Ja, jij en CoolGuy, zelfde laken een pak.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeur niet zo. Zijn posts zijn een stuk constuctiever dan de gemiddelde Oprah Winfrey opmerking die hier geplaats wordt door onder andere jouw persoon.
Zal ik er een topic over openen, kun je daar ook fijn gaan klooien. Flikker toch op.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kan niet. Lienekien heeft geen sarcasme-meter, noch enige vorm van humor. Voor haar is het leven 1 groot serieus issue.
Ja, de enige figuren die niet Oprah Winfrey op de bank bekijken omdat ze thuis zitten als huisvrouw zijnde.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, jij en CoolGuy, zelfde laken een pak.
Ahhh, dus jij zou ook in een relatie blijven omdat je kinderen hebt en het dan makkelijker is? Ik weet heel goed dat het een proces is, heb je mijn eerste post in deze reeks in deel 2 niet gelezen? Nee? Zou ik dan even doen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het gaat wel om een proces, hè. Het is dan wel heel gemakkelijk wat jij zegt. En ik weet niet of je 't hebt gemist, maar Rondje heeft al heel dapper een eerste stap gezet. Dan hoeft ze toch niet steeds maar weer te horen dat ze weinig eigenwaarde heeft. En dat ze maar relatieloos moet worden. Ja, makkelijk hoor, als je met kinderen in een relatie zit.
Goed zo, nu komen we ergens.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:49 schreef Rondje het volgende:
Ik moet gewoon weg gaan, want ik zie niet hoe het beter kan worden.
Natuurlijk niet. Hij weet dondersgoed wat hij fout doet; echter komt hij er iedere keer mee weg.quote:Blijft het een feit dat ik hem niet wil kwetsen en dat het voor hem als een donderslag bij heldere hemel zou komen...(aangezien hij niet ziet wat hij fout doet.)
Ladies and gentleman, I rest my case.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zal ik er een topic over openen, kun je daar ook fijn gaan klooien. Flikker toch op.
niets mis met die opmerkingen hoor, met kusjekroel posts alleen kom je er ook niet...quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, jij en CoolGuy, zelfde laken een pak.
Ja, daar ben ik dus ook bang voor.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goed zo, nu komen we ergens.
[..]
Natuurlijk niet. Hij weet dondersgoed wat hij fout doet; echter komt hij er iedere keer mee weg.
Wedden dat als jij het uitmaakt, hij op blote knietjes gaat smeken of je hem terug wilt nemen? En dat hij zijn fouten goed wil maken?
Ze is nog bézig om ervan overtuigd te raken dat het zo niet langer kan, snap dat dan. En wat mij in jouw reactie stoort is dat jij er dan nog eens overheen gaat met je 'jij hebt 0 self esteem'. Onnodig.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ahhh, dus jij zou ook in een relatie blijven omdat je kinderen hebt en het dan makkelijker is? Ik weet heel goed dat het een proces is, heb je mijn eerste post in deze reeks in deel 2 niet gelezen? Nee? Zou ik dan even doen.
Dat ze weinig eigenwaarde heeft is de reden dat ze nog niet uit deze fucking situatie is gestapt. Ik zeg niet dat het makkelijk is. Sterker nog, het is veel moeilijker dan IN de relatie blijven en de verkrachting en het feit dat ze _bang_ is voor 'm op de koop toenemen inderdaad, want hey, het is in ieder geval vertrouwd. Dat neemt niet weg dat weg gaan wel de beste optie is, en als Rondje daar nou zelf ECHT van overtuigd was, dan had ze helemaal geen topic geopend. Ik denk dat Rondje nattigheid voelt, anders had ze dat gesprek niet aangevraagd.
Wat ben jij een kip zeg
Nou open jij anders even een topic waarin je op iedereen kunt zeiken die niet post zoals jij het graag zou zien, dan hebben we dat gezeik niet in dit topic. Het feit dat ik hier post, hoewel grotesk en onbegrijpbaar in jouw ogen waarschijnlijk, is dat ik ook graag zou zien dat Rondje het beter krijgt dan ze nu heeft. Maar dan komt Lienekien en die gaat bitchen over het feit dat er niet gepost wordt zoals volgens Lienekien zou moetenquote:Op woensdag 27 februari 2008 10:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zal ik er een topic over openen, kun je daar ook fijn gaan klooien. Flikker toch op.
Zie mijn toegevoegde zin; jij kan veel beter krijgen, dus ga je hem niet terug nemen. Zo simpel is het.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:51 schreef Rondje het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik dus ook bang voor.
Kijk, nu begint ergens op te lijken met je. Waarom ben je daar bang voor? Omdat je dan zwicht? Dat is op zich niet zo vreemd hoor, maar laten we wel wezen, je weet heel goed dat dit geen gezonde situatie is...quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:51 schreef Rondje het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik dus ook bang voor.
Je kunt het ook overdrijven.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou open jij anders even een topic waarin je op iedereen kunt zeiken die niet post zoals jij het graag zou zien, dan hebben we dat gezeik niet in dit topic. Het feit dat ik hier post, hoewel grotesk en onbegrijpbaar in jouw ogen waarschijnlijk, is dat ik ook graag zou zien dat Rondje het beter krijgt dan ze nu heeft. Maar dan komt Lienekien en die gaat bitchen over het feit dat er niet gepost wordt zoals volgens Lienekien zou moeten
Uit je reacties.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:46 schreef Rondje het volgende:
En wat haal jij daaruit?
Door mee te lezen.quote:En hoe wil je daar achter komen?
Hey, jij gooit je leven op Fok, ik niet.quote:Wil je ALLES weten?

...zeg je dat ook tegen je vriend als ie dronken de slaapkamer binnenstapt?quote:word je daar geil van?
Dat het klaar moest zijn riep ik een paar topics terug al. Klaar ermee nu.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt het ook overdrijven.
't Is wel klaar, 'kee?
Kinderen zijn als je het ze vraagt gek op leuke dingen doen maar als puntje bij paaltje komt en ze zijn verdrietig dan hebben ze de ouder nodig die zorgt voor orde en regelmaat.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:41 schreef Rondje het volgende:
[..]
O wacht: jij vindt het wel fijn om op je kop te krijgen van je ouders?
Dat krijgen ze meer van mij dan van papa, met papa doen ze vaker leuke dingen dan met mij en hij is minder snel boos.
Het zijn kinderen, die vinden het fijn als ze meer mogen.
Ze zijn liever bij mij trouwens, kruipen bij me op schoot als ze verdrietig zijn en willen dat ik ze in bed stop, niet papa.
Ik ZORG beter voor ze.
Hij is leuker om mee te spelen enzo.
En onze gezamenlijke vrienden weten niet dat hij zo is, die zien hem zoals hij zil dat ze hem zien, die vinden hem leuk, gek he.
Hoe TS de situatie en de feiten blijft bijstellen, da's niet prima hoor. Leuk dat jij het beste voor hebt met haar, maar daarom mag de waarheid nog wel worden gezegd. Wil niet per sé zeggen dat ik het TS minder gun.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze is nog bézig om ervan overtuigd te raken dat het zo niet langer kan, snap dat dan. En wat mij in jouw reactie stoort is dat jij er dan nog eens overheen gaat met je 'jij hebt 0 self esteem'. Onnodig.
Word.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goed zo, nu komen we ergens.
[..]
Natuurlijk niet. Hij weet dondersgoed wat hij fout doet; echter komt hij er iedere keer mee weg.
Wedden dat als jij het uitmaakt, hij op blote knietjes gaat smeken of je hem terug wilt nemen? En dat hij zijn fouten goed wil maken?
Niet dat je hem dan terug gaat nemen, want je kan veel beter krijgen.
Hé! Ik ben geen huisvrouw! En het is als huisvrouw of huisvrouw zijnde.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:49 schreef Scorpie het volgende:
Ja, de enige figuren die niet Oprah Winfrey op de bank bekijken omdat ze thuis zitten als huisvrouw zijnde.
het is natuurlijk vollegid psychologisch verklaarbaar om je eigen waardeoordeel te vormen over wat je denkt dat de ander zal denken over de situatie... er is alleen iets mis met de zelfreflectiequote:Op woensdag 27 februari 2008 10:59 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
Hoe TS de situatie en de feiten blijft bijstellen, da's niet prima hoor. Leuk dat jij het beste voor hebt met haar, maar daarom mag de waarheid nog wel worden gezegd. Wil niet per sé zeggen dat ik het TS minder gun.
Ik vind ook dat zij 0% zelfvertrouwen heeft. Ze vergist zich bovendien in het beeld dat mensen gevormd hebben van haar, haar vriend, enz.... en erger, ze laat zich daardoor blijkbaar leiden / motiveren.
Mee eens. Daarom zeiden we net al, tis klaar nuquote:Op woensdag 27 februari 2008 11:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hé! Ik ben geen huisvrouw! En het is als huisvrouw of huisvrouw zijnde.
En verder vind ik het doodzonde dat ook dit topic weer dreigt te verzanden in gehakketak op elkaar.
het zijn onze kinderenquote:Op woensdag 27 februari 2008 10:58 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Kinderen zijn als je het ze vraagt gek op leuke dingen doen maar als puntje bij paaltje komt en ze zijn verdrietig dan hebben ze de ouder nodig die zorgt voor orde en regelmaat.
Maar als ik het goed begrijp zijn het zijn kinderen uit een eerdere relatie, hoe zit het met hun moeder? Heeft hij daar nog goed contact mee?
Ik lees ook dat Rondje steeds meer feiten onthult over haar situatie en ik zie dat als een teken dat haar inzicht groeiende is. Ik denk dat dat tijd kost en ik denk dat die tijd ook nodig is.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:59 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
Hoe TS de situatie en de feiten blijft bijstellen, da's niet prima hoor. Leuk dat jij het beste voor hebt met haar, maar daarom mag de waarheid nog wel worden gezegd. Wil niet per sé zeggen dat ik het TS minder gun.
Ik vind ook dat zij 0% zelfvertrouwen heeft. Ze vergist zich bovendien in het beeld dat mensen gevormd hebben van haar, haar vriend, enz.... en erger, ze laat zich daardoor blijkbaar leiden / motiveren.
Ik denk dat zij dat inzicht al lang had voor ze dit topic opende. Ik denk alleen dat ze steeds meer los durft te laten.quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik lees ook dat Rondje steeds meer feiten onthult over haar situatie en ik zie dat als een teken dat haar inzicht groeiende is. Ik denk dat dat tijd kost en ik denk dat die tijd ook nodig is.
Ik denk wel dat we hetzelfde bedoelen. Het topic openen was al een belangrijke stap, steeds minder vergoelijken, het regelen van de afspraak.quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat zij dat inzicht al lang had voor ze dit topic opende. Ik denk alleen dat ze steeds meer los durft te laten.
Dat is zeker niet per se waar.quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat zij dat inzicht al lang had voor ze dit topic opende. Ik denk alleen dat ze steeds meer los durft te laten.
Hmm ja, maar als je weet dat je sex hebt tegen je zin in...of iig, iemand heeft sex met jou, en je bedenkt dat je bang bent voor iemand...dat besef is niet nu net pas gekomen, daar geloof ik niets van. Ze weet dit al langer. Ze heeft gewoon mensen nodig die tegen haar blijven herhalen dat het inderdaad niet normaal is. De gedachte dat het niet klopt en de relatie fout is had ze naar mijn mening al. Ze wil alleen polsen of dat waar is, en dat blijkt zo te zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is zeker niet per se waar.
Je begint met 1 ding te vertellen, waarvan je zelf wel het gevoel hebt dat dat toch eigenlijk niet helemaal past bij de man die zegt van je te houden. Als je daarop respons krijgt waar je iets mee kan en die bevestigt dat het niet klopt wat er gebeurt, krijg je wat meer moed. En dus drop je nog maar eens een bommetje, om te kijken of mensen dat dan ook niet vinden kloppen...en langzaam maar zeker bedenk je je dat er heel veel niet klopt en dat dat hele beeld dat je van jezelf en je relatie hebt fout is.
In mijn ervaring is het niet zozeer polsen of je zelf gelijk hebt, maar meer kijken of het bij anderen net zo is als bij jou. Want dat denk je wel op een bepaald moment, als zo'n relatie maar lang genoeg duurt.quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hmm ja, maar als je weet dat je sex hebt tegen je zin in...of iig, iemand heeft sex met jou, en je bedenkt dat je bang bent voor iemand...dat besef is niet nu net pas gekomen, daar geloof ik niets van. Ze weet dit al langer. Ze heeft gewoon mensen nodig die tegen haar blijven herhalen dat het inderdaad niet normaal is. De gedachte dat het niet klopt en de relatie fout is had ze naar mijn mening al. Ze wil alleen polsen of dat waar is, en dat blijkt zo te zijn.
Go Rondje.
Ah okay, sorry, dan is het idd een iets groter probleem, ook daar weten ze bij maatschappelijk werk wel weg mee, de kinderen zullen meer meekrijgen van de sfeer thuis dan jij vermoed, dat heb ik gezien bij het kind van die eerder genoemde vriendin, die praatte er eerst helemaal niet over maar ineens begon hij er een jaar later zomaar onder het spelen over.quote:
Ik ook. Maar dat is ook niet verwonderlijk als ik haar geschiedenis hier zo lees.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:59 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
Ik vind ook dat zij 0% zelfvertrouwen heeft.
Ook fijn dat hij bij voorbaat gaat dreigen de kinderen in te gaan zetten om jou een streek te leveren.quote:
Ja precies. Niet veel mensen komen daar uit, iig niet uit zichzelf. Maar met hulp kan je gelukkig veel verder komenquote:Op woensdag 27 februari 2008 12:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik ook. Maar dat is ook niet verwonderlijk als ik haar geschiedenis hier zo lees.Ooit verkracht toen ze nog jonger was. Moeder die geen sterk vrouwelijk rolmodel voor haar was Stiefvader, die haar heeft minstens één keer heeft geslagen (en vaker mishandelt? Iig emotioneel mishandelt vermoed ik) Geen vetrouwen in de rest van de mensheid. Wel vertrouwen in haar vriend. Vriend, die haar verkracht als hij dronken is.
Dat lijkt me genoeg om iemand compleet op te breken.
Ik ben geen psycholoog of kenner, maar dit klinkt imo wel als een erg klassiek gevalletje/voorbeeld.
* break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle * break the circle *quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:17 schreef Rondje het volgende:
[..]
nee.
Mijn stiefvader heeft me ooit zo hard op mijn gezicht geslagen dat mijn tand afbrak, dus die zal daar weinig om geven.
En mijn moeder is net zo erg als ik, zo niet erger.
't Komt in de beste families voor. Helaas wel. Vaak is men er in minder 'pauperachtige' kringen beter in om de vuile was binnenboord te houden.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Begin het verhaal toch steeds ongeloofwaardiger te vinden.
Je kunt dus niemand in vertrouwen nemen, iedereen zal je vriend geloven, je familie is een grote asobende die het normaal vinden zo met elkaar om te gaan.
Toch kom je op mij niet over als een Anita uit een pauperfamilie waar dit soort dingen normaal zijn.
Ze wordt vandaag of morgen teruggebeld door maatschappelijk werk.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:36 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik lees ook weer even mee.
Wanneer was die afspraak?
quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:29 schreef Copycat het volgende:
Wanneer heb je je afspraak, Rondje?
quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:32 schreef Rondje het volgende:
Ik word vandaag of morgen teruggebeld daarover.
Ik vind altijd dat ik me aanstel, ik heb groepstherapie gehad ivm die verkrachting en alle verhalen die ik daar hoorde, leken/waren erger dan het mijne. Zelfde geldt voor alles eigenlijk, dat zal vast zijn oorsprong hebben. Dat incident met mijn stiefveder was overigens wel eenmalig, mijn moeder en hij kregen pas een relatie toen ik ongeveer het huis uit ging.quote:Op woensdag 27 februari 2008 12:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik ook. Maar dat is ook niet verwonderlijk als ik haar geschiedenis hier zo lees.Ooit verkracht toen ze nog jonger was. Moeder die geen sterk vrouwelijk rolmodel voor haar was Stiefvader, die haar heeft minstens één keer heeft geslagen (en vaker mishandelt? Iig emotioneel mishandelt vermoed ik) Geen vetrouwen in de rest van de mensheid. Wel vertrouwen in haar vriend. Vriend, die haar verkracht als hij dronken is.
Dat lijkt me genoeg om iemand compleet op te breken.
Ik ben geen psycholoog of kenner, maar dit klinkt imo wel als een erg klassiek gevalletje/voorbeeld.
Begrijpelijk, want dan gaan er ook meer dingen opvallen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:45 schreef Rondje het volgende:
[..]
En ik snap dat het niet erg geloofwaardig overkomt als ik eerst het een zeg en dan het ander.
Maar goed, daar kan ik niets aan veranderen, ik wilde ook helemaal niet zoveel vertellen, maar nu ik eenmaal aan het lullen ben, kan ik haast niet meer stoppen.
Omdat het eigenlijk toch wel goed voelt om je hart te luchten...quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:45 schreef Rondje het volgende:
ik wilde ook helemaal niet zoveel vertellen, maar nu ik eenmaal aan het lullen ben, kan ik haast niet meer stoppen.
Ja daarom.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:54 schreef MrDice het volgende:
[..]
Omdat het eigenlijk toch wel goed voelt om je hart te luchten...
Dan zit jou veel meer dwars dan je wil toegeven.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:45 schreef Rondje het volgende:
[..]
Ik vind altijd dat ik me aanstel, ik heb groepstherapie gehad ivm die verkrachting en alle verhalen die ik daar hoorde, leken/waren erger dan het mijne. Zelfde geldt voor alles eigenlijk, dat zal vast zijn oorsprong hebben. Dat incident met mijn stiefveder was overigens wel eenmalig, mijn moeder en hij kregen pas een relatie toen ik ongeveer het huis uit ging.
En ik snap dat het niet erg geloofwaardig overkomt als ik eerst het een zeg en dan het ander.
Maar goed, daar kan ik niets aan veranderen, ik wilde ook helemaal niet zoveel vertellen, maar nu ik eenmaal aan het lullen ben, kan ik haast niet meer stoppen.
-edit: laat maar, was niet zo aardig.quote:Op woensdag 27 februari 2008 14:00 schreef avotar het volgende:
[..]
Dan zit jou veel meer dwars dan je wil toegeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |