abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57255360
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 23:52 schreef concac het volgende:
Dit mag je natuurlijk niet zeggen maar...

[Edit: Doe dat dan ook niet.]
Daar zaten we op te wachten, inderdaad.

Maar die grafiek die je aanhaalt bewijst in dit opzicht niks.
Zoals boven al gezegd zijn er genoeg andere verschijnselen die de verschillen verklaren.
Je zou op de gegevens die aan deze grafiek ten grondslag liggen een heel ander soort analyse moeten loslaten. Iets als factoranalyse, bijvoorbeeld, zodat je de relatieve bijdrage van veel verschillende factoren aan de uitkomst kunt vinden.
Ben benieuwd hoeveel procent etniciteit dan nog krijgt.
Deze grafieken zijn eendimensionaal, dus bewijzen niks. Hoogstens de domheid of vooringenomenheid van degene die ze presenteert.

Overigens begrijp ik niet helemaal waarom je iets niet zou mogen zeggen: iedereen heeft recht op zijn eigen mening, hoe stupide ook. Weerleggen is veel en veel beter dan verbieden of weghalen.
En we weten toch al allemaal waar je naartoe werkt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 9 maart 2008 @ 01:14:53 #122
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57255441
Ja goed, volgens mij is dat wel eens in een onderzoek naar boven gekomen dat IQ wel degelijk verschilt per 'ras', om het zo even te noemen. Kan het zo even snel niet vinden hoor.

Ach, donkere mensen zijn over het algemeen weer veel betere atleten. Of mag je dat dan ook niet zeggen?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_57255941
Oh maar dat kan ook wel. Dat van die atleten schijnt terug te voeren te zijn op verschillende soorten spierweefsel. En ik weet dat de Nederlandse bloedbank ook graag meer allochtoon bloed ontvangt, want er zijn toch wel subtiele verschillen tussen autochtoon en allochtoon bloed.
En het is zelfs wel waarschijnlijk dat de soort en de aard van de intelligentie tussen de verschillende rassen ook verschillend is.
Maar die simpele vier Gauss-krommen bewijzen nou net niks.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_57256426
quote:
Op zondag 9 maart 2008 01:14 schreef popolon het volgende:
Ja goed, volgens mij is dat wel eens in een onderzoek naar boven gekomen dat IQ wel degelijk verschilt per 'ras', om het zo even te noemen.
Dit klopt natuurlijk, met asiaten als toppers. Echter maken cognac en z'n vriendjes foute aannames met dit gegeven, want ook landen met een hoog gemiddeld IQ kunnen in armoede leven - en dan gaan we al helemaal langs de sociale status wat nog een stapje dieper is.
  zondag 9 maart 2008 @ 11:50:42 #125
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_57259528
quote:
Op zondag 2 maart 2008 01:00 schreef roburt het volgende:
een heel groot deel zit voor enorm kleine dingen een paar dagen vast.
het lijkt veel maar dan valt het best mee.

als je in nederland voor elke bekeuring een dag in de gevangenis moest zitten dan kwam je ook aan die getallen...
Ik weet niet of je daar dan zo blij mee moet zijn. Amerikanen lopen dus een heel groot risico om voor een willekeurig klein wissewasje voor een paar dagen de bak in te draaien?

Ik denk dat je dan als land beter 1% 'echte' criminelen gedurende langere tijd in de bak kunt hebben.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_57275354
quote:
Op zondag 9 maart 2008 02:25 schreef Xith het volgende:

[..]

Dit klopt natuurlijk, met asiaten als toppers. Echter maken cognac en z'n vriendjes foute aannames met dit gegeven, want ook landen met een hoog gemiddeld IQ kunnen in armoede leven - en dan gaan we al helemaal langs de sociale status wat nog een stapje dieper is.
Nou ja, natuurlijk??
Irakezen, Syriërs, Turken, Saoedi-Arabieren, Jemenieten, Iraniërs, Afghanen, Pakistanen, Bengalen, Indonesiërs, Maleisiërs. Allemaal Aziaten, allemaal moslim. Dus volgens cognac c.s. zijn die moslims gemiddeld intelligenter dan de westerse christenen?

Ik vrees dat nu de grafieken door hem heel anders geïnterpreteerd gaan worden.

Ik blijf erbij: dit soort eenzijdige grafieken bewijst niks en wordt alleen maar misbruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')