Hoe bedoel je in scene gezet?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:51 schreef super-muffin het volgende:
Macintosh Tips & Tricks To Impress The Ladies, Episode #1
Ik kan geen screenshotje ervan sturen omdat mijn rekeningen nog niet bevestigd zijn. Ik kan helemaal niet bij het betalingsschermquote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:44 schreef De_Hertog het volgende:
Gewoon tegen die verkoper zeggen dat het geld onderweg is, dat je direct betaald hebt, en dat je geen idee hebt waarom paypal zo traag is. Screenshotje mee sturen als bewijs en verder onwetendheid spelen. Ik garandeer niet dat het werkt, maar lijkt me op dit moment de beste optie voor je
No can't do. Daar begin ik echt niet aan.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:44 schreef G.Fawkes het volgende:
Hoelang duurt het om via de ene paypal rekening naar een andere te sturen? en Sj heb jij geen paypal? Ik maak het geld nu over, dan...
En paypal heeft helemaal niets gestuurd, ook geen bevestiging of wat dan ook die je kunt gebruiken?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:47 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik kan geen screenshotje ervan sturen omdat mijn rekeningen nog niet bevestigd zijn. Ik kan helemaal niet bij het betalingsscherm
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:55 schreef G.Fawkes het volgende:
paypal gaat 2 kleine bedragen op mijn rekening zetten waarna ik moet ik vullen welke bedragen het waren. op deze manier controleren ze mijn rekening. Probleem is alleen dat dat 5 - 7 dagen duurt...
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:12 schreef Q. het volgende:
iPhone, bithc!
Automatische incasso rechten , maar wat heb je aangeschaft dan G. ?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:08 schreef G.Fawkes het volgende:
En moet je daarna geld overzetten op je paypal of krijgt paypal automatisch incasso rechten?
iPhone (teminste, als het gaat lukken...)quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:12 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Automatische incasso rechten , maar wat heb je aangeschaft dan G. ?
Hopelijk reageert hij snel...quote:Cher Christophe,
Pouvez-vous me donner un indication pour la date de livraison de cette commande?
merci beaucoup d'avance et bàt,
Mr_Moon
En ik mijn iPodquote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Is dit het topic waarin ik uiteindelijk een MBA krijg
Heb er afgelopen week eventjes mee kunnen spelen. Tis echt een gaaf ding.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Is dit het topic waarin ik uiteindelijk een MBA krijg
Ik moet toch eens gaan kijken in de macstore... Maar ja, dat is ook weer jezelf pestenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:35 schreef Junkie het volgende:
[..]
Heb er afgelopen week eventjes mee kunnen spelen. Tis echt een gaaf ding.
Maar ik ben blij met me zwarte MackBookje.
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 19:25 schreef Anthraxx het volgende:
Swetsenegger ...mijn broer krijgt het niet voor elkaar om die Sitecom, met handleiding, te installeren
.
"Oh, moet het modem draadje in de poort Modem?"
Ik vrees dat zelfs dat aan hem niet besteed is. Wel een leuk onderzoek om zo'n ding helemaal geschikt te maken voor debielen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Speciaal voor hem komen de nieuwe routers met Ikea handleiding. Geen tekst. Alleen plaatjes.
Nou ja, alleen op strategische plaatsen 'click'.
Mijn levenswerk in een notendopquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:03 schreef Anthraxx het volgende:
Wel een leuk onderzoek om zo'n ding helemaal geschikt te maken voor debielen.
De wizard werkt sowieso vaak nietquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:10 schreef Anthraxx het volgende:
Ik begrijp best dat jullie behoefte hebben aan zulke feedback. Maar hoe wil je het simpeler maken? Zoals Linksys het doet met een CDROM (die overigens alleen op een Windows PC werkt) om alles voor je in te stellen?
Klopt. Een significant deel van de support.quote:Je moet die mensen nog steeds leren om de stekker in het juiste gaatje te steken.
Dan krijg je weer gezeik bij een wat mindere stabiele draadloze verbinding dat er geen ethernet switch inzitquote:Misschien is het een beter idee om bijvoorbeeld die hele bekabelde router weg te laten. Dan zien ze niet vijf dezelfde ingangen, maar 1 ingang (voor het modem). Dan kun je ze uitleggen dat het modem draadje in die ene poort gaat.
Gaat het weer over vrouwen?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:19 schreef Anthraxx het volgende:
Gezeik blijf je altijd houden.
Nee... Kleurtjes helpen welquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:19 schreef Anthraxx het volgende:
Gezeik blijf je altijd houden.
Onwetende trouwens ook. Het is niet echt rocket science, maar toch zijn er genoeg mensen die niet snappen dat het modem kabeltje in het gaatje moet dat modem heet.
Veluwe FTW.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... HDSPA + WLAN is best aardig hier op de veluwe.
Je hebt iemand gevonden om te paypallen voor je?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 09:56 schreef G.Fawkes het volgende:
goede morgen! Als het goed is wordt mijn iphone vandaag verzonden
yup. Ik had goede vriend over het hoofd gezienquote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je hebt iemand gevonden om te paypallen voor je?
Er is een Dashboard widget, Deep Sleep, dat Hibernate aanzet (alles naar de HD saven). Handig vooral als je een lange tijd je macbook niet gebruikt.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:40 schreef mrbox het volgende:
Hoe werkt dat nu bij een macbook, sleep is soort van standby mode -> hd uit maar geheugen blijft wel onder stroom staan.. Is er ook een hibernation mode ?
Eens opzoeken. Wat is nu een voordeel van zo'n hibernation mode?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:49 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Er is een Dashboard widget, Deep Sleep, dat Hibernate aanzet (alles naar de HD saven). Handig vooral als je een lange tijd je macbook niet gebruikt.
De standaard stand-by is gewoon een stand-by om zo snel mogelijk weer op te starten. Het geheugen blijft onder spanning staan dus alleen de HD hoeft geboot te worden om het OS weer te starten.
Bij mij werkt 'ie nietmeer onder Leoquote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:49 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Er is een Dashboard widget, Deep Sleep, dat Hibernate aanzet (alles naar de HD saven). Handig vooral als je een lange tijd je macbook niet gebruikt.
De standaard stand-by is gewoon een stand-by om zo snel mogelijk weer op te starten. Het geheugen blijft onder spanning staan dus alleen de HD hoeft geboot te worden om het OS weer te starten.
Ik kon er ook weinig van maken moet ik eerlijk zeggen. Kreeg alleen een maanicoontje in tussen m'n widgets die niet klikbaar wasquote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:23 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Bij mij werkt 'ie nietmeer onder Leo.
Handbrake, Cyberduck, Transmission, Office 2008quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:17 schreef mrbox het volgende:
Iemand nog wat musthaves op het gebied van macos software / widgets ?
Track en trace kan ff duren voordat het iets weergeeftquote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:53 schreef G.Fawkes het volgende:
Volgens de verkoper is het pakketje verstuurd en ik heb een track and trace nummer maar deze geeft nog niets aan. Ik ga er van uit dit gefixt wordt als ie op weg is ofzo...
Of niet?
Aah kijkquote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:48 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Handbrake, Cyberduck, Transmission, Office 2008
Waarom wil je een alternatief voor itunesquote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:00 schreef mrbox het volgende:
[..]
Aah kijk![]()
Iemand nog een goed alternatief voor itunes ?
Nou ja itunes copieerd steeds mijn mp3 collectie van het netwerk. Maar dat moet wrs ook wel instelbaar zijn dat het gewoon niet gecopieerd wordt.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom wil je een alternatief voor itunes
Je kan in itunes een library locatie aangeven inderdaad.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:05 schreef mrbox het volgende:
[..]
Nou ja itunes copieerd steeds mijn mp3 collectie van het netwerk. Maar dat moet wrs ook wel instelbaar zijn dat het gewoon niet gecopieerd wordt.
bijna bijnaquote:Status: Electronic Shipping Info Received
The U.S. Postal Service was electronically notified by the shipper on March 1, 2008 to expect your package for mailing. This does not indicate receipt by the USPS or the actual mailing date. Delivery status information will be provided if / when available. Information, if available, is updated every evening. Please check again later.
Dat staat er bij mij al 8 dagen. And no glimpse of an iPod yet to be seen.quote:
USPS is echt kut. Maar 1 keer per dag een update, en zeer weinig informatie. Nou maakte het voor mij weinig uit omdat het maar om een hoes ging. (Die nog steeds leeg is trouwensquote:
Ik hoop dat ie dan wel verzonden is. Zou best kunnen van niet...quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:55 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Dat staat er bij mij al 8 dagen. And no glimpse of an iPod yet to be seen.
Hij zal wel verzonden zijn hoor. Powerseller met 31k+ auctions en 99,8% positive feedback, dat zit wel goed. USPS is gewoon traag als een slak. De meest optimistische schatting is 8 werkdagen. Dus dat maakt op z'n vroegst volgende week maandag/dinsdag. Met een beetje pech zelfs pas tegen het einde van de week. Ik had meer dan graag 20 dollar extra betaald om het via UPS te shippen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:05 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik hoop dat ie dan wel verzonden is. Zou best kunnen van niet...
Als de Douane 'm niet eerst in z'n administratieve poepert schuift.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:19 schreef G.Fawkes het volgende:
Naja ik kan hem ergens 11-12 maart moeten krijgen
gebeurd dat ook als het als een gift wordt verzonden?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:33 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Als de Douane 'm niet eerst in z'n administratieve poepert schuift.
Ja. Ze zijn heus niet achterlijk bij de douane. 'Gift' is niet hetzelfse als diplomatieke postquote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:37 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
gebeurd dat ook als het als een gift wordt verzonden?
Het is wel een beetje vreemd dat je een cadeautje zou ontvangen vanuit het buitenland maar daar alsnog BTW op moet betalen. Naar mijn mening is dat raar...quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:38 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ja. Ze zijn heus niet achterlijk bij de douane. 'Gift' is niet hetzelfse als diplomatieke post
Het product wat je gekocht hebt, is geen cadeautje. Door het te laten markeren als gift zijn jij en je verkoper technisch gezien aan het frauderen, want je ontduikt effectief de belasting.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:41 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Het is wel een beetje vreemd dat je een cadeautje zou ontvangen vanuit het buitenland maar daar alsnog BTW op moet betalen. Naar mijn mening is dat raar...
Naar de mening van de douane is het een beetje raar dat er bizar vaak een product van ruim meer dan 20 euro in gifts zit.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:41 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Het is wel een beetje vreemd dat je een cadeautje zou ontvangen vanuit het buitenland maar daar alsnog BTW op moet betalen. Naar mijn mening is dat raar...
Of gewoon USA. Maar dr zitten ook weer zoveel nadelen aan. Ik vind 20% alleen zo belachelijk veel...quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:02 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Boehoe.Misschien moet je richting Rusland verhuizen: 13% inkomstenbelasting in Rusland
Ach met de huidige Dollar koers ben je zelfs met BTW nog altijd goedkoop uit.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:05 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Of gewoon USA. Maar dr zitten ook weer zoveel nadelen aan. Ik vind 20% alleen zo belachelijk veel...
gefeliciteerdquote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:05 schreef .Pas het volgende:
Zo, eerste post vanaf een nieuwe Macbook. (vorige generatie)
Ben eens benieuwd hoe dat gaat bevallen na 6 jaar PC.
Tsja..quote:Dunste laptop ter wereld is sneller leeg dan beloofd
...We (Consumentenbond) draaiden processor, harde schijf, videokaart en werkgeheugen op volle toeren. Tijdens de test stond het scherm constant aan en was de helderheid op zijn hoogstWij haalden niet meer dan 85 minuten onder de geschetste omstandigheden. Daar bij moet wel vermeld worden dat we de tests uitvoeren onder Windows en niet onder Apples eigen besturingsysteem OS X.
ik vraag me af door welke partij de consumentenbond de test heeft laten uitvoeren. Als dat de partij is die ik vermoed kan ik allen maar zeggen.... figures.quote:
Het is gewoon een test op AD/Consumentenbond-niveau: bijzonder laag en heel erg zwart/wit.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ik vraag me af door welke partij de consumentenbond de test heeft laten uitvoeren. Als dat de partij is die ik vermoed kan ik allen maar zeggen.... figures.
Daarnaast... wie gaat een subnotebook op volle toeren op de batterij belasten? Lekker relevante test dus.
ja, ik ben het wel gewend van de testorganisatie achter de consumentenbond (die dus ook op eigen titel test en publiceert)quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is gewoon een test op AD/Consumentenbond-niveau: bijzonder laag en heel erg zwart/wit.
"En die banden slijten ook wel erg hard..., verborgen gebruikskosten!"quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:45 schreef Sjoewe het volgende:
Consumentenbond.Beetje hetzelfde als een bankstel op het dak van een auto binden, de banden leeg laten lopen en dan concluderen dat 'ie z'n verbruikcijfers niet waar maakt.
En met 7 mensen erin, is het helegaar niet comfortabel te noemenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
"En die banden slijten ook wel erg hard..., verborgen gebruikskosten!"
Dan kan je die nieuwe wel weg doen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:51 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik heb nog een oudje staan om flauwe grapjes mee te kunnen maken.
Of lekker internet explorer for Mac installenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan kan je die nieuwe wel weg doen.
Het ergste is nog wel dat ze er Windows optiefen... Kom op dat is net zoiets als Mac OSX op een AMD computer tieven en vervolgens vaststellen dat het niet zo goed werktquote:
Ruilen voor een SiteCom?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan kan je die nieuwe wel weg doen.
Gelukkig dat je hem nooit nodig zult hebben!quote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:26 schreef .Pas het volgende:
Het verbaast me dat Microsoft Office maar 139 Euro kost. Dat is een meevaller!
Beetje duur.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:43 schreef Maravilla het volgende:
In de V&A staat deze, [TKA]15" Macbook Pro 2.16 Core2Duo met 3Gb intern geheugen
Waarom niet? Ik krijg nog wel eens wat opgestuurd in een excel bestand. Hoe open je dat dan?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 23:24 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Gelukkig dat je hem nooit nodig zult hebben!
Tja, die tweedehands prijzen zijn sowieso vreemd. Gisteren had ik nog contact met iemand die zijn macbook voor 800 Euro probeerde te verkopen. Tja, als hij nu nieuw 899 kost dan hoef je er niet lang over na te denken...quote:
Numbers mein freundquote:Op zondag 2 maart 2008 00:03 schreef .Pas het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik krijg nog wel eens wat opgestuurd in een excel bestand. Hoe open je dat dan?
Als ik zonder kan, graag!!
[..]
Tja, die tweedehands prijzen zijn sowieso vreemd. Gisteren had ik nog contact met iemand die zijn macbook voor 800 Euro probeerde te verkopen. Tja, als hij nu nieuw 899 kost dan hoef je er niet lang over na te denken...
En dan nog. In zo'n geval zou ik gewoon een USB webcam er aan hangen. Als je het nodig hebt tenminste om je 14 jarige breezers in bed te praten.quote:
Staren of rukken?quote:Op zondag 2 maart 2008 10:47 schreef Sjoewe het volgende:
Ik kruip altijd met Au3 achter de webcam voor gekke-bekken-foto's. Maar nu is ze in Oxford dus wilde ik, als de sentimentele zak die ik ben, wispelturig naar die foto's gaan staren.
Staren natuurlijk, ik ben Geksie nietquote:
quote:Op zondag 2 maart 2008 10:52 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Staren natuurlijk, ik ben Geksie niet
Dat andere komt straks wel op de hockeyclub![]()
VMware Fusion is coolerder!quote:Op zondag 2 maart 2008 11:07 schreef Norrage het volgende:
Even een adviesvraagje...Ik wil de mogelijkheid om windows Xp te kunnen draaien op mijn macbookje (ja voor sommige dingen heb je dat nodig)...En nu zijn er twee mogelijkheden voor me..Parallels of bootcamp...Parallels is echt een super programma dat heerlijk gewoon in een apart schermpje kan draaien, maar het draait wel tegelijkertijd...Hoeveel langzamer is het dan gewoon bootcamp te gebruiken? OF beter gezegd, wat gebruiken jullie allemaal?
Klopt, die ga ik ook verkennen voordat ik iets koop. Het ging me vooral om het feit dat ik Office tegenwoordig goed betaalbaar is!quote:
Of dus allebei. Tenminste dat heb ik op m'n MBP omdat ik eens in de zoveel tijd nog wel eens een spelletje onder windows wil spelen.quote:Op zondag 2 maart 2008 11:46 schreef Anthraxx het volgende:
Fusion of Bootcamp.
Het enige eigenlijk dat ik onder Fusion niet aan de praat krijg is m'n Midi-controller.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:02 schreef Anthraxx het volgende:
Fusion kan toch ook applicaties tot DirectX 8 prima aan?
Mja alleen zijn er voor Windows veel meer toffe programma's op de markt. Voor de Mac is er eigenlijk alleen Traktor en dat is op sommige vlakken heel erg beperkt.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:05 schreef Anthraxx het volgende:
Maar daarvoor heb je een hippe Mac.
Wispelturig? Dus op het ene moment kijk je weemoedig en op het andere hang je 'm in de buurvrouw?quote:Op zondag 2 maart 2008 10:47 schreef Sjoewe het volgende:
Ik kruip altijd met Au3 achter de webcam voor gekke-bekken-foto's. Maar nu is ze in Oxford dus wilde ik, als de sentimentele zak die ik ben, wispelturig naar die foto's gaan staren.
Dat is een van de programma (op dit moment zelfs) onder Fusion draai, helaas.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:07 schreef DutchErrorist het volgende:
Hey Sjoewe is er een Fruityloops voor mac?
Oh noes, jij taalnazi je hebt me. Ik geef me over.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:07 schreef nietzman het volgende:
[..]
Wispelturig? Dus op het ene moment kijk je weemoedig en op het andere hang je 'm in de buurvrouw?.
Als ze nou eens een stuk OSX DJ-software zouden maken waaraan je wel je eigen VST-effecten kan doorlussen...quote:Op zondag 2 maart 2008 12:09 schreef Anthraxx het volgende:
Ik zou gewoon een Geksie doen. Je laptop inruilen voor een PC, want je gebruikt OSX toch niet.
Aero is toch veel cooler dan exposequote:Op zondag 2 maart 2008 12:11 schreef Anthraxx het volgende:
Een Geksie doen is makkelijker.
Jij snapt ook geen kloot van Reason zeker?quote:Op zondag 2 maart 2008 12:12 schreef DutchErrorist het volgende:
dan moet ik VMware weer downloaden
Because Windows got service packs, how cool is that. Because all good things come in large packagesquote:
ja ik snap het wel maar ik wil geen midi keyboard aanschaffen van minstens 100 euro als ik voor de grap even wat domme deuntjes wilt makenquote:Op zondag 2 maart 2008 12:14 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Jij snapt ook geen kloot van Reason zeker?
De enige SP die Vista had is teruggetrokkenquote:Op zondag 2 maart 2008 12:15 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Because Windows got service packs, how cool is that. Because all good things come in large packages
quote:Op zondag 2 maart 2008 12:15 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De enige SP die Vista had is teruggetrokken.
Je kan ook gewoon rechtstreeks intoetsen zoals je in FL ook kan hoorquote:Op zondag 2 maart 2008 12:15 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
ja ik snap het wel maar ik wil geen midi keyboard aanschaffen van minstens 100 euro als ik voor de grap even wat domme deuntjes wilt maken(ja virtueel midi keyboard is een optie maar dat is weer zo'n gedoe)
Ja maar zonder midikeyboard kan je de instrumenten niet previewen en dat is kut... Maar op zich is het wel een relaxed programma, als je een midi-keyboard hebt...quote:Op zondag 2 maart 2008 12:18 schreef Sjoewe het volgende:
[..]!
[..]
Je kan ook gewoon rechtstreeks intoetsen zoals je in FL ook kan hoorMaar ik snap je punt wel. Ik vind de sequencer lay-out van Fl gewoon prettiger werken dan het idee van Virtual Insruments. Maar ik geloof niet dat er een OSX versie van een FL product in de pijplijn zit helaas.
Je chick zou zich voor je schamen!quote:Op zondag 2 maart 2008 12:09 schreef Sjoewe het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Oh noes, jij taalnazi je hebt me. Ik geef me over.
Als je in de sequencer op de toesen van de pianoroll druk hoor je gewoon je instrument toch?quote:Op zondag 2 maart 2008 12:20 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja maar zonder midikeyboard kan je de instrumenten niet previewen en dat is kut... Maar op zich is het wel een relaxed programma, als je een midi-keyboard hebt...
Over midi keyboards gesproken trouwens... Weet iemand waar je een goedkope weg kunt halen? (op USB liefst)
Please don't tell her. Ik was eindelijk weer uit de strafkelder.quote:
Danke... bij Apple was hij 100 euroquote:Op zondag 2 maart 2008 12:24 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Als je in de sequencer op de toesen van de pianoroll druk hoor je gewoon je instrument toch?
en voor Midi keyboards. M-audio Keystation 49 e niks voor jou, bijvoorbeeld?
Nueck er ook eentje voor mij!quote:Op zondag 2 maart 2008 12:27 schreef Sjoewe het volgende:
En even om mijn internetpersoonlijkheid helemaal ten gronde te richten: FYI ik ga nu naar de hockeyclub.![]()
your mac hates youquote:Op zondag 2 maart 2008 12:33 schreef DutchErrorist het volgende:
Mmm er zit een scheur in de onderkant van mijn Macbook en 1 raar uitsulpinkje... (als dat een woord is) Niet heel erg groot maar je ziet het wel...
Foto volgt snel
[edit]
De foto's
[ link | afbeelding ]
en
[ link | afbeelding ]
[/edit]
Ik weet niet of je ooit Photoshop gebruikt hebt. Elements is voor fotobewerking, ik heb het wel eens geinstalleerd gehad, maar omdat ik Photoshop volledig gewend was moest ik het helemaal aanleren. Er zitten wel behoorlijk veel functies in hoor, dus op zich prima. CS2 en 3 zijn gewoon de nieuwste versies van (de volledige) PS als ik me niet vergis. En ik heb in dit topic wel iemand (Anthraxx?) een naam van een programma horen roepen die goed was voor fotobewerking, maar die ben ik even kwijt.quote:Op zondag 2 maart 2008 13:36 schreef tony_clifton- het volgende:
Jeez, hoeveel versies van PS zijn er wel niet?!
Ik heb een programma nodig om foto's na te kunnen bewerken, en ik dacht aan Photoshop, toch een beetje de standaard dus...
In ieder geval, wat heb ik nodig?
Photoshop Elements (is stripped down zeker)?
Adobe CS 2/3? (universal hoeft niet)
Hebben ze niet gewoon één pakket met PS ofzo?
Aperture, iPhoto, etcquote:Op zondag 2 maart 2008 15:10 schreef portier het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ooit Photoshop gebruikt hebt. Elements is voor fotobewerking, ik heb het wel eens geinstalleerd gehad, maar omdat ik Photoshop volledig gewend was moest ik het helemaal aanleren. Er zitten wel behoorlijk veel functies in hoor, dus op zich prima. CS2 en 3 zijn gewoon de nieuwste versies van (de volledige) PS als ik me niet vergis. En ik heb in dit topic wel iemand (Anthraxx?) een naam van een programma horen roepen die goed was voor fotobewerking, maar die ben ik even kwijt.
Echt hè.quote:
quote:Daar bij moet wel vermeld worden dat we de tests uitvoeren onder Windows en niet onder Apples eigen besturingsysteem OS X.
Vista .. gek dat het traag is ..quote:We hebben de Macbook Air aan een snelheidstest met het programma PC Mark 2005 onderworpen. Onder Windows Vista Ultimate kregen we een indicatie van de snelheid en de individuele componenten van de Macbook Air.
Hoe kansloos kun je zijn ConsumentenWindowsbond!quote:+ Solide en stijlvol
+ Erg mobiel door afmetingen en gewicht
- Hoge prijs (¤1699)
- Relatief langzaam
- Cd/dvd-lezer- of brander ontbreekt
Een iSight kan in eerste instantie net zo hard stuk gaan als elk ander stuk hardware in je Mac, dus waarom zou dit niet van toepassing kunnen zijn?quote:Op zondag 2 maart 2008 15:55 schreef Wallinator het volgende:
[..]
Een iSight gaat in de eerste plaats niet stuk.
Jup. Zie mijn quotes 2 3 berichten boven je.quote:Op zondag 2 maart 2008 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Hebben ze de MBA getest bij de consumentenbond?
Ja ik had er 2 pagina's terug al over gelezen. Was ff kwijt dat het om een MBA en niet een MBP ging.quote:Op zondag 2 maart 2008 20:43 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Jup. Zie mijn quotes 2 3 berichten boven je.
Het was maar een grapje hoor. (al heb ik wel wat meer vertrouwen in de bouwkwaliteit van een iSight dan van een willekeurig meegeleverde Dell-webcam)quote:Op zondag 2 maart 2008 20:34 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Een iSight kan in eerste instantie net zo hard stuk gaan als elk ander stuk hardware in je Mac, dus waarom zou dit niet van toepassing kunnen zijn?
Apple wrijft 't er sinds Time Machine anders ook wel lustig in.quote:Op zondag 2 maart 2008 20:46 schreef Wallinator het volgende:
[..]
Ik vind trouwens wel dat dat plaatje weer zo'n typische Windows-mentaliteit toont, om maar even te generaliseren. Altijd bezig zijn met de gedachte dat dingen stuk kunnen gaan, terwijl het in de praktijk weinig zal voorkomen. Ik herken het wel, ik had het vroeger namelijk ook, maar dat kwam dan ook doordat elke pc die we thuis hadden ook echt stuk ging.
En wat zit er eigenlijk standaard in? Toch wel gewoon 1x512, niet 2x256? Ik wil naar 1024, dus 512 erbij.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Even voor de zekerheid: kan ik dit geheugen gebruiken in mijn iBook G4?
http://www.4launch.nl/sho(...)-sodimm-pc2700-cl2-5
quote:Op zondag 2 maart 2008 21:41 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Apple wrijft 't er sinds Time Machine anders ook wel lustig in.
Een stukje digital life kwijtraken, boohoo.
Lijkt me dat er dan standaard de 2 x 256 in zit, eigenlijk wel redelijk zeker dat er niet één geheugenplek vrij is.quote:Op zondag 2 maart 2008 21:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En wat zit er eigenlijk standaard in? Toch wel gewoon 1x512, niet 2x256? Ik wil naar 1024, dus 512 erbij.
Dat zou wel weer vervelend zijn. Eens kijken hoe ik bij het geheugen kom.quote:Op zondag 2 maart 2008 22:05 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Lijkt me dat er dan standaard de 2 x 256 in zit, eigenlijk wel redelijk zeker dat er niet één geheugenplek vrij is.
Tuurlijk, ik ontken de noodzaak van backups ook niet, ik ben er dankzij apple en hun marketinggedoe ook mee begonnen, en moet er inderdaad niet aan denken alles kwijt te raken... Vooral qua mp3s/films zou dat een ramp zijn.quote:Op zondag 2 maart 2008 21:58 schreef Anthraxx het volgende:
[..]tot OSX zodanig crashte dat ik ongeveer 3 maanden afstudeer werk kwijt was. Opeens zie je het niet meer in als "digital life kwijtraken, boohoohooo" maar meer als "GODVERDOMME KUT KLOTE ZOOI".
Of deze: http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=22726&ref=2quote:Op zondag 2 maart 2008 23:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
DIMM0 512
DIMM1 Empty
Dus ik kan gewoon dat geheugen bestellen en erin doen?
Hoe bedoel je dit? Een router met ingebouwd UMTS modem?quote:Op zondag 2 maart 2008 21:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Kort geavanceerd gebruikersonderzoekje. Wat zou je betalen voor een G router die je met UMTS kan gebruiken?
dus UMTS -> Modem -> Router -> meerdere computers.
gohquote:Op zondag 2 maart 2008 23:17 schreef Norrage het volgende:
worden wel veel macbooks gekocht in dit topic zeg
quote:Op zondag 2 maart 2008 23:17 schreef Norrage het volgende:
worden wel veel macbooks gekocht in dit topic zeg
'Gelukkig' heb ik de mijne al vorig jaar september gekocht, dat maakt het een stukje minder teleurstellend dat er nu een grotere update is. Maar ik zou echt niet meer zonder willenquote:Op zondag 2 maart 2008 23:15 schreef X-Naut het volgende:
Zo, afgelopen donderdag een MacBook opgehaald; middelste model; 2.4 Ghz, 160gb hd etc
Echt een heerlijk apparaatje![]()
Wel grappig, als je bedenkt dat ik 3,5 jaar terug met de aanschaf van mijn iBook net te vroeg was; een week later werd de lijn geupdate met standaard bluetooth etc. Nu is het precies andersom geweest, alhoewel ze het bij de Apple Reseller ook niet een update hadden verwacht, wel de update vd. MacBook Pro ...
Anyway, ik kan weer ff vooruit
hehe 1e gen?quote:Op maandag 3 maart 2008 03:43 schreef Q. het volgende:
Mn MacBook doet weer raar. Ik ga alvast mn AppleCare spullen bij elkaar zoeken..
De 2e DutchErrorist (alvast gecondoleerd)quote:Op maandag 3 maart 2008 06:52 schreef Q. het volgende:
Yep. Hele stapels problemen mee gehad, nog maar weinig dingen gehad die niet kapot zijn gegaan..
Uhuh.. een UMTS-modem met ingebouwde draadloze routerquote:Op zondag 2 maart 2008 23:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Een router met ingebouwd UMTS modem?
De eersten zullen de laatsten zijn! Heb in dit topic al regelmatig mijn leed gemeld hoor.quote:Op maandag 3 maart 2008 08:59 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
De 2e DutchErrorist (alvast gecondoleerd)
Ik wil een opsomming zienquote:Op maandag 3 maart 2008 09:37 schreef Q. het volgende:
[..]
De eersten zullen de laatsten zijn! Heb in dit topic al regelmatig mijn leed gemeld hoor..
Nee, een router met een USB poort waar je je gratis USB UMTS modem van je telco in kan proppen om op die manier de router via UMTS het internet op de sturenquote:Op zondag 2 maart 2008 23:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Een router met ingebouwd UMTS modem?
Dat lijkt me wel gaaf.quote:Op maandag 3 maart 2008 09:03 schreef E.T. het volgende:
Uhuh.. een UMTS-modem met ingebouwde draadloze router![]()
Sim-kaart er in en met meerdere laptops internetten op de veluwe
Dit had getikt toen ik bezig was met reageren.quote:Op maandag 3 maart 2008 09:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee, een router met een USB poort waar je je gratis USB UMTS modem van je telco in kan proppen om op die manier de router via UMTS het internet op de sturen
* Eerste half jaar last gehad van het random reboot syndroom (tot firmware upgrade)quote:
Applecare ftwquote:Op maandag 3 maart 2008 10:18 schreef Q. het volgende:
[..]
* Eerste half jaar last gehad van het random reboot syndroom (tot firmware upgrade)
* Topcase geel
* Trackpad-knop kapot
* Harddisk crash
* Accu kapot
Valt nog mee.
Oh nee hoor ik heb tot nu toe ook alles laten repareren zonder apple care tot 3 maanden na mijn eigenlijke garantiequote:
Dat is mooi. Maar waarschijnlijk is het eerder uitzondering dan regel...quote:Op maandag 3 maart 2008 11:11 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Oh nee hoor ik heb tot nu toe ook alles laten repareren zonder apple care tot 3 maanden na mijn eigenlijke garantie
Agh ja gewoon zeuren en vol blijven houdenquote:Op maandag 3 maart 2008 11:20 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dat is mooi. Maar waarschijnlijk is het eerder uitzondering dan regel...
Geen idee wat ik er voor over zou hebben, maar met de bizarre snelheden van UMTS/HSDPA/HSUPA van tegenwoordig zou ik het serieus een goed idee vinden (nu nog een betaalbaar flatfee abbo).quote:Op maandag 3 maart 2008 09:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, een router met een USB poort waar je je gratis USB UMTS modem van je telco in kan proppen om op die manier de router via UMTS het internet op de sturen
Tijd voor een pagina 6 danquote:Op maandag 3 maart 2008 13:12 schreef G.Fawkes het volgende:
Met deze snelheid zijn we met kerst nog bezig in dit topic
Als ik 'm nodig heb zullen er meer mensen zijn met die behoeftequote:Op maandag 3 maart 2008 10:16 schreef Sjoewe het volgende:
Zit Swets een router te verzinnen voor bij jullie op de camping?![]()
KPN heeft nu 2 Flat fee abonnementen (wel met FUP).quote:Op maandag 3 maart 2008 12:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Geen idee wat ik er voor over zou hebben, maar met de bizarre snelheden van UMTS/HSDPA/HSUPA van tegenwoordig zou ik het serieus een goed idee vinden (nu nog een betaalbaar flatfee abbo).
Cataloguswaarde.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:09 schreef G.Fawkes het volgende:
Even een vraagje: Als een iPhone wordt verstuurd als gift zonder factuur hoe bepaald de douane dan BTW?
quote:
En als het een gift is?quote:Op maandag 3 maart 2008 18:53 schreef JoMo0 het volgende:
Of met USPS dan vragen ze je de factuur zelf. Zolang ze die niet hebben , heb je geen pakket. Dan moet je die emailen/faxen naar de TNT.
Dan geldt hetzelfde. Zoals ik al eerder heb gezegd maakt het geen reet uit of je er Gift of zet of niet. Dus ik zou maar vast voorbereid zijn op de BTW betaling.quote:
Ik weet alleen niet of er dus een prijsopgave of wat dan ook bij zit. Denk je dat ze hem dan inhouden of gaan ze dan uit van een cataloguswaarde?quote:Op maandag 3 maart 2008 19:08 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Dan geldt hetzelfde. Zoals ik al eerder heb gezegd maakt het geen reet uit of je er Gift of zet of niet. Dus ik zou maar vast voorbereid zijn op de BTW betaling.
Ligt er maar net aan. Hoor her en der ervaringen dat ze hem inhouden en je dus de bon op moet sturen. Want wat is de cataloguswaarde in NL .. goede vraag.quote:Op maandag 3 maart 2008 19:16 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet of er dus een prijsopgave of wat dan ook bij zit. Denk je dat ze hem dan inhouden of gaan ze dan uit van een cataloguswaarde?
Ik wist niet eens dat die routers er al waren. Als jullie dan ook metteen de telefoons met USB-UMTS-modem functie meenemen.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Als ik 'm nodig heb zullen er meer mensen zijn met die behoefteZo zij we bij Sitecom als een van de eerste mainstream merken begonnen met breedband routers... Ik kreeg adsl thuis
Maar das inderdaad een situatie. Routers met een UMTS modem ingebouwd zijn onbetaalbaar (denk aan 500 euro winkelprijs) dus een router waar je je gratis UMTS modem in kan proppen is natuurlijk een beter alternatief.
Das mij nog net wat te duur voor het internet "on te road" als je thuis ook al betaald voor de ADSL verbinding. Maar zoals ik zei, de prijzen worden wel steeds beter.quote:KPN heeft nu 2 Flat fee abonnementen (wel met FUP).
79,99/maand voor 3600/1400
39,99/maand voor 1500/384
Ik heb de laatste en dat is prima surfen
Telfort biedt onbeperkt mobiel internet het eerste jaar voor 29,99 Maar das maar 384/128
Fijn.quote:Op maandag 3 maart 2008 19:44 schreef super-muffin het volgende:
M'n MacBook is vanmiddag bezorgd op mijn stage. Helaas was ik op school de hele dag
En mijn stage begeleider zou 'em dus bij mij thuis droppen. Alleen dat issie vergeten.Morgen ochtend dus pas een uitpak party.
Dan moet je dus ook niet zeuren.quote:Op maandag 3 maart 2008 19:25 schreef G.Fawkes het volgende:
Maar dan ben je 2x zoveel kwijt aan verzendkosten. Fuck it, het is nu te laat. Gewoon lekker wachten
Inderdaad, ik kan best nog wel wachten.quote:Op maandag 3 maart 2008 19:53 schreef JoMo0 het volgende:
Ach je bent al sinds vorige week of die week daarvoor bezig om hem te krijgen dus die ene dag kan er ook nog wel bij ..
Sorryquote:
echte mannen hebben een macbook met een roze hoesquote:Op maandag 3 maart 2008 22:27 schreef DutchErrorist het volgende:
Mensen met iPhones![]()
Echte mannen hebben wit-met-zwarte macbooks met scheuren in de onderkant![]()
iPhones zijn voor wijven.... pff
En een abacus.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:45 schreef super-muffin het volgende:
Echt mannen hebben een 68000, PowerPC én Intel
Laptopsquote:Op maandag 3 maart 2008 22:56 schreef G.Fawkes het volgende:
en studenten met een niet te breed salaris hebben een macbook
Wow, das een leuk prijs geworden.quote:Op maandag 3 maart 2008 19:08 schreef Wallinator het volgende:
Iemand hier ervaring met dit dingetje in een MacBook?
Check.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:45 schreef super-muffin het volgende:
Check...quote:Op maandag 3 maart 2008 22:45 schreef super-muffin het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |