abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 maart 2008 @ 12:36:43 #1
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_57101785

Het vorige deel: <invullen aub >

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 2 maart 2008 @ 12:37:46 #2
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_57101812
zooo mijn eerste topicopener... snapte alleen niet zo goed hoe ik de link naar het vorige topic erin moest zetten, kan iemand dat even fixen heel misschien vast bedankt.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_57101966
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
zooo mijn eerste topicopener... snapte alleen niet zo goed hoe ik de link naar het vorige topic erin moest zetten, kan iemand dat even fixen heel misschien vast bedankt.
Je moet dan de URL van het vorige topic kopieren en plakken op waar nu staat: "invullen aub"

Mogge! Ik ben al een paar dagen niet zo heel lekker, geen verkoudheid, geen griep, maar ik voel wel dat het m'n lichaam er tegen vecht of zo. Ben extreem moe en heb ook al een paar dagen helemaal niet gesport en daar word ik ook behoorlijk sjacherijnig van.........
pi_57101992
Is er al iemand die n.a.v. deze reeks nu slank de lente in gaat? Nog 19 dagen heb je.
  zondag 2 maart 2008 @ 13:01:50 #5
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_57102283
Ik ben sowieso slank, ik wil gewoon nog wat slanker zijn...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_57102341
iedereen hier
pi_57102361
TVP, wat dagen niet geweest en o wat gaat het snel als ik er niets typ
Gisteren in a'dam geweest (conleche, ik was helemaal vergeten langs te gaan) en het was erg gezellig. Gegeten bij p.king, was best lekker, al was het niet supergezond geloof ik.
Het mooi kotsende meisje.
pi_57102490
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:45 schreef conleche het volgende:
Mogge! Ik ben al een paar dagen niet zo heel lekker, geen verkoudheid, geen griep, maar ik voel wel dat het m'n lichaam er tegen vecht of zo. Ben extreem moe en heb ook al een paar dagen helemaal niet gesport en daar word ik ook behoorlijk sjacherijnig van.........
Gewoon een stuk gaan wandelen dan. Frisse lucht is best lekker als je niet zo fit bent.

Heb ondertussen geloof ik een driedubbelpost te pakken, maar Aldi heeft vanaf 5 maart hardloopkleding in de aanbieding. Goed spul voor een erg leuke prijs.
pi_57102889
Hallo allemaal

Samenvatting van verhaal hieronder: wintersport was leuk, ik ben niet aangekomen en heb hele mooie blauwe knieën

Wintersport was helemaal geweldig. Kleine (ahum) samenvatting van de eerste week: 7 uur op, spullen aantrekken, ontbijten met 2 plakken bruinig brood (ze hadden ook bolletjes, maar bruin vond ik prettiger), de piste op ... van 10 tot 12 non-stop boarden (w00t, ik mocht in de gevorderden groep, en ik kon het nog ook. Alleen was ik wel de langzaamste, maar mét een hele goede techniek) ... lunch was meestal vlees met rijst/aardappel/knodel (wat een smerig spul, knodel) ofzo, maar ik nam het vlees en plofte het op een broodje. Lunch . Dan weer 2 of meer uur boarden en doodmoe terug naar het hotel. Douchen, wat kletsen/uitrusten (doodmoe in slaap vallen) en daarna avondeten. Meestal zelfde soort als lunch. Had vaak al geen honger meer, dus niet echt veel gegeten. 's Avonds film kijken ofzo. Was heel erg gezellig met allemaal vrienden van school, en mn eigen vriendje natuurlijk . Ook vaak op de jongenskamer hangen (ja gescheiden slapen, werden angstvallig uit elkaar gehouden, omdat een jongen op de eerste avond een vreemd meisje het hotel in had genomen en met haar was gaan kloten ... kwamen ze de volgende ochtend aan. Vanaf dat moment werden juist de stelletjes in de gaten gehouden). Maar zo ongelooflijk leuk

En daarna nog een halve week met vriend en ouders. Toen was de sneeuw helaas beroerd, allemaal pap/slush waarin je nauwelijks kan boarden. En heel hobbelig: geen bochtjes maken, maar over de hobbels stuiteren. Spierpijn in mn kont daarvan! Maar zo heerlijk, had een kamer samen met mn vriend (waarvan de deur niet dicht kon, ding klemde ) ... naast elkaar in slaap vallen ... 's avonds samen douchen of in bad ... hem een kopstoot verkopen omdat zijn hoofd opeens op mijn kussen ligt ... gillend wakker worden omdat je gedroomd hebt, geknuffeld worden en dat de volgende ochtend horen zonder je iets te herinneren ...

Nouja, ik wil dus gewoon echt heel graag weer terug . Ben trouwens níet aangekomen (tja, weegschaal zegt 0,5 kg. Dat was voor ik naar de wc kon, en was al paar dagen niet meer geweest, ik kan het niet op gezamelijke toiletten) en mn buik is nog normaal. Alleen vandaag wel meteen slecht gegeten, heb de hagelslag gemist. En er was nog een zak snoep over ... nu is die zak bijna leeg.

Nu ben ik moe, zit ik nog steeds in mn pyama en ongewassen kop voor de computer en heb ik echt geen zin om normaal wakker te worden. Spierpijn in mn kont, dikke enkels (door de snowboardschoenen) en blauwe knieën. Zal zo even een foto uploaden, ze zijn echt zo mooi blauw . Was er hard op gevallen, op een ijzig stuk ... de 5 dagen daarna aan het eind van de dag er elke dag weer op gevallen. Nu is het geel/groen/blauw/rood/paars met gekke streepjes en vlekjes. Geen idee hoe die streepjes er komen, die waren er gister nog niet (die witte streep in het midden is een litteken, ooit gevallen in de badkamer, op de drempel) ... in het echt zijn ze mooier trouwens .

En alles bijgelezen, ga maar op 1 ding reageren: gefeliciteerd Freecell!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_57103043
theeveepee

net even in de keuken gestaan.. stoofpot-experimentje

ruikt al goed!

zodadelijk gaan we hardlopen, Evy 23

en @ OldJeller: ben zonder dieet sinds 1 januari meer dan 8 kilo kwijt, dus ik vind dat ik best érg slank de lente in ga, voor mijn doen
Ja doei.
pi_57103057
en welkom terug Chicolate
Ja doei.
pi_57103151
Oh, die knieen: ziet er heel pijnlijk uit!!

Fijn dat het een leuke vakantie was!
pi_57103171
Die knieën! Jeumig! Klinkt wel als een hele fijn vakantie Chicolate, vriendinnen van mij zijn ook zo enthousiast over wintersport. Mij trekt het helemaal niet eigenlijk, smaken verschillen .
pi_57103295
Bedankt allemaal. Je zou bijna denken dat ik jullie gemist heb, wat een enorm verhaal zeg ... (was eigenlijk ook wel zo )

Haha en mn knie doet eigenlijk helemaal geen pijn meer . De tweede dag, dat deed pijn, toen ik er weer op viel, het voelde alsof mijn knie in brand stond (toen moest ik ook een zak ijs gaan halen) ... maar daarna is al het gevoel verdwenen. Het is een gevoelloze klomp vlees geworden. Alleen als ik de huid aantrek doet het wat pijn en het tintelt ... ik hoop wel dat het gevoel nog terugkomt en dat ik niet een soort permanente zenuwbeschadiging heb . (tuurlijk niet, daar moet meer voor gebeuren)

@Moblo: waar is je geslacht nou gebleven ... jij was toch een vrouwtje?

@Razz: je moet er van houden ja. Ik hou ervan om de hele dag actief bezig te zijn en mezelf te overtreffen, om mijn angsten aan de kant te zetten en zo nu en dan keihard op mn bek te gaan. Heerlijk .
pi_57103351
mooie knieën
  zondag 2 maart 2008 @ 14:00:31 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57103502
WB GWS .
Ik wilde dat in het vorige topic al zeggen, maar dan was ik degene die het topic op slot gooide .
Niet meer actief op Fok!
pi_57103768
[CUL-SC #110] waar alle dames strippen *O*

oh, en ik geloof dat ik dat maar eens aan moet passen dan
Ja doei.
pi_57104468
Welkom terug Chicolate
pi_57104652
Welkom terug Chicolate Damn, die kniëen, ben je aan het oefenen voor smurf ofzo?

Ik ga niet slank de lente in, in die 19 dagen ga ik dat niet redden, dus hier wordt het hopelijk slank de zomer in

Tussen de middag weer lekkere stokbroodjes uit de oven gegeten met kaas, tomaat en komkommer. Wilde vanavond Knorr Mixx BBQ-schotel eten, maar die was uitverkocht, dus nou wordt het de Provencaalse kipschotel
pi_57104771
Nu ik weer begonnen ben met de pil heb ik meer eetlust volgens mij
pi_57105163
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:47 schreef OldJeller het volgende:
Is er al iemand die n.a.v. deze reeks nu slank de lente in gaat? Nog 19 dagen heb je.
Nah, vind mezelf wel slanker dan eerst, maar kan nog steeds wel wat af. Afgelopen week expres geen meting gedaan, ziekig, ongesteld, veel vreten .. vandaag weer gebak met oma. Dus hopelijk is er donderdag wel wat af, anders 2 weken stil gestaan of bijgekomen ... we gaan het zien
pi_57105746
net weer mezelf wat slanker gelopen
Evy 23 alweer!! 10, 11 en 12 minuten.. ging niet heel lekker, mede dankzij de keelpijn, maar heb 't weer gered
Ja doei.
pi_57105772
Wanneer iemand 'slank' de lente in gaat is nogal moeilijk misschien! Overwichtig kan je zeggen met een BMI van 25+, maar slank is wat minder objectief. Als ik in de spiegel kijk zou ik zeggen 'nooit'
Ohja ik heb al een week niet hardgelopen (slecht), maar ook geen vreetbuien gehad al een hele tijd (goed). Vanmiddag toch maar een rondje doen denk ik nog, want het weer is best okee.
Het mooi kotsende meisje.
pi_57105779
Ik dacht net van.. ze zal toch niet dezelfde post hebben gepost eh maar was niet zo
feli!
  zondag 2 maart 2008 @ 16:06:10 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57106274
MoBlo in Fok Idols! Stemt allen op haar! .
Niet meer actief op Fok!
pi_57106355
Ja doei.
pi_57106572
Wie? Waar? Hoe?
  zondag 2 maart 2008 @ 16:17:28 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57106610
Niet meer actief op Fok!
pi_57106741
mag ik even mijn lieve Sushi spammen?

*wacht niet op antwoord*

even spammen

Lief kijken naar de baas

Close-up

awwaliev
Ja doei.
  zondag 2 maart 2008 @ 16:24:06 #30
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57106812
Wat een skatsje . Ze ziet er tevreden uit . Gaat goed dus?
Niet meer actief op Fok!
pi_57107107
Aaaaahw wat ongelooflijk lief kijkt ie (Sushi)
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:55 schreef Sylvana het volgende:
Welkom terug Chicolate Damn, die kniëen, ben je aan het oefenen voor smurf ofzo?
Ja ... ach, als er dan toch iets aan mijn lichaam dik moet zijn na een week vakantie, laat het dan maar mn knie zijn ipv mijn buik . En ik vind het eigenlijk wel ongelooflijk stoer dat ze er zo uitzien .

Ik moet nu naar de kerk. Geen zin in, nu moet ik mn pyama/luie kleren omruilen voor echte ... te lui om schoon te pakken, dus nu zit ik hier in de stinkkleren van de afgelopen week ... moeten ze me maar niet dwingen om het huis uit te gaan . Ik douche me daarna wel ofzo. En tas uitpakken ... had het liever nu gedaan ...
  zondag 2 maart 2008 @ 17:55:52 #32
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_57108868
Haha, wonden van actie zijn altijd stoer Chicolate

Hier vanmorgen weer de sportschool bezocht. Lekker 20 minuten crosstrainen en toch 313 kCal weg trainen.
Daarna nog een klein rondje bovenlichaam trainen (die borstpartij moet er toch 's komen) en klaar was ik weer voor deze zondag. Heb nog steeds pijn aan mijn bovenbenen, daar hielpen ook niet 10 glazen thee met scheppen suiker aan.

Vandaag een beetje de huisman uithangen, de afwas gedaan die me al een week aan staat te staren omdat mijn lamme huisgenoot 't weer 's niet gedaan heeft. Keuken poetsen, badkamer poetsen, plee doen, stofzuigen. The works. Heb er een gruwelijke hekel aan, maar ja, 't moet toch gebeuren. Vanavond eens een hartig woordje babbelen met mijn huisgenoot!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_57109494
We gaan dan wel die Knorr Mixx Provencaalse kipschotel eten, heb er wel een eigen draai aan gegeven door de kip te marineren met olijfolie, knoflook, tijm, zout en paprikapoeder ( ingrediënten die ook in mix zitten)
pi_57109675
naar de kerk moeten ja, nee, dat helpt!

geloven, prima
naar de kerk gaan, prima

maar wel vrijwillig... anders vind ik 't zo naar.. ouders die hun kinderen tot na hun 12e dwingen om naar de kerk te gaan vind ik niet echt goed bezig, al zullen ze het vast goed bedoelen (dus no personal offence naar je ouders toe Chico)

wij hebben net zó goddelijk gegeten.. wow en het omgekeerde zuurkooltaartje zag er zoooooo mooi uit! En was ook nog eens zo lekker! En mijn stoofpotje is ook goed gelukt! *trots*
straks in CUL staat er een fotoserietje, zal wel even een linkje plakken hier
Ja doei.
pi_57109799
Ben toch na het werk even gaan hardlopen. 4 km. Das niet zo heel veel, maar nu kom ik er tenminste weer een beetje in. Heb er ruim 21 min. over gedaan (gemiddeld 5:26 per km.) Dat viel niet eens tegen.
  zondag 2 maart 2008 @ 18:41:49 #36
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_57109866
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:37 schreef conleche het volgende:
Ben toch na het werk even gaan hardlopen. 4 km. Das niet zo heel veel, maar nu kom ik er tenminste weer een beetje in. Heb er ruim 21 min. over gedaan (gemiddeld 5:26 per km.) Dat viel niet eens tegen.
Ik heb ruim een uur gelopen over ruim 10 km!
Jij bent echt veel sneller.
Eens kijken of ik er ook weer wat meer snelheid in kan gaan krijgen.
pi_57109967
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:41 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik heb ruim een uur gelopen over ruim 10 km!
Jij bent echt veel sneller.
Eens kijken of ik er ook weer wat meer snelheid in kan gaan krijgen.
Ja maar jij hebt me laatst zo opgehemeld dat ik zelf ook begon te denken dat ik Haille Selassi was, of hoe heet die vent , maar toen ik laatst in het park liep werd ik aan alle kanten voorbij gesneld (nou ja, door 2 vrouwen) en ben ik maar gauw van m'n arrogante roze wolk naar beneden geklommen

BTW: voor die 10 km.!!!
pi_57110217
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:31 schreef motorbloempje het volgende:
naar de kerk moeten ja, nee, dat helpt!

geloven, prima
naar de kerk gaan, prima

maar wel vrijwillig... anders vind ik 't zo naar.. ouders die hun kinderen tot na hun 12e dwingen om naar de kerk te gaan vind ik niet echt goed bezig, al zullen ze het vast goed bedoelen (dus no personal offence naar je ouders toe Chico)
Ik ben het helemaal met je eens . Maar heb hier al eerder mn gal gespoten over dit soort verplichtingen, zeker op je 18e, dus zal de rest daar dit keer niet mee vervelen .

Zo, nu mn tas uitpakken ... wat stinkt dat ding zeg ... naar natte zweetshirtjes en moddersneeuw.
pi_57110477
Wat eten en drinken we vandaag? #94

fotoverslagje van mijn kookavontuur vandaag
Ja doei.
  zondag 2 maart 2008 @ 19:16:53 #40
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_57110643
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:46 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja maar jij hebt me laatst zo opgehemeld dat ik zelf ook begon te denken dat ik Haille Selassi was, of hoe heet die vent , maar toen ik laatst in het park liep werd ik aan alle kanten voorbij gesneld (nou ja, door 2 vrouwen) en ben ik maar gauw van m'n arrogante roze wolk naar beneden geklommen

BTW: voor die 10 km.!!!
Haile Gebreselassie (ofzo ).
Nouja, ik vind je snel. Maar dat kan ook weer iets over mijn snelheid zeggen, want ik ben dus vooral niet snel. En daar ga ik maar eens wat aan doen.
pi_57110660
quote:
Op zondag 2 maart 2008 19:09 schreef motorbloempje het volgende:

Ziet er goed uit! (1 vraagje; waarom gebruik je kippenbouillon?)

Volgens mij heb jij ook het Blokkermes! Vind je dat nu ook niet een supermes? Ik heb ook hele dure messen, maar dat Blokkermes van 5.95 is even goed, zo niet beter!
pi_57110719
dat stond in het recept, is er een uit het Fok!Kookboek.. heb het alleen een beetje naar mijn wensen aangepast (bosuitjes in plaats van sjalotjes, geen krieltjes en wat minder rode wijn )

ik had ook zoiets van 'kippenbouillon? ' maar het was écht lekker

en dat is inderdaad het Blokkermes (van Le Chef ofzo?) ben er tevreden over.. af en toe even met de slijpsteen erlangs, en hij houdt het prima vol
Ja doei.
pi_57110768
quote:
Op zondag 2 maart 2008 19:09 schreef motorbloempje het volgende:

Ziet er lekker uit (zo zouden ze het in kookboeken altijd moeten doen. Gewoon stap voor stap foto's, dan weet je meteen of je iets fout doet) ...

Ik heb van de week ook 2x gekookt samen met mn vriend ... eerste keer waren we echt doodmoe, toen een kant en klaar wokschotelding uit de diepvries met rijst gehaald ... het was niet eens bijzonder lekker en we hadden nog te weinig ook . Daarom nog wat vis gebakken (lekkerbekjes) en dat ging bij mij helemaal goed, bij vriend iets minder (die had de versie met kaas, is moeilijker ofzo) ...

En de tweede dag hadden we aardappelpuree met geraspte kaas en blokjes kaas (mjam, af en toe zo'n gesmolten blokje tegenkomen) ... en kipburgers (geheel op gevoel gebakken, geen klok bij nodig, en ze waren precies goed) en sperzieboontjes. Opeens ben ik niet meer zo bang voor zelf koken, het ging helemaal goed. Alleen mijn duits is toch net iets te beroerd om de instructies te snappen .
pi_57110905
TVP
Welkom terug Chicolate en ex-gebanden!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_57111270
danku danku
Ja doei.
pi_57111283
quote:
Op zondag 2 maart 2008 19:17 schreef conleche het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! (1 vraagje; waarom gebruik je kippenbouillon?)

Volgens mij heb jij ook het Blokkermes! Vind je dat nu ook niet een supermes? Ik heb ook hele dure messen, maar dat Blokkermes van 5.95 is even goed, zo niet beter!
Als je een echt goed koksmes koopt is het heel wat anders dan zo'n blokkermes. Zo'n koksmes hoef je practisch nooit te slijpen en is echt vlijmscherp, je kan zo een zalm fileren zonder moeite of een zeer malse biefstuk snijden in zeer dunne plakken, iets wat je niet hoeft te proberen met een 'le Chef' mes (ja ik heb ze, naast 2 goede messen, ook thuis)

Zo'n mes kost trouwens al snel evenveel als 10 van die messenblokken opgeteld
pi_57111465
en daarom, omdat ze zoveel kosten, zijn die Le Chef messen (+ slijpsteen) een prima mes

ik kan er prima mee snijden en later, als ik groot ben (en geld heb ) komt er wel een echt goed setje messen al hoop ik die voor mijn verjaardag te krijgen
Ja doei.
pi_57111739
Ik snijd alles met aardappelschilmesjes die ik elke paar maanden nieuw en scherp koop bij de HEMA, en m'n IKEA-messen die ik af en toe eens slijp met m'n IKEA-messenslijper.

Als je als chefkok de hele dag staat te snijden dan wil je best wel goede messen ja, maar ik vind het prima gaan zo. Als ik al geld had, dan kocht ik wel een lief rood espressoapparaat .

MoBlo, ik ben onder de indruk van je zuurkooltaart-stoofpot-combi! Die gaat hier ook eens gemaakt worden ergens in de komende weken.

Ik heb vanavond de all-time-favourite van m'n lief gekookt, namelijk aardappeltjes, wortelen en vis, maar dan net een beetje anders dan anders. Het hele recept staat hier. Het was superlekker, en ik ben toch steeds een beetje trots op mezelf als ik zoiets te voorschijn weet te toveren had het nooit achter mezelf gezocht toen ik net op mezelf ging dat ik zo veel plezier uit koken zou kunnen halen.
pi_57111849
quote:
Op zondag 2 maart 2008 19:55 schreef motorbloempje het volgende:
en daarom, omdat ze zoveel kosten, zijn die Le Chef messen (+ slijpsteen) een prima mes

ik kan er prima mee snijden en later, als ik groot ben (en geld heb ) komt er wel een echt goed setje messen al hoop ik die voor mijn verjaardag te krijgen
Klopt inderdaad.
Ik heb ook een goedkoop messenblok aangezien sommige messen daarin toch wel handig zijn.

Echter heb ik 2 goede messen. 1 koksmes en 1 vleesmes, ideaal voor het betere snijwerk! Dan heb je toch wel kwaliteit nodig!
pi_57111872
Ik snij eigenlijk alleen maar met dat sabatier diamond collection mes
de rest snijd echt kut..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')