Mijn geluk is dat ik door het contract tussen mijn Nederlandse en Amerikaans universiteit niks aan college-geld hoef te betalen in de VS. Alleen housing en wat administratie kosten. Op reizen na ben ik niet meer kwijt dan in Nederland.quote:Op zondag 28 september 2008 01:00 schreef nickybol het volgende:
Ik betaal hier in Amerika 20x zoveel aan collegeld.
Dat hoeft niet, dat hangt volledig af welke status je hebt. Je kunt best ingeschreven staan als inwoner van Denemarken en zorgverzekering uit nederland krijgen.quote:Op zondag 28 september 2008 21:11 schreef Fogel het volgende:
Je kan denk ik beter bij een of andere instantie (geen idee hoe het daar heet) in Denemarken navragen of je daar nu verzekerd bent, als die (schriftelijk) ja zeggen, kan je vast je verzekering in Nederland wel opzeggen.
Als je nog in Nederland ingeschreven bent, kan je het denk ik wel vergeten, maar als je officieel uitgeschreven bent in Nederland en officieel ingeschreven als bewoner in Denemarken zou de Deense verzekering van toepassing moeten zijn voor je.
Tuurlijk, ik kan me overal wel gaan verzekeren, maar dat is natuurlijk niet nuttig als ik al volledige dekking heb van de Noorse staat... Als ik niet in het Noorse 'ziekenfonds' zou zitten, zou ik genoodzaakt zijn om een medische verzekering te hebben, ergens.quote:Op zondag 28 september 2008 21:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, dat hangt volledig af welke status je hebt. Je kunt best ingeschreven staan als inwoner van Denemarken en zorgverzekering uit nederland krijgen.
Succes hoor!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:39 schreef Fogel het volgende:
Maandag begin ik met mijn eerste PhD course
Zit in Kopenhagen en studeer aan de Life Sciences faculteit van de Københavns Universitet.quote:Op zondag 5 oktober 2008 12:29 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
@GFA waar in Denemarken zit je, en wat doe je?
Ah dat wist ik niet! Ik woon zelf in london, maar blijf ingeschreven staan bij m'n ouders in nederland ívm belasting technische regels.quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:20 schreef GFA het volgende:
[..]
Zit in Kopenhagen en studeer aan de Life Sciences faculteit van de Københavns Universitet.
Jij ook in DK?
@Fogel: had even naar m'n zorgverzekeraar gemailed (De Friesland zorgverzekeraar), en kreeg te horen dat je je zorgverzekering alleen op kan zeggen als je uitgeschreven bent bij de Gemeentelijke Basisadministratie.
Heb niet zoveel verstand van dat soort zaken, maar 't is zeker niet zo handig om me daar uit te schrijven wanneer ik nog maar 4 maandjes weg ben?
Ik was de enige (van de 16-17) die daar zat omdat ik daar zelf voor gekozen had, de rest moest er zijn omdat het vak verplicht is voor mensen die een volledige PhD doen (iets waar ik zelf pas in 2010 mee wil beginnen, maar wil nu alvast de verplichte vakken volgen zodat ik dan meer tijd heb om onderzoek te doen.).quote:
Ik ben gisteren bij de Studiebeurs in Utrecht geweest, en heb daar flink wat folders gekregen. Enkele namen van instanties:quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:34 schreef BigKahuna het volgende:
Ik zit nu in 6VWO, en ik wil graag volgend jaar een taalcursus doen in de VS of Australië. Weet iemand instanties waar ik hiervoor bij terecht kan of hoeveel het ongeveer gaat kosten?
www.ef.com En het is niet goedkoopquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:34 schreef BigKahuna het volgende:
Ik zit nu in 6VWO, en ik wil graag volgend jaar een taalcursus doen in de VS of Australië. Weet iemand instanties waar ik hiervoor bij terecht kan of hoeveel het ongeveer gaat kosten?
Wat voor extra kosten?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:19 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik ken jullie financieele situaties natuurlijk niet, maar ben ik de enige die door de financieele crisis ernstige twijfels krijgt of het door de extra kosten wel zo verstandig is om nu naar het buitenland te gaan?
De uitwisseling kost sowieso geld natuurlijk, tickets, verblijf, reizen. Daar hield ik ook wel rekening mee, maar nu is het misschien niet meer zo'n goed idee om veel geld uit te geven.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |