Iemand een stuk plakband aanraden voor zijn sensor zonder er bij te vermelden dat dat alleen met speciale (scotch) tape kan is naar mijn idee erger dan dat beetje stof dat nu in zijn camera zit.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:30 schreef Becherovka het volgende:
wtf? welke idioot maakt de binnenkant van z'n camera nou schoon met een blaasbalgje??!! Je strooit dat stof overal waar het nooit zou moeten komen! Gebruik een stuk plakband voor je sensor en laat de rest alsjeblieft gewoon met rust. If it ain't broke, DON'T try to fix it.
Iemand die na een post als het mijne direct een stuk plakband pakt en in zijn camera ramt kun je mi beter preventief opsluiten.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:50 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Iemand een stuk plakband aanraden voor zijn sensor zonder er bij te vermelden dat dat alleen met speciale (scotch) tape kan is naar mijn idee erger dan dat beetje stof dat nu in zijn camera zit.
Als je het goed doet met het spul dat ervoor gemaakt is zal je ook geen stofje meer vinden. Tape gaat gewoon een keer mis.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:00 schreef Becherovka het volgende:
Tweemaal gedaan. Tweemaal top. Magic tape laat sowieso geen sporen achter. Het werkt imho beter dan die 'sweeps' die het spul alleen in de hoeken drijven of zo'n blaasbalgje dat er voor zorgt dat je complete behuizing vol troep komt te zitten. Maar ieder z'n ding.
perslucht voor de winquote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:00 schreef Becherovka het volgende:
Tweemaal gedaan. Tweemaal top. Magic tape laat sowieso geen sporen achter. Het werkt imho beter dan die 'sweeps' die het spul alleen in de hoeken drijven of zo'n blaasbalgje dat er voor zorgt dat je complete behuizing vol troep komt te zitten. Maar ieder z'n ding.
Ook daar lees je slechte dingen overquote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:29 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
perslucht voor de win
werkt lekker snel veilig, nooit problemen mee gehad.
al dar rare gedoe met plakband of dure sweeps,
gewoon lucht.
Daarmee krijg je oliesporen en andere dingen die op de sensor geplakt zitten niet weg hoor. Als het echt smerig is mag je best bezig gaan met een natte zooi imo. Al lijkt dat plakband me ook wel wat!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:29 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
perslucht voor de win
werkt lekker snel veilig, nooit problemen mee gehad.
al dar rare gedoe met plakband of dure sweeps,
gewoon lucht.
http://wiki.fok.nl/index.php/Sensor_cleaning_HOWTOquote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:33 schreef Dickies het volgende:
[..]
Ook daar lees je slechte dingen overJe kan namelijk ook iets van het drijfgas meespuiten en kan resten achterlaten oid.
Voor de D70 zou ik de spiegel nooit op die manier opklappen.quote:Op zondag 9 maart 2008 23:51 schreef prupke het volgende:
[..]
http://wiki.fok.nl/index.php/Sensor_cleaning_HOWTO
ZIjn genoeg mensen die het doen. Genoeg mensen bij wie het goed gaat. Genoeg mensen bij wie het fout gaat. Dat laatste is voor mij reden het nooit te doen en als anderen vragen om mijn mening het af te raden. En persoonlijk zou ik de wiki van fok niet snel als betrouwbare bron gebruiken.quote:Op zondag 9 maart 2008 23:51 schreef prupke het volgende:
[..]
http://wiki.fok.nl/index.php/Sensor_cleaning_HOWTO
hoe dan? schroevendraaier er tussen?quote:Op maandag 10 maart 2008 08:45 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Voor de D70 zou ik de spiegel nooit op die manier opklappen.
quote:Op maandag 10 maart 2008 09:38 schreef Dickies het volgende:
[..]
ZIjn genoeg mensen die het doen. Genoeg mensen bij wie het goed gaat. Genoeg mensen bij wie het fout gaat. Dat laatste is voor mij reden het nooit te doen en als anderen vragen om mijn mening het af te raden. En persoonlijk zou ik de wiki van fok niet snel als betrouwbare bron gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |