Hoeveel ongelukken gebeuren er jaarlijks tussen vrachtwagens en automobilisten die 160+ rijden op de snelweg? Hoeveel ongelukken gebeuren er jaarlijks tussen fietsers en automobilisten? Waar vallen de meeste dodelijke slachtoffers bij?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:11 schreef DivineJester het volgende:
En ja, ik zou ook graag zien dat ze meer gaan toezien op gevaarlijk rijgedrag, maar als je met 160 km/u over de snelweg raast is het verschil met een vrachjtwagen wel bijzonder groot. Naast verantwoordelijkheid voor je eigen veiligheid heb je ook verantwoordelijkheid voor de andere weggebruikers, en als je daar niet mee om kunt/wilt gaan, dan kun je een bestraffing verwachten.
Nou ja, ik ben niet voor het creeren van vrijzones, maar bijvoorbeeld variabele maximaal toegestane snelheden kunnen bijvoorbeeld op snelwegen een groot deel van de frustratie van mensen wegnemen, en is technisch goed haalbaar (en in het buitenland met succes toegepast).quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:15 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Als jij het soms ook niet eens bent met de locatie en tijdstip... Dan moet je ook zien dat als ze die controles niet meer gaan doen op vage plekken en snachts. Dan kregen we mini race gebieden waar je hard kan rijden omdat er nooit wordt gecontroleerd.
Maar sommigen maken er bijna een kruistocht van, en dat staat me zo tegen, als je het er zo pertinent mee oneens bent, probeer er dan ook wat aan te doen. Zorg voor een burgerinitiatief, kaart de zaak aan bij (bijvoorbeeld) de PVV of SP, die toch de naam hebben naar mensen te luisteren. Stuur brieven naar de gemeenteraad, weet ik veel. Ik ben het met je eens dat er beter gecontroleerd moet worden in de bebouwde kom, en wat mij betreft mogen de boetes voor snelheidsovertredingen ook wel procentueel worden bepaald zodat 10 km/u te hard in een voetgangersgebied veel zwaarder bestraft kan worden dan 10 km/u te hard op een lege snelweg. Maar ik ga níet lopen klagen en zeuren en zeiken dat het oneerlijk is dat oom agent me een boete geeft omdat ik willens en wetens te hard heb gereden. Eigen verantwoordelijkheid enzo.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:16 schreef The_End het volgende:
[..]
Hoeveel ongelukken gebeuren er jaarlijks tussen vrachtwagens en automobilisten die 160+ rijden op de snelweg? Hoeveel ongelukken gebeuren er jaarlijks tussen fietsers en automobilisten? Waar vallen de meeste dodelijke slachtoffers bij?
Ik vind het volkomen logisch dat mensen klagen over onzinnige controles. Waarom staan ze nooit in een woonwijk te controlleren waar mensen echt met veel te hoge snelheid rijden? Vaak zelfs 2x de maximum snelheid!
Nee. Als automobilist wordt van je verwacht dat je verkeerssituaties zelf kan inschatten en op basis daarvan gaat handelen. Dit staat niet in een boek en er zijn geen exact omschreven regels voor, elke situatie is namelijk anders. Als ervaren, verantwoorde automobilist kan je dan ook wel inschatten of je savonds op een rustige weg 140 km/h kan gaan rijden of niet.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:11 schreef DivineJester het volgende:
[..]
En tot het zo ver is, heb je je gewoon aan de regels te houden, of niet, zo je wilt, maar dan moet je ook de consequenties onder ogen zien.
[..]
Verre van, ik ben bijzonder tegen de schending van de privacy en het (ongebreideld) verzamelen van allerlei persoonsgegevens, maar mocht het komen tot een wetgeving daaromtrent, dan sluit ik niet uit dat ik bij een politieke partij ga om me daar actief tegen te verzetten Nu zal ik wel als potentieel terrorist gelogd worden.
Ik word alleen een beetje moe van al dat geklaag over die snelheidscontroles. Je hebt het zelf volledig in handen, je wordt niet gedwongen harder te gaan rijden, en dus ben je zélf verantwoordelijk voor je daden. Ik ben het ook niet altijd eens met de locaties en tijdstippen, en ja, ik heb óók wel eens boetes gehad, maar dat hoort bij te hard rijden. En ja, ik zou ook graag zien dat ze meer gaan toezien op gevaarlijk rijgedrag, maar als je met 160 km/u over de snelweg raast is het verschil met een vrachjtwagen wel bijzonder groot. Naast verantwoordelijkheid voor je eigen veiligheid heb je ook verantwoordelijkheid voor de andere weggebruikers, en als je daar niet mee om kunt/wilt gaan, dan kun je een bestraffing verwachten.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:16 schreef The_End het volgende:
[..]
Hoeveel ongelukken gebeuren er jaarlijks tussen vrachtwagens en automobilisten die 160+ rijden op de snelweg? Hoeveel ongelukken gebeuren er jaarlijks tussen fietsers en automobilisten? Waar vallen de meeste dodelijke slachtoffers bij?
Ik vind het volkomen logisch dat mensen klagen over onzinnige controles. Waarom staan ze nooit in een woonwijk te controlleren waar mensen echt met veel te hoge snelheid rijden? Vaak zelfs 2x de maximum snelheid!
Ik heb wel wat beters te doen, dan me de hele dag bezig te houden met dit soort dingen. Het gaat me er puur om dat mensen zoals Koos Spee de boel zitten op te lichten. Ze zijn of te dom, of ze verdraaien moedwillig de feiten. (Volgens Spee is het aantal verkeersslachtoffers sinds de intensieve snelheidscontroles aanzienlijk gedaalt. Echter is het mij opgevallen dat het klimaat ook warmer is geworden sinds het begin van de snelheidscontroles! De radar veranderd het klimaat!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:25 schreef DivineJester het volgende:
Maar sommigen maken er bijna een kruistocht van, en dat staat me zo tegen, als je het er zo pertinent mee oneens bent, probeer er dan ook wat aan te doen. Zorg voor een burgerinitiatief, kaart de zaak aan bij (bijvoorbeeld) de PVV of SP, die toch de naam hebben naar mensen te luisteren. Stuur brieven naar de gemeenteraad, weet ik veel.
Klagen over boetes die je gekregen hebt vind ik ook onzin. Als het niet mag, dan moet je het niet doen. Daar klaag ik ook niet over. Ik krijg nauwlijks boetes. (3km/h te hard enzo) Ik klaag over de onzinnige controles, terwijl ik een km verderop van mijn sokken wordt gereden op een rotonde omdat een automongolist weer niet uit zijn doppen zit te kijken.quote:Ik ben het met je eens dat er beter gecontroleerd moet worden in de bebouwde kom, en wat mij betreft mogen de boetes voor snelheidsovertredingen ook wel procentueel worden bepaald zodat 10 km/u te hard in een voetgangersgebied veel zwaarder bestraft kan worden dan 10 km/u te hard op een lege snelweg. Maar ik ga níet lopen klagen en zeuren en zeiken dat het oneerlijk is dat oom agent me een boete geeft omdat ik willens en wetens te hard heb gereden. Eigen verantwoordelijkheid enzo.
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:27 schreef OldJeller het volgende:
@Angelique,
Blijkbaar rijd je zelf nooit of nauwelijks op de snelweg.
Het is namelijk zo dat die pubers met hun golfje en honda DOHC zich aan de snelheid houden of veelal zelfs daaronder rijden. Waarom? Benzine is te duur voor ze.
Je argument over geen controles op bepaalde locaties/tijdstippen waardoor er 'mini racegebieden' () zouden ontstaan is ook enorme onzin, aangezien 10 jaar geleden dit ook niet zo was en er toen maar weinig gecontroleerd werd (in verhouding met het heden) op snelheid op de snelweg.
Maar je bent een vrouw en rijdt waarschijnlijk in een Nissan Micra of iets dergelijks, als je überhaupt al een auto en/of rijbewijs bezit, dus ik verwacht geen begrip.
Ik zie dagelijks meerdere van die knulletjes rijden in stukken schroot met een enorme spoiler achterop waarbij je je afvraagt of ze gaan vliegen of rijden met dat ding.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:57 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Ze rijden zeker niet om de benzine minder hard. Ik verneem dan ook uit jouw standpunt dat je in een klein wereldje leeft.
Wel eens gehoord van het puntenrijbewijs?
10 jaar geleden was zowiezo een totaal andere tijd. 10 jaar geleden bestond er ook geen comazuip taferelen of half de jeugd dat coke gebruikt.
Ik weet gewoon zeker dat je nu oppast op de snelweg omdat er een lullig onverwacht controletje kan zijn.
Als je zeker weet dat dit op rustige gebieden niet gebeurt dan worden die rustige gebieden gouw drukker
Wat zou jij doen als je een half uur eerder op je werk kon zijn?
Goede redeneringquote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:21 schreef OldJeller het volgende:
[..]
...
Hoe harder je rijdt, hoe meer benzine je verbruikt. Het verschil tussen 100 km/h rijden en 140 + km/h rijden is al aanzienlijk. Daarom is het eigenlijk nergens voor nodig om mensen die eens hard rijden te bekeuren, want zij betalen al meer doordat ze hard rijden en dus meer verbruiken....
Daar ga je de fout in vriend...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:21 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik rijd gemiddeld standaard te hard.
Hoezo!?..quote:Op vrijdag 29 februari 2008 23:03 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Daar ga je de fout in vriend...
Dat is een reactie op 'ja, als je te hard rijdt kan je ook verwachten dat je de rekening (bekeuring) moet betalen'.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goede redenering
Je mag harder rijden dan toegestaan, want je hebt er al voor betaald!?
Nee.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 23:03 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Daar ga je de fout in vriend...
Nee, eindeloos doorhamer dat je oh-zo'n-goede-coureur bent is een sterk argumentquote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:48 schreef OldJeller het volgende:
Ik snap niet dat mensen komen met 'regels zijn regels' argumenten, waarmee ze bedoelen dat je die prent verdiende.
Persoonlijk ja. Maar hier gaat het meer om dat mensen die dagelijks op de weg zitten en dat al meerdere jaren hebben gedaan, over het algemeen toch beter inzicht hebben, situaties beter in kunnen schatten en veiliger over de weg rijden voor henzelf en voor anderen, dan mensen die af en toe in de weekenden naar Tante Bep rijden.quote:Op zondag 2 maart 2008 00:33 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nee, eindeloos doorhamer dat je oh-zo'n-goede-coureur bent is een sterk argument
Ik ben helemaal niet van befehl ist befehl, maar deze regels hebben wel degelijk enige grond. Jij wenst je er niet aan te houden, ik moedig het niet aan, maar gun je je keuze. Ik vind alleen het niet van volwassenheid getuigen als je dan gaat zeiken dat je de jouw meer dan bekende regels overtreedt en daar, hoe lullig dan ook, van uit je dak gaat omdat het zo onrechtvaardig zou zijn.
Geef de maximumsnelheid vrij, en al die mensen die nu niet fatsoenlijk kunnen rijden maken OF helemaal geen schijn van kans en met en moeten stuntelend door het verkeer omdat iedereen zo lomp hard rijdt, OF ze rijden zo onverantwoord op hoge snelheid dat er weer nieuwe problemen ontstaan. Zolang men zich zo slecht op de wegen weet te gedragen dat men zelfs bij 80, 100 en 120 wegen files kan veroorzaken (geloof me, de oorzaak is vaak gewoon persoonlijke onkunde) is het gewoonweg NIET verantwoord klakkeloos harder te gaan rijden....
En dan weer terug naar het topic: de ijkdatum en het apparaatnummer is alles wat een burger kan opvragen, en eventueel zal een agent zich moeten gaan verantwoorden.
Een agent snijdt zich lelijk in de vingers wil hij bonnen uit zijn duim zuigen. En das niet gewoon ontslag.
Voor veel mensen die bij de politie werken is het daadwerkelijk zo simpel.quote:Op zondag 2 maart 2008 14:42 schreef OldJeller het volgende:
Elke regel waarmee de overheid komt is goed en dan dien je stil te zijn en volgens deze regels te leven.
Als morgen de regel ingevoerd wordt dat jij alleen tussen 15.00 en 16.00 je buiten je huis mag gegeven gedurende onbepaalde tijd, omdat dit veiliger zou zijn.. je zou namelijk door een meteoriet geraakt kunnen worden, houd jij je hier ook aan en overtreed je de regels natuurlijk niet.
Immers: regels zijn regels, dus niet janken.
Tis niet dat die regel ineens ingevoerd is, hou op met de zielepoot uit te hangen...quote:Op zondag 2 maart 2008 14:42 schreef OldJeller het volgende:
Elke regel waarmee de overheid komt is goed en dan dien je stil te zijn en volgens deze regels te leven.
Als morgen de regel ingevoerd wordt dat jij alleen tussen 15.00 en 16.00 je buiten je huis mag gegeven gedurende onbepaalde tijd, omdat dit veiliger zou zijn.. je zou namelijk door een meteoriet geraakt kunnen worden, houd jij je hier ook aan en overtreed je de regels natuurlijk niet.
Immers: regels zijn regels, dus niet janken.
quote:Op zondag 2 maart 2008 15:42 schreef Salvad0R het volgende:
..dat ze echt werk gaan doen ipv mensen beroven.
quote:Veelmoger
Als andere slapen, mag ik waken.
Ik mag werken op zaterdag en zondag. Alle feestdagen mag ik mijn uniform aan. Ik mag handhaven bij grote evenementen en sportspektakels. Ik mag mijn lijf insnoeren in een veiligheidskorset. Ik mag al mijn gereedschap, zolang het nog allemaal aan mijn koppel past, om mijn heupen hangen en het rondsjouwen tot mijn botten schrijnen. Ik mag, soms drie avonden achter elkaar, mijn prakje opwarmen in de magnetron. Soms wel twee keer op één avond, omdat het tussendoor nog even koud werd door een spoedklusje. Ik mag de sleutels van een dienstauto pakken en lekker een beetje rondtoeren. Ik mag ook gas geven. Ik mag hard rijden, “met toestemming” door rood, om er wel binnen tien minuten te zijn. Ik moet daarbij voorzichtig zijn, maar mag risico’s nemen. Ik mag door de kots van dronken horecapubliek lopen. Ik mag in de stront staan bij een ongeval in een gierput. Ik mag ook stervende mensen reanimeren omdat ik er toch vaak als eerste ben. Ik mag uitzinnig, emotioneel publiek op afstand houden. Ik mag een verkeerslachtoffer steun geven. Ik mag handschoenen aantrekken om geen bloed aan mijn handen te krijgen. Ik mag misselijk worden van de stand van een vereenzaamd en vergeten lijk. Ik mag uitleggen aan een van geweld, dat de rechter-commissaris in alle wijsheid heeft besloten, de dader te schorsen en naar huis te sturen.
Ja, ik mag ook stiekem huilen bij de plotselinge dood van een kind op straat. Ik mag bekeuringen uitdelen. Ik mag steeds weer aanhoren , of ik nou echt niks beters te doen heb. Van mijn chef mag ik horen of ik mijn productie haal. Ik mag met een afgerukt been slepen op een duistere mistige spoorbaan, waar honderd meter verder een grote gele intercity stilstaat. Ik mag er de machinist als eerste opvangen. Daarna mag ik daar in macabere resten zoeken naar een naam en adres. Als het in de buurt is, mag ik gaan vertellen dat iemand nooit meer thuis zal komen en heb ik ook geen antwoord op “waarom?” Ik mag niet beledigd of vernederd worden, maar hoor dodelijke ziektes over me uitroepen. Ik mag vechten bij een aanhouding. Als het helemaal niet anders kan, mag ik zelfs schieten. Ik mag dan in een fractie van een seconde beslissen over dood en leven, van mij of een ander. Ik mag zelfs een column schrijven maar heb op deze plaats gewoon te weinig ruimte om al mijn zegeningen te tellen.
Ik buig mijn hoofd, schaam mij diep.
Ik ben eigenlijk maar een verwend kereltje.
Ik weet niet precies waar dit een reactie op is, maar als het op mijn vorige post is dan is een cursus begrijpend lezen geen overbodige luxe.quote:Op maandag 3 maart 2008 00:44 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Tis niet dat die regel ineens ingevoerd is, hou op met de zielepoot uit te hangen...
Tevens zie je flitsen op de A4 midden in de nacht (een actie waar geen mens bij komt kijken, najah, hooguit bij het vervangen van het rolletje) in hetzelfde daglicht als het constateren van een hoge snelheid met een laser, staandehouding en het daaropvolgende verbaliseren, om vervolgens te gaan zeuren dat dienders niet menselijk genoeg zouden zijn...
Nee, ga jij maar fijn ergens anders crossen met je 1337-dr1v3-sk1ll2....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |