In de eerste wat?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:07 schreef PieterBas het volgende:
In de eerste heb ik ooit een boekje moeten gebruiken, (...)
Waar is je dat verteld? Zo krijg je toch echt gaten in je referenties.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:54 schreef Horloge het volgende:
Mij is verteld dat je dit soort dingen juist niet bij bronnen mag vermelden (APA regels). Alleen als je echt iets parafraseert of citeert moet je de bron erbij zetten.
Referenties geven van bronnen die je niet noemt in je tekst is altijd verkeerd. Voor wie het niet gelooft, check het APA handboek.quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
Als je twijfelt gewoon de bron wel vermelden, een bron meer kan nooit geen kwaad.
Waarschijnlijk door iemand die er wel vertsnad van had? Je zet aleen bronnen in je referenties als je er ook daadwerkelijk aan refereert!quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:49 schreef gday het volgende:
[..]
Waar is je dat verteld? Zo krijg je toch echt gaten in je referenties.
Dus volgens die meneer en/of die regels moet je nooit een referentie opnemen naar een bron waarin iets staat waar je in de tekst naar verwijst? Vind je dat zelf niet een beetje raar?quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:44 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Waarschijnlijk door iemand die er wel vertsnad van had? Je zet aleen bronnen in je referenties als je er ook daadwerkelijk aan refereert!
Mousemicky vraagt zich af waariom sommige mensen het toch zo moeilijk vinden om even iets op te zoeken in een handboek dat speciaal voor dit soort dingen geschreven is... Check op je opleiding welke gebruikelijk is (en anders is APA een goede)
en [3] kun je dan vervolgens in de lijst van referenties terugvinden.quote:According to [3], the (...)
Als het een algemene standaard methode is zou ik het niet opnemen, en anders zou ik er echt wel naar verwijzen, maar dan in een voetnoot. Verder gaat de 'discussie' tussen mousemicky en mij niet over het specifieke probleem van TS maar meer over referenties in het algemeen. Dat was in ieder geval mijn insteek. Als je mijn posts zelf wat beter had gelezen had je dat ook begrepen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:25 schreef -MyLove- het volgende:
gday je moet beter lezen ... het gaat hier om het opnemen van een boek welke gaat over onderzoeksmethoden welke hij gebruikt heeft bij een cursus onderzoeksmethode ... en nee, die neem je niet op ...
Eerste jaar van mijn studiequote:
Exact, maar ik vroeg het me gewoon af..quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
Als je twijfelt gewoon de bron wel vermelden, een bron meer kan nooit geen kwaad.
Yes sir.quote:Op woensdag 5 maart 2008 17:51 schreef Horloge het volgende:
Verwijzen hoort er ook bij ja, sorry voor de incompleetheid van mijn post. Als je dus zegt van, dit onderzoek voer ik uit aan de hand van de methode van Jansen, dan hoort daar ook een referentie bij. Maar zoals mousemickey zegt, als je niet zegt dat die methode van Jansen is, mag je die niet in de bronnen zetten.
Dus citeren, parafraseren en verwijzen. En volgens mij zitten we dan op één lijn, of niet gday?
Wil je nu een natuurlijke taal gaan vergelijken met een methode?quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:01 schreef Repeat het volgende:
Natuurlijk niet. Je gaat toch ook niet je leerboek Nederlands vermelden omdat je daar geleerd hebt hoe je je scriptie moet spellen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |