Jep, alle renners en ploegleiders die het parcours verkend hebben, zeggen dat het erg zwaar is. Goed dat het tv-seizoen weer begint. Lang naar uitgekeken.quote:Op donderdag 28 februari 2008 12:24 schreef mesecina het volgende:
Gent - Gent ... benieuwd of er veel aan het koersverloop zal veranderen.
Ach .. Met het weer dat ze voorspellen wordt het sowieso een uitputtingslag!
Op het feit na dat Ballan en Pozzato niet meedoen kun je idd wel rekenen op Boonen, Hoste, Cancellara, Gilbert, Nuyens, Flecha, O'Grady, Breschel, Langeveld en co.quote:Op donderdag 28 februari 2008 14:19 schreef Leatherface het volgende:
Wie zijn de favorieten?
Gewoon weer de gebruikelijke Boonen's, Hoste's, Ballan's, Cancellara's, Pozzato's en Gilbert's van deze wereld?
Ik zou daar mensen als Steegmans, Quinziato, Vaitkus en Hushovd ook nog wel bij willen nemen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 15:38 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Op het feit na dat Ballan en Pozzato niet meedoen kun je idd wel rekenen op Boonen, Hoste, Cancellara, Gilbert, Nuyens, Flecha, O'Grady, Breschel, Langeveld en co.
quote:VDB zegt af voor Omloop Het Volk
Frank Vandenbroucke neemt zaterdag niet deel aan de Omloop Het Volk. Dat laat zijn ploegleider Jef Braeckevelt weten. VDB raakte deze week ziek, naar alle waarschijnlijkheid een gevolg van de slechte weersomstandigheden in de Ronde van Algarve van afgelopen week.
VDB verkende donderdagvoormiddag nog het parcours van de eerste wedstrijd op Belgische bodem, maar ging later op de dag op doktersbezoek, waar hem gezegd werd om zaterdag niet aan de start te verschijnen.
De Omloop Het Volk van zaterdag komt dus te vroeg voor VDB maar indien zijn herstel naar wens verloopt, wordt voor hem alsnog een plaatsje in de selectie van Kuurne-Brussel-Kuurne voorzien. In de selectie voor de Omloop Het Volk wordt Vandenbroucke vervangen door de Nederlander Jens Mouris.
quote:
sporza.bequote:De Duitser Marcus Burghardt zal niet starten in de Omloop Het Volk. De renner van High Road heeft last van kniepijn en verliet daarom al de Ronde van de Algarve. Burghardt laat zich onderzoeken in München. De 24-jarige Burghardt was vorig seizoen een van de revelaties van het voorjaar. Hij won Gent-Wevelgem en was derde in de E3-Prijs.
Zwaar lijkt me toch wat overdreven...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:18 schreef mesecina het volgende:
Zware kasseistrook op 7 km van de finish ... reken maar op een kasseibeuker!
Volgens de ploegleiders en de renners wel, dus waarom daaraan twijfelen......quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zwaar lijkt me toch wat overdreven...
De steenakker ligt er niet heel goed bij volgens mij, maar is niet heel zwaar, en bovendien maar 500 meter.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
Volgens de ploegleiders en de renners wel, dus waarom daaraan twijfelen......
Ik vind het genant, want later heeft hij helemaal geen sokken meer aan.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 18:53 schreef borisz het volgende:
Ik moet wel lachen om die reclame met Boogie.
De UCI wilt dat VDB uberhaubt niet start.quote:
McEwen was bij de start al ziek en werd gewoon uit het wiel gereden, die kunnen we dus ook afschrijven voor morgen...quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:05 schreef TheArt het volgende:
12.01u Robbie McEwen is nu al uit de
wedstrijd gestapt.
Dat is vroeg. Korff (Team Volksbank) overigens niet gestart.
Die zeggen de laatste tijd elk jaar ook weer dat het WK-parcour extreem zwaar is en dat alleen de echte heuvelaars er wat te zoeken hebben. Blijkt bijna elk jaar toch weer mee te vallen. Maar ik verwacht een mooier parcours dan de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
Volgens de ploegleiders en de renners wel, dus waarom daaraan twijfelen......
Ik herinner mij nog een zware rit in de Ronde van het Waalse Gewest van n paar jaar terug, het peloton was allang binnen op de zware aankomst in Houffalize, maar al het publiek bleef netjes langs de kant van de weg staan "want VDB was nog op komst, een kwartier na de winnaar"quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:13 schreef icebliss het volgende:
Wat een gehuil zeg, alsof die vent überhaupt een rol van betekenis zou gaan spelen in welke koers dan ook. Hem mee laten doen trekt waarschijnlijk alleen maar meer volk.
(Over VDB dus, niet over McEwan.)
Iedereen kan die ontvangen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:16 schreef MarijeH het volgende:
Voor de mensen die de belgische zender VRT niet kunnen ontvangen: vanaf 14:20 is deomloop het volk te volgen op Nederland 1
Wie wil nu nog naar dat fossiel luisterenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:29 schreef TheArt het volgende:
Mart komt er al weer lekker in met Bert Van de Waele en Kevin Huismans
Ik die tien minuten, omdat één nog niet live was.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wie wil nu nog naar dat fossiel luisteren
Vanwege doping in 2002. Maar wel kritiek geven op ASO omdat ze Astana niet selecteren vanwege 2007.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:54 schreef Gitanki het volgende:
De UCI die Mitubishi niet toelaat omdat VDB er rijdt
(beetje offtopic, maar ok)
Dat geeft de knulligheid van de UCI wel weer aan.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:54 schreef Gitanki het volgende:
De UCI die Mitubishi niet toelaat omdat VDB er rijdt
(beetje offtopic, maar ok)
Ja Nuyens laat zich weer op zijn Nick's zienquote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bah, zul je zien dat ze Gilbert terugpakken en die "zuinige" Nuyens nog wegglipt.
Nuyens heeft nu een ploegmaat bij zich. Maar ik betwijfel of ze Gilbert terugpakken.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:07 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja Nuyens laat zich weer op zijn Nick's zien![]()
Gilbert, hoe het ook mag aflopen
nog 7 kilometer en de voorsprong is 1:11. De overwinning is binnen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:18 schreef borisz het volgende:
10 km nog 1.07 voorsprong. De voorsprong is zelfs groter geworden
Boonen zelf is natuurlijk ook vele malen minder dan 2,3 jaar geleden.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat is al 3 jaar aan een stuk in (semi-)klassiekers. "Quickstep zakt door het ijs, Boonen geïsoleerd, hij zal het zelf moeten doen."
Dan kopen ze Steegmans, komt die plots te kort, kopen ze Van Petegem, komt die plots te kort, nu Devolder, komt die plots te kort. Benieuwd hoe Lefèvere dat weet te verklaren.
Niet dus, hij vermoordde de rest.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:22 schreef Gitanki het volgende:
Gilbert pleegt zelfmoord.
Nummer 4 is ook van een Franse ploeg. Wat een dag voor het Franse wielrennen, zomaar 4 ploegen die meedoen voor de eindwinstquote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:48 schreef Bartoli het volgende:
wat ook opvalt 3 franse ploegen op het podium wel allen met een niet-franse renner
Nou ja, je moet niet vergeten dat Gilbert hier nu al echte topvorm te pakken heeft, terwijl een hoop kopmannen pas over een week of 5 top willen zijn. Zijn uitslagen in de echte klassiekers zijn nog wat te beperkt om hem al een WK-favoriet te maken.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:43 schreef Zwansen het volgende:
Wist niet dat Gilbert zo sterk was trouwens. Die kan nog wel eens heel ver doorgroeien. Toekomstige WK-winnaar?
Op een hoop parcoursen kan hij goed uit de voeten.
Waarschijnlijk ook gelijk de laatste keer dit jaar..quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:07 schreef icebliss het volgende:
[..]
Nummer 4 is ook van een Franse ploeg. Wat een dag voor het Franse wielrennen, zomaar 4 ploegen die meedoen voor de eindwinst
we misten alleen nog een Bwiek op 5 om het compleet te makenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:13 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook gelijk de laatste keer dit jaar..
Naar eigen zeggen is Gilbert hier absoluut nog niet top hoor. Hij mikt vooral op MSR, waar hij vorig jaar ook al top was.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:11 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nou ja, je moet niet vergeten dat Gilbert hier nu al echte topvorm te pakken heeft, terwijl een hoop kopmannen pas over een week of 5 top willen zijn. Zijn uitslagen in de echte klassiekers zijn nog wat te beperkt om hem al een WK-favoriet te maken.
Maar hoe hij vanmiddag koerste, prachtig nummer(en een
voor Nuyens, de renner die in elk opzicht het tegenovergestelde van Gilbert is).
waarschijnlijk is die gevallen hij bevindt zich iig tussen mannen die erbij zijn gaan liggenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het heeft wel iets, de Pro-Tour leider als allerlaatste.
centrale topic kan toch ook, of hier als LF of SoK ff de title aanpastquote:Op zondag 2 maart 2008 00:13 schreef maril het volgende:
Gaan we morgen hier ook door met Kuurne Brusel Kuurne of moet er een nieuwe topic komen?
quote:Op zondag 2 maart 2008 00:54 schreef Ambrosius het volgende:
Heb de titel even aangepast, morgen dus ook hier.
Allicht gewoon winnen (met Boonen in een spurt van een groep ofzo) ... Kuurne blijft toch , zeker door de afstand van de bergjes tov de finish en de plaatselijke ronden, een wat veredelde kermiskoers voor de herkansers van de Omloop hé ...quote:Op zondag 2 maart 2008 01:21 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ben benieuwd wat quick step gaat doen na de totale offday van vandaag
quote:Op zondag 2 maart 2008 00:54 schreef Ambrosius het volgende:
Heb de titel even aangepast, morgen dus ook hier.
Ze moeten bij QS niet dezelfde fouten als voorheen gaan maken, ten kosten van andere renners vw het zelfvertrouwen voor Tom, kijken hoe de koers verloopt lijkt mij beter.quote:Op zondag 2 maart 2008 10:08 schreef Leatherface het volgende:
Ze hebben natuurlijk ook nog Wouter Weylandt voor dat soort dingen.
Maar ik kan me voorstellen dat een overwinning voor Tommeke dan prioriteit geniet, omdar zijn zelfvertrouwen misschien een dukje kreeg gisteren.
Iddquote:Op zondag 2 maart 2008 10:20 schreef maril het volgende:
[..]
Ze moeten bij QS niet dezelfde fouten als voorheen gaan maken, ten kosten van andere renners vw het zelfvertrouwen voor Tom, kijken hoe de koers verloopt lijkt mij beter.
Ja, laten ze voortaan de finish maar eens op de Mont Blanc leggen.quote:Op zondag 2 maart 2008 11:32 schreef komrad het volgende:
de echte bergen
Hmmm, ieder voordeel heeft z'n nadeel. Koers blijft dan veel langer gesloten. Gilbert was nooit van zo ver gegaan als er nog 3 pukkels lagen binnen 20 km van de aankomst.quote:Op zondag 2 maart 2008 11:32 schreef komrad het volgende:
Blijft jammer dat de echte bergen in 't volk te ver van de finish liggen
Vrij flinke valpartij blijkt dat toch geweest te zijn, want een aantal renners zijn naar het ziekenhuis afgevoerd.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:37 schreef -skippybal- het volgende:
Bettini is weer eens gaan liggen en er uit gestapt
Waaronder ook Nicolas Jalabert, gisteren toch ook in opvallend goede doen ...quote:Op zondag 2 maart 2008 12:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Vrij flinke valpartij blijkt dat toch geweest te zijn, want een aantal renners zijn naar het ziekenhuis afgevoerd.
Bettini valt en gaat naar het ziekenhuisquote:Op zondag 2 maart 2008 12:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Waaronder ook Nicolas Jalabert, gisteren toch ook in opvallend goede doen ...
Het Vlaamse voorjaar blijft belangrijker voor Vlamingen, dus het zal al een Waal moeten worden.quote:Op zondag 2 maart 2008 14:55 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vind het altijd wel leuk om te zien dat heel België warm loopt voor de koersen in maart en aprilMaar wanneer gaan zou nu eens weer een Tour winnen?
De rest kapot rijden en zorgen dat er zo min mogelijk overblijven?quote:Op zondag 2 maart 2008 15:40 schreef komrad het volgende:
wat is quick step hier nu al een uur aan het proberen??
hoezo de nieuwe escartin? die had toch geen big ass snor? Zabriskie heeft er wel enequote:Op zondag 2 maart 2008 15:27 schreef -skippybal- het volgende:
Die snor is geniaal. De nieuwe Escartin
En nog steedsquote:Op zondag 2 maart 2008 15:15 schreef Wombcat het volgende:
Quickstep weer in slagorde vooraan.
Valt best mee. Ik vind die van AG2R en Slipstream (te hard gewassen ex-Rabo shirts?quote:Op zondag 2 maart 2008 15:54 schreef Sautor het volgende:
God wat zijn die shirtjes van Quickstep lelijk
om daarna toch niet te winnen? Ik verwacht ze altijd van zeer goede koerstactiek maar dit begrijp ik dus echt nietquote:Op zondag 2 maart 2008 15:44 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
De rest kapot rijden en zorgen dat er zo min mogelijk overblijven?
Kijk dan hoe 'ie op de fiets zit. Dat kan helemaal niet volgens de natuurkundequote:Op zondag 2 maart 2008 15:47 schreef Bartoli het volgende:
[..]
hoezo de nieuwe escartin? die had toch geen big ass snor? Zabriskie heeft er wel ene
Waarom niet? Ze hebben toch Boonen voor de sprint.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:08 schreef komrad het volgende:
[..]
om daarna toch niet te winnen? Ik verwacht ze altijd van zeer goede koerstactiek maar dit begrijp ik dus echt niet
Langeveld had geen keus. De Jongh ging natuurlijk nooit overnemen met o.a. Boonen achter zich.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:33 schreef Ambrosius het volgende:
Knap gespeeld toch, De Jongh wint.
Langeveld veel te lang op kop gereden.
Wat is er mis met de De Jongh?quote:Op zondag 2 maart 2008 16:33 schreef Bartoli het volgende:
Quick Step mooi gewerkt, maar De Jongh![]()
Langeveld, alleen beetje dom
Beter je goed laten zien de laatste kilometers met een mooie ereplaats dan naamloos in de achtervolgende groep eindigenquote:Op zondag 2 maart 2008 16:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Langeveld met een indrukwekkend staaltje Flecha/Boogerd intelligentie.
Sebas was sowieso niet naamloos 20e geworden anders want hij heeft zich goed laten zien. Maar een beetje meer pokeren had wel gekund.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:41 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Beter je goed laten zien de laatste kilometers met een mooie ereplaats dan naamloos in de achtervolgende groep eindigen
dat had ik ook liever, al gun ik het De Jongh ook welquote:Op zondag 2 maart 2008 16:40 schreef Bartoli het volgende:
[..]
niks (en ook niet bepaald een fan nee) maar had liever Langeveld zien winnen
Hoste laten terugkomen bijvoorbeeld, dan zijn ze met twee om De Jongh nog te lossen.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:42 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Sebas was sowieso niet naamloos 20e geworden anders want hij heeft zich goed laten zien. Maar een beetje meer pokeren had wel gekund.
Hij werd liever tweede zei die na de tijd.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Langeveld met een indrukwekkend staaltje Flecha/Boogerd intelligentie.
Hoste brak in de achtergrond. Die werd te snel weer bijgehaald door Devolder en co. Sebas had geen andere keuze. Dus dan maar gokken om minstens 2e, want Flecha kon in de achtergrond natuurlijk ook niet veel uitrichten.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hoste laten terugkomen bijvoorbeeld, dan zijn ze met twee om De Jongh nog te lossen.
Het lijkt er inderdaad op dat hij de grote lijnen van het peloton wel doorziet, qua rolverdeling, contractuele belangen, combines etc.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
is het toeval dat juist langeveld dit doet? Hij lijkt me een zeldzame combinatie van eerzucht en strijdlust, want hij wordt liever tweede in een groeje van twee, dan 10de of lager in een groep (want sprinten is geloof ik niet zijn ding), en hij lijkt ook te snappen hoe het wielrennen werkt, de ongeschreven wetten zeg maar. Want er zijn denk ik zat jonge renners die na afloop op de Jong zouden hebben zitten schelden dat hij een plakker was, en het niet eerlijk was, terwijl het gewoon realiteit is dat als jij met een knecht van de kopman wegrijdt, die ander dus niets op kop doet.
Vorig jaar bij het NK heeft Langeveldt heel slim de koers aan Boogerd gelaten, en zal daar nu ongetwijfeld de vruchten van plukken bij Rabo...combines en afspraken zijn ook onderdeel van het wielrennen, of je er nu van houdt of niet. Als we een topper willen hebben de komende jaren zal die renner dat ook moeten snappen.
Ik wil net zeggen. Die jongen is echt wel snel hoor. Dat was hij al voor dit seizoen, maar in de winter heeft hij nog flink aan zijn sprint gewerkt en dat heeft in Mallorca zijn vruchten al afgeworpen. Dat hij nu een sprint verliest van De Jongh, die net zo goed massasprints nog kan winnen, lijkt me logisch, zeker als je in ogenschouw neemt dat Sebas net 4 km. lang alleen op kop had gesleurd.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:47 schreef Ereinion het volgende:
Gebrek aan sprintvermogen? Dat valt behoorlijk mee hoor. Qua sprintsnelheid is hij denk ik vergelijkbaar met een Van Bon in zijn beste jaren. Hij kan geen massasprints winnen, maar in een klein groepje zijn er weinig die hem kunnen kloppen. Bekijk ook maar zijn uitslagen in Mallorca dit jaar (hoewel dat natuurlijk niet een super deelnemersveld had, maar toch).
Met respect, maar Hoste en Ballan worden er door Sebas met gemak uitgesprint. Cancellara is een ander verhaal, want die rijdt gewoon zo hard dat hij niet eens hoeft te sprinten.quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:52 schreef DutchSL het volgende:
Als hij nog eens met Hoste, Ballan en Cancellara (ook niet traag die laatste 2) komt te zitten dan kan hij een sprint wel winnen (al is het ook geen gegeven), maar tegen Boonen sprinten heeft weinig zin natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |