet aan de europese regelgeving om een maximum snelheid aan te geven. Alleen de matrix borden die je tegenkomt bij de 80 km/ traject controle gebieden zijn voorzien van een rode rand en geven daardoor een maximum snelheid aan. Maar ook deze veranderen in borden zonder rode rand als er filevorming is. Dus ook dan geven ze een advies snelheid aan.
Zou kunnen, maar bij wegwerkzaamheden worden de matrixborden vergezeld door de gewone borden met rode rand langs de kant van de snelweg. Dus wel effe naast de weg kijken of daar niet nog iets staat.
pi_57134977
quote:
Op maandag 3 maart 2008 20:31 schreef glasbak het volgende:

[..]

Ja, dat denkt dus de halve wereld terwijl het toch echt anders is
Nee, dat is het niet. Geef maar eens een bron die aangeeft dat je niet bekeurd mag worden als je de aangegeven snelheid op een matrixbord negeert.
pi_57135496
quote:
Op maandag 3 maart 2008 20:36 schreef Wombcat het volgende:
Zou kunnen, maar bij wegwerkzaamheden worden de matrixborden vergezeld door de gewone borden met rode rand langs de kant van de snelweg. Dus wel effe naast de weg kijken of daar niet nog iets staat.
Bullshit. Ook zonder de "gewone borden" hebben matrixborden dezelfde rechtskracht. Sterker, in de RVV zijn ze als volwaardig en zelfstandig verkeersbord (A3 in dit geval) aangemerkt. Een snelheidsaanduiding is altijd een maximumbeperking, ook zonder steun van bord A1 en ook zonder rode rand (matrixborden generatie 1 en 2 zijn monochroom wit en kunnen technisch geen rode rand weergeven).

Ben benieuwd waar glasbak z'n roze papiertje gehaald heeft.
quote:
Beroep: Chauffeur
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 3 maart 2008 @ 21:10:28 #41
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_57135785
Is er ooit iemand bekeurd omdat die de aangegeven snelheid van de matrix borden negeerde? Ik heb het dan over file situaties waarbij de borden net aan springen terwijl de file nog een kilometer weg is en je hebt nog ruimte zat hebt om met de normale snelheid door te rijden. Ik heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval en ook nog nooit van gehoord.

Wel bij wegwerkzaamheden, maar daar staat altjd het bord A1 ergens langs de kant van de weg of op een pijlwagen die wel een maximum snelheid aan mag geven.
pi_57136310
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:10 schreef glasbak het volgende:
Is er ooit iemand bekeurd omdat die de aangegeven snelheid van de matrix borden negeerde? Ik heb het dan over file situaties waarbij de borden net aan springen terwijl de file nog een kilometer weg is en je hebt nog ruimte zat hebt om met de normale snelheid door te rijden. Ik heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval en ook nog nooit van gehoord.
Bij filesituaties gebeurt dat niet, dat is praktisch ondoenlijk. Dan verandert de aangegeven snelheid op die borden geregeld en bovendien kun je niet in één keer van 120 naar 70 als er opeens zo'n bord aanfloept. Bureau Verkeershandhaving deelt dan dus geen boetes uit.

Er worden wel geregeld mensen bekeurd omdat ze het rode kruis op de matrixborden negeren. Dat zou volgens jou ook niet mogen. Dat is namelijk ook een gebodsbord en zou dus een rode rand moeten hebben. Voor zover ik weet is er nog nooit iemand onder zo'n boete uitgekomen door aan te voeren dat het bord geen rode rand had.

Reactie van RWS:
quote:
Detectielussen in de weg meten de snelheid en onderlinge afstand van de voertuigen. Die worden doorgegeven aan onderstations langs de weg en sturen de matrixborden aan. Deze geven maximumsnelheden aan. De bedoeling is echter, dat op het moment dat het verkeer sneller kan rijden dan de aangegeven maximum snelheid, dat ook gedaan moet worden. Op die manier worden de aangegeven maximumsnelheden opgeheven c.q. verhoogd.

Het Korps Landelijke Politiediensten weet hoe het systeem werkt en zal in voorkomende gevallen dan ook niet overgaan tot het verbaliseren van weggebruikers.
  maandag 3 maart 2008 @ 21:30:34 #43
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_57136370
Volgens mij zijn die monochrome matrixborden adviessnelheden.
Borden met een rode rand (zoals op de A27 bij Utrecht) zijn max snelheden.

Voor zover ik weet en voorzover ik er rekening mee houd
  maandag 3 maart 2008 @ 21:31:55 #44
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_57136420
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Bij filesituaties gebeurt dat niet, dat is praktisch ondoenlijk. Dan verandert de aangegeven snelheid op die borden geregeld en bovendien kun je niet in één keer van 120 naar 70 als er opeens zo'n bord aanfloept. Bureau Verkeershandhaving deelt dan dus geen boetes uit.

Er worden wel geregeld mensen bekeurd omdat ze het rode kruis op de matrixborden negeren. Dat zou volgens jou ook niet mogen. Dat is namelijk ook een gebodsbord en zou dus een rode rand moeten hebben. Voor zover ik weet is er nog nooit iemand onder zo'n boete uitgekomen door aan te voeren dat het bord geen rode rand had.

Reactie van RWS:
[..]
Maar groene pijlen of rode kruizen zijn wel net ff wat anders dan "witte" snelheidsadviezen.
pi_57136451
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:30 schreef bleiblei het volgende:
Volgens mij zijn die monochrome matrixborden adviessnelheden.
Borden met een rode rand (zoals op de A27 bij Utrecht) zijn max snelheden.

Voor zover ik weet en voorzover ik er rekening mee houd
Tja, dat is dus niet waar.

In de praktijk maakt het trouwens niks uit. Bij wegwerkzaamheden staan ook altijd normale borden, bij filesituaties wordt er niet op bekeurd en bij trajectcontroles is de rode rand er wel.
pi_57136495
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:31 schreef bleiblei het volgende:
Maar groene pijlen of rode kruizen zijn wel net ff wat anders dan "witte" snelheidsadviezen.
Het gaat erom dat de dingen die op een matrixbord staan geen advies zijn. Je moet ze gewoon opvolgen. Dat geldt voor de kruizen en dat geldt ook voor de snelheden.
pi_57136649
Dus jij denkt nog een kilometer met 120 door te jakkeren om bij de staart van de file pas in de ankers te hoeven? Wat denk je waarom er al ruim vóór een file een snelheidsbeperking wordt ingesteld, vast niet om op het laatste moment auto's van 120 > 0 te laten afremmen

Matrixborden worden dynamisch geregeld, vandaar dat een flitscontrole uit praktisch oogpunt niet gauw gehouden wordt. Hoewel de meeste automobilisten idd sneller rijden dan aangegeven maakt dat feit het nog niet tot een adviessnelheid. Je kúnt er voor bekeurd worden.

De mobiele wegsignaleringen van RWS zijn iets van de laatste jaren en worden ingezet op plekken waar geen vaste signalering is.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_57136791
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:30 schreef bleiblei het volgende:
Volgens mij zijn die monochrome matrixborden adviessnelheden.
Borden met een rode rand (zoals op de A27 bij Utrecht) zijn max snelheden.

Voor zover ik weet en voorzover ik er rekening mee houd
Het enige verschil is dat die monochrome borden te gedateerd zijn om een rode rand te kunnen projecteren. Als er 2 verschillende soorten waren met 2 verschillende rechtsgevolgen dan zouden er ook 2 verschillende Ax borden in het RVV genoemd moeten worden. En dat is dus niet zo.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 3 maart 2008 @ 21:45:42 #49
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_57136854
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:38 schreef r_one het volgende:
Dus jij denkt nog een kilometer met 120 door te jakkeren om bij de staart van de file pas in de ankers te hoeven? Wat denk je waarom er al ruim vóór een file een snelheidsbeperking wordt ingesteld, vast niet om op het laatste moment auto's van 120 > 0 te laten afremmen

Matrixborden worden dynamisch geregeld, vandaar dat een flitscontrole uit praktisch oogpunt niet gauw gehouden wordt. Hoewel de meeste automobilisten idd sneller rijden dan aangegeven maakt dat feit het nog niet tot een adviessnelheid. Je kúnt er voor bekeurd worden.

De mobiele wegsignaleringen van RWS zijn iets van de laatste jaren en worden ingezet op plekken waar geen vaste signalering is.
Daarom zijn het adviessnelheden dacht ik!
Om aan te geven, pas op! File!

Als ze adviessnelheidborden in klavers zetten van de ene naar de andere snelheden ga je daar toch ook niet met 120km/h in jakkeren? Of ben je een malloot die alle adviezen van iedereen in de wind slaat?
  maandag 3 maart 2008 @ 21:47:16 #50
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_57136896
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Het enige verschil is dat die monochrome borden te gedateerd zijn om een rode rand te kunnen projecteren. Als er 2 verschillende soorten waren met 2 verschillende rechtsgevolgen dan zouden er ook 2 verschillende Ax borden in het RVV genoemd moeten worden. En dat is dus niet zo.
Dat is dus dikke bullshit. Want de matrix borden op de A27 bij Utrecht zijn monochroom bij files en staat een rode rand om in spits wanneer je er maar 80 mag.

Dussch.... Zekers te weten dat daar wel verschillen in zitten.
pi_57136939
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:31 schreef bleiblei het volgende:
Maar groene pijlen of rode kruizen zijn wel net ff wat anders dan "witte" snelheidsadviezenbeperkingen.
Hoezo "net ff wat anders"? Op grond waarvan meet jij zo simpelweg met 2 maten?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_57136989
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:45 schreef bleiblei het volgende:
Als ze adviessnelheidborden in klavers zetten van de ene naar de andere snelheden ga je daar toch ook niet met 120km/h in jakkeren? Of ben je een malloot die alle adviezen van iedereen in de wind slaat?
Lees even waar ik op reageerde:
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:10 schreef glasbak het volgende:
en je hebt nog ruimte zat hebt om met de normale snelheid door te rijden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 3 maart 2008 @ 21:51:39 #53
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_57137006
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoezo "net ff wat anders"? Op grond waarvan meet jij zo simpelweg met 2 maten?
Op gevoelsmatige zaken .
Is krom, maar zekers te weten dat RWS wel rekening houdt met hoe mensen verkeerssignalen interpreteren. Je ziet het al aan het feit dat die knipperende file borden blijkbaar wel boetewaardig zijn, maar dat ze er geen boetes voor geven .
  maandag 3 maart 2008 @ 21:53:11 #54
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_57137056
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:50 schreef r_one het volgende:

[..]

Lees even waar ik op reageerde:
[..]
Waar had ik dat vanaf moeten afleiden?
Het veranderd overigens nog steeds niets aan mijn standpunt trouwens.
pi_57137213
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:47 schreef bleiblei het volgende:
Dat is dus dikke bullshit. Want de matrix borden op de A27 bij Utrecht zijn monochroom bij files en staat een rode rand om in spits wanneer je er maar 80 mag.

Dussch.... Zekers te weten dat daar wel verschillen in zitten.
Niks bullshit: ongeacht plaats en type, alleen 80 wordt met een rode rand weergegeven, alle andere snelheden zonder. In die 80km spitsgebieden in de randstad enzo zul je ook geen oude matrixborden vinden, daar hebben ze (noodgedwongen) moderne matrixborden moeten installeren.

Dit alles doet niks af aan het bepaalde in de (al véél oudere) RVV: bord A3 (matrix) is gelijk te stellen met bord A1 (maximum) en niet met bord A4 (advies).
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_57137258
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:51 schreef bleiblei het volgende:
Op gevoelsmatige zaken .
Is krom, maar zekers te weten dat RWS wel rekening houdt met hoe mensen verkeerssignalen interpreteren. Je ziet het al aan het feit dat die knipperende file borden blijkbaar wel boetewaardig zijn, maar dat ze er geen boetes voor geven .
Alsof RWS bevoegd is te beboeten
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_57137297
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:53 schreef bleiblei het volgende:
Waar had ik dat vanaf moeten afleiden?
Uit de context ("dus jij denkt" enzo), het was overduidelijk geen losse flodder maar een gerichte reactie op de post boven mij.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 5 maart 2008 @ 22:57:24 #58
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_57186216
http://www.liveleak.com/view?i=0a3_1204716874

(Let even niet op het dramatische vertaalwerk )
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_57187456
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 22:57 schreef ScudRaket het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=0a3_1204716874

(Let even niet op het dramatische vertaalwerk )
'Lul dan wat je wil zeggen' >> Dick what you have to say

  zondag 9 maart 2008 @ 20:46:48 #60
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_57270062
Dadelijk even geen ferrari's, maar een crimineel in een dikke Merc!1 Hij probeert te ontsnappen op radicale wijze, en stopt zomaar op de snelweg..

Na de reclame!!..

[ Bericht 20% gewijzigd door Tism op 09-03-2008 20:52:31 ]
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')