Ook deze tekst wil ik jullie niet onthouden. Mijn favoriete passages heb ik vet gemaakt:
"Ik ben puur, ongekunsteld, niet-manipulatief, recht-door-zee, betrouwbaar, humorvol, intelligent, sensitief, stoer, lief, beschouwend, zorgzaam, betrokken, capabel, ongeduldig (maar niet met dieren, danwel kleine of oude mensjes), veelzijdig, enthousiast & spiritueel. Geen one-size-fits-all type, geen potje waar allerhande dekseltjes maar op passen.
Ik wil me bovendien wel graag ooit weer veilig genoeg voelen om met een fijne vent lepeltje-lepeltje te liggen, in plaats van mesje-mesje (dank je, Sara Kroos!). Ik hecht me niet snel, maar áls ik het doe, doe ik het goed, en volledig. Wat het voor het loslaten uiteindelijk niet makkelijker maakt overigens. Ben trouwens geenszins claimend of jaloers van aard. Ik gun mensen die me dierbaar zijn erg veel.
Wat ik vooral nodig heb is iemand waar ik mezelf mag en kan zijn, die interesse in me heeft, met me meeleeft, waar ik onbedaarlijk mee kan lachen, moeiteloze gespreksstof heb,
hemelbestormende nachten mee beleef, záááálig mee kan zoenen. Iemand die me uit eigen beweging aanhaalt, een kus op mijn kruin of in mijn nek plant, eens een spontane knuffel geeft.
Iemand die zijn (positieve) gevoelens kan verwoorden en die niet alleen weet wat reflecteren is maar dat ook toepast. Empathie is een zeer gewenste eigenschap, veelzijdigheid en een gezonde eigenwaarde een vanzelfsprekend iets. Daarbij hoort
een brede belangstelling: niet oordelend en open minded, al doel ik hier niet op een open relatie o.i.d. Relativeringsvermogen en een goeie dosis humor zijn zeker gewenst. Makkelijk in de omgang,
de gebruiksaanwijzing is goed leesbaar en liefst niet al te langdradig.Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven, maar een stevige betrokkenheid in dat van de ander.
Bindingsangst is gelul, want je angsten ga je aan en daar deal je mee, die veeg je niet onder het kleed. Geen laffe acties voor ‘my man’ ;-). Dus ook niet eerst mijn hart nemen, en dan de benen! "
Zouden er nu echt mannen zijn die denken "Ja, dat is de ware voor mij."?

Het lijkt bovendien wel een vacaturetekst.