abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 maart 2008 @ 08:53:00 #126
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57469676
quote:
Kicken op een kolkende Kuip

Roda JC staat vandaag voor de negende keer in de halve finale van het bekertoernooi. Het vooruitzicht op een kolkende Kuip moet ertoe leiden dat zelfs het kunstgras wordt opgevreten om te winnen van Heracles.

Bij PSV, Ajax en Feyenoord liggen ze doorgaans niet wakker van een plek bij de laatste vier in het nationale bekertoernooi.

Maar voor ploegen die beschikken over een minder rijkelijk gevulde prijzenkast is het vooruitzicht op een finaleplaats eerder uitzondering dan regel.

Hoewel Roda in de afgelopen dertien seizoenen vijf keer de halve eindstrijd bereikte, blijft het een hele happening. „Het is toch prachtig dat we er nog bij zijn en bovendien nog in de race zijn voor een plaats in de play-offs”, aldus trainer Raymond Atteveld. „Dit moet voor de spelers, de supporters, voor iedereen die iets te maken heeft met Roda kicken zijn.”

Gène Hanssen is één van Roda’s ervaringsdeskundigen wat betreft het spelen van halve finales.

Drie keer stond de ijzervreter op de drempel van de eindstrijd, tweemaal liep het goed af. Zoals in 1988, toen VVV op Kaalheide na verlenging met 3-1 werd geklopt. „Het was een harde wedstrijd met heel veel publiek uit Venlo op de tribunes”, aldus Hanssen. „We hadden het heel moeilijk en waren de gelukkigere ploeg. Zeker niet de betere. Maar dat is op zo’n moment niet belangrijk. Ook morgen (vandaag, red.) moet je zorgen dat je wint, ongeacht op welke manier.”

Hoe vervelend een nederlaag in die fase kan zijn, ervoer Hanssen in 1991. In de halve finale struikelde Roda na strafschoppen onverwacht over eerstedivisionist BVV Den Bosch. „Kan ik me eigenlijk niets meer van herinneren. Behalve dat we na terugkomst vanuit de bus rechtstreeks naar het trainingsveld moesten en we hebben gelopen tot we erbij neervielen. Tegen een op papier mindere tegenstander kan het gebeuren dat je al denkt aan de finale. Daarvoor heb ik in dit geval geen angst.

Roda zal Heracles zeker niet onderschatten, want die ploeg doet het momenteel te goed.”

Hoewel de ene halve finale normaal gesproken niet (on)belangrijker is dan de andere, stond die tussen Vitesse en Roda op 12 april 2000 onder extra hoogspanning. Aangezien op de ranglijst de UEFA Cup-plaatsen uit het zicht waren verdwenen, was het binnenslepen van de beker - vooral gezien de naderende verhuizing naar het Parkstad Limburg Stadion - een halszaak geworden. De verantwoordelijken moesten er niet aan denken uitgerekend in het eerste seizoen in de nieuwe thuishaven verstoken te blijven van Europees voetbal. „In die tijd speelde Roda geregeld Europees, de druk was, zeker vanwege het nieuwe stadion, erg groot”, herinnert Dave Zafarin zich. De inmiddels 29-jarige aanvaller startte op de bank en raakte bij zijn invalbeurt aanvankelijk geen pepernoot. Totdat de bal in de verlenging voor zijn voeten neerplofte. „Het was een kwestie van niet nadenken, maar gewoon uithalen. Hij vloog er wel lekker in.” Als een raket knalde het leer tegen de touwen, vanwege het Golden Goal-principe was het duel meteen afgelopen. „De vreugde-explosie explosie was enorm, het hele team werd gek. Het was het hoogtepunt uit mijn carrière.”

Waar Zafarin de film graag nog eens afspeelt, gruwelt Andres Oper bij herinneringen aan de enige halve finale die hij op zijn palmares heeft staan: die van twee jaar geleden in de Arena tegen Ajax. Laatste minuut van de blessuretijd, stand 0-1 door een treffer van Oper. De spits (die met pijnstillers speelt en na het duel enige tijd is uitgeschakeld) zit dan al op de bank en ziet tot zijn ontzetting een droom in duigen vallen als Klaas Jan Huntelaar met een omhaal een verlenging noodzakelijk maakt. Daarin loopt Ajax uit naar 4-1. Extra pijnlijk: aangezien landskampioen PSV de tegenstander was in de eindstrijd, zou een finaleplaats goed zijn geweest voor Europees voetbal. „Daar dacht ik toen helemaal niet aan”, weet Oper nog. „Het ging om één ding: de finale spelen in De Kuip. Daar doe je het allemaal voor. Voor mij was het de grootste teleurstelling uit mijn loopbaan. Er zo dichtbij zijn en het dan toch niet halen. Dat mag niet nog eens gebeuren.”

Bron: LD
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 19 maart 2008 @ 08:54:44 #127
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57469695
quote:
CUPFIGHTER

Vanavond speelt Roda JC in de halve finale van de beker een uitwedstrijd tegen Heracles. Normaal gesproken moet Roda JC op basis van een surplus aan kwaliteit deze klus kunnen klaren, maar het kunstgras in Almelo biedt Heracles een enorm thuisvoordeel. Voetballen op kunstgras is nog steeds een totaal ander spelletje dan op echt gras. De bal rolt veel sneller en een dieptepass stuitert het stadion uit. Noodgedwongen krijg je veel korte combinaties in een kleine ruimte, waardoor het schouwspel snel minder aantrekkelijk wordt. Het wenden en keren verloopt veel moeizamer voor spelers die niet dagelijks op kunstgras trainen, zoals Heracles wel doet.

De tegenstanders van de ploeg uit Almelo worden daardoor vaak afgetroefd op felheid en duelkracht. Zelf was ik met VVV al een aantal keren actief op het kunstgras in Almelo. Ik heb er nooit een bal geraakt en werd steeds voortijdig gewisseld.

Ubegrijpt dat ik geen voorstander ben van voetbal op kunstgras ook al omdat ik nimmer met een schone broek van het veld durfde te komen. Zelfs ik besef echter dat binnen een aantal jaren overal op kunstgras wordt gespeeld. De KNVB dient kunstgras echter pas toe te staan als dit het echte gras benadert en iedereen gelijke kansen heeft. Het moment dat het gras van de buren niet meer groener is.

Roda JC heeft in Nederland de reputatie van cupfighter.

Het haalde al vijf keer de bekerfinale om tweemaal, in 1997 en 2000, de beker te winnen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf nooit ver ben gekomen in het bekertoernooi met de ploegen waarvoor ik speelde. Toch heb ik er mooi beeldmateriaal aan overgehouden toen ik met Roda JC in Eindhoven twee keer scoorde tegen PSV.

De dienstdoende commentator was Evert Ten Napel: „Na 90 minuten is het Ronaldo 2 – Graef 2!” Het mocht echter niet baten, want PSV won na verlenging.

Vanaf volgend seizoen kunnen we weer het deskundige commentaar van opa Ten Napel aanhoren als het voetbal terugkeert bij de NOS. Ik lijk één van de weinigen te zijn die daar niet blij mee is. Met Humberto Tan, Jan Joost van Gangelen en uiteraard Wilfred Genee heeft RTL kwalitatief en qua uitstraling een goed team in vergelijking met de oudjes van de NOS. Daarom ga ik er vanavond nog maar eens goed voor zitten, in de hoop dat Roda JC zijn reputatie waarmaakt.

Maurice Graef

Bron: LD
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 19 maart 2008 @ 11:09:25 #128
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_57471975
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 07:31 schreef denthemen het volgende:
Wat was er destijds aan de hand dan?
Je kon toen als Roda-supporter amper normaal naar het stadion zonder bedreigd te worden, al was dat wel nog in de oude Kuip, nu zal dat veel beter geregeld zijn.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  woensdag 19 maart 2008 @ 11:11:18 #129
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57472012
Het Almelose kippenhok is nog steeds niet uitverkocht.
Planning:
-
pi_57473200
Man wij haddden met alleen uitsupporters dat stadion nog kunnen vullen
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_57473511
mensen die hier roepen dat ze niet gaan als we de finale halen zijn ZWETSERS!!!!

wedden
pi_57473764
hoe zit 't nu trouwens als we de finale halen en feyenoord eindigt bij de eerste 5, hebben we dan al uefa cup of is die regel afgeschaft
  woensdag 19 maart 2008 @ 13:00:53 #133
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_57474404
Volgens mij geld dat niet meer.
Laat Roda eerst maar eens winnen vanavond, de rest zien we dan wel weer.
pi_57475371
De verliezend finalist heeft alleen Europees als de winnaar in de voorronde van de champions league komt (of kampioen wordt).
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_57475630
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 11:11 schreef DarkShine het volgende:
Het Almelose kippenhok is nog steeds niet uitverkocht.
Vage shit inderdaad en ook wel beetje beschamend. Ik snap er ook helemaal niets van, iedere thuiswedstrijd is uitverkocht en voor seizoenskaarten is er een (lange) wachtlijst. Maar goed, 8300 of 8500 maakt qua vocaal geluid ook niet uit, die 200 die er nu niet bij zijn maken normaal ook niet de sfeer.

Heksenketeltje vanavond verwacht en hoop ik. Hoop een mooie pot, jullie succes wensen gaat me alleen iets te ver.
pi_57490186
Op naar de kuip!
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:29:40 #137
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_57490188
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Verdiend of niet... We gaan naar De Kuip!!!!!!
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_57490381
Gefeliciteerd Roda, nu winnen van feyenoord....
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:36:57 #139
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_57490396
Ik heb net twee minuten staan schreeuwen, ik vrees dat een aantal buurkinderen wreed in hun slaap gestoord zijn .
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:37:48 #140
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_57490427
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 23:36 schreef F1Bas het volgende:
Gefeliciteerd Roda, nu winnen van feyenoord....
lukt ze niet
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:38:29 #141
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_57490448
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 23:37 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

lukt ze niet
Die kans acht ik groter dan de kans dat we van Heracles zouden winnen, maar goed, daar wil ik het nu nog niet over hebben.
pi_57490497
Gefeliciteerd
Цой жив
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:45:01 #143
154173 Schimpie
RJC RJC RJC
pi_57490624
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Toen ik Cisse als laatste naar de stip zag lopen dacht ik nog even dat het mis ging.
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:47:39 #144
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_57490685
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 23:45 schreef Schimpie het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Toen ik Cisse als laatste naar de stip zag lopen dacht ik nog even dat het mis ging.
Ik heb amper durven kijken. Daarna heb ik minstens een minuut als een dolle stier door de huiskamer gerend .
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:52:08 #145
154173 Schimpie
RJC RJC RJC
pi_57490783
Alweer die dekselse Van den Bergh trouwens.
  donderdag 20 maart 2008 @ 01:06:46 #146
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_57492175
Ik zit nog steeds stuiterend achter m'n bureau .
  donderdag 20 maart 2008 @ 01:11:08 #147
154173 Schimpie
RJC RJC RJC
pi_57492222
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 01:06 schreef Plato1980 het volgende:
Ik zit nog steeds stuiterend achter m'n bureau .
Ga je nu toch?
  donderdag 20 maart 2008 @ 01:13:02 #148
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_57492245
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 01:11 schreef Schimpie het volgende:

[..]

Ga je nu toch?
Ja, heb net al mijn vader opgebeld met de mededeling dat hij kaarten moet halen aangezien ik te ver weg woon om in de rij te kunnen gaan staan .
pi_57492373
Roda

Niet mooi, maar zo verdiend als je ziet hoe ver we waren 2 jaar geleden.....

FORZA RODA
BEKERFINALE 2007/2008
  donderdag 20 maart 2008 @ 01:26:58 #150
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_57492385
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 01:25 schreef TheGHunter het volgende:
Roda

Niet mooi, maar zo verdiend als je ziet hoe ver we waren 2 jaar geleden.....

FORZA RODA
BEKERFINALE 2007/2008
En dan zijn die mongolen op het WSU_prikbord aan het zeiken over het wisselbeleid van Atteveld .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')