abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57264337
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 18:52 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Same thing can be said 'bout your girlfriend.
!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 21:00:13 #102
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57383708
vanmiddag bij de turkse super hier; 1 kilo kippenbouten voor 2 euro
4 grote bouten in 2 laten hakken, en daaarbij nog 6 stukken baklava, 7,80 kwijt
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57383798
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 21:00 schreef MissyMirjaM het volgende:
vanmiddag bij de turkse super hier; 1 kilo kippenbouten voor 2 euro
4 grote bouten in 2 laten hakken, en daaarbij nog 6 stukken baklava, 7,80 kwijt
Dat is wel lekker goedkoop dan . Bij ons is 'de turk' net zo duur als de normale supermarkt dus ga ik maar gewoon naar de AH ofzo
  vrijdag 14 maart 2008 @ 21:10:22 #104
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57383912
de turk zit achter de AH
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:13:04 #105
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_57393138
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 21:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
de turk zit achter de AH
Hier heul nie..!
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_57796444
kruiden zijn idd supergoedkoop. Je koopt daar een jaarvoorraad voor de prijs van een theelepeltje supermarktkruiden.

Sowieso een totaal ander aanbod dan in de supermarkt, met meer en betere versproducten.

En ze hebben vaak wel waterpijptabak achter de toonbank liggen (belastingvrij, dus lekker goedkoop).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 6 april 2008 @ 01:34:14 #107
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_57862243
De kleine (buitenlandse) middenstand heeft veel meer charme dan de grote warenhuizen. Dat begrijpen de Nederlanders maar al te goed, daarom zijn de hypermarkten (je weet wel die boodschap warenhuizen die je kunt vinden in belgie duitsland ed) nooit aangeslagen bij de Nederlanders. wellicht ook omdat ze dan niet kunnen kijken of het elders goedkoper is
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 6 april 2008 @ 01:47:44 #108
165237 Leef
Sunny side up!
pi_57862439
nee, hypermarkten zijn niet aangeslagen omdat ze verboden zijn in NL.
Dit ter bescherming van de supermarkt in de binnenstad.
Je wilt niet weten hoeveel politiek daar nou weer achter zit.
  zondag 6 april 2008 @ 02:03:24 #109
190186 hierissieweer
pi_57862606
quote:
Op zondag 6 april 2008 01:47 schreef Leef het volgende:
nee, hypermarkten zijn niet aangeslagen omdat ze verboden zijn in NL.
Dit ter bescherming van de supermarkt in de binnenstad.
Je wilt niet weten hoeveel politiek daar nou weer achter zit.
hypermarkten zijn verboden om zich te vestigen binnen de voor detailhandel bestemden ruimten. Op industrieterreinen mag het dus wel. Ik weet niet of jij de Maxis keten kent? Maar dat is de bekenste (en eigenlijk ook de enigste, lang volhoudende) keten die hypermarketen bezat.
Volgens mij zijn die hypermarkten nu allemaal in bezit van de AH(AH XL filialen, c1000 heeft in maart alle filialen verkocht aan AH alleen de ombouw is nog niet gereed. Ede is nog een C1000) En de meesten zijn omgebouwd tot kleine winkel centra.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maxis_%28hypermarkt%29
pi_57869603
Ik had juist het idee dat de Hypermarkt nu pas aan het opkomen was, met de AH XL en Maxis Muiden en zo. Een echte hypermarkt zoals in Frankrijk heb ik hier nog nooit gezien.
Sanity is (not) statistical
  maandag 7 april 2008 @ 00:33:16 #111
190186 hierissieweer
pi_57881299
quote:
Op zondag 6 april 2008 15:14 schreef Maeghan het volgende:
Ik had juist het idee dat de Hypermarkt nu pas aan het opkomen was, met de AH XL en Maxis Muiden en zo. Een echte hypermarkt zoals in Frankrijk heb ik hier nog nooit gezien.
Maxis Muiden is een van de oudere hypermarkten. Maar idd de nederlandse versie haalt het niet bij de franse variant.
AH XL timmert oke aan de markt, maar zal niet de normale formules kunnen vervangen. (hebben ze onderzoek naar gedaan)
pi_57884605
Ook ik ben een fan van onze lokale Turkse groenteboer cq slager cq kruidenier hier bij ons in Hoofddorp.
De kwaliteit die hij biedt is onovertroffen, het fruit en de groente zijn fris en vers, het lams vlees prachtig jong en van perfecte kwaliteit. Alles voor een prijs die zeker 50% goedkoper is dan van de AH.
Een mooi voorbeeld vindt ik altijd de kruiden, betaal je bij AH dik ¤ 2,- voor een klein zakje Silvo, bij de Turk betaal je ¤ 1,50 voor een bakje waar 3 -4 keer meer inzit.

Natuurlijk vergeet ik ook de Nederlandse / Autochtone middenstand niet.
Brood en banket halen we bij de warme bakker, kaas bij de kaas boer en vlees bij de ambachtelijke kwaliteits slager die nog veel lekkers zelf maakt.

De kwaliteit van de vers producten in de Supermarkt vindt ik steeds slechter worden, de hoeveelheid vet in het gehakt, vlees dat verkocht wordt als biefstuk, verlepte sla, niet rijpe tomaten en niet te vergeten het vreselijke voorverpakte broodbeleg en ga zo maar door.

Alleen mis ik nog een echt goede Visboer, nu rijden we eens in de 2 weken naar IJmuiden.
Geniet maar ........... met mate (zelf in te vullen :))
  maandag 7 april 2008 @ 11:57:29 #114
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_57886305
Best grappig om te lezen dat iedereen graag bij de kleine zelfstandige zijn groenten ed.haalt.
Wel apart dat deze dan bijna allemaal uit het straatbeeld verdwenen zijn.

Hoe zou dat nu komen?
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  maandag 7 april 2008 @ 13:23:03 #115
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57887986
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:57 schreef Curiosity het volgende:
Best grappig om te lezen dat iedereen graag bij de kleine zelfstandige zijn groenten ed.haalt.

Hoe zou dat nu komen?
Bijna iedereen in dit topic komt neer op een fractie van alle FOK gebruikers, laat staan wat het verhoud naar de Nederlandse bevolking.

Het merendeel doet "gewoon" al zijn boodschappen bij de supermarkt, het probleem zit 'em ook in het feit dat de meeste buurtwinkeltjes, vooral in kleine dorpen/steden, daadwerkelijk duurder zijn dan de supermarkt, plus het feit dat het gros van de Nederlanders geen zier geeft om kwaliteit.

Enkel in de grote steden zullen buurtwinkeltjes goedkoper kunnen zijn en mijn ervaring is dat het idd meestal de winkels van allochtone eigenaren zijn die goedkoper zijn.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_57901073
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:57 schreef Curiosity het volgende:

Hoe zou dat nu komen?
Dat is helemaal niet zo. In de grote stad iig niet. Het stikt hier van de toko's e.d.
pi_57901380
Niet alleen toko's. Ik heb hier op 1 plein behalve de Plus, de AH en de Aldi en een bakker van een keten, ook nog een zelfstandige bakker, een Nederlandse groenteboer, een poelier, een slijterij, twee Afrikaanse winkels, een Marokkaan en nog een buitenlandse winkel (weet niet precies wat voor achtergrond). Valt hier dus wel mee met het verdwijnen van die kleine zelfstandigen, blijkbaar.
pi_57901519
Hier is helemaal geen toko, dan moet ik al naar enschede, vermoed ik. Toch al gauw 40 minuten rijden.
  dinsdag 8 april 2008 @ 11:02:31 #119
139677 Curiosity
pi_57906252
quote:
Op maandag 7 april 2008 23:48 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zo. In de grote stad iig niet. Het stikt hier van de toko's e.d.
Ik bedoel dus de hollandse kaas, groenteboer enz enz.
Door de komst van de grote supermarkten uit het straatbeeld verdwenen omdat niemand meer hier zijn boodschappen deed, en nu verlangen we er weer naar terug.
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:00:16 #120
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_57909519
ik hou van rotterdam!

we wonen in een straat met allerlei winkeltjes, naast ons een chanees winkeltje, schuin tegenover een tropische supermarkt ( wat neerkomt op spullen uit vooral suriname, curaçao en dat soort landen ) en verder wat slagers uit allerlei landen, veel kebabtenten en een leuk winkeltje met pakistaanse lekkernijen.

en uiteraard zijn de markten hier ook erg leuk, kramen vol kruiden, zaden, olijven, gekke groenten
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_57913728
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 11:02 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Ik bedoel dus de hollandse kaas, groenteboer enz enz.
Door de komst van de grote supermarkten uit het straatbeeld verdwenen omdat niemand meer hier zijn boodschappen deed, en nu verlangen we er weer naar terug.
Een kleine groep mensen die wel het verschil proeft tussen een komkommer en die groene plasticdingen die ze verkopen bij de supermarkt. De rest van de bevolking gaat nog steeds voor goedkoop en smakeloos. Op m'n werk hoor ik mensen zeggen dat de aardbeien zo lekker zijn, terwijl het van die Spaanse ondingen zijn. Mensen weten niet eens meer hoe een aardbei hoort te smaken! De mensen die dat wel weten komen gewoon niet aan hun trekken in de supermarkt.
  dinsdag 8 april 2008 @ 18:42:16 #122
139677 Curiosity
pi_57915565
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 17:02 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Een kleine groep mensen die wel het verschil proeft tussen een komkommer en die groene plasticdingen die ze verkopen bij de supermarkt. De rest van de bevolking gaat nog steeds voor goedkoop en smakeloos. Op m'n werk hoor ik mensen zeggen dat de aardbeien zo lekker zijn, terwijl het van die Spaanse ondingen zijn. Mensen weten niet eens meer hoe een aardbei hoort te smaken! De mensen die dat wel weten komen gewoon niet aan hun trekken in de supermarkt.
Je kunt mij niet wijsmaken dat de gemiddelde nederlander geen smaak heeft, die wil ook best betalen voor een goede kwaliteit.
Daarom ben ik ook zo blij met de trend, lekker, vers, en biologisch enz enz, die nu weer in opkomst is.
Bijna de gehele voedingsmiddelenindustrie is opgeslokt door die grootgrutters, een enkeling red het nog net.
Maar je ziet om je heen dat de speciaalzaken weer aantrekken, zoals de broodhuizen ed, er is toch duidelijk een markt voor.

Maar de reden dat de turkse toko zo goed loopt komt volgens mij alleen maar omdat ze bepaalde produkten verkopen die bij de allochtone bevolking erg in trek zijn, die bijna of niet in de supermarkt te vinden zijn.
pi_57923365
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 18:42 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Je kunt mij niet wijsmaken dat de gemiddelde nederlander geen smaak heeft, die wil ook best betalen voor een goede kwaliteit.
Daarom ben ik ook zo blij met de trend, lekker, vers, en biologisch enz enz, die nu weer in opkomst is.
Bijna de gehele voedingsmiddelenindustrie is opgeslokt door die grootgrutters, een enkeling red het nog net.
Maar je ziet om je heen dat de speciaalzaken weer aantrekken, zoals de broodhuizen ed, er is toch duidelijk een markt voor.

Maar de reden dat de turkse toko zo goed loopt komt volgens mij alleen maar omdat ze bepaalde produkten verkopen die bij de allochtone bevolking erg in trek zijn, die bijna of niet in de supermarkt te vinden zijn.
Er is wel een markt voor, maar de gemiddelde Nederlander eet echt niet goed. Weinig groente en fruit, goedkoop vlees (C1000 is het sterkst in vlees, waarom? prijs!) en te weinig vezels. Ze kijken vaak niet naar afkomst van het eten (snijbonen uit Marokko vliegen de deur uit), kopen weinig biologisch, kopen biologisch vlees hooguit als het afgeprijsd is en ze zijn dolblij met Spaanse aardbeien. Moet je eens mensen druiven met pitten aanbieden, die eten ze niet meer tegenwoordig, ook als maken ze misschien wel heel goed.

Dat betekent niet dat er geen markt is voor goed eten, maar dat is meer als luxe, voor het weekend, of voor het relatief kleine deel dat zich druk maakt om wat ie eet en waar het vandaan komt.

Ik ben ervan overtuigd dat cijfers van het gebruik van biologisch bijv. mijn beeld ondersteunen. Ik werk al sinds m'n 16e in verschillende supermarkten, dus ik weet wel hoe mensen ongeveer eten. Veel kant-en-klaar, veel fastfood, veel lege calorieen, veel frisdrank en vooral goedkoop als het gaat om vlees en eieren bijvoorbeeld.
  dinsdag 8 april 2008 @ 23:32:03 #124
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_57923544
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet dagelijks. Maar wel als de gewone supermarkt weer eens alleen verlepte prei en verschimmelde uien heeft.
Of van die komkommers die eeuwenlang in een vriezer opgeslagen hebben gelegen in hun condooms, en als je die eet proef je een gore oude smerige drekkige bittere komkommer!
Ja supermarkten we weten het allemaal wel hoor! Of als je 5 biologische uien moet kopen voor 2 euro dat is verdorie wel ff bijna 4,40 voor 5 kloten uien!
Als je in de supermarkt een druif eet krijg je al commentaar, nee dan die lieve vriendelijke turk die je alles laat proeven... als het ff kan
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
pi_57923677
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:32 schreef Druuna het volgende:

[..]

Of van die komkommers die eeuwenlang in een vriezer opgeslagen hebben gelegen in hun condooms, en als je die eet proef je een gore oude smerige drekkige bittere komkommer!
Ja supermarkten we weten het allemaal wel hoor! Of als je 5 biologische uien moet kopen voor 2 euro dat is verdorie wel ff bijna 4,40 voor 5 kloten uien!
Als je in de supermarkt een druif eet krijg je al commentaar, nee dan die lieve vriendelijke turk die je alles laat proeven... als het ff kan
Logisch, als het je niet aangeboden wordt is het gewoon onbeschoft om iets open te maken en op te eten. Als je visite hebt verwacht je ook niet dat ze in je keukenkastje graven en je zak chips opentrekken, terwijl je 'm misschien anders zelf wel op tafel zou zetten. Als je iets wilt proeven, kun je het nog altijd eerst vragen natuurlijk.

Overigens heb ik hier in een buitenlandse winkel ook zelden iets mogen proeven hoor.

C1000 is overigens weer overgestapt op komkommers in plastic, omdat de consument daar de voorkeur aan zou geven boven 'naakte' komkommers, zoals zij ze noemen.
pi_57926791
Op de markt mag je altijd alles proeven. En volgens mij doet 'mijn' Turk er ook niet moeilijk over. Maar voelen en ruiken is vaak wel voldoende.
  woensdag 9 april 2008 @ 09:48:46 #127
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57928326
Och bij de turks winkeltje waar ik normaal mijn groenten, fruit, specerijen die het chinese winkeltje niet heeft enz haal, hoef ik enkel maar te kijken naar iets of ik krijg al een proefje aangeboden.
Ik probeer dan maar enkel datgene te proeven wat ik ook daadwerkelijk wil kopen, maar soms is het wel handig...kan je even iets testen, om te kijken of het wel iets is wat ik zou vinden.

Oh en mag ik dan ook even de klerenmaker promoten hier, gewoon omdat degene die vlak bij mij in de buurt zit, 4 jassen voor me heeft gerepareerd, voor een prijs waarvan je er niet eens 1 van kan kopen. Toch wel fijn...want ik geef geld liever uit aan vakanties dan aan nieuwe winterjassen.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_57928399
Denk dat de Turkse groenteboer in het dorp waar ik boodschappen doe een beetje het verkeerde heeft geleerd van de supermarkten/groenteboer ketens. De start was veel belovend, goed assortiment en goede kwaliteit, trok ook veel klanten maar na een tijdje ging de kwaliteit en het assortiment dramatisch naar beneden. Niet vreemd dus dat hij naar een paar maand de deur weer moest sluiten.
  woensdag 9 april 2008 @ 10:24:01 #129
165237 Leef
Sunny side up!
pi_57928965
quote:
Op woensdag 9 april 2008 09:48 schreef Semisane het volgende:
Oh en mag ik dan ook even de klerenmaker promoten hier, gewoon omdat degene die vlak bij mij in de buurt zit, 4 jassen voor me heeft gerepareerd, voor een prijs waarvan je er niet eens 1 van kan kopen. Toch wel fijn...want ik geef geld liever uit aan vakanties dan aan nieuwe winterjassen.
die mag je best pluggen maar dan moet je natuurlijk even wel zeggen wie het is en waar z'n huis woont.
  woensdag 9 april 2008 @ 10:48:55 #130
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57929518
quote:
Op woensdag 9 april 2008 10:24 schreef Leef het volgende:

[..]

die mag je best pluggen maar dan moet je natuurlijk even wel zeggen wie het is en waar z'n huis woont.
Tja...zijn winkeltje staat in een zijstraat van de spaardammerstraat....ik weet eigenlijk niet welke straat dat is, tegenover de Nova Zemblastraat, dat weet ik wel, want daar woon ik.

Hoe hij heet...ook al geen idee en ik heb het bonnetje niet hiero.
pi_57939445
Die kleermakers zijn ook goed idd. Zo maken ze ze niet meer in NL.
  woensdag 9 april 2008 @ 21:49:27 #132
165237 Leef
Sunny side up!
pi_57944151
hoeft ook niet.. want onze kleren worden door chinese kinderhandjes gemaakt, die eigenlijk bezig horen te zijn met leren te schrijven
pi_57944663
quote:
Op woensdag 9 april 2008 21:49 schreef Leef het volgende:
hoeft ook niet.. want onze kleren worden door chinese kinderhandjes gemaakt, die eigenlijk bezig horen te zijn met leren te schrijven
Ik bedoel die kleermakers. Die maken ze hier niet meer zo.
  donderdag 10 april 2008 @ 18:06:45 #134
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_57961905
Weet iemand een goede toko vlakbij het Roeterseiland? Ik woon daar sinds kort maar kan er geen vinden...
pi_57962140
quote:
Op woensdag 9 april 2008 21:49 schreef Leef het volgende:
Tja, het is ook moeilijk om hier nog kleding te krijgen die wel onder fatsoenlijke omstandigheden gemaakt is. Gaat het topic niet over, maar het zou toch ook wel fijn zijn.
  vrijdag 11 april 2008 @ 11:19:00 #136
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57977933
quote:
Op woensdag 9 april 2008 10:24 schreef Leef het volgende:

[..]

Oke dan...dus nu even optimaal pluggen.

Mijn huidige favorite kledingmakertje:

Janan Fashion I kid you not Gevestigd in de Knollendamstraat 2 1013TN, zijstraat van de Spaardammerstraat in Amsterdam.

Hij is goed en nog een aardige vent ook.
  vrijdag 11 april 2008 @ 13:05:50 #137
165237 Leef
Sunny side up!
pi_57980338
jeetje da's bij mij om de hoek!

Om het af te maken zou je 'm nog even hier moeten pluggen:
Leuke winkels in Amsterdam!

(schaamteloze plug m'n eigen topic, maar wel zinnig)
pi_58008359
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:54 schreef helldeskr het volgende:
Ik ga altijd naar de Turkse groentenman / slager / bakker / kleermaker.
Veel goedkoper en betere kwaliteit.

Wel vreemd dat de warenwet voor die gasten niet schijnt te gelden, dat je dus winkeltjes tegenkomt waar je de waspoeder tussen het vlees ziet liggen en je achterin de zaak ook nog even naar de kapper kan...
Maar als echte Hollander zijnde boeit me dat niet veel als ik er zelf voordeel van heb

Er gaat niks boven een scheerbeurt bij een turkse kapper....
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 12 april 2008 @ 19:41:10 #139
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58008509
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:06 schreef Omnifacer het volgende:
Weet iemand een goede toko vlakbij het Roeterseiland? Ik woon daar sinds kort maar kan er geen vinden...
Moet je ook maar niet op het Roeterseiland gaan wonen. Daar is niks.
Het makkelijkste is denk ik nog om via de Plantage Middenlaan naar de Nieuwmarkt te fietsen, dat is ook 5 minuten, en dan heb je alles.
Dun Yong aan de Zeedijk vind ik zelf een fijne winkel. Daar kan je het meeste wel krijgen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Leef op 12-04-2008 19:49:38 ]
  maandag 14 april 2008 @ 15:21:13 #140
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_58043963
Ik neem aan dat die twee eieren in je avatar ook van diezelfde winkel zijn?
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')