quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 09:54 schreef Merkowitz het volgende:[..]
Het is een slechte build omdat je van alles wat neemt, maar nergens de goede keuzes maakt. Een paar voobeelden. Deze zijn bedoeld als opbouwende kritiek dus niet denken dat ik je aanval

- Jouw hele demo tree zijn verspilde punten. Je zit je voidwalker wat meer intell en stamina te geven en geeft hem 20% meer dmg. Gezien het feit dat dit ding echt zo ongeveer 0 dmg doet heb je hier helemaal niets aan. Daarnaast kan een voidwalker op 70 totaal niet tanken. Ja op lvl 68-70 mobs nog wel, maar in een heroic instance slaan ze met 3 klappen door hem heen. De kracht van de demo tree zit veel verder. Bijvoorbeeld demonic knowlegde en demonic tactics. Als je zover bent in de demo tree moet je ook eigenlijk de felguard erbij nemen. Het is zeker niet de optimale pve build, maar hij is wel viable.
- Affliction spoort ook niet op de manier waarop je hem nu inricht. Zoals eerder gezegd moet je je hitcap halen wat betekent dat je je moet richten op gear met in totaal +202 hit. Je kan wel middels suppression de 16% halen (met wat hit gear) maar 40-50% van de dmg in een affliction build komt van shadowbolt. Deze wordt niet beinvloed door suppression. (ook soulshatter niet).
Een affliction PVE build ziet er dan als volgt uit ongeveer (kunt hier en daar wat spelen met de punten)
http://www.wowhead.com/?talent=IVMrVRfzqtcooZxx0xrDit is wel een echte raid build, dus als je alleen 5-mans doet moet je wat punten verschuiven (bijvoorbeeld malediction naar improved howl en imp agony)
Als je jouw pet echt belangrijk vindt en je hier veel mee wilt spelen, dan moet je demo speccen, maar dan wel helemaal naar felguard. Felguard tankt 100x beter dan de voidwalker en door de talents krijg je er veel +dmg bij. Je komt er wel achter dat zo'n voidwalker build echt volstrekt zinloos is op 70.
Veel plezier met de komende 24 levels in ieder geval.

Ik VW off-tank nu alleen omdat de tanks nu niet zo erg goed zijn, een soort fail-safe dat ik geen aggro krijg, zodra ik een goede tank heb in de group wissel ik ook meestal naar imp of felhunter.
Opzich is die build ook best ok, maar wat is er mis met suppresion?
Daarnaast heb ik grim reach geprobeerd, was niet wat ik er van verwachte en nightfall heb ik van gehoord dat het geen zak voorstelt en malediction vraagt om vuur, frost, arcane of shadow casts, maar die gebruikt ik eigenlijk niet. Het is alleen zo dat ik shadow bolts in een macro stop tegen een eindbaas tussen mn life drains en na mn afflictions. Mede ook omdat shadow bolts erg veel aggro pakken (wellicht wel weer minder goede tanks op dit lvl) je hit crit moet speccen op gear en het niet mana efficiënt is.
Maar goed, ik sta open voor suggesties en als ik een rare build heb, leg het me verder uit.

Al moet ik zeggen dat ik wel over destro heb zitten denken als in de 41/1/19, maar ik denk dat juist de extra stamina uit demon handig is voor affli vanwege meer mana en minder 'gevaarlijke' life taps te moeten doen. Het is natuurlijk wel zo dat het uiteindelijk op lvl 70 waarschijnlijk praktisch onnodig zal zijn om een pet te hebben tenzij het de IMP is als mana batterij of de felguard als je demon gaat, maar ja, dat ben ik gewoon niet van plan omdat ik niet te veel afhankelijk wil zijn van een pet die dood kan gaan en dan ben je toch een groot deel van je dmg kwijt.
Dan nog, pets worden natuurlijk niet altijd op prijs gesteld, iig zoals sommige huntards er mee om gaan.

Dan heb je een uber pet en dan mag je 'm nog niet gebruiken tijdens je raid, hoeveel dmg doe je dan nog?
Maar goed, ik blijf affli doen en wellicht is UA wel goed, maar als je er ook CoA naast kunt doen doe ik dat wel, maar dan toch niet demon vanwege stamina speccen en toch hit crit gear gaan en constant zonder mana zitten beter of zie ik de situatie donkerder in dan nodig is?