Ik lees ook dat Rondje steeds meer feiten onthult over haar situatie en ik zie dat als een teken dat haar inzicht groeiende is. Ik denk dat dat tijd kost en ik denk dat die tijd ook nodig is.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:59 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
Hoe TS de situatie en de feiten blijft bijstellen, da's niet prima hoor. Leuk dat jij het beste voor hebt met haar, maar daarom mag de waarheid nog wel worden gezegd. Wil niet per sé zeggen dat ik het TS minder gun.
Ik vind ook dat zij 0% zelfvertrouwen heeft. Ze vergist zich bovendien in het beeld dat mensen gevormd hebben van haar, haar vriend, enz.... en erger, ze laat zich daardoor blijkbaar leiden / motiveren.
Ik denk dat zij dat inzicht al lang had voor ze dit topic opende. Ik denk alleen dat ze steeds meer los durft te laten.quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik lees ook dat Rondje steeds meer feiten onthult over haar situatie en ik zie dat als een teken dat haar inzicht groeiende is. Ik denk dat dat tijd kost en ik denk dat die tijd ook nodig is.
Ik denk wel dat we hetzelfde bedoelen. Het topic openen was al een belangrijke stap, steeds minder vergoelijken, het regelen van de afspraak.quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat zij dat inzicht al lang had voor ze dit topic opende. Ik denk alleen dat ze steeds meer los durft te laten.
Dat is zeker niet per se waar.quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat zij dat inzicht al lang had voor ze dit topic opende. Ik denk alleen dat ze steeds meer los durft te laten.
Hmm ja, maar als je weet dat je sex hebt tegen je zin in...of iig, iemand heeft sex met jou, en je bedenkt dat je bang bent voor iemand...dat besef is niet nu net pas gekomen, daar geloof ik niets van. Ze weet dit al langer. Ze heeft gewoon mensen nodig die tegen haar blijven herhalen dat het inderdaad niet normaal is. De gedachte dat het niet klopt en de relatie fout is had ze naar mijn mening al. Ze wil alleen polsen of dat waar is, en dat blijkt zo te zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is zeker niet per se waar.
Je begint met 1 ding te vertellen, waarvan je zelf wel het gevoel hebt dat dat toch eigenlijk niet helemaal past bij de man die zegt van je te houden. Als je daarop respons krijgt waar je iets mee kan en die bevestigt dat het niet klopt wat er gebeurt, krijg je wat meer moed. En dus drop je nog maar eens een bommetje, om te kijken of mensen dat dan ook niet vinden kloppen...en langzaam maar zeker bedenk je je dat er heel veel niet klopt en dat dat hele beeld dat je van jezelf en je relatie hebt fout is.
In mijn ervaring is het niet zozeer polsen of je zelf gelijk hebt, maar meer kijken of het bij anderen net zo is als bij jou. Want dat denk je wel op een bepaald moment, als zo'n relatie maar lang genoeg duurt.quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hmm ja, maar als je weet dat je sex hebt tegen je zin in...of iig, iemand heeft sex met jou, en je bedenkt dat je bang bent voor iemand...dat besef is niet nu net pas gekomen, daar geloof ik niets van. Ze weet dit al langer. Ze heeft gewoon mensen nodig die tegen haar blijven herhalen dat het inderdaad niet normaal is. De gedachte dat het niet klopt en de relatie fout is had ze naar mijn mening al. Ze wil alleen polsen of dat waar is, en dat blijkt zo te zijn.
Go Rondje.
Ah okay, sorry, dan is het idd een iets groter probleem, ook daar weten ze bij maatschappelijk werk wel weg mee, de kinderen zullen meer meekrijgen van de sfeer thuis dan jij vermoed, dat heb ik gezien bij het kind van die eerder genoemde vriendin, die praatte er eerst helemaal niet over maar ineens begon hij er een jaar later zomaar onder het spelen over.quote:
Ik ook. Maar dat is ook niet verwonderlijk als ik haar geschiedenis hier zo lees.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:59 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
Hoe TS de situatie en de feiten blijft bijstellen, da's niet prima hoor. Leuk dat jij het beste voor hebt met haar, maar daarom mag de waarheid nog wel worden gezegd. Wil niet per sé zeggen dat ik het TS minder gun.
Ik vind ook dat zij 0% zelfvertrouwen heeft.
Ook fijn dat hij bij voorbaat gaat dreigen de kinderen in te gaan zetten om jou een streek te leveren.quote:
Ja precies. Niet veel mensen komen daar uit, iig niet uit zichzelf. Maar met hulp kan je gelukkig veel verder komenquote:Op woensdag 27 februari 2008 12:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik ook. Maar dat is ook niet verwonderlijk als ik haar geschiedenis hier zo lees.Ooit verkracht toen ze nog jonger was. Moeder die geen sterk vrouwelijk rolmodel voor haar was Stiefvader, die haar heeft minstens één keer heeft geslagen (en vaker mishandelt? Iig emotioneel mishandelt vermoed ik) Geen vetrouwen in de rest van de mensheid. Wel vertrouwen in haar vriend. Vriend, die haar verkracht als hij dronken is.
Dat lijkt me genoeg om iemand compleet op te breken.
Ik ben geen psycholoog of kenner, maar dit klinkt imo wel als een erg klassiek gevalletje/voorbeeld.
* break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle *quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:17 schreef Rondje het volgende:
[..]
nee.
Mijn stiefvader heeft me ooit zo hard op mijn gezicht geslagen dat mijn tand afbrak, dus die zal daar weinig om geven.
En mijn moeder is net zo erg als ik, zo niet erger.
't Komt in de beste families voor. Helaas wel. Vaak is men er in minder 'pauperachtige' kringen beter in om de vuile was binnenboord te houden.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Begin het verhaal toch steeds ongeloofwaardiger te vinden.
Je kunt dus niemand in vertrouwen nemen, iedereen zal je vriend geloven, je familie is een grote asobende die het normaal vinden zo met elkaar om te gaan.
Toch kom je op mij niet over als een Anita uit een pauperfamilie waar dit soort dingen normaal zijn.
Ze wordt vandaag of morgen teruggebeld door maatschappelijk werk.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:36 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik lees ook weer even mee.
Wanneer was die afspraak?
quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:29 schreef Copycat het volgende:
Wanneer heb je je afspraak, Rondje?
quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:32 schreef Rondje het volgende:
Ik word vandaag of morgen teruggebeld daarover.
Ik vind altijd dat ik me aanstel, ik heb groepstherapie gehad ivm die verkrachting en alle verhalen die ik daar hoorde, leken/waren erger dan het mijne. Zelfde geldt voor alles eigenlijk, dat zal vast zijn oorsprong hebben. Dat incident met mijn stiefveder was overigens wel eenmalig, mijn moeder en hij kregen pas een relatie toen ik ongeveer het huis uit ging.quote:Op woensdag 27 februari 2008 12:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik ook. Maar dat is ook niet verwonderlijk als ik haar geschiedenis hier zo lees.Ooit verkracht toen ze nog jonger was. Moeder die geen sterk vrouwelijk rolmodel voor haar was Stiefvader, die haar heeft minstens één keer heeft geslagen (en vaker mishandelt? Iig emotioneel mishandelt vermoed ik) Geen vetrouwen in de rest van de mensheid. Wel vertrouwen in haar vriend. Vriend, die haar verkracht als hij dronken is.
Dat lijkt me genoeg om iemand compleet op te breken.
Ik ben geen psycholoog of kenner, maar dit klinkt imo wel als een erg klassiek gevalletje/voorbeeld.
Begrijpelijk, want dan gaan er ook meer dingen opvallen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:45 schreef Rondje het volgende:
[..]
En ik snap dat het niet erg geloofwaardig overkomt als ik eerst het een zeg en dan het ander.
Maar goed, daar kan ik niets aan veranderen, ik wilde ook helemaal niet zoveel vertellen, maar nu ik eenmaal aan het lullen ben, kan ik haast niet meer stoppen.
Omdat het eigenlijk toch wel goed voelt om je hart te luchten...quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:45 schreef Rondje het volgende:
ik wilde ook helemaal niet zoveel vertellen, maar nu ik eenmaal aan het lullen ben, kan ik haast niet meer stoppen.
Ja daarom.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:54 schreef MrDice het volgende:
[..]
Omdat het eigenlijk toch wel goed voelt om je hart te luchten...
Dan zit jou veel meer dwars dan je wil toegeven.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:45 schreef Rondje het volgende:
[..]
Ik vind altijd dat ik me aanstel, ik heb groepstherapie gehad ivm die verkrachting en alle verhalen die ik daar hoorde, leken/waren erger dan het mijne. Zelfde geldt voor alles eigenlijk, dat zal vast zijn oorsprong hebben. Dat incident met mijn stiefveder was overigens wel eenmalig, mijn moeder en hij kregen pas een relatie toen ik ongeveer het huis uit ging.
En ik snap dat het niet erg geloofwaardig overkomt als ik eerst het een zeg en dan het ander.
Maar goed, daar kan ik niets aan veranderen, ik wilde ook helemaal niet zoveel vertellen, maar nu ik eenmaal aan het lullen ben, kan ik haast niet meer stoppen.
-edit: laat maar, was niet zo aardig.quote:Op woensdag 27 februari 2008 14:00 schreef avotar het volgende:
[..]
Dan zit jou veel meer dwars dan je wil toegeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |