abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57167973
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Charisteas was een Ajacied, en scoren was niet zijn sterkste punt, maar ik denk dat we aan hem een stuk meer hadden gehad dan Makaay dit seizoen. Hij is veel meer een aanspeelpunt en voetbalt veel meer mee. Met Charisteas in plaats van Makaay hadden we wel een paar punten meer gehad denk ik.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_57168319
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 01:11 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Meer om het feit dat er spelers zo ontvangen worden bij Feyenoord. Dit zijn gewoon joden-praktijken...
Het was gewoon een eng achterbaks mannetje die zelf jodenpraktijken uithaalde!
pi_57168354
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 07:23 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Was dat maar het enige, volgens mij flikte die meer in zijn tijd bij SC H tegen Fey. Maargoed boeit opzich niet hoeveel die deed. Met Kalou ging die al te ver.
Volgens mij was hij toen zelfs al rond met Feyenoord toch?
pi_57168381
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Charisteas was een Ajacied, en scoren was niet zijn sterkste punt, maar ik denk dat we aan hem een stuk meer hadden gehad dan Makaay dit seizoen. Hij is veel meer een aanspeelpunt en voetbalt veel meer mee. Met Charisteas in plaats van Makaay hadden we wel een paar punten meer gehad denk ik.
pi_57168586
quote:
Inmiddels heeft De Guzman een Nederlands paspoort. Wat er allemaal gaande is in ons land is echter niet aan hem besteed. "Beatrix" was het antwoord dat hij gaf op de vraag wie minister-president van Nederland is.
.
pi_57169681
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:27 schreef Luni het volgende:

[..]

Wat heeft Makaay nou bijgedragen de afgelopen 10 wedstrijden? Hij heeft amper gescoord, misschien één of twee assists gegeven en verder had je helemaal geen flikker aan hem.
pi_57169716
Ik heb het even nagekeken, volgens VI heeft hij de afgelopen 10 competitiewedstrijden 2 keer gescoord en geen enkele assist gegeven.
  woensdag 5 maart 2008 @ 11:33:44 #248
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_57169877
Sowieso gaat het scoren dit seizoen moeilijk. De verdediging laat vrij weinig doelpunten door, ook al spelen ze belabberd.
pi_57170221
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 11:25 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat heeft Makaay nou bijgedragen de afgelopen 10 wedstrijden? Hij heeft amper gescoord, misschien één of twee assists gegeven en verder had je helemaal geen flikker aan hem.
Omdat hij verkeerd gebruikt word, bij z'n vorige clubs hoefde hij niks uit te voeren, alleen maar zorgen dat hij doelpunten scoorde.
pi_57170317
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 11:46 schreef Luni het volgende:

[..]

Omdat hij verkeerd gebruikt word, bij z'n vorige clubs hoefde hij niks uit te voeren, alleen maar zorgen dat hij doelpunten scoorde.
Alsof we het ons kunnen permitteren om 10 man + 1 ballenafwachter op te stellen. We kunnen ze alle 11 goed gebruiken.
pi_57170337
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 00:40 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Ik vind Lurling ook een kneus, maar dit is eigenlijk wel een heel triest verhaal...
Triest verhaal inderdaad.
pi_57170629
Waarom speelt Sahin eigenlijk zo weinig de laatste tijd? Dat is juist een spelmaker die Makaay kan bedienen.
pi_57170863
Omdat ie slecht speelt, zondag ging het wel weer.
pi_57171453
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 11:50 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Alsof we het ons kunnen permitteren om 10 man + 1 ballenafwachter op te stellen. We kunnen ze alle 11 goed gebruiken.
Je speelt met 1 spits, als hij zich ook nog eens in moet laten zakken om aanspeelbaar te zien terwijl er 3 aanvallende middenvelders achter lopen, dat werkt niet.
pi_57171492
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 12:00 schreef Nashje het volgende:
Waarom speelt Sahin eigenlijk zo weinig de laatste tijd? Dat is juist een spelmaker die Makaay kan bedienen.
Dat kunnen De Guzman en Bruins ook. Sahin speelde meer controlerend op de plaats van Landzaat, maar daar liet hij regelmatig een steekje vallen.
  woensdag 5 maart 2008 @ 13:05:17 #256
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57172017
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:25 schreef Luni het volgende:

[..]

Het was gewoon een eng achterbaks mannetje die zelf jodenpraktijken uithaalde!
Maar toch, bedreigingen gaan me te ver.
pi_57173553
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 12:38 schreef Luni het volgende:

[..]

Dat kunnen De Guzman en Bruins ook. Sahin speelde meer controlerend op de plaats van Landzaat, maar daar liet hij regelmatig een steekje vallen.
Ah oke. Dacht dat Sahin juist degene was die er mede voor zorgde dat feyenoord zo 'leuk' voetbalde.
  woensdag 5 maart 2008 @ 14:28:03 #258
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_57173976
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 13:05 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Maar toch, bedreigingen gaan me te ver.
Lurling is gewoon een eng, vies mannetje.. gelukkig is daar later de rest van Nederland, met uitzondering van jou, ook achtergekomen.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  woensdag 5 maart 2008 @ 14:35:02 #259
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57174167
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 14:28 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Lurling is gewoon een eng, vies mannetje.. gelukkig is daar later de rest van Nederland, met uitzondering van jou, ook achtergekomen.
Hoe kom je erbij dat ik het geen eng, vies mannetje vind?
pi_57174219
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 14:28 schreef MarkNMGN het volgende:
Inderdaad, daarom scanderen ze tegenwoordig in Breda massaal zijn naam.
  woensdag 5 maart 2008 @ 14:38:08 #261
161559 PizzaSalami
Hey poeplap.
pi_57174269
Lurling .
quote:
Lurling: "Fans de grootste vijand"

De verguisde speler. Ofwel: hoe Anthony Lurling maar geen goed kon doen bij het Legioen en letterlijk vluchtte uit Rotterdam. Als een verliefde puber was hij ’s ochtends in Den Bosch in de auto gestapt voor zijn eerste werkdag in Rotterdam. Anthony Lurling voelde het kriebelen in zijn buik. Hier had hij jaren op gewacht.
Interesse van de club waar hij vroeger als supporter op de tribune zat, was er wel vaker geweest. Maar nu was hij dan eindelijk Feyenoorder. Een grote aankoop zelfs. Om geen slecht figuur te slaan had hij - tegen zijn gewoonte in - de hele vakantie hard doorgetraind. Hij zou die duizenden langs het bijveld van de Kuip wel even iets laten zien.

En toen gebeurde het.

,,Hij stonk alsof hij drie kratten bier had gedronken,’’ zegt Lurling over de supporter die hem in de zomer van 2002 op weg naar het trainingsveld staande hield. ,,Hij kneep me en zei: Ik accepteer je alleen als je tegen ajax scoort. De volgende dag was mijn bovenarm nog paars. Ik ben die eerste dag bespuugd en uitgescholden. Toen mijn naam werd omgeroepen, floot de helft van de fans me uit. Het was zo erg dat Van Marwijk tegen de andere spelers zei: Laat Lurling er tijdens de partij straks maar een paar in schieten. Dat vergeet ik nooit meer.’’

Dat Lurling in het boek ‘Feyenoord, de top en flop 100’ met een zesde plaats de hoogst genoteerde Nederlander is - uiteraard op het lijstje miskopen - heeft niets te maken met zijn kwaliteiten. Er voetbalden in Rotterdam-Zuid immers zat met heel wat minder talent dan hij. De Brabander had echter de pech dat hij nog voor hij één bal had geraakt, bij een groot deel van de fanatieke aanhang geen goed kon doen. Daarvoor drukte het stempel van matennaaier - als speler van Heerenveen was hij anderhalf jaar eerder verantwoordelijk voor de rode kaart die Bonaventure Kalou kreeg - te zwaar op zijn schouders.

Na die rampzalige eerste training was het leed nog lang niet geleden. ,,Ik kan me herinneren dat we rondjes moesten lopen en ik de hele tijd van iemand langs het veld kreeg te horen dat ik op jodenschoenen liep. Dat soort dingen gebeurde de eerste twee maanden bijna dagelijks. Ik vroeg me elke dag af: wie zou me nu weer verrot gaan schelden? Niet met de vraag hoe ik zo goed mogelijk kon voetballen.’’

Misschien was het gemakkelijker geweest als hij niet in Rotterdam was gaan wonen. ,,Als ik boodschappen deed kwam ik supporters tegen die ‘rot lekker op’ zeiden. Dat vrat aan me als ik alleen thuis zat. Ik was toen nog jong en vrijgezel Na een half jaar ben ik verhuisd.’’

Hij wil het niet als excuus gebruiken voor het feit dat hij niet is geslaagd in de Kuip. ,,Ik wil me nergens achter verschuilen. Ik heb bewezen dat ik een subtopper ben. Bij Feyenoord wilde ik zó graag, maar heb ik het niet laten zien. Als je een echte topper bent, kun je er misschien wel tegen dat fans zo tegen je doen.’’

Lurling is niet de enige speler die door het Legioen werd verguisd. Ook Joonas Kolkka, zijn ploeggenoot bij Nac, werd als Feyenoorder uitgefloten in de Kuip. ,,Ik heb het er wel eens met hem over. Hij heeft het ook heel moeilijk gehad. Het valt niet mee om te presteren als je eigen fans tegen je zijn. Dan denk je op een gegeven moment: waar doe ik het allemaal voor? Feyenoord is een mooie club, maar ook een hele moeilijke om voor te spelen. Ik moet per wedstrijd vijftien acties maken. Dan lukken er drie, maar die zijn dan wel beslissend. Bij Feyenoord kwam het daar niet van. Als de eerste actie niet lukte, legde ik de tweede keer de bal vaak terug omdat ik niet weer iets fout wilde doen.’’

De verlammende werking van de Kuip heeft hij als tegenstander nooit ervaren. ,,Ik was er dan meestal op gefixeerd om het publiek stil te krijgen. Met Heerenveen heb ik veel tegen Feyenoord gescoord.’’

De bij Nac opgebloeide aanvaller verheugt zich op de halve finale van de KNVB beker, over twee weken tegen Feyenoord. Ook al wordt er in de Kuip dan misschien weer gescandeerd dat hij een matennaaier is en zijn moeder een hoer. ,,Dat doet me niets meer. Ik maak daar tegenwoordig grapjes over. Dan zeg ik tegen mijn moeder: Je moet vroeger wel goed zijn geweest, want ze hebben het overal nog steeds over je.
Secrets never die. Only people.
  woensdag 5 maart 2008 @ 14:47:26 #262
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_57174501
Hé, dat bericht had ik nog niet gelezen...
kankelul.
  woensdag 5 maart 2008 @ 14:50:53 #263
161559 PizzaSalami
Hey poeplap.
pi_57174583
Ah, niet gezien.
Secrets never die. Only people.
  woensdag 5 maart 2008 @ 15:02:42 #264
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_57174854
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 14:36 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Dat zijn ratten, zoals Lurling, dus begrijpelijk...
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  woensdag 5 maart 2008 @ 15:14:53 #265
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_57175054
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 14:36 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

NAC
kankelul.
pi_57175164
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 15:14 schreef MarkNMGN het volgende:
NAC
In Heerenveen, Keulen en Den Bosch trouwens ook. Maar dat zal ook wel zijn he. NMGN
  woensdag 5 maart 2008 @ 15:23:37 #267
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_57175230
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 15:20 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

In Heerenveen, Keulen en Den Bosch trouwens ook. Maar dat zal ook wel zijn he. NMGN
Tsjah, hij komt van Den Bosch toch.. dan begrijp ik het wel. Oude jeugdliefde enzo.

Verder vind ik NAC gewoon een trieste club, met hun gemaakte haat tegen Feyenoord, beetje in carnavalstenue naar een wedstrijd gaan.
kankelul.
pi_57175351
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 15:23 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Tsjah, hij komt van Den Bosch toch.. dan begrijp ik het wel. Oude jeugdliefde enzo.
Kijk naar z'n usericon
  woensdag 5 maart 2008 @ 15:31:17 #269
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_57175386
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 15:29 schreef Luni het volgende:

[..]

Kijk naar z'n usericon
kankelul.
  woensdag 5 maart 2008 @ 15:44:55 #270